Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 13:02
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
Ik woon sinds kort samen met mijn vriend en we hebben toen ook een katje gekregen. Hij is nu zo´n 3 maanden oud. Hij is super speels, en dat is allemaal wel heel leuk enzo, maar sinds kort bijt hij heel veel. Ik denk ook wel dat dat gewoon speelsheid is, maar hij bijt al best hard, en nu is hij nog niet eens volwassen. Als hij je hand ziet bewegen springt hij er op af en gaat echt eraan hangen. Hij bijt zich dan vast (au!) en dan lijkt het alsof hij aan je vinger wil zuigen. Ik vind dit niet echt heel erg, maar mijn tante had een kat die dat zijn hele leven is blijven doen...en ik kan me voorstellen dat als onze kat volgroeid is dat hij dan nog harder bijt. Ik vroeg me af of daar een reden voor is en of je er iets tegen kan doen.
Ik weet dat jonge katjes heel speels zijn, en dat vind ik ook heel erg leuk maar er zijn al verschillende mensen (die ook katten hebben) bij ons geweest en die zeiden allemaal dat ze nog nooit zo´n hyperactieve kat gezien hadden
Soms is het namelijk gewoon niet leuk meer....
Ik krijg nu vast allemaal antwoorden met: ´dat had je kunnen weten, en als je er problemen mee hebt had je beter geen kat kunnen nemen....´ Maar zo bedoel ik het niet...ik zou hem echt niet kwijt willen. En zo erg vind ik het ook niet...maar ik vroeg me af of daar een reden voor is en of het normaal is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2003, 13:18
noortjuhhh
noortjuhhh is offline
tja... das moeilyk... ik denk niej dat de kat altyd zow zal blyven maar wat je kunt proberen is er ietje minder aandacht aan te besteden of je hand weg te trekken als ie je pijn doet...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:27
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik weet wel een beetje hoe het bij honden zit.. Volgesn een boekje dan.. Als een hond speels bijt moet je het negeren en zn aandacht af te leiden, zodat ie iets anders gaat doen en hem dan daarvoor heel veel belonen.. Zo vervang je het foute gedrag door iets goed en gaatie dat doen

Ik weet echt niet hoe het bij katten zit maar misschien heb je hier wat aan
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 14:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
katten (en zeker jonge exemplaren) raken hun energie kwijt door te spelen en te jagen. Mag je kat naar buiten? Zo niet, geef 'm dan binne wat te doen. hang een krabpaal op, zet een klimrek neer of koop een muis aan een touwtje waarmee je kan slingeren zodat je kat iets heeft om te bespringen. Als 'ie bijt, laat''m dan maar als het pijn doen, trek dan je hand terug en roep op een ferme manier: "nee!". Ga niet slaan of schreeuwen ofzo. Na een paar keer heeft 'ie door dat je het niet prettig vind (katten laten zich soms wel eens een keertje meeslepen) en zal 'ie zich proberen in te houden.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 20:54
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Gewoon een tik geven, z'n beest moet weten wie de baas is.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 12:20
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
bedankt voor de reacties...ik heb het allemaal al wel zo´n beetje geprobeerd, maar waarschijnlijk moet ik het wat langer volhouden. Negeren helpt wel redelijk. Soms, als hij weer hyperactief is, ga ik met hem spelen met zijn speelgoedjes of met een touwtje. Dan wordt hij extra moe en daarna komt hij dan gewoon bij me liggen om te slapen. Hij is ook echt wel lief...maar af en toe wordt het een beetje te erg!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:25
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-09-2003 @ 21:54:
Gewoon een tik geven, z'n beest moet weten wie de baas is.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 22:00
shao-kahn
Avatar van shao-kahn
shao-kahn is offline
afschieten
__________________
pim heeft het ook zo gewild
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 10:41
Waldkrieger
Avatar van Waldkrieger
Waldkrieger is offline
De humor wordt er niet beter op.

