Oud 02-06-2009, 22:31
lilxS
Avatar van lilxS
lilxS is offline
Beste mensen,
ik wil graag van 5havo profiel E&M naar vwo profiel N&G, omdat ik tandheelkunde of geneeskunde wil studeren. Nou mijn vraag aan jullie: is dit mogelijk? Hoe is de tempo in vwo?
Help me?!
BVD.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2009, 14:20
So_Adorable
So_Adorable is offline
Ik heb de vmbo-b examen afgerond,
Nou zit ik met een probleem, Ik had op de basisschool een advies van havo en mijn cito score was 530 ik werd niet aangenomen voor een theoretische opleiding. Dus had ik me ingeschreven voor de opleiding vmbo-t na de eerste jaar ben ik gezakt naar basis wegens een verschrikkelijke thuissituatie. De school had daar geen begrip voor. Ik had geen motivatie meer om te studeren. Je begrijp zelf wel dat als je veel slimmer bent en dat als je in een lage niveau wordt geplaatst er totaal geen zin meer in hebt. Ik ben de 3jaar daarna zonder leren verder gegaan met wel mooie cijfers. Nu ben ik dus klaar ik moet alleen wachten op de uitslag. Waar ik verschrikkelijk mee zit is dat ik op de mbo niveau 2 moet beginnen en dat het nog heel lang gaat duren voordat ik naar de hbo mag nou is mijn vraag of ik mogelijk kan worden toegelaten tot het VAVO. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat je door middel van een toets havo kan doen. Ik weet niet of dit nog kan. Dat zou namelijk de oplossing kunnen zijn van al me problemen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

x esmee
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:40
Yard
Yard is offline
Heej,

Ik heb mijn vmbo-tl diploma en een mbo 2 diploma beveiliger. maar het is niet echt wat ik zoek en wil dus wil ik een avondopleiding havo gaan doen ( ben 20 jaar). ik kan op het internet niet echt wat vinden bij mij in de buurt (woon in Delft) zou iemand mij daarmee kunnen helpen?

alvast bedankt.

Gr. vincent
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 10:28
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Heej,

Ik heb mijn vmbo-tl diploma en een mbo 2 diploma beveiliger. maar het is niet echt wat ik zoek en wil dus wil ik een avondopleiding havo gaan doen ( ben 20 jaar). ik kan op het internet niet echt wat vinden bij mij in de buurt (woon in Delft) zou iemand mij daarmee kunnen helpen?

alvast bedankt.

Gr. vincent

Het Mondriaan College? Alle vavo-opleidingen van Mondriaan worden gegeven in het schoolgebouw op de 2e Sweelinckstraat 160 in Den Haag, ingang 2e Schuytstraat.

Info-avond mbo en vavo (mavo, havo en vwo voor volwassenen) dinsdag 9 juni 2009
vavo: mavo, havo- en vwo voor volwassenen
2e Sweelinckstraat 160, 2517 HB Den Haag
Let op: Open van 19.00 – 21.00 uur

http://www.rocmondriaan.nl/Volwassen...lwassenen.aspx
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 10:33
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Beste mensen,
ik wil graag van 5havo profiel E&M naar vwo profiel N&G, omdat ik tandheelkunde of geneeskunde wil studeren. Nou mijn vraag aan jullie: is dit mogelijk? Hoe is de tempo in vwo?
Help me?!
BVD.
Dit is beperkt mogelijk. Je kunt het beste éérst contact opnemen met de VAVO instelling, waar je dit zou willen doen.

vwo sprint NG na havo EM is zwaarder. [Veel, kan ik wel zeggen] Maar met veel doorzettingsvermogen en het goed bijhouden van de stof, kom je een eind.

