Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2008, 13:52
MardyBum
MardyBum is offline
Hallo,

Ik heb altijd al naar het buitenland gewild, en zou dan graag ook in het buitenland gaan studeren. Ben dit jaar begonnen aan een HBO maar het is toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Nu zie ik dus mijn kans om naar het buitenland te gaan volgend jaar. Ik heb al wat gezocht op internet maar kan alleen maar dingen vinden voor 6 maanden tot een jaar. Maar ik zoek dus echt een volledige opleiding. Studeert er iemand in het buitenland en zoja hoe ben je er terecht gekomen? Alle tips zijn welkom!
__________________
Not quick enough can I have it quicker?
Advertentie
Oud 15-03-2008, 18:03
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Naar welk buitenland zou je willen? Zoek op wat voor universiteiten/hogere scholen daar zijn en kijk op de website hoe je je aan moet melden. Je zult waarschijnlijk eerst je havo diploma om moeten zetten naar iets internationaals, want anders weten ze (en jij) niet precies wat voor vooropleiding je hebt gevolgd.
Hou er rekening mee dat studeren in het buitenland vaak niet goedkoop is (zeker niet in een westers land).
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 15-03-2008, 19:04
essygal1990
essygal1990 is offline
Als je graag in The UK wilt studeren is het eigenlijk heel makkelijk omdat het allemaal door een systeem gaat. Het heet UCAS, type het maar in Google. Het is volledig in het engels maar dat zijn de studies namelijk ook. De "application process" van dit jaar is helaas voorbij - Januari 15 - maar je kunt je al helemaal voorbereiden voor volgend jaar.

De meest simpele manier:

1. www.ucas.ac.uk

2. Ga naar "course search".

3. Click op "Search for courses"

4. Dan type je gewoon in welke studie je graag wilt doen i.e. Economie, rechten etc. (Wel in het engels )

Je krijgt dan een hele lange lijst met allemaal studies en de universiteiten.

Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen . Stuur me maar een berichtje als je nog meer vragen hebt.

WIJZIG: Volgens mij heb je hier wel een VWO diploma voor nodig. Ik studeer niet in Nederland dus ik zou het niet weten, weet iemand het wel?
Oud 16-03-2008, 20:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb me aangemeld voor een master in Zweden voor volgend jaar (nu duimen dat ik toegelaten word). Wat ik heb gedaan is: bedenken wat voor landen ik heen zou willen, dan universiteiten in dat land zoeken (google: university + het land) en op de site kijken of ze interessante masters hadden. Maar ik heb natuurlijk wel een bachelordiploma op universiteitsniveau, met hbo is dat anders aangezien er niet echt een duidelijk internationaal equivalent is.
Verder is studeren in het buitenland idd erg duur, het handige van die uitwisselingsprogramma's van een (half) jaar is dat je dan gewoon hier collegegeld betaalt. In landen als Groot Brittannië, Ierland, Canada of de VS kan het collegegeld soms wel oplopen tot 10000 euro. Dan kun je natuurlijk proberen iets van een beurs te krijgen, maar dat kan ook erg lastig zijn. Het voordeel van Scandinavische landen is dat het onderwijs daar gratis is, dus je betaalt geen collegeld. Alleen jammer dat Scandinavische landen sowieso wel duurder zijn.

Trouwens, als je volgend jaar in het buitenland wil studeren ben je wel een beetje laat, voor veel landen is de deadline voor aanmelding al geweest (iig voor Zweden en ik lees hierboven Engeland dus ook).
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 17-03-2008, 16:49
essygal1990
essygal1990 is offline
Citaat:
Ik heb me aangemeld voor een master in Zweden voor volgend jaar (nu duimen dat ik toegelaten word). Wat ik heb gedaan is: bedenken wat voor landen ik heen zou willen, dan universiteiten in dat land zoeken (google: university + het land) en op de site kijken of ze interessante masters hadden. Maar ik heb natuurlijk wel een bachelordiploma op universiteitsniveau, met hbo is dat anders aangezien er niet echt een duidelijk internationaal equivalent is.
Verder is studeren in het buitenland idd erg duur, het handige van die uitwisselingsprogramma's van een (half) jaar is dat je dan gewoon hier collegegeld betaalt. In landen als Groot Brittannië, Ierland, Canada of de VS kan het collegegeld soms wel oplopen tot 10000 euro. Dan kun je natuurlijk proberen iets van een beurs te krijgen, maar dat kan ook erg lastig zijn. Het voordeel van Scandinavische landen is dat het onderwijs daar gratis is, dus je betaalt geen collegeld. Alleen jammer dat Scandinavische landen sowieso wel duurder zijn.

