Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2008, 11:49
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Maar dat is dus alleen zo als je studievertraging oploopt vanwege je dyslexie, niet sowieo. Als dit het geval is moet je contact opnemen met de decaan/studieadviseur van je studie.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Advertentie
Oud 23-03-2008, 10:31
*amélie*
*amélie* is offline
Inderdaad, je kunt de extra stufi alleen aanvragen als je vertraging oploopt door de dyslexie of ADD. Wel kun je vanaf het begin extra tijd (dyslexie) en ik denk ook een speciale ruimte aanvragen (ADD) voor het maken van een tentamen.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oud 24-03-2008, 13:11
sandelaaatjuh
sandelaaatjuh is offline
Hallo, ik heb een vraag over het opnieuw aanvragen van stufi. Ik heb in november m'n stufi opgezegd, omdat ik toen stopte met m'n opleiding. Nu ga ik in september aan een nieuwe opleiding beginnen wanneer moet ik m'n stufi dan opnieuw aanvragen zodat ik de eerste keer stufi wel voor de eerste collegedag heb???
Oud 24-03-2008, 13:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In principe kan je het toch nu al aanvragen voor de datum waarop je het wil hebben? Zou het zo vroeg mogelijk doen, dan weet je zeker dat het geregeld is en ben je de grote groep voor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-03-2008, 23:02
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Alleen krijg je het natuurlijk niet voor de eerste collegedag, want je krijgt het achteraf (dus stufi van september krijg je eind september).
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Oud 26-03-2008, 15:39
honnybun
Avatar van honnybun
honnybun is offline
ik keek net eens door mijn administratie en nou zag ikdat ik elke maand van de i-groep 891 euro krijg.
Je kunt er maximaal iets van 410 euro lenen en dus maximaal een prestatiebeurs van 484 krijgen.
Begrijp ik het nu goed dat ik maximaal aanvullende beurs krijg of ik zie ik iets over het hoofd?
Oud 26-03-2008, 16:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
als je geen aanvullende beurs krijgt dan kan je dat bedrag bijlenen. Dus dat zal je moeten uitzoeken dan.
/me denkt van je weet toch wel wat je heb aangevraagd
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 26-03-2008, 16:56
honnybun
Avatar van honnybun
honnybun is offline
jawel... ik snap t al weer
Oud 02-04-2008, 19:21
Aapj
Avatar van Aapj
Aapj is offline
even een vraagje tussendoor: weet iemand of we in de zomervakantie gewoon stufi krijgen?
__________________
a little less conversation, a little more action !
Oud 02-04-2008, 19:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je die maanden je stufi nog niet volledig op verbruikt hebt krijg je gewoon stufi ja.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2008, 14:23
Verwijderd
Citaat:
even een vraagje tussendoor: weet iemand of we in de zomervakantie gewoon stufi krijgen?
yep, maar t advies van mn school was: ga gewoon fulltime werken, heb je nog wat stufi over voor wanneer je het echt wel nodig hebt.
Oud 04-04-2008, 14:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
yep, maar t advies van mn school was: ga gewoon fulltime werken, heb je nog wat stufi over voor wanneer je het echt wel nodig hebt.
Als je boven de 12.000 bruto uit komt moet je dan wel je stufi stopzetten he en heb je ook geen lening en ov.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 06-04-2008, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Als je boven de 12.000 bruto uit komt moet je dan wel je stufi stopzetten he en heb je ook geen lening en ov.
als jij in 2 maanden 12000 kan verdienen ben je een held. ik had t over de zomermaanden
Oud 07-04-2008, 09:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
als jij in 2 maanden 12000 kan verdienen ben je een held. ik had t over de zomermaanden
Als je de rest van het jaar ook werkt...... Kan dat natuurlijk best. 12000 bruto verdienen in 2 maanden lukt mij net in 5 overigens wel incl vakantiegeld. Komt wel bij dat ik ook bezig ben met me scriptie(betaald) en nog bijna 1700 vacatievergoedingen krijg.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-04-2008, 20:51
RoyalDaZz
Avatar van RoyalDaZz
RoyalDaZz is offline
Ik ga dit jaar studeren, en ik word ervoor nog 18 ( in augustus) wanneer krijg ik dan mijn OV kaart?
Oud 08-04-2008, 07:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik ga dit jaar studeren, en ik word ervoor nog 18 ( in augustus) wanneer krijg ik dan mijn OV kaart?