Laatst gewijzigd op 19-07-2009 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 10:36
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb de vmbo-b examen afgerond,
Nou zit ik met een probleem, Ik had op de basisschool een advies van havo en mijn cito score was 530 ik werd niet aangenomen voor een theoretische opleiding. Dus had ik me ingeschreven voor de opleiding vmbo-t na de eerste jaar ben ik gezakt naar basis wegens een verschrikkelijke thuissituatie. De school had daar geen begrip voor. Ik had geen motivatie meer om te studeren. Je begrijp zelf wel dat als je veel slimmer bent en dat als je in een lage niveau wordt geplaatst er totaal geen zin meer in hebt. Ik ben de 3jaar daarna zonder leren verder gegaan met wel mooie cijfers. Nu ben ik dus klaar ik moet alleen wachten op de uitslag. Waar ik verschrikkelijk mee zit is dat ik op de mbo niveau 2 moet beginnen en dat het nog heel lang gaat duren voordat ik naar de hbo mag nou is mijn vraag of ik mogelijk kan worden toegelaten tot het VAVO. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat je door middel van een toets havo kan doen. Ik weet niet of dit nog kan. Dat zou namelijk de oplossing kunnen zijn van al me problemen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

x esmee
Je kunt heel misschien starten op een VAVO opleiding. Havo 2jarig. [Heel misschien, omdat je geen vmbo-tl diploma hebt] Het beste wat je kunt doen, is contact opnemen met een VAVO instelling. Zij kunnen je precies vertellen op welke manier je toegelaten kunt worden. De twee VAVO instellingen waar ik ben geweest, hielden alleen maar een gesprek. Het is dus erg wisselend.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 22:34
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Citaat:
Beste mensen,
ik wil graag van 5havo profiel E&M naar vwo profiel N&G, omdat ik tandheelkunde of geneeskunde wil studeren. Nou mijn vraag aan jullie: is dit mogelijk? Hoe is de tempo in vwo?
Help me?!
BVD.
Ik ken een meisje met ditzelfde probleem, zij deed deed dit op VAVO. Zij deed er na het slagen voor de havo 2 jaar over om haar vwo-diploma te halen. In het eerste jaar deed ze wat algemene vwo-vakken, plus de NG vakken op havo niveau. In het tweede jaar deed ze de overige vakken op vwo-niveau. Dit kost je dus 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 23:56
mmoyy
mmoyy is offline
heeejj,

ik ben 18 jaar en zit op 4 vwo ( nieuwe tweedefase N&T), en ik weet nog niet of ik dit jaar haal.
als ik het niet haal wil ik graag naar vavo, alleen nu is mijn vraag wat ik kan studeren op vavo?
moet ik vwo 4 overnieuw doen, of kan ik ook naar havo 5.
en is er ook een kans om vwo 5 te doen?
en nog een vraagje: kan je op vavo vrijstelling krijgen voor Frans.

alvast bedank,

Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 00:11.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 10:57
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
heeejj,

ik ben 18 jaar en zit op 4 vwo ( nieuwe tweedefase N&T), en ik weet nog niet of ik dit jaar haal.
als ik het niet haal wil ik graag naar vavo, alleen nu is mijn vraag wat ik kan studeren op vavo?
moet ik vwo 4 overnieuw doen, of kan ik ook naar havo 5.
en is er ook een kans om vwo 5 te doen?
en nog een vraagje: kan je op vavo vrijstelling krijgen voor Frans.

alvast bedank,
Waarom wil je graag naar de VAVO en niet je diploma halen op je eigen school?

Er is op de VAVO geen 4vwo, of alleen 5vwo. Er is wel vwo sprint. Dit is 4/5/6 vwo in één jaar. Hier kun jij echter niet worden toegelaten, omdat je te weinig SE punten hebt behaald, omdat je geen HAVO diploma hebt en omdat je niet in 5 vwo hebt gezeten.

Je zou misschien wel naar havo sprint kunnen. Dit is 4/5 havo in één jaar.
Waarom heb je dit jaar eigenlijk niet gehaald? Dat is vooral belangrijk. Als het gaat omdat je 'geen zin' had, heb je minder kans, dan als je ziek was en/of problemen thuis.

