Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2009, 10:11
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Twaalf en dertien april is het weer zover: Pasen. Ben jij al aan de paaseitjes begonnen? Wat doe jij met pasen? Sta je stil bij de betekenis van Pasen? Weet je überhaupt wat Pasen inhoudt? Of is Pasen voor jou twee vrije dagen? Ga je naar familie tijdens Pasen?

Hoe vierde je Pasen als klein kind? Ging je eieren zoeken (misschien nu nog steeds?)? Knutselde je van alles voor Pasen? Hadden jullie ook paastaken met eieren erin? Vertel.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2009, 10:20
Verwijderd
Vroeger verstopten m'n ouders altijd van die kindersuprise-eieren in het huis en moesten we die zoeken. Daarnaast hadden we ook altijd een uitgebreid paasontbijt waarbij meestal mensen langskwamen. Daarnaast moesten wij altijd een of andere stok versieren (met snoep en chips enzo) en die aan iemand geven

Nu hebben we eigenlijk alleen het ontbijt/brunch nog en verder niets. Hoewel is dit jaar wel naar de Mattheus passion ga in de grote kerk in Naarden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 10:25
Verwijderd
Ik vier Pasen nooit, zoals alle jaarlijkse vieringen heb ik daar helemaal niets mee. Familie bezoek ik sowieso niet, alleen mijn directe familie bezoek ik en dat laat ik niet afhangen van feestdagen (tenzij het goed uitkomt omdat het vrije dagen zijn). Dit jaar ben ik tijdens Pasen in Finland en zal ik er niks mee doen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 11:02
(☞゚∀゚)☞
Avatar van (☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
ik ben jarig op pasen en moet waarschijnlijk ook werken dus ik heb helemaal geen tijd om er bij stil te staan
__________________
⇐۞↑ ۩↑۞⇒
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 11:05
Verwijderd
Vroeger gingen we uitgebreid ontbijten/brunchen en kregen we een geeltje onders ons bord.

Nu doe ik er niks aan, het enige dat mij boeit aan pasen is de 160% die ik krijg als ik ga werken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 11:06
(☞゚∀゚)☞
Avatar van (☞゚∀゚)☞
(☞゚∀゚)☞ is offline
horeca?
__________________
⇐۞↑ ۩↑۞⇒
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 12:47
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Vroegah gingen we eitjes beschilderen en zoeken in de tuin. We kregen ook altijd zo'n grote chocoladepaashaas. Ik heb al wel eitjes gekocht, maar meer omdat iedereen dat altijd zo lekker vindt, niet speciaal omdat het bijna Pasen is. Bij mijn ouders thuis wordt er dan ook altijd uitgebreid gegeten enzo (net als met Kerst) maar ik denk niet dat ik erheen ga. Ik vind Pasen niet zo belangrijk. Wel is dat ene liedje irritant en blijft in je hoofd hangen: 'Het is Pasen, Jezus is opgestaan...'
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 13:27
Verwijderd
ik snap pasen nooit zo héél erg goed
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 13:55
Verwijderd
Ik kocht een beschilderd (nep) ei om op te hangen, maar omdat ik het heel mooi vind, niet omdat het iets met pasen te maken heeft. Verder komen met pasen mijn ouders op bezoek, omdat mn vader dan vrij heeft.
Vroeger gingen we altijd naar mijn oma om daar eieren te zoeken en te brunchen, dat vond ik leuk tot ik er achter kwam dat de paashaas niet echt bestond. Paaseitjes zijn meestal maar vies, ik koop liever gewone chocolade.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 13:55
Verwijderd
Pasen betekent voor mij dat ik de dag ervoor flink moet opruimen omdat de familie hier komt eten. Gelukkig nemen zij het eten mee.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 14:34
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Met pasen moet ik altijd weer denken aan zo'n 4 jaar terug toen ik bij een vriend paaseitjes moest gaan zoeken en we een onwijs goor ei tegenkwamen wat er blijkbaar nog lag van het jaar ervoor. Het jaar daarop bij diezelfde vriend was zijn hamster hem ineens gepeerd was en we ipv eieren dus eerst zijn hamster konden gaan zoeken.
Verder heb ik nooit eieren gezocht. Ik heb pasen überhaupt nooit echt gevierd als klein kind, ik werd alleen erg blij van de matzes. Paastakken, eieren verven en dingen knutselen om op te hangen heb ik ook nooit gedaan.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 14:36
Verwijderd
ik ga wel altijd naar de bioscoop met Pasen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 14:46
Verwijderd
Nja, met Pasen doen we altijd wel een paasbrunch of etentje oid met ouders en grootouders. Pasen was toch om te vieren dat Jezus aan het kruis genageld werd toch?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 15:34
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
'Het is Pasen, Jezus is opgestaan...'