Nope alleen als je voor 1 juli jarig bent krijg je vanaf 1 september OV anders pas vanaf 1 oktober
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 10-04-2008, 20:47
Verwijderd
Ik heb van 2002 tot 2006 psychologie gedaan, ook helemaal afgemaakt (master gehaald). Nu wil ik in september nog een master van 2 jaar gaan doen. Ik weet dat ik geen recht meer heb op stufi, maar ik wil wel bij de ibg geld lenen. Heb ik in dat geval wel nog recht op een OV kaart?
Oud 10-04-2008, 21:46
PV
PV is offline
Citaat:
Ik heb van 2002 tot 2006 psychologie gedaan, ook helemaal afgemaakt (master gehaald). Nu wil ik in september nog een master van 2 jaar gaan doen. Ik weet dat ik geen recht meer heb op stufi, maar ik wil wel bij de ibg geld lenen. Heb ik in dat geval wel nog recht op een OV kaart?
Ja
Oud 10-04-2008, 22:02
Verwijderd
Joehoe! Dat is goed nieuws!
Oud 10-04-2008, 22:08
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Joehoe! Dat is goed nieuws!
Ik vraag me trouwens af of je dan niet nog recht hebt op één jaar stufi, aangezien de duur van je laatste opleiding telt voor de duur van je stufi, zou je dan toch in totaal 6 jaar moeten krijgen? Of telt het met master niet?
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Oud 10-04-2008, 23:55
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik heb van 2002 tot 2006 psychologie gedaan, ook helemaal afgemaakt (master gehaald). Nu wil ik in september nog een master van 2 jaar gaan doen. Ik weet dat ik geen recht meer heb op stufi, maar ik wil wel bij de ibg geld lenen. Heb ik in dat geval wel nog recht op een OV kaart?
Je hebt in totaal 84 maanden (7 jaar) recht op een OV en financiele ondersteuning door de IBG. De eerste 48 maanden daarvan krijg je OV plus basisbeurs plus eventuele aanvullende beurs plus eventuele lening (bij drie jaar bachelor, 1 jaar master iig, hoe het bij geneeskunde en vijfjarige studies zit weet ik niet), de laatste 36 maanden alleen OV plus eventuele lening.

Wallflower zou misschien ook nog wel gelijk kunnen hebben wat betreft het extra jaar stufi, maar ik weet niet of dat wel telt als het je tweede master is en je er dus al eentje helemaal afgerond hebt. Denk dat je daarvoor even de IBG moet bellen.
Oud 11-04-2008, 09:36
Verwijderd
Bedankt!
En die 7 jaar gelden als 7 jaren dat je studeert en niet 7 jaar vanaf je eerste studiejaar? Dus dat ik 2 jaar geen studie heb gevolgd maakt niks uit?
Oud 11-04-2008, 10:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bedankt!
En die 7 jaar gelden als 7 jaren dat je studeert en niet 7 jaar vanaf je eerste studiejaar? Dus dat ik 2 jaar geen studie heb gevolgd maakt niks uit?
Die 7 jaar geld als "de maanden dat je een OV in je bezit hebt gehad of geld hebt gehad"
Zet jij dus ergens 4 maanden je stufi stop omdat je meer dan 12k hebt verdiend dan komen die er gewoon weer bij
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-04-2008, 13:28
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
een vraagje: Als je in het buitenland gaat studeren (belgie in mijn geval) kan ik dan een soort van extra 'buitenland-toelage' krijgen? Of gewoon het standaard pakket?
Oud 11-04-2008, 22:34
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bedankt!
En die 7 jaar gelden als 7 jaren dat je studeert en niet 7 jaar vanaf je eerste studiejaar? Dus dat ik 2 jaar geen studie heb gevolgd maakt niks uit?
Zolang je nog geen 30 bent maakt t volgens mij niets uit
Oud 12-04-2008, 11:26
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
een vraagje: Als je in het buitenland gaat studeren (belgie in mijn geval) kan ik dan een soort van extra 'buitenland-toelage' krijgen? Of gewoon het standaard pakket?
ik studeer in Schotland en krijg een uitwonenden beurs + OV-vergoeding omdat ik geen OV-jaarkaart heb, komt in totaal neer op zo'n 330 euro per maand. Misschien kan je meer krijgen door een aanvullende beurs, maar voor zover ik weet zijn er geen speciale buitenland-toelages
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 12-04-2008, 11:27
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
ik studeer in Schotland en krijg een uitwonenden beurs + OV-vergoeding omdat ik geen OV-jaarkaart heb, komt in totaal neer op zo'n 330 euro per maand. Misschien kan je meer krijgen door een aanvullende beurs, maar voor zover ik weet zijn er geen speciale buitenland-toelages
oke dankjewel, je kan dus alleen je OV omzetten in een vergoeding
Oud 16-04-2008, 11:43
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
Hallo, ik heb een vraag over het opnieuw aanvragen van stufi. Ik heb in november m'n stufi opgezegd, omdat ik toen stopte met m'n opleiding. Nu ga ik in september aan een nieuwe opleiding beginnen wanneer moet ik m'n stufi dan opnieuw aanvragen zodat ik de eerste keer stufi wel voor de eerste collegedag heb???
Ik weet niet of je dit al gehoord hebt?