Vrijstelling Frans: heb je het hele vak afgerond? Je kunt nl alleen vrijstelling krijgen voor een geheel afgerond vak. [Waar je dus SE cijfers voor hebt gekregen], waar je het CE mee in zou gaan]
Meestal kun je wel stukjes vrijstelling krijgen. Bijv voor de boekverslagen, als je deze allemaal hebt gemaakt. Of voor bijv. het schrijfvaardigheidsonderdeel. Op de meeste scholen worden deze dingen echter pas in 6vwo behandeld.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 12:18
Mrs.Patton
Mrs.Patton is offline
Citaat:
Ik heb de vmbo-b examen afgerond,
Nou zit ik met een probleem, Ik had op de basisschool een advies van havo en mijn cito score was 530 ik werd niet aangenomen voor een theoretische opleiding. Dus had ik me ingeschreven voor de opleiding vmbo-t na de eerste jaar ben ik gezakt naar basis wegens een verschrikkelijke thuissituatie. De school had daar geen begrip voor. Ik had geen motivatie meer om te studeren. Je begrijp zelf wel dat als je veel slimmer bent en dat als je in een lage niveau wordt geplaatst er totaal geen zin meer in hebt. Ik ben de 3jaar daarna zonder leren verder gegaan met wel mooie cijfers. Nu ben ik dus klaar ik moet alleen wachten op de uitslag. Waar ik verschrikkelijk mee zit is dat ik op de mbo niveau 2 moet beginnen en dat het nog heel lang gaat duren voordat ik naar de hbo mag nou is mijn vraag of ik mogelijk kan worden toegelaten tot het VAVO. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat je door middel van een toets havo kan doen. Ik weet niet of dit nog kan. Dat zou namelijk de oplossing kunnen zijn van al me problemen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

x esmee
Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de school zelf.
Want een vriend van mij heeft VMBO-K cum laude afgerond, en nog doen ze moeilijk..
ze willen dat hij eerst T gaat doen, maar aangezien zijn cijfers super zijn, mag hij op gesprek komen en zullen ze kijken hoe het verder gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 12:23
XpressWay
XpressWay is offline
Hey weet iemand wat de kosten zijn van de vavo?
Als je 18 bent, hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan studiekosten?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 14:13
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Want een vriend van mij heeft VMBO-K cum laude afgerond, en nog doen ze moeilijk..
ze willen dat hij eerst T gaat doen, maar aangezien zijn cijfers super zijn, mag hij op gesprek komen en zullen ze kijken hoe het verder gaat.
Cum laude Als hij zo slim is, had hij wel een hoger niveau gehaald dan vmbo-k.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 01:26
Mrs.Patton
Mrs.Patton is offline
Citaat:
Cum laude Als hij zo slim is, had hij wel een hoger niveau gehaald dan vmbo-k.
Ja, hij had ook eerst VMBO-TL en hij zou naar het havo gaan, maar omdat hij in de 1e problemen thuis had (aangezien zijn vader was overleden en zijn moeder alcholist was), kon hij zich niet concentreren op school..
Opzich is tie wel slim van zichzelf, maar ja, als je zoiets meemaakt begrijp ik het wel..

Hij is die 4 jaar ook gewoon doorgekomen zonder enige moeite te doen..
Maar ja nu neemt ie het eindelijk serieus..
Dus gun het hem wel, hopelijk wordt ie aangenomen..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 09:53
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Waarom staat het topic nu hier?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:48
Verwijderd
Ik heb me vmbo kader diploma vandaag behaald. Ben erg blij dat ik geslaagd ben. Nou heb ik Handel en Administratie als hoofdvak en dat is dan ook me profiel. Ik wil geneeskunde gaan studeren. Dat kan toch nog steeds? En heb ik grote kans dat ik wordt aangenomen bij een vavo school? Ik wil 1 jaar TL doen, daarna 2 jaar havo en daarna vwo 1/2 jaar doen. Ik wil uiteindelijk een N&G profiel hebben. Is dit allemaal mogelijk? O en vet dat je een topic als dit aanmaakt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:54
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb me vmbo kader diploma vandaag behaald. Ben erg blij dat ik geslaagd ben. Nou heb ik Handel en Administratie als hoofdvak en dat is dan ook me profiel. Ik wil geneeskunde gaan studeren. Dat kan toch nog steeds? En heb ik grote kans dat ik wordt aangenomen bij een vavo school? Ik wil 1 jaar TL doen, daarna 2 jaar havo en daarna vwo 1/2 jaar doen. Ik wil uiteindelijk een N&G profiel hebben. Is dit allemaal mogelijk? O en vet dat je een topic als dit aanmaakt.
In welke sector heb je je diploma behaald ?
Economie? Welke vakken heb je allemaal gehad ?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:01
Verwijderd
Economie.