Trouwens, als je volgend jaar in het buitenland wil studeren ben je wel een beetje laat, voor veel landen is de deadline voor aanmelding al geweest (iig voor Zweden en ik lees hierboven Engeland dus ook).
In Groot Brittannië cost het voor een Bachelors alleen all 18,000 euro ongeveer, en dat is alleen maar het collegegeld. Dan moet je natuurlijk ook betalen voor accomodation etc. In America denk ik dat het nog duurder is .

Ik woon in Finland op het moment. Wat cool dat je in Zweden gaat studeren. Het is wel wat duurder maar ze hebben ook qualitative goede spullen. Ze zuipen daar wel flink
Oud 17-03-2008, 17:54
joram
joram is offline
18000 euro is wel heel veel maar het is wel verspreidt over 3 jaar natuurlijk.. Het lijkt mij wat handiger om een bachelor in Nederland te doen en dan voor een master naar het buitenland, ben ik ook van plan Een bachelor is internationaal erkend dus dan word je ook makkelijker toegelaten denk ik!

Amerika is echt onbetaalbaar, ik heb een beetje research gedaan op internet omdat Amerika me wel wat leek maar 20.000 euro collegeld voor 1 jaar vind ik toch echt te veel.
Oud 17-03-2008, 19:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je iets wilt weten over studeren in Belgie mag je me pb'en of hier vragen. Ik heb een jaartje in Belgie Biomedische wetenschappen gestudeerd.

Verder is www.wilweg.nl een hele handige site voor iedereen die in het buitenland wil gaan studeren of stage lopen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-03-2008, 12:16
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ikzelf ga volgend jaar naar Aberdeen (Robert Gordon University) en voor mensen met een laag budget is Schotland wel erg aantrekkelijk. Je collegegeld wordt door de Schotse Overheid betaald Dit doen ze tijdelijk om studeren in Schotland te promoten.
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 25-03-2008, 15:37
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
He, ik doe zelf high school, hier ga ik voor mijn IB en daar me Studeren op een Uni of college.
hoe ik hier ben gekomen, lang verhaal kort te maken mijn vader werk hier daarom ben ik hier.
Oud 25-03-2008, 15:44
ebbing
Avatar van ebbing
ebbing is offline
ops hier in moscow
Oud 26-03-2008, 17:02
kacmar
kacmar is offline
Citaat:
18000 euro is wel heel veel maar het is wel verspreidt over 3 jaar natuurlijk.. Het lijkt mij wat handiger om een bachelor in Nederland te doen en dan voor een master naar het buitenland, ben ik ook van plan Een bachelor is internationaal erkend dus dan word je ook makkelijker toegelaten denk ik!

Amerika is echt onbetaalbaar, ik heb een beetje research gedaan op internet omdat Amerika me wel wat leek maar 20.000 euro collegeld voor 1 jaar vind ik toch echt te veel.
20.000? ik heb daar ook wel rondgekeken en een goede ´liberal arts´ college kostte 50.000 per jaar...
Oud 26-03-2008, 18:08
joram
joram is offline
20000 euro he, aangezien de dollar enorm laag staat tegenwoordig maar dat was voor de University of Pennsylvania dus geen liberal arts college, er zullen genoeg universiteiten zijn die duurder zijn..
Het komt er in ieder geval op neer dat het heeeeel veel geld kost!
Oud 29-03-2008, 08:48
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Ikzelf ga volgend jaar naar Aberdeen (Robert Gordon University) en voor mensen met een laag budget is Schotland wel erg aantrekkelijk. Je collegegeld wordt door de Schotse Overheid betaald Dit doen ze tijdelijk om studeren in Schotland te promoten.
offtopic: Oh leuk, ik studeer ook in Aberdeen, maar dan aan de UoA.