Volgensmij kan je nog geen stufi aanvragen op dit moment, aangezien je (waarschijnlijk) nog geen officiele aanmelding van je school hebt.
Pas als je staat ingeschreven (niet te verwarren met het verzoek tot inschrijven wat je via studielink(?) doet) kan je pas stufi aanvragen voor die opleiding!

Bij mijn opleiding hoor ik pas rond mei of ik ben toegelaten.
Oud 16-04-2008, 12:15
Verwijderd
Ik ben me aan het aanmelden voor studiefinanciering en moet nu aangeven wat voor studiebeurs ik wil. Dit is dus sowieso een basisbeurs, maar ik weet niet of ik ook recht heb op een aanvullende beurs, moet ik dit sowieso maar aankruisen of niet?
Oud 16-04-2008, 12:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik ben me aan het aanmelden voor studiefinanciering en moet nu aangeven wat voor studiebeurs ik wil. Dit is dus sowieso een basisbeurs, maar ik weet niet of ik ook recht heb op een aanvullende beurs, moet ik dit sowieso maar aankruisen of niet?
Dat moet je eerst uit zoeken en dan kan je dat daarna nog wijzigen , er staat op de website van de IB een rekeningprogramma om na te gaan of je er recht op hebt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-04-2008, 13:37
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Hee
Ik heb nog steeds geen bericht gehad over aanvullende beurs, is dit bij meer mensen het geval?
En klopt het dat het kan wijzigen als je een jonger broertje of zusje in het MBO hebt?
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Oud 16-04-2008, 22:01
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
In januari is mijn basisbeurs + maximale aanvulling (heb ik recht op) teruggebracht tot alleen de basisbeurs, omdat de inkomensgegevens van mijn moeder niet binnen zijn gekomen. Deels onze fout: de brief die hier over ging hebben we verkeerd geïnterpreteerd en toen geen actie ondernomen.
Mijn moeder heeft een IB60-formulier opgevraagd en deze naar de IB-Groep opgestuurd.

Met ieder telefoontje is het formulier binnen en de aanvraag in behandeling. Dit duurt dus al tot nu. Dat is toch wel erg lang - in ieder geval langer dan zes weken. Is daar niet iets aan te doen? Mijn aanvullende beurs werkt met terugwerkende kracht, dus ik kan op zich wel een aardig bedrag verwachten, maar kan ik niet zelf iets doen aan deze lange tijd?
Oud 16-04-2008, 22:15
Verwijderd
Als ze alle benodigde formulieren hebben kun je niks meer doen om het proces te versnellen.
Helaas.

(IB60 is toch de inkomstengegevens?)
Oud 16-04-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Hee
Ik heb nog steeds geen bericht gehad over aanvullende beurs, is dit bij meer mensen het geval?
En klopt het dat het kan wijzigen als je een jonger broertje of zusje in het MBO hebt?

Ja, als je ouders laat zijn met aangifte kan dat inderdaad.
Ik wacht nog op bericht over 2006 en 2007 geloof ik...
Oud 16-04-2008, 23:10
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Als ze alle benodigde formulieren hebben kun je niks meer doen om het proces te versnellen.
Helaas.