Ik heb de volgende vakken gehad: Wiskunde, Engels, Nederlands, Handel en administratie (2 vakken), economie en een vak met je mentor SL( ben effe vergeten waar het voor staat).

Zo genoeg info?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:06
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Phoe.
Als je vmbo-tl gaat doen, moet je natuurlijk sector Techniek/landbouw kiezen.
Wiskunde heb je daar. Dat heb je al gehad. Verder krijg je natuurlijk en natuur-en scheikunde 1 en maatschappijleer als nieuwe vakken.

Als extra vakken zou ik dan kiezen: (1 of 2)
-Natuur en scheikunde 2
-Biologie

Ik zou dan voor 2 extra vakken gaan.

Als je gemotiveerd bent, denk ik dat het wel gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:13
Verwijderd
Ik wil arts worden. Waarom zou ik techniek en landbouw kiezen? Dan is het toch logisch om zorg en welzijn te kiezen? En ik ben zeker super gemotiveerd. Ben bereid om na school nog te blijven om bio en natuurkunde extra te leren aangezien ik die vakken niet heb gehad.

Ik hoor het wel van je.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:15
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik wil arts worden. Waarom zou ik techniek en landbouw kiezen? Dan is het toch logisch om zorg en welzijn te kiezen? En ik ben zeker super gemotiveerd. Ben bereid om na school nog te blijven om bio en natuurkunde extra te leren aangezien ik die vakken niet heb gehad.

Ik hoor het wel van je.
Bij zorg en welzijn heb je deze vakken:

Citaat:
Biologie
Een vak kiezen uit:
Wiskunde
Aardrijkskunde
Geschiedenis
Maatschappijleer 2
Dit is nu niet echt, wat je op je uiteindelijk NG profiel gaat krijgen.
Je moet dan de vakken biologie, wiskunde, natuurkunde en scheikunde doen.

Bij landbouw heb je:

Citaat:
Sector Landbouw

Wiskunde
Een vak kiezen uit:
Natuur- en scheikunde 1
Biologie
Bij techiek heb je:
Citaat:
Sector Techniek

Wiskunde
Natuur- en scheikunde 1
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:19
Verwijderd
Ok, en als ik landbouw/techniek neem dan krijg ik toch geen techniek vakken of wel? Dus landbouw of techniek en dan moet ik scheikunde en biologie nemen? Maar dan heb ik geen natuurkunde.

Ik reageer even hier op je antwoord van de andere topic.


Citaat:
Als je klinkt op die link, wat op de pagina staat van die site die jij noemt, kom je uit op de site die ik je stuurde.

Hhahahha lache Ik lees ook daarzo dat ik pas op me 18e kan beginnen? Wat nu.?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:23
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ok, en als ik landbouw/techniek neem dan krijg ik toch geen techniek vakken of wel? Dus landbouw of techniek en dan moet ik scheikunde en biologie nemen? Maar dan heb ik geen natuurkunde.
Dit moet je kiezen (de vetgedrukte dingen)

Als je voor landbouw kiest:

Citaat:
Wiskunde
Een vak kiezen uit:
Natuur- en scheikunde 1
Biologie

+
Natuur- en scheikunde 2
Biologie
Als je voor techniek kiest:

Citaat:
Wiskunde
Natuur- en scheikunde 1


+ Natuur- en scheikunde 2
Biologie
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:25
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik reageer even hier op je antwoord van de andere topic.
Je hoeft niet 18 te zijn. Je kunt via de zogenaamde Rutte-regeling uitbesteed worden, door je huidige school. Deze moet hiervoor een formulier ondertekenen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:26
Verwijderd
Oke , bedankt voor al je hulp. Ik heb nog 1 laatste vraag voor je ( hoop ik), moet je 18 zijn voor die opleiding ? Er staat dat als je 17 bent en een vmbo diploma hebt je moet wachten tot je 18e. Kan ik hier niets aan doen? Ik wil namelijk geen half jaar zonder school zitten.