ontopic: collegeld in Engeland is 3000 pond per jaar, dus zo'n 12000 euro voor 3 jaar. Schotland is inderdaad gratis, studies duren alleen een jaar langer dan in Engeland. De simpelste manier als je een hele studie in het buitenland wilt doen is uitzoeken waar je heen wilt en de aanmeldingsprocedure van de universiteit volgen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 29-03-2008, 20:39
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Joh, studeren in Schotland gratis? Zijn er goede sites met wat algemene info hierover? Heh, nevermind.. zelf ff gegoogled..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 06-04-2008, 13:09
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Joh, studeren in Schotland gratis? Zijn er goede sites met wat algemene info hierover? Heh, nevermind.. zelf ff gegoogled..
Als je nog sites zoekt: de site van de UCAS voor algemene info over studeren in de UK, of de site van de SAAS voor info over financien in Schotland.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 07-04-2008, 20:43
breukerijs
breukerijs is offline
schotland is niet gratis, alleen veel goedkoper: 2000 pond voor 4 jaar (bachelor) geloof ik. kan je zelf wel uitrekenen op hoeveel dat per jaar is
Oud 09-04-2008, 16:42
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
schotland is niet gratis, alleen veel goedkoper: 2000 pond voor 4 jaar (bachelor) geloof ik. kan je zelf wel uitrekenen op hoeveel dat per jaar is
Zoals eerder gezegd: studeren in Schotland is weldegelijk gratis omdat de Schotse overheid het collegeld voor Schotse en EU-studenten betaalt.
Dit moest je vroeger gedeeltelijk terugbetalen na afloop van je studie, maar ook dat is nu afgeschaft, waardoor het helemaal gratis is.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 11-04-2008, 09:45
breukerijs
breukerijs is offline
@ Breg: dat laatste had ik niet meegekregen, maar toch bedankt.

lijkt mij een goede keuze om naar schotland te gaan.
Ads door Google
Oud 11-04-2008, 10:14
Tessiee
Tessiee is offline
Ik ben in Parijs geweest en wil binnenkort naar China. Iemand ervaringen?
Oud 11-04-2008, 15:46
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik heb net 3 weken in China gezeten voor een tijdelijk studie-programma. Zat zelf in Shanghai, waar ik Chinese les kreeg aan East China Normal University. De website daarvan is www.ecnu.edu.cn, volgens mij stelt de universiteit ook enkele beurzen beschikbaar voor buitenlandse studenten. Wat wil je verder weten?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 14-04-2008, 12:15
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Zoals eerder gezegd: studeren in Schotland is weldegelijk gratis omdat de Schotse overheid het collegeld voor Schotse en EU-studenten betaalt.
Dit moest je vroeger gedeeltelijk terugbetalen na afloop van je studie, maar ook dat is nu afgeschaft, waardoor het helemaal gratis is.
Maar dat geldt alleen voor bachelors, toch? Van die site van de SAAS snap ik niet echt veel
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 15-04-2008, 19:44
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Maar dat geldt alleen voor bachelors, toch? Van die site van de SAAS snap ik niet echt veel
Volgens mij wel ja, masters moet je zelf betalen, maar daar zijn vaak wel meer beurzen e.d. voor te vinden.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 12-05-2008, 15:23
dolfine
dolfine is offline
Ik heb mij ingeschreven voor de opleiding international food business (www.internationalfoodbusiness.nl); je studeert dan gedeeltelijk in Canada en gedeeltelijk in Nederland. de opleiding begint met een kennismakingsprogramma in IJsland en er zijn ook mogelijkheden om het 4e jaar ergens anders te gaan studeren of je onderzoek te gaan doen
Oud 27-06-2008, 19:19
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
hum.... ik had de brochure van University of Edinburgh aangevraagd en daar las ik dat de undergraduate opleidingen niet BA (van Bachelor) heten maar MA... dit snap ik niet..... is dit dan met de Master ingebrepen, dat het daarom 4jaar duurt?? Ik bedoel de studies duren wel een jaartje langer dan de gewone 3jaar bachelor opleidingen van Engeland.. Dan ben je wel langer bezig ook al betaal je er geen collegegeld voor... Maar financieert de Schotse overheid dan ook de overige kosten of alleen het collegegeld? En bij de Nederlandse opleidingen mag je na de propedeuse zolang over de bachelor doen als je wilt.....er is in principe niet echt een limiet...hoe zit dat bij schotland en engeland? Zit hier dan wel een limiet?

Laatst gewijzigd op 27-06-2008 om 19:35.
Oud 28-06-2008, 11:54
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Aan alle Schotse universiteiten duren de meeste studies 4 jaar waarna je een MA-diploma krijgt. Maar, het is echter na deze studie ook nog mogelijk om een jaar lang een postgraduate opleiding te volgen om bv. een MLitt. Dus officieel krijg je een mastersdiploma, maar in de praktijk is het volgens mij meer te vergelijken met een bachelordiploma in Engeland (hoewel je misschien net iets boven dat niveau zit omdat je een jaar langer studeert).

De Schotse overheid betaalt alleen je collegeld. Echter, als jouw ouders onder een bepaalde inkomensgrens zitten en je meer dan 150 pond aan reiskosten hebt, dan kan je onder bepaalde voorwaarden ook een deel van je reiskosten vergoedt krijgen.