Nu goed, bijten is helemaal niks bijzonders voor kleine katjes. Ze ontwikkelen hun jachtinstinct wat in spelvorm, zodoende.
Na een paar maandjes zwakt dit alles af, en ja, soms is het erg vermoeiend, maar dat kon je weten toen je aan een kat begon.

Een redelijk 'vreedzame' oplossing blijf ik de plantenspuit vinden. Een klein straaltje is meestal voldoende om ze even weer correct te wijzen als het te gek wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 14:55
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-09-2003 @ 21:54:
Gewoon een tik geven, z'n beest moet weten wie de baas is.
tuurlijk, joh! dat zal wel helpen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:24
Waldkrieger
Avatar van Waldkrieger
Waldkrieger is offline
En dat moet onze natuur gaan beheren..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:32
DarkCat
DarkCat is offline
Splinter deed dat ook.. die wou gewoon spelen, maar had niet door dat zn tandjes scherp waren. Soms ging het gewoon bloeden. Ik had het hem een beetje afgeleerd, door iedere keer als ik hem aan het aaien was, en hij wou bijten, hem niet meer te aaien en mn handen achter mn rug te doen. Dan ging ie zielig kijken en daarna kon je hem aaien zonder dat ie beet. Of ik riep hard 'au!' naar hem en stopte met aandacht geven. Heeft geholpen, hij beet minder en minder hard
Beetje bijten doen alle kleine poesjes wel hoor.. ik hoop dat het bij die van jou minder wordt of dat je het een beetje af kan leren..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:35
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Waldkrieger schreef op 09-09-2003 @ 11:41:
Een redelijk 'vreedzame' oplossing blijf ik de plantenspuit vinden. Een klein straaltje is meestal voldoende om ze even weer correct te wijzen als het te gek wordt.
Het was de enige manier om mn andere kat te leren dat eten op een bord op de eettafel NIET voor de kat is, maar voor mij, en dat ze er dus af moet blijven
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:49
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
DarkCat schreef op 09-09-2003 @ 19:35:
Het was de enige manier om mn andere kat te leren dat eten op een bord op de eettafel NIET voor de kat is, maar voor mij, en dat ze er dus af moet blijven
Mazzelaar. Zeker als we kip of lasagna eten, heb je op z'n minst een bazooka nodig om onze katten een beetje op afstand te houden
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:26
Waldkrieger
Avatar van Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Citaat:
DarkCat schreef op 09-09-2003 @ 19:35:
Het was de enige manier om mn andere kat te leren dat eten op een bord op de eettafel NIET voor de kat is, maar voor mij, en dat ze er dus af moet blijven
Een bekend probleem.
Ik heb zelf vier katten thuis, en het in toom houden van hen wilde nogal eens voor problemen zorgen. Maar een elitaire keelgeluid en een klein zwart plantenspuitje bleken voldoende om wat orde in de kattenchaos te scheppen.

En gelukkig is het een vreedzame oplossing. De katten voelen zich nu prima thuis geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 10:33
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
shao-kahn schreef op 08-09-2003 @ 23:00:
afschieten
Nee, dat doen we liever bij jou.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 19:09
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-09-2003 @ 15:55:
tuurlijk, joh! dat zal wel helpen
Jij behoort later zeker tot die groep moeders die een stel ongelovelijk vervelende kinderen heeft en de hele dag maar tegen die kinderen zit te schreeuwen van 'nee jaap dat mag je niet doen', 'of wil jij daar mee op houden, want dat mag niet?' Terwijl die kleine kinderen jou vierkant in het gezicht uitlachen.

We hebben zelfs een hond thuis, een jack russel. Zij heeft mij een paar keer gebeten en ik heb haar toen een tikje gevenen of een draai om de oren en het heeft geholpen want ze heeft mij niet weer gebeten. Want als je ze direct een tik geeft weten ze teminste dat ze iets verkeert deden.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 12-09-2003 @ 20:09:
Jij behoort later zeker tot die groep moeders die een stel ongelovelijk vervelende kinderen heeft en de hele dag maar tegen die kinderen zit te schreeuwen van 'nee jaap dat mag je niet doen', 'of wil jij daar mee op houden, want dat mag niet?' Terwijl die kleine kinderen jou vierkant in het gezicht uitlachen.