Ze vieren zijn opstanding en herdenken het kruisgedoe.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 15:36
Verwijderd
Ohja, naja, Goede Vrijdag gaat eraan vooraf dus ik vind dat mijn antwoord ook telt
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 15:44
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik vind 't hele gedoe rondom Pasen wel gezellig, maar ik doe er niet aan mee .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 17:00
Verwijderd
Natuurlijk doe ik daar niks mee.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 23:12
Verwijderd
Toen ik klein was was pasen mijn favoriete feestdag Want er waren altijd duisent eieren verstopt in de tuin als ik wakker was. En dan kregen we allemaal een mandje en ik vond het prachtig en dat staat ook uitgebreid op foto's

En nu eten we samen met pasen enzo en eieren maar ik lust geen gewone eieren dus chocoladeeieren en dat is ook prima en ik vind het wel leuk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2009, 23:25
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb twee lopende pasas eitjes
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 00:15
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:


Ze vieren zijn opstanding en herdenken het kruisgedoe.
Je bedoelt het liedje met "Jezus is opgestaan, en hij leeft halleluja", of die niet?


Het kruisgedoe is goede vrijdag. Eigenlijk nog voor pasen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 02:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik wil stiekem naar de kerk, want ik wil wel weer eens het koor horen zingen. En stiekem wil ik wel pesach vieren met sterrenmeisje.

We gaan denk ik wel even naar mn moeder, want die vindt het wel leuk als we op bezoek komen op feestdagen. Daarbij kan ze heel goed uitgebreide diners maken en heeft ze altijd een paasei of iets anders van chocola voor ons. <3
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 12:58
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik ben zeer blij dat ik twee dagen vrij ben, en ik kijk uit naar het moment dat de paaseitjes op tafel komen en ik geniet van witte chocolade paashaasjes. Verder doe ik niks bijzonders en betekend het ook niet echt iets voor me.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 12:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wij deden vroeger niks aan pasen, behalve dan dat mijn zs en ik ieder een paaskonijn kregen bij het paasontbijt (zo'n broodje in de vorm van een konijn met een gekookt ei in z'n buik en een geglazuurde kers als oog). Vorig jaar hielp ik 2e paasdag op mijn werk met de Paasactiviteit, en 2e paasdag dit jaar ga ik de hele dag naar mijn vriendje <33
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 12:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Pasen doet me niets, behalve dat het leuk is om een vrije dag te hebben. Vroeger gingen we Paaseieren zoeken in de tuin en er was een Paasontbijt, wat inhield dat er gezamenlijk ontbeten werd, want anders nooit gebeurde, en dat er gekookte eieren, afbakbroodjes, krentenbrood met spijs en een iets grotere collectie beleg was. Als ik nu bij mijn ouders ben met Pasen zal er wel weer zo'n ontbijt zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 16:33
Verwijderd
Ik vind Pasen behoorlijk /care.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2009, 16:38
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ik vind Pasen behoorlijk /care.
True.dat
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 16:49
Verwijderd
zingen in de kerk . Altijd wel mooie liedjes en een kampvuur

Verder niet echt plannen, ik denk dat het wel weer op een brunch ofzo aankomt.
Vroeger thuis verstopte mijn ouders altijd eieren in de tuin. Maarja.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 19:06
Neith
Avatar van Neith
Neith is offline
Ik heb nog maar geen paaseitjes gehaald, nog geen zin in. Verder doen we eigenlijk niks bijzonders. Lekker eten en extra luxe ontbijt als ik bij mijn ouders ben. Misschien nog bij het paasvuur kijken s'avonds
We hebben er thuis nooit enorm veel aan gedaan. Eieren zoeken deden we eigenlijk nooit, dat vond ik altijd wel jammer. Maar palmpasen was er dan weer wel, met zo'n stok met snoep eerst door het dorp lopen en daarna opeten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 20:47
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik ben wel al aan de paaseitjes begonnen. De paastakken staan sinds vandaag ook weer. Opzich doen we er ook niet veel aan. Het zijn eerder twee vrije dagen. We ontbijten/eten op beide dagen wel vrij uitgebreid met lekkere dingen. Wat wel standaard is, is paaseitjes zoeken. Mijn moeder is een kei in verstoppen, dus daar zijn we altijd wel zoet mee. Op de eerste paasdag is meestal ook opa/oma en familie bezoeken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 12:37
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Ik zie het gewoon als twee vrije dagen en veel lekker paas eten
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 20:13
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
23-03-2009, 13:37
Citaat:
Ik zie het gewoon als twee vrije dagen en veel lekker paas eten


Ik ben dan jarig!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 21:09
Alyssia
Alyssia is offline
Mijn kilozak paaseitjes is al lang leeg. *schaam*
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 10:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Vaak vierde ik rondom pasen mijn verjaardag, zelfde als DP zegmaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Pasen !?!??!
dennis018
9 05-02-2009 11:48
Eten & Drinken Wat ga jij met pasen eten?
Missy
47 23-04-2006 09:50
Verhalen & Gedichten Gedicht/ songtekst gezocht waarin de essentie van pasen of pinksteren ligt
freak on a leash
2 12-05-2004 21:22
Eten & Drinken Wat eten jullie met Pasen?
Dolores
20 09-04-2004 23:19
Levensbeschouwing & Filosofie Pasen
jimmyO
4 31-03-2002 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.