In Schotland is het allemaal wat strakker geregeld, ten eerste heb je geen propedeusefase. Verder zijn de jaren strakker ingedeelt, je kan niet echt vertraging oplopen. Zelf studeer ik in Aberdeen, maar ik weet eerlijk gezegd niet eens precies wat er gebeurd als je een vak niet haalt, het komt volgens mij niet echt vaak voor. Haal je een vak niet, dan moet je voorzover ik weet dat vak het jaar erna opnieuw doen bovenop de vakken die je sowieso in dat nieuwe jaar doet, hoewel het misschien soms ook kan betekenen dat je helemaal niet doorkan naar het volgende jaar en dus gewoon het hele jaar opnieuw moet doen. Iedereen die ik hier ken studeert in ieder geval gewoon binnen de gezette tijdslimiet af, en als je er langer overdoet wordt ook je collegeld niet meer betaald (en krijg je volgens mij geen stufi meer).
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Advertentie
Oud 29-06-2008, 11:34
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
ahaa.... dus na de postgraduate heb je in principe 2 masters...of niet? en jij studeert nu ook in het buitenland.. kostte het heel veel moeite en tijd om alles te regelen, want in het buitenland studeren is niet niks.. en welke studie doe jij, als ik het vragen mag?? Neemt de Schotse overheid ook een deel van je leefkosten over of zijn dat je eigen kosten, want ik weet wel dat de prijzen in Schotland/engeland zeer hoog zijn.. En je studeert nu aan de Aberdeen, ben je nu eigenlijk ook een immigrant van Schotland geworden of is het nog steeds tijdelijk verblijf?

Btw, bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen
Oud 29-06-2008, 21:39
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
ahaa.... dus na de postgraduate heb je in principe 2 masters...of niet? en jij studeert nu ook in het buitenland.. kostte het heel veel moeite en tijd om alles te regelen, want in het buitenland studeren is niet niks.. en welke studie doe jij, als ik het vragen mag?? Neemt de Schotse overheid ook een deel van je leefkosten over of zijn dat je eigen kosten, want ik weet wel dat de prijzen in Schotland/engeland zeer hoog zijn.. En je studeert nu aan de Aberdeen, ben je nu eigenlijk ook een immigrant van Schotland geworden of is het nog steeds tijdelijk verblijf?

Btw, bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen


Ik denk dat je het het beste zo kan zien, de MA die je na 4 jaar in Schotland is, zit heeft officieel de titel Master, maar ligt qua niveau waarschijnlijk tussen een bachelor en master in (vergeleken met NL). Doe je dan een postgraduate, dan zou het niveau van dat diploma volgens mij gelijk moeten staan aan een Master in andere landen. Het merendeel van de studenten die ik hier ken die stoppen echter met studeren na hun MA en zoeken dan een baan, of werken bv. een paar jaar om daarna dan nog een postgraduate opleiding te doen (wat dus vergelijkbaar is met master in NL, en mocht je dan nog verder willen studeren, dan kan je nog en 3-jarige opleiding volgen om je PhD te halen).

Het kost zeker meer moeite om alles te regelen, maar het is niet ovredreven lastig. Waar je op moet letten is dat je je al voor half-januari aan moet melden, en voor sommige opleidingen al voor half-oktober, het jaar voordat je gaat studeren dus. Verder word je niet zoals in NL automatisch toegelaten, je moet je cijfers doorgeven, motivatiebrief schrijven, een referentie (van een leraar) hebben en daarop word je beoordeelt. Vervolgens zijn er wat logistieke problemen: waarschijnlijk wil je meer spullen meenemen dan de toegestane 20kg bij luchtvaartmaatschappijen, dus hoe ga je alles vervoeren, enz. Verder moet je natuurlijk hier gewoon stufi aanvragen, maar je moet ook in Schotland een aanvraag indienen zodat je collegeld voor je betaalt wordt. Levenskosten zal je echter zelf moeten betalen. Reken er ongeveer op dat waar je in Nederland een euro voor betaalt, je in Schotland een pond betaalt, hoewel andere dingen vergelijkbaar zijn met de prijzen in Nederland.

Sowieso ben je niet echt een immigrant in Schotland omdat je van binnen de EU komt, je hoeft dus ook geen immigratieformulieren of wat dan ook in te vullen. Je bent hier een 'temporary resident', volgens mij als je hier 5 jaar achtereenvolgend hebt gewoond kan je de status van permanent resident krijgen, maar tot die tijd is het dus gewoon een tijdelijk verblijf.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 13-07-2008, 00:38
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
Hoe zit het dan met de vwo-diploma? Want ik heb geen A-levels of GCSE's..hoe kun je dat dan met je vwo-diploma vergelijken? En hoe zit het met engels? Is dat heel moeilijk of is het een kwestie van wennen? Heb je in principe genoeg aan je VWO-diploma of is het handig om bijvoorbeeld nog een cambridge test af te leggen?

