Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2002, 09:09
Verwijderd
Na een jarenlange impopulariteit van bont merk ik nu dat het weer 'in' is, kijk maar eens naar de clips van Outkast en Alcazar en de nieuwe collecties van die modepipo's. Het is toch te gek voor woorden dat bont nog steeds niet helemaal verdwenen is? Onschuldige diertjes op een gruwelijk manier afmaken voor een, naar mijn mening, nog afschuwelijk lelijk kledingsstuk, dat is toch niet normaal? Hoe kan die zielepoten duidelijk gemaakt worden dat bont niet langer meer kan?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2002, 09:34
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
dat kun je niet (helaas.. ) het enige waar die mensen aan denken is: GELD, RIJK ZIJN en MOOI ZIJN...

diegene geven er niks om of er een diertje meer of minder word afgemaakt

komt omdat ze arrogant zijn en alleen aan zichzelf denken

ikzelf ben TEGEN bont. ik vind het absoluut niet nodig om een dier af te maken voor een jas. NEE, blegh.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:46
samantha0016
samantha0016 is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
dat kun je niet (helaas.. ) het enige waar die mensen aan denken is: GELD, RIJK ZIJN en MOOI ZIJN...

diegene geven er niks om of er een diertje meer of minder word afgemaakt

komt omdat ze arrogant zijn en alleen aan zichzelf denken

ikzelf ben TEGEN bont. ik vind het absoluut niet nodig om een dier af te maken voor een jas. NEE, blegh.

ik ben het hier absoluut mee eens.
ik ben tegen bont!!!

__________________
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik van de dieren houden... Life isn't easy and it will never be... *kuzzie* voor iedereen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:00
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
en wel leren schoenen zeker?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
en wel leren schoenen zeker?

uh..ja Maar het is wel zo dat voor leren schoenen de dieren niet enkel voor het leer vermoord worden, maar ook voor het vlees en zo. Voor bontjassen worden speciaal dieren vermoord.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 22:00
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
rodina schreef:
en wel leren schoenen zeker?
ach ja tegen zijn is al een beginnetje he
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:56
Lucky2002
Lucky2002 is offline
Citaat:
rodina schreef:
en wel leren schoenen zeker?

Leer van schoenen is het afval van vlees van een varken of van een koe. Dit is wat anders dan het met opzet afmaken van dieren om er zelf mooier uit te zien..

Groetjes Svetlana

__________________
we love horses
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 16:52
respecTina
Avatar van respecTina
respecTina is offline
tegen bont zijn is onzin, er worden in nederland maar heel weinig dieren gefokt voor hun vacht en vele miljoenen meer voor vlees. je kan je veel beter inzetten tegen de veeteelt of bioindustrie daar komen veel en veel meer dieren om.

en zeik nou niet dat er 1000 nertsen per jaar worden gedood, dat is niks vergeleken met alle schapen varkens en koeien die per jaar geslacht worden
__________________
oderint dum metuerant
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 19:23
lachebek123
lachebek123 is offline
Nee, dat is waar, maar met de schapen enzo gebeurt in zekere zin nog iets nuttigs, die worden opgegeten, daar heb je wat aan. Bont is echt puur voor de sier en heeft totaal geen gebruiksnut.
Overigens ben ik zelf ook fel tegen de bio-industrie enzo, maar dat heeft hier niet mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 18:56
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Lucky2002 schreef:
Leer van schoenen is het afval van vlees van een varken of van een koe. Dit is wat anders dan het met opzet afmaken van dieren om er zelf mooier uit te zien..

Groetjes Svetlana

Bullshit; het met opzet afmaken, alle dieren worden met opzet afgemaakt: voor voedsel, kleding en verzorgingsproducten en godweetwat nog meer.

Als je nou zou stoppen met het kopen van leren schoenen is er een stuk minder vraag naar leer, fabrikanten zorgen er voor dat er minder beesten worden afgemaakt omdat ze anders veel verlies gaan lijden. Markt van Vraag en Aanbod.

*Jeej hanneke gebruikt dr economie lessen, ongetwijfeld niet goed, maar tis een begin *

Dus koop dan ook geen leren schoenen meer, ieder dier wat er niet voor hoeft worden afgeslacht is er weer een of niet soms.

__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 20:20
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
eeeh...rodina..ik denk dat bedoeld wordt dat ze et leer van koeien gebruiken die voor het eten gefokt worden.. koop je geen leren schoenen meer, dan gaan die koeien net zo goed dood, om opgegeten te worden...dus dat leer is dan afval..ipv het wegsmijte van de huiden maken ze dr schoenen van...
persoonlijk hoef ik ook niet per se leren schoenen, want kuststof is even goed...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 21:56
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
Vlees heb je min of meer nodig omn gezond te eten (ookal zijn er, imo gore, variaties op dierlijk voedsel) Hoewel ik me heel vaak schuldig voel als ik zown lief vet varkentje op me bord krijg, lukt het me niet om vegetarisch te worden.. Ik zou het wel graag willen.. maar ik krijg dat soja spul gepoon niet weg..
Ik ben VOOR een bepaald soort bont: NEPBONT

tis net zow moowj (nouwjahhh.. ) als 'echt' bont en der worden minder moowje, vaak zeldzame, dieren voor afgemaakt.. Tijgers zijn aan het uisterven..!!! En het zijn van die moowje intrigerende beeten..!! Maak dan van katoen een soort 'neptbontjas' me tijgerprint..!! Arghh.. Om deze dingen kan ik zow kwaad worden..!!!

__________________
<<<>>>...* Don't Worry * * Be Happy *...<<<>>>
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 22:07
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
lachebek123 schreef:
Nee, dat is waar, maar met de schapen enzo gebeurt in zekere zin nog iets nuttigs, die worden opgegeten, daar heb je wat aan. Bont is echt puur voor de sier en heeft totaal geen gebruiksnut.
Overigens ben ik zelf ook fel tegen de bio-industrie enzo, maar dat heeft hier niet mee te maken.

Vlees is net zo onnuttig. Dood aan heel het vleesfascisme.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vandaag knipte ik een muis in twee, maar die saaide ik toen mooi weer aan elkaar #205
Verwijderd
500 16-05-2008 14:04
De Kantine Welk nummer heb jij nu in je hoofd?
Racing Dutch
500 10-01-2008 21:19
Drugs & Alcohol Het izsadc topic
Wammus
500 03-01-2007 19:12
Lifestyle Wat vind jij van bont?
Atje85
126 31-12-2005 11:33
Lifestyle wat vind jij van..."BONT"...
Sisi
135 14-01-2003 21:41
Flora & Fauna peta geeft bontjassen weg aan zwerfers
anarpunk
12 17-12-2002 13:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.