We hebben zelfs een hond thuis, een jack russel. Zij heeft mij een paar keer gebeten en ik heb haar toen een tikje gevenen of een draai om de oren en het heeft geholpen want ze heeft mij niet weer gebeten. Want als je ze direct een tik geeft weten ze teminste dat ze iets verkeert deden.
En jij heboort zeker later tot die groep vaders die zowel hun hond als hun zoontje later naar een puppycursus stuurt. Kinderen en huisdieren zijn niet hetzelfde. Als kinderen een tik krijgen (ben niet geweldadig, maar af en toe een tik tegen de billen als het kind te ver gaat moet kunnen vind ik), weten ze dat ze dat niet meer moeten doen want "als ik iets stouts doe, word mamma/pappa boos en laat ze dat merken door me een tik te geven". Huisdieren daarin tegen zullen er helemaal niets van snappen omdat wij geen dieren zijn en ons gedrag dus niet valt uit te leggen, als je begrijpt wat ik bedoel. Slaat het baasje mij omdat ik in zijn territorium zit, omdat hij/zij zijn/haar positie in de rangorde wil veiligstellen, omdat ik ziek ben er dus verstoten moet worden, of wil hij/zij gewoon spelen? Het beest zal compleet in de war raken. Ze kunnen echter wel klanken in onze stem herkennen en kunnen daaruit afleiden wanneer wij iets leuk vinden of niet. De plantenspuit snappen katten tenminste, ook nog wel. Andere dieren gebruiken di niet dus zullen ze snel genoeg begrijpen dat als ze iets stouts doen, er iets gebeurt wat ze niet leuk vinden (wat dus niet geld voor slaan, omdat een tik als van-alles-en-nog-wat kan betekenen in het dierenrijk). Als je dat al niet weet, snap ik net wat je hier op het flora en fauna forum doet.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-09-2003, 13:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
De laaste keer dat mijn hond mij gebeten heeft heb hem direct een tik geven, natuurlijk moet je het niet een half uur later doen, en ik heb hard foei tegen hem gezegt. Tuurlijk snap z'n beest dan wel dat hij verkeerd zat, z'n beest is ook niet achterlijk.

Dus als je kat jou zomaar begint te bijten en te krappen, haal jij een plantenspuit op en spuit jij hem dan een beetje nat? En dan weet die kat dat hij fout zat? (ik denK eerder iets van "waarom spuit die gek mij nu weer nat"?)
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 13:11
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 13-09-2003 @ 14:04:

Dus als je kat jou zomaar begint te bijten en te krappen, haal jij een plantenspuit op en spuit jij hem dan een beetje nat? En dan weet die kat dat hij fout zat? (ik denK eerder iets van "waarom spuit die gek mij nu weer nat"?)
Bij ons heeft het prima gewerkt (behalve dan, zoals ik al gezegd had, als je ze van het aanrecht weg probeerd te houden als he kip of lasagna maakt. Dan kun je spuiten, slaan of screeuwen wat je wilt, het helpt NIETS. Onze katten zijn een beetje geschift wat dat betreft )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 13:23
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-09-2003 @ 14:11:
Bij ons heeft het prima gewerkt (behalve dan, zoals ik al gezegd had, als je ze van het aanrecht weg probeerd te houden als he kip of lasagna maakt. Dan kun je spuiten, slaan of screeuwen wat je wilt, het helpt NIETS. Onze katten zijn een beetje geschift wat dat betreft )
Dat probleem kan ik onze hond kan je het eten soms ook zomaar van je bord halen.

