Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2015, 21:19
pieterjongsma
pieterjongsma is offline
Even een vraagje:

Is het mogelijk voor mij om van mijn mbo niveau 4 opleiding over te stappen naar de havo? Ik vind het mbo echt verschrikkelijk en wil graag naar de havo toe. Ik voldoe niet aan alle criteria, maar dit komt ook door de thuissituatie van vroeger die mij heel erg dwars heeft gezeten, wat resulteerde in slechte beoordelingen. Ik ben begonnen op het vwo en daarna afgezakt naar havo en vervolgens naar het vmbo. Dit had ook allemaal te maken met die thuissituatie. Hier wist school ook van en daar hadden ze alle begrip voor en ze zeiden ook altijd dat ze wel wisten dat ik beter kon dan vmbo, maar dat toen gewoon niet mogelijk was. Nu ben ik bang dat ik niet toegelaten word, omdat ik niet aan alle -wel veel- criteria voldoe. Denken jullie dat het wel goed komt of is dit al bij voorbaat afgewezen of kan ik mijn kansen ook vergroten op de één of andere manier? In de bijlage kun je mijn cijferlijst bekijken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2796.JPG (106.9 KB, 14x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2015, 21:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Hoe oud ben je?

Aan welke criteria voldoe je niet denk je?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 14:03
pieterjongsma
pieterjongsma is offline
17 jaar.

Ik sta een 6,7 gemiddeld en heb ipv 7 vakken, maar 6 vakken gehaald op vmbo-tl.

Ik heb al wel een uitgebreide motivatiebrief van 2 A4'tjes ingeleverd, dus ik hoop dat ze daaruit kunnen afleiden dat ik heel erg gemotiveerd ben. :-)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 22:19
Verwijderd
Bij ons is de kans 50/50. Het is voor de schoolleiding een beetje een gok. Kan je beter? Waarom heb je dat niet gedaan dan, heb je de mentaliteit die nodig is om dat tandje bij te zetten? Kan je niet beter maar zijn dit gewoon je cijfers? Dan hoor je er eigenlijk ook niet en wordt het wel heel hard knokken. Ik hoop voor jou zeker dat ze je toelaten maar het is koffiedik kijken. Scholen worden afgerekend op dingen als rendementen (aantal kinderen dat daadwerkelijk diploma haalt op het goede niveau) en dat maakt het alleen maar lastiger.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO is niks voor mij.. toch naar HAVO?
naomidonders
3 06-11-2016 11:02
Studeren Van Havo 5 naar MBO-4
Denise92
8 03-06-2010 08:53
Studeren van havo 4 naar mbo
appiej
18 31-12-2009 10:36
Studeren Wat moet ik worden?!
Thanatios
25 12-02-2007 13:38
Studeren Via de havo of mbo?
aLackofColor
20 11-01-2005 10:39
Algemene schoolzaken mavo naar havo
marla85
11 25-02-2002 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.