En kan je je voor meedere universiteiten in Groot-Brittanie inschrijven, om zeker van te zijn dat je in ieder geval daar kunt studeren, of kan je tegelijkertijd ook in NL inschrijven zegmaar beide kanten? Is de kans eigenlijk groter dat je toegelaten word tot een Schotse (evt Britse) universiteit omdat je geen UK-inwoner bent?

Ik wil het liefst naar de University of Edinburgh of misschien naar University of Manchester, ik twijfel nog tussen die 2.. maar ik wil wel al beetje zeker van mijn zaken zijn aangezien ik half januari al ingeschreven moet zijn...

bedankt Breg

Laatst gewijzigd op 13-07-2008 om 00:43.
Oud 13-07-2008, 11:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik heb ook alleen mijn Nederlandse diploma, maar heb van mijn school een Engelstalige kopie daarvan gekregen (dus simpelweg vertaald door een leraar Engels en vervolgens op officieel schoolpapier afgedrukt), die cijfers ingestuurd en dat was voldoende. Een Cambridge test kan handig zijn omdat de uitslag die je daar haalt beter te begrijpen is voor de meeste Britse universiteiten dan het cijfer op jouw schooldiploma. Ik heb zelf ook cambridge examen gedaan, maar het is niet echt een manier om jouw Engels te verbeteren, het is als voorbereiding op het cambridge examen bedoelt, maar niet echt een opzichzelf staande cursus Engels. Ik heb weinig moeite met het Engels hier gehad, maar ik had op school nooit moeite met de taal en heb ook nog een jaar door Australie gereisd wat ook geholpen heeft. Als je je onzeker voelt over de taal dan bieden de meeste universiteiten een cursus aan (deze duurt vaak een paar weken) voordat het studiejaar begint om je 'academisch Engels' aan te leren.

Je kan je voor maximaal 6 opleidingen inschrijven als je je aanmeldt. Dit kunnen 6 opleidingen aan 1 universiteit zijn, maar ook opleidingen aan 6 verschillende universiteiten. Vervolgens krijg je binnen enkele maanden (volgens mij uiterlijk voor eind april) van alle universiteiten bericht terug. Dan zijn er 3 mogelijkheden: je wordt afgewezen, je wordt onvoorwaardelijk aangenomen of je wordt voorwaardelijk aangenomen. In het laatste geval kan de universiteit dus bepaalde voorwaardes stellesn, bv. dat je een bepaalde bijscholingscursus moet volgen en als je dat doet dan ben je aangenomen. Vervolgens kan je zelf aangeven welk aanbod je accepteert en welke je afwijst. Mijn advies: doe zoals je hier in Nederland zou doen en ga de universiteiten waar je heen wilt bezoeken. Zodra ik wist waar ik was aangenomen ben ik naar Schotland gegaan om er bij de verschillende universiteiten rond te kijken en zodoende heb ik voor een andere universiteit gekozen dan die ik in 1e instantie in gedachten had. Daarentegen zitten er hier ook veel buitenlandse studenten die hier nog nooit geweest waren waarvan een groot deel het ook naar z'n zin heeft, terwijl anderen iets hebben van 'als ik dit of dat had geweten/gezien, dan had ik voor een andere universiteit gekozen'.

Verder nog iets om rekening mee te houden: in Schotland duren studies gemiddeld dus een jaar langer dan in Engeland, dus als je zo snel mogelijk klaar wilt zijn dan is Manchester misschien een logischere keuze. Daarentegen heb je in Schotland in je 1e jaar meer keuze wat betreft de vakken die je volgt omdat ze je verplichten ook vakken van andere opleidingen te volgen. Voor mij was dit ideaal omdat ik in mijn 1e jaar niet precies wist wat ik wilde, ik naast de vakken van mijn opleiding nog vakken van 2 andere opleidingen moest volgen en er zo achter kwam dat ik die andere opleidingen eigenlijk veel leuker vond. En als laatste, als geld een issue is: in Engeland is het collegeld volgens mij 3000 pond per jaar, in Schotland betaal je niets, dus dat scheelt ook wel wat.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 20-07-2008, 12:46
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
Hm okay en moet ik dan aan alle 6 de universiteiten elk een apart motivatiebrief schrijven? En welke cijfers moet ik opsturen? Ik moet voor 15 januari ingeschreven staan maar dan ben ik nog niet afgestudeerd en heb ik nog geen eindexamens gehaald. Die heb ik pas namelijk in mei 2009 Moet ik 2x mijn cijfers opsturen of hoe werkt dat? Is er nog een voorkeur voor de test IELTS of TOEFL?
Oud 20-07-2008, 15:19
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
1. Hm okay en moet ik dan aan alle 6 de universiteiten elk een apart motivatiebrief schrijven?
2. En welke cijfers moet ik opsturen? Ik moet voor 15 januari ingeschreven staan maar dan ben ik nog niet afgestudeerd en heb ik nog geen eindexamens gehaald. Die heb ik pas namelijk in mei 2009 Moet ik 2x mijn cijfers opsturen of hoe werkt dat?
3. Is er nog een voorkeur voor de test IELTS of TOEFL?
1. Je kan maar 1 motivatiebrief insturen, dus als jij je bv. bij Manchester en Edinburgh aan wilt melden en je schrijft dat je altijd al in Schotland hebt willen studeren, grote kans dat ze je bij Manchester minder snel aan zullen nemen, probeer het dus enigzins algemeen te houden en schrijf bv. dat je graag in een grote stad in het noorden van Groot Britannie wilt studeren.