(IB60 is toch de inkomstengegevens?)
Dacht ik al, maar ik heb het geld nodig, ben nu steeds aan het werken om m'n studie te betalen. :/

(Helemaal!)
Oud 17-04-2008, 18:00
Verwijderd
ik vroeg me af of een opleiding bij het erasmus mc van 3 jaar ook geld als gewone opleiding en of ik daar stufi voor kan vangen of niet, of moet ik dit aan het erasmus/de ibg zelf vragen??
Oud 17-04-2008, 20:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat is het voor opleiding?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-04-2008, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Dacht ik al, maar ik heb het geld nodig, ben nu steeds aan het werken om m'n studie te betalen. :/

(Helemaal!)
Misschien kun je voor de time being dan een lening afsluiten bij de IBG, die je dan meteen afbetaalt op het moment dat je je aanvullende beurs binnenkrijgt?
Kost je wel wat rente, maar als je in de knoop komt door het werken misschien toch een optie?
Oud 17-04-2008, 21:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Misschien kun je voor de time being dan een lening afsluiten bij de IBG, die je dan meteen afbetaalt op het moment dat je je aanvullende beurs binnenkrijgt?
Kost je wel wat rente, maar als je in de knoop komt door het werken misschien toch een optie?
Zou ook het eerste zijn wat ik zou doen, maar gelukkig weet ik nog netjes boven 0 uit te blijven. Alleen zou ik graag sparen, maar dat zit er in dit soort situaties even niet in.
(vertragen gaat toch al gebeuren, gelukkig maar een maandje of wat, dus op zich heb ik de tijd wel. Alleen liever alles normaal en volgens planning!)
Oud 17-04-2008, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Wat is het voor opleiding?
opleiding van 3 jaar tot Anesthesiemedewerker klik
Oud 18-04-2008, 07:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Zou ook het eerste zijn wat ik zou doen, maar gelukkig weet ik nog netjes boven 0 uit te blijven. Alleen zou ik graag sparen, maar dat zit er in dit soort situaties even niet in.
(vertragen gaat toch al gebeuren, gelukkig maar een maandje of wat, dus op zich heb ik de tijd wel. Alleen liever alles normaal en volgens planning!)
1 voordeel als je nu boven 0 blijft uitkomen kan je het bedrag van je aanvullende beurs zodra je het krijgt meteen sparen Ieder nadeel heeft zijn voordeel
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-04-2008, 14:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb vandaag een brief binnen gekregen dat ik volgens de IBG niet bij gemeente Utrecht sta ingeschreven. Daar heb ik een maand geleden een brief met de benodigde documenten naar toe gestuurd, maar blijkbaar is dat dus niet helemaal goed gegaan.. Ik moet me binnen 4 weken inschrijven bij de gemeente. Dinsdag ga ik dit doen.

Nou is de dagtekening van de brief van de IBG 12 april. Een week geleden dus, terwijl hij vandaag via de post kwam. Moet ik me nou binnen 4 weken vanaf nu inschrijven of heb ik eigenlijk nog maar 3 weken? Want ik hoop dan maar dat de gemeente het snel verwerkt.

Weet iemand dit?
Oud 19-04-2008, 15:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
opleiding van 3 jaar tot Anesthesiemedewerker klik
Worden dat soort opleidingen niet door het ziekenhuis zelf betaald?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-04-2008, 15:26
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Ik heb vandaag een brief binnen gekregen dat ik volgens de IBG niet bij gemeente Utrecht sta ingeschreven. Daar heb ik een maand geleden een brief met de benodigde documenten naar toe gestuurd, maar blijkbaar is dat dus niet helemaal goed gegaan.. Ik moet me binnen 4 weken inschrijven bij de gemeente. Dinsdag ga ik dit doen.

Nou is de dagtekening van de brief van de IBG 12 april. Een week geleden dus, terwijl hij vandaag via de post kwam. Moet ik me nou binnen 4 weken vanaf nu inschrijven of heb ik eigenlijk nog maar 3 weken? Want ik hoop dan maar dat de gemeente het snel verwerkt.

Weet iemand dit?
Je moet kijken naar de dagtekening van de brief. Vanaf dan gaat de tijd in, in dit geval dus 12 april. De IB-groep kan er geen rekening mee houden dat de post vertraging oploopt.
Oud 20-04-2008, 12:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm ik kom er niet echt uit. Tot wanneer heb ik recht op studiefinanciering en OV?

Ik ben 1 september 2004 een opleiding gestart (universitair) en ga hem deze zomer afronden.
De examenaanvraag dien ik in juni in. Ik lever dan voor 25 juli of voor 22 augustus mijn laatste resultaten in (afhankelijk van hoe snel m'n scriptie nagekeken is). De datum die dan op m'n bul vermeld staat is van 30 juli of 27 augustus. En de uitreiking is dan op 3 september of 8 oktober.

