Oud 11-10-2004, 18:26
Snoezeke
Snoezeke is offline
De volgende tekst als bezinningsmoment... Welke gevoelens roept dit bij jullie op... Alles wat het bij je oproept, kan je hier kwijt !!!


Er was eens een kaarsje dat werd tot leven gebracht door een ander vlammetje. Dat kaarsje begon te branden en het gaf licht in de duisternis, warmte in de koude nacht. De mensen warmden er hun handen en harten aan. Ze konden er uren zitten bijd romen. Dat vond het kaarsje plezant.

Maar na een tijdje begon het te zien dat het door licht en warmte te geven opbrandde en steeds maar verkleinde. Soms moest het goed voor zichzelf zorgen want als er veel wind was sloeg zijn vlammetje links en rechts zodat het bijna zijn hoofd verloor.
En wat is een kaarsje zonder vlam ? En een vlam zonder kaarsje bestond toch niet ? Maar het brandde rustig verder want het de donkere cirkel onderaan, naarmate het brandde, minder duister zijn.

Op een dag was het zover. Het was opgebrand. Het vlammetje werd langzaam kleiner. De donkere cirkel was maar heel klein meer. Dan was het gedaan. Maar dat was niet alles. Terwijl het doofde verspreide het een aangename geur en alle mensen die erbijw aren hadden door in het vlammetje te kijken nog lang een vlammetje in hun ogen en hun hart !!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 19:08
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
volgens mij gaat het over Moeder Theresa of over Sint Antonius ofzo...in ieder geval iemand die de anderen heel zijn leven lang geholpen heeft en zelfs als nagedachtenis troostend blijft!

'plezant' is redelijk hard Vlaams, , misschien kun je het wel beter vervangen door leuk ofzo, je weet maar nooit met die noorderlingen
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:10
Snoezeke
Snoezeke is offline
Ik ben niet van Nederland, wel degelijk van Vlaanderen, dus problemen zullen ze niet hebben met het vlaamse woordje

Alvast bedankt voor de eerste reactie !
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:25
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Er was eens een kaarsje dat werd tot leven gebracht door* een ander vlammetje. Dat kaarsje begon te branden en het gaf licht in de duisternis, warmte in de koude nacht. De mensen warmden er hun handen en harten aan. Ze konden er uren zitten bijd romen. Dat vond het kaarsje plezant**.

Maar na een tijdje begon het te zien dat het door licht en warmte te geven opbrandde en steeds maar verkleinde. Soms moest het goed voor zichzelf zorgen want als er veel wind was sloeg zijn vlammetje links en rechts zodat het bijna zijn hoofd verloor.
En wat is een kaarsje zonder vlam ? En een vlam zonder kaarsje bestond toch niet ? Maar het brandde rustig verder want het de donkere cirkel onderaan, naarmate het brandde, minder duister zijn.*

Op een dag was het zover. Het was opgebrand. Het vlammetje werd langzaam kleiner.* De donkere cirkel was maar heel klein meer. Dan was het gedaan. Maar dat was niet alles. Terwijl het doofde verspreide het een aangename geur en alle mensen die erbijw aren* hadden door in het vlammetje te kijken nog lang een vlammetje in hun ogen en hun hart !!!***
* Van deze zinnen ga ik een beetje over de kop. Ze zijn vaag of krom en lopen dus voor geen meter (ja, ik zie wel wat de fouten zijn maar die zal jezelf moeten verbeteren)

**Plezant, daar krijg ik inderdaad andere associaties bij als gezellig of evt. prettig.

*** En van deze zin moet ik gewoon kotsen!
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:04
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Als ik een zin ontroerend of zoiets bedoelde, zou ik hem nooit afsluiten met drie uitroeptekens.

Citaat:
De donkere cirkel was maar heel klein meer.
nog maar heel klein



Citaat:
volgens mij gaat het over Moeder Theresa of over Sint Antonius ofzo...in ieder geval iemand die de anderen heel zijn leven lang geholpen heeft en zelfs als nagedachtenis troostend blijft!
Lijkt mij ook ja. Dat ligt er vrij dik bovenop.

Ik weet niet zo goed wat ik moet met dit tekstje. Kan helaas niet zeggen dat het nou echt emoties bij me losmaakt. Beetje zoet/heilig. Sorry.

Kristoph
__________________
Romantici rouleren de wereld
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:19
hap
Avatar van hap
hap is offline
sjongejonge, misschien ga ik nu heel erg bot zijn enzo, maar ik vind het niet zo'n boeiend stukje. En echt niet origineel... Dingen vetrgelijken met een kaars is niet zo moeilijk, alles komt en gaat, een kaars ook... vergelijk het leven maar eens met een rol plakband of zo iets dergelijks(wie durft de uitdaging aan? ik heb het al geprobeerd) misschien dat er dan vernieuwende dingen uit komen...
__________________
een beetje vreemd...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind het helemaal niets. Saai. Wat wil je nou vertellen? Hoe een kaarsje brandt? Sorry hoor, maar als ik zelf een kaars aansteek die ik ook precies wat je verteld.
Erg cliche, en matig geschreven. Ik kraak het af, niet echt m'n bedoeling misschien, maar ik vind het gewoon niets.

Duivelaar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:00
Sentosa
Sentosa is offline
Citaat:
hap schreef op 11-10-2004 @ 21:19 :
sjongejonge, misschien ga ik nu heel erg bot zijn enzo, maar ik vind het niet zo'n boeiend stukje. En echt niet origineel... Dingen vetrgelijken met een kaars is niet zo moeilijk, alles komt en gaat, een kaars ook... vergelijk het leven maar eens met een rol plakband of zo iets dergelijks(wie durft de uitdaging aan? ik heb het al geprobeerd) misschien dat er dan vernieuwende dingen uit komen...

Het leven vergelijken met een rol plakband das wel een uitdaging ja. Ga ik eens proberen. Ik laat je weten waneer het resultaat er is hap.

Wat het stukje betreft. Tjah het is wel een vredig stukje maar wat al is gezegd wel erg zoet/heilig.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:07
hap
Avatar van hap
hap is offline
Citaat:
Sentosa schreef op 13-10-2004 @ 16:00 :
Het leven vergelijken met een rol plakband das wel een uitdaging ja. Ga ik eens proberen. Ik laat je weten waneer het resultaat er is hap.

Wat het stukje betreft. Tjah het is wel een vredig stukje maar wat al is gezegd wel erg zoet/heilig.
aaah, kijk aan!

Ik zal het ook doen, en ik ben benieuwd naar het resultaat!!
__________________
een beetje vreemd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #92
Spelleider
501 08-02-2013 20:17
De Kantine hulp nodig met trainen van chatbot
willow1
69 07-03-2005 22:29
Seksualiteit eerste keer?!
ilse
62 11-05-2004 18:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (beeldende) opdracht voor kleuters
Angel Of Faith
6 04-12-2003 08:34
De Kantine Verjaardagstaarten met kaarsjes: luchtvervuiling of feestverlichting?
GeritoDM
18 21-06-2003 14:41
Verhalen & Gedichten Lichtpuntje in de duisternis
Proud
7 15-11-2001 10:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.