2. Stuur gewoon de meest recente cijfers op. Dus bv. van je 1e schoolexamens of je overgangscijfers van het jaar ervoor. Misschien word je dan voorwaardelijk toegelaten, afhankelijk van de cijfers die je uiteindelijk voor je examens haalt. Dit zal je uiteindelijk van de universiteiten zelf te horen krijgen.

3. Vaak staat op de sites van de universiteiten aangegeven welke testen ze accepteren en welke score je moet halen. Over het algemeen zal het ze een rotzorg zijn welke test je maakt, als deze maar internationaal erkend is en je er een goede score voor haalt.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 23-07-2008, 01:22
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
Is de kans eigenlijk groot dat je als non-UK student eerder wordt toegelaten tot een universiteit? Of krijgen de Engelsen zelf eerst voorrang?

Word je sowieso wel tot 1 van de universiteiten toegelaten die je hebt uitgekozen of bestaat er een grote kans dat je in alle gevallen bent uitgeloot? (of allemaal ingeloot)
Oud 23-07-2008, 11:41
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Is de kans eigenlijk groot dat je als non-UK student eerder wordt toegelaten tot een universiteit? Of krijgen de Engelsen zelf eerst voorrang?

Word je sowieso wel tot 1 van de universiteiten toegelaten die je hebt uitgekozen of bestaat er een grote kans dat je in alle gevallen bent uitgeloot? (of allemaal ingeloot)

Het ligt er heel erg aan bij welke universiteiten jij je aanmeldt. Schrijf jij je voor 3 opleidingen aan Cambridge in, en 3 aan Oxford dan is er een redelijke kans dat je bij geen van allen wordt uitgekozen, schrijf jij je voor universiteiten in die in de middenmoot vallen, dan is er een goede kans dat je bij allemaal wordt ingeloot. Ik had me aangemeld voor 1 topuniversiteit en 3universiteiten die gemiddeld/boven gemiddeld waren, bij de 1e werd ik niet toegelaten, bij de anderen werd ik allemaal onvoorwaardelijk toegelaten. Het ligt er aan: slaag jij met een 6 gemiddeld of een 8, heb je interessante hobby's/buitenschoolse activiteiten of speel je alleen maar computerspelletjes, spreek je steenkolen Engels of beheers je de taal bijna vloeiend, enz.

Maar: meld je gewoon aan. Het kost wat tijd en iets van 15 pond, maar mocht je nergens toegelaten worden, dan is het ook weer geen wereldramp en kan je je altijd nog gewoon in NL inschrijven.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 27-07-2008, 15:18
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
Hum... Ik zit al te brainstormen wat ik in mijn personal statement zou kunnen zetten, want ik wil echt studeren daar

In ieder geval: heeeeeeel erg bedankt Breg voor alle hulp en tips Ik heb er echt heel veel aan gehad.. Echt geweldig ben je =D

Nog ff 1 vraagje: duurt het lang voordat je antwoord terugkrijgt van de universiteit of je bent toegelaten of niet?? Stel als ik hem in september/oktober al in stuur en pas in april reactie krijg.... Dan zit ik een halfjaar in spanning 0.o
Oud 28-07-2008, 08:24
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
In Groot Brittannië cost het voor een Bachelors alleen all 18,000 euro ongeveer, en dat is alleen maar het collegegeld. Dan moet je natuurlijk ook betalen voor accomodation etc. In America denk ik dat het nog duurder is .