Voor deze hond hadden we een bouvier, die heeft ooit een een stuk vlees uit de pan gehaalt die op het gasstel stond(gasstel stond ook nog aan!)
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 14:15
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 13-09-2003 @ 14:23:


Voor deze hond hadden we een bouvier, die heeft ooit een een stuk vlees uit de pan gehaalt die op het gasstel stond(gasstel stond ook nog aan!)
ken het probleem . Onze kat probeerde tijdens de hittegolf op de barbeque te springen! Gelukkig kon mijn vader net op tijd ingrijpen en wist hij zo een kattenvuurzee te voorkomen.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 14:36
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-09-2003 @ 15:15:
ken het probleem . Onze kat probeerde tijdens de hittegolf op de barbeque te springen! Gelukkig kon mijn vader net op tijd ingrijpen en wist hij zo een kattenvuurzee te voorkomen.
Wij hebben ook een vijver thuis, met kikkers. Dus af en toe heeft zij wel eens een kikker te pakken, alleen de kikkers scheiden dan een stofje uit en daardoor begint onze hond te schuimbekken. En die bouvier zat altijd achter de egels aan(zat er wat tegen aan te trappen)
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 17:16
Verwijderd
hhmmz.. zo te zien hebben de mensjes hiero geen verstand van katten..
de reden dat het beestje je bijt is waarschijnlijk omdat ie nog moet wisselen, dan bijten ze graag op harde dingen (incl. je vinger dus..)... gewoon hard voer geven en geef um wat kleine pluche knuffels waar hij lekker met zijn tanden in kan gaan hangen

x EEF
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:42
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ik ben ook niet gewelddadig en ik ben gek op mijn beesten, maar mijn kat beet vroeger (was al een jaar of 5 toen) weleens en dan schreeuwde ik keihard NEE! Als ze het dan nog een keer flikte "beet" ik haar even met mijn vingers in haar nekvel. Zolang je niet te ruw bent vind ik dat dat kan, het lijkt me dat katten elkaar ook corrigeren? In elk geval spuiten ze elkaar niet nat met de plantenspuit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 19:45
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 16-09-2003 @ 19:42:
Ik ben ook niet gewelddadig en ik ben gek op mijn beesten, maar mijn kat beet vroeger (was al een jaar of 5 toen) weleens en dan schreeuwde ik keihard NEE! Als ze het dan nog een keer flikte "beet" ik haar even met mijn vingers in haar nekvel. Zolang je niet te ruw bent vind ik dat dat kan, het lijkt me dat katten elkaar ook corrigeren? In elk geval spuiten ze elkaar niet nat met de plantenspuit...
De plantenspuit helpt ook niet altijd. Onze jongste kat word er mnog wel bang van, maar onze oudste kas spring altijd in de gootsteen als iemand de kraan openzet , je word eigenlijk in je gezicht uitgelachen als je in haar geval met een miezerig plantenspuitje aan komt zetten...)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:02
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-09-2003 @ 20:45:
De plantenspuit helpt ook niet altijd. Onze jongste kat word er mnog wel bang van, maar onze oudste kas spring altijd in de gootsteen als iemand de kraan openzet , je word eigenlijk in je gezicht uitgelachen als je in haar geval met een miezerig plantenspuitje aan komt zetten...)
Misschien moet je nu dan met een buisje traangas spuiten.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:06
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 18-09-2003 @ 21:02:
Misschien moet je nu dan met een buisje traangas spuiten.
Ik ben dan wel een dierenliefhebber, maar er zijn soms inderdaad (zoals vanochtend, toen ze mijn boterham met leverworst had gejat voordat ik ook maar met mijn ogen kon knipperen) momenten dat je inderdaad...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Mijn kat bijt
Verwijderd
4 17-10-2009 13:35
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 09:15
Flora & Fauna Ene kat pakt bijt andere in nekvel
KrizzZzZZzzjE :P
6 08-06-2007 15:13
Psychologie Angst voor honden & katten.
NoNonsense
19 09-02-2007 21:14
Flora & Fauna hond vs poes
Verwijderd
98 21-02-2005 22:03
Flora & Fauna [Katten] Het reageren op geluiden...
Verwijderd
7 30-10-2003 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.