Ik heb nou zoveel data, dat ik echt niet weet naar welke datum ik moet kijken. Ook weet ik niet hoe het werkt met studiefinanciering krijgen in juli/augustus als je het jaar erop niet meer studeert. En moet ik nou nog collegegeld betalen over 2008/2009, wanneer de uitreiking pas op 8 oktober is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-04-2008, 12:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hmm ik kom er niet echt uit. Tot wanneer heb ik recht op studiefinanciering en OV?

Ik ben 1 september 2004 een opleiding gestart (universitair) en ga hem deze zomer afronden.
De examenaanvraag dien ik in juni in. Ik lever dan voor 25 juli of voor 22 augustus mijn laatste resultaten in (afhankelijk van hoe snel m'n scriptie nagekeken is). De datum die dan op m'n bul vermeld staat is van 30 juli of 27 augustus. En de uitreiking is dan op 3 september of 8 oktober.

Ik heb nou zoveel data, dat ik echt niet weet naar welke datum ik moet kijken. Ook weet ik niet hoe het werkt met studiefinanciering krijgen in juli/augustus als je het jaar erop niet meer studeert. En moet ik nou nog collegegeld betalen over 2008/2009, wanneer de uitreiking pas op 8 oktober is?
als je je cijfers allemaal voor het nieuwe studiejaar haalt hoef je niet volgend jaar geen collegegeld te betalen. Je hebt in juli en augustus volgens mij gewoon recht op stufie, het ligt eraan wanneer je school je uitschrijft bij de ib-groep.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 20-04-2008, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Worden dat soort opleidingen niet door het ziekenhuis zelf betaald?
dus ik moet t ziekenhuis inwaggelen roepen dat me dat leukt lijkt en hopen dat ze me geld en een baan geven?
Oud 24-04-2008, 21:43
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik kom hier ook niet uit:

deze zomer wil ik ook afstuderen, HBO, wordt waarschijnlijk augustus (nog net dit studiejaar). Dan loopt ook keurig mijn recht op stufi en OV af, allemaal prima. Alleen: waarschijnlijk ga ik dán de kosten induiken. Ik wil uit huis en zoiets is niet echt goedkoop, aangezien ik ook nog nooit op kamers ben geweest en dus geen spullen heb.
Ik weet dat ik nu bij de IB-Groep (alvast) geld kan lenen en dit bedrag kan bewaren, maar ik vind dat zonde van de rente als ik er nu niets mee doe. Maar nergens vind ik terug dat je ook kunt lenen vlak na je studie, dus ik neem aan dat dat gewoon écht niet kan bij de IB-Groep. Is wel logisch, maar ik gok het toch het hier voor de zekerheid na te vragen.

En ja ik wil fulltime gaan werken, maar het is puur de overbrugging van misschien een paar maandjes..
Oud 24-04-2008, 22:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb precies hetzelfde Adore. Ga ook in de zomervakantie uit huis, terwijl ik dan net stop met m'n studie. Ik heb gelukkig wel behoorlijk wat spaargeld opgebouwd, is dat nog een optie de komende paar maanden? En in de zomer extra werken, of komt het dan al te laat?
Anders zou ik toch kiezen voor lenen bij de IB-groep, omdat bij een bank simpelweg nog duurder is. En als je straks fulltime gaat werken heb je zo'n lening ook al snel weer afbetaald natuurlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-04-2008, 22:53
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik heb precies hetzelfde Adore. Ga ook in de zomervakantie uit huis, terwijl ik dan net stop met m'n studie. Ik heb gelukkig wel behoorlijk wat spaargeld opgebouwd, is dat nog een optie de komende paar maanden? En in de zomer extra werken, of komt het dan al te laat?
Anders zou ik toch kiezen voor lenen bij de IB-groep, omdat bij een bank simpelweg nog duurder is. En als je straks fulltime gaat werken heb je zo'n lening ook al snel weer afbetaald natuurlijk.
Misschien ken je het verhaal, mijn geld is weg, dus ik moest weer opnieuw beginnen met sparen. Dat valt ook behoorlijk zwaar. In de zomer wil ik zeker veel werken! Helaas zit ik dan nog met m'n scriptie ben ik bang, maar het zij zo. Alleen valt werk weer flink buiten de regio waar ik wil gaan wonen.. Misschien kan ik worden overgeplaatst, maar daar begin ik nu nog niet over tot ik zekerheid heb. Anders komt dat ook weer zo raar over.
Het is allemaal zo lastig, je weet precies niet wat de goede keuze is! En anders moet ik inderdaad beslissen toch bij de IB te lenen, want de bank is me inderdaad te duur.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.