Ik woon in Finland op het moment. Wat cool dat je in Zweden gaat studeren. Het is wel wat duurder maar ze hebben ook qualitative goede spullen. Ze zuipen daar wel flink
Ik wil na medical school hier in nederland terug naar de V.S.. Reden dat ik nu nog niet ga is because med school daar 30.000$ per jaar kost, en dat 6 jaar lang!
Oud 29-07-2008, 16:40
danzzig
danzzig is offline
Citaat:
Het ligt [...] NL inschrijven.
Breg, weet jij ook hoe het zit van met het meenemen van je Nederlandse studiefinanciering naar Schotland? Ik zit zelf te denken om een aantal jaar daar te gaan studeren.
Volgens de IB-Groep mag je je studiefinanciering meenemen op voorwaarde dat je geen toelages krijgt van het land waar je gaat studeren... dus dan gaat die vlieger niet op lijkt me (aangezien het collegegeld wordt vergoed) Heb jij stufi aangevraagd bij de SAAS en zo ja, hoeveel is dat dan?
Ads door Google
Oud 30-07-2008, 12:51
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Nog ff 1 vraagje: duurt het lang voordat je antwoord terugkrijgt van de universiteit of je bent toegelaten of niet?? Stel als ik hem in september/oktober al in stuur en pas in april reactie krijg.... Dan zit ik een halfjaar in spanning 0.o
ik weet het niet zeker, aangezien ik mijn aanmelding pas in januari opstuurde, maar ik kreeg volgens mij in februari/maart bericht terug van de universiteiten. Maar ik denk dat de kans groot is dat ze pas na de uiterste aanmelddatum (dus half-januari) pas definitieve keuzes maken en dat jij dus ook tot begin 2009 zal moeten wachten voordat je een reactie krijgt.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 30-07-2008, 12:53
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Breg, weet jij ook hoe het zit van met het meenemen van je Nederlandse studiefinanciering naar Schotland? Ik zit zelf te denken om een aantal jaar daar te gaan studeren.
Volgens de IB-Groep mag je je studiefinanciering meenemen op voorwaarde dat je geen toelages krijgt van het land waar je gaat studeren... dus dan gaat die vlieger niet op lijkt me (aangezien het collegegeld wordt vergoed) Heb jij stufi aangevraagd bij de SAAS en zo ja, hoeveel is dat dan?
ik heb het gewoon allebei aangevraad. Ik weet niet 100% zeker of het geld van de SAAS onder een toelage valt omdat je het geld niet zelf krijgt, je collegeld wordt direct aan de uni betaald, en het is niet alsof jij dat geld vrij kunt besteden zoals dat bij stufi wel het geval is. De SAAS geeft sowieso geen stufi uit.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 28-08-2008, 09:40
Timothy23
Timothy23 is offline
He, erg goed en leuk idee om in het buitenland te gaan studeren. Voor mij was www.mastersportal.eu van grote hulp. Hier kun je alle Europese masters vinden en met elkaar vergelijken. Verder is er veel informatie gegeven over landen, de programma en andere relevante zaken.

Succes
Oud 28-08-2008, 19:39
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Ik wil na medical school hier in nederland terug naar de V.S.. Reden dat ik nu nog niet ga is because med school daar 30.000$ per jaar kost, en dat 6 jaar lang!
Kom je met een Nederlands geneeskunde diploma wel aan de bak in de VS ?
Oud 19-04-2010, 00:13
Kaaaaarlyn.
Kaaaaarlyn. is offline
Ik zie hier overal berichtjes staan waar het gaat om een VWO opleiding, of MBO 4..
Ik heb een HAVO diploma, kan dat dan ook niet? Ik zou het echt zo graag willen. Ben net terug uit Engeland, heb 5 maanden in Bournemouth gewerkt en gewoond. Heb het daar zo naar mijn zin gehad, maar wilde eigenlijk altijd nog liever naar Schotland.

Nu moet ik dus eigenlijk wel een keer een studie gaan uitzoeken, maar ik zou zo veel liever studeren in Schotland. Kan dat dan ook niet met een HAVO diploma? :D
Oud 19-04-2010, 11:35
Kaaaaarlyn.
Kaaaaarlyn. is offline
Iemand pleeaase?
Oud 21-04-2010, 16:32
Dottie
Dottie is offline
Met HAVO diploma kan je niet naar een Engelse uni.

en als iemand A-levels heeft gedaan (en geslaagd is) is dat hetzelfde als een VWO diploma en A levels wordt ook wel Sixth form genoemd.

Omdat alle lidstaten van de EU diplomas elkaars onderwijs systemen erkend hebben kan je met een VWO diploma naar een Engelse uni.

GCSE met alle vakken op hoog niveau (extended) met eindresultaat C of hoger staat gelijk aan HAVO in nederland.

je kan ook googlen krijg je meer info
Oud 21-04-2010, 18:23
WAT
WAT is offline
havo kan gewoon maar dan moet je wel een Foundation jaar doen, wat je een jaar extra kost. Hierin leer je dan wat je zou moeten weten voor je uni, de meeste uni's geven de foundationyears zelf voor de opleidingen die ze op de uni geven.

overigens werd ik toegelaten met een toets maar ik ben dan ook al 21, ik heb ook alleen havo
Oud 23-04-2010, 01:25
Dottie
Dottie is offline
Je kunt dus met alleen HAVO niet direct door naar een Engelse uni

Op vele Engelse universiteiten en sommige particuliere opleidingen kunnen leerlingen met een HAVO niveau vakken op A-level gaan volgen gedurende een jaar. Hiermee kun je je kwalificeren voor de toelating aan een Engelse universiteit.

(als je A levels gedaan hebt is dit hetzelfde niveau als VWO in Nederland)

Als je 21 en ouder bent hoef je zelfs helemaal niet je diplomas op welk niveau te laten zien. Als je de CD maar goed maakt

universiteiten in Engeland kijken veel meer naar je cijfers, terwijl dat in Nederland niet zo'n issue is bij een studie

Op universiteiten in Groot Brittanië (en bijvoorbeeld de VS) is er een zogenaamde selectie aan de poort Dit betekent dat een universiteit zijn leerlingen mag uitkiezen op cijfers en bijvoorbeeld interviews mag houden om de beste en meest gemotiveerde studenten op hun school te krijgen.
Oud 23-04-2010, 15:05
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ik studeer in Belgie, als je daar vragen over hebt, PM oid
Oud 04-05-2010, 19:46
purikura
purikura is offline
heyy allemaal! ben ook van plan om naar het buitenland (Azië) te gaan studeren maar jammer genoeg heb ik alleen VMBO-K op zak en binnenkort mijn MBO,, heb op dit moment een universiteit op oog, en daar vragen ze eigenlijk Engels als toelating ik had ze email gestuurd erover en ze zeggen dat het VWO moet zijn. En nu las ik net in de post dat je op 21ste toch mogelijk toegelaten wordt op universiteit? klopt dat wel? want ik ben nu 20 en over een maandje word ik 21 vandaar dat ik ook naar vraag ^^".
als iemand me kan beantwoorden zal t fijn zijn =]
Oud 04-05-2010, 19:56
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
heyy allemaal! ben ook van plan om naar het buitenland (Azië) te gaan studeren maar jammer genoeg heb ik alleen VMBO-K op zak en binnenkort mijn MBO,, heb op dit moment een universiteit op oog, en daar vragen ze eigenlijk Engels als toelating ik had ze email gestuurd erover en ze zeggen dat het VWO moet zijn. En nu las ik net in de post dat je op 21ste toch mogelijk toegelaten wordt op universiteit? klopt dat wel? want ik ben nu 20 en over een maandje word ik 21 vandaar dat ik ook naar vraag ^^".
als iemand me kan beantwoorden zal t fijn zijn =]
Ja je moet dan een toelatingstest doen, colloquium doctum heet dat. Ze testen je dan op een aantal gebieden om te kijken of je goed genoeg bent. Waar ze je precies op testen verschilt per studie dus daar moet je bij de studie voor zijn.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 04-05-2010, 20:16
purikura
purikura is offline
Citaat:
Ja je moet dan een toelatingstest doen, colloquium doctum heet dat. Ze testen je dan op een aantal gebieden om te kijken of je goed genoeg bent. Waar ze je precies op testen verschilt per studie dus daar moet je bij de studie voor zijn.
Okey, die CD test doe je dat gewoon in NL of gewoon bij de aangesproken universiteit?
Oud 04-05-2010, 20:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Okey, die CD test doe je dat gewoon in NL of gewoon bij de aangesproken universiteit?
Oh nee, dit gaat alleen over universiteiten in Nederland, ik zat idd nog te twijfelen of je nou in Nederland of in het buitenland bedoelde. Sorry.
__________________
Hela världen är så underbar
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten verbeterde versie van het column : studeren in het buitenland
W.A.L.L.I.E
0 04-11-2012 13:32
Studeren Hulp met Studeren in het buitenland
xmly__
2 15-05-2012 10:30
Studeren Studeren in het buitenland
Schipper
1 07-12-2011 04:06
Studeren studeren in het buitenland (Hongarije)
Robin_B
5 31-07-2009 15:36
Studeren Studeren in het buitenland
Henkidu
45 06-11-2004 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.