EDIT:

Bedankt xxceline, YOU ROCK! Morgen ga ik ze bellen voor een afspraak. Duim voor me.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:27
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Bedankt xxceline, YOU ROCK! Morgen ga ik ze bellen voor een afspraak. Duim voor me.
Zal ik doen
*Btw; misschien is het handig om je huidige school van je plannen op de hoogte te stellen. Zij moeten uiteindelijk het formulier ondertekenen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:30
Verwijderd
Ik moet morgen om half 9 daar zijn voor iets. Dan ga ik dat gelijk ook regelen. Nu hopen dat ik niet vast zit aan die ICT opleiding. Ik ga daar niet van uit aangezien ik nog niets heb getekend en nog geen vmbo diploma heb ingeleverd. Zou het overigens slim zijn om te vertellen dat ik getoetst ben bij een andere zadkine locatie en ben aangenomen voor niv 4? Dan heb ik mischien meer kans?

Nogmaals, YOU ROCK!!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:34
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik moet morgen om half 9 daar zijn voor iets. Dan ga ik dat gelijk ook regelen. Nu hopen dat ik niet vast zit aan die ICT opleiding. Ik ga daar niet van uit aangezien ik nog niets heb getekend en nog geen vmbo diploma heb ingeleverd. Zou het overigens slim zijn om te vertellen dat ik getoetst ben bij een andere zadkine locatie en ben aangenomen voor niv 4? Dan heb ik mischien meer kans?

Nogmaals, YOU ROCK!!!
Met wat voor cijfers ben je ong. geslaagd? Dat is ook mede bepalend voor een toelating tot vmbo-tl.
Het kan idd wel handig zijn, als je verteld dat je bent toegelaten voor die opleidig. Verder gaat het ook vóóral om je eigen motivatie. Dit moet je goed laten zien.

Ik denk niet dat je vast zit aan een ICT opleiding, omdat je zoals gezegd, nog niets hebt ondertekend.

Thx, btw
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:38
Verwijderd
Hier even mijn definitieve cijfers van me vmbo kader school:

Citaat:
NEDERLANDS: 6.1.
ENGELS: 8.2.
WISKUNDE: 7.0.
ECONOMIE: 7.1.
HANDEL EN ADMINISTRATIE: 7.3.


Mijn NEDERLANDS is aan de lage kant omdat ik niet goed kan tekenen en knutselen, en we niet op een normale manier les kregen. Ze zeggen altijd 'het ligt altijd aan de leerling', maar deze keer lag het dus zeker aan de lerares.

Maarjah, ik ben dan toch lekker geslaagd. Morgen even een kopie maken van me cijferlijst en een paar dingen bespreken met me mentor/decaan.

Welke formulier moet ik laten ondertekenen? Krijg ik die van de VAVO school?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:47
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hier even mijn definitieve cijfers van me vmbo kader school:


Welke formulier moet ik laten ondertekenen? Krijg ik die van de VAVO school?
Ja.
Maar het is gewoon handig, om je school op de hoogte te stellen van dit alles.
Want straks word je bijv aangenomen op de VAVO-school, en wil jouw school het papier niet ondertekenen van de Rutte-regeling.
Misschien kun je daarom, het beste met de decaan van jouw school alvast praten.
Hij/zij heeft er meestal wel verstand van.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:48
Verwijderd
Ok, bedankt. Wat vind je van me cijfers? Zien ze er goed uit, en denk je dat ze me met die cijfers aan nemen op die vavo school?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:51
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ik denk het wel.
Vooral van wiskunde & Engels is het handig dat je daar goed op staat, wat jij hebt.
Je hebt geen onvoldoendes, dat is altijd positief.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:52
Verwijderd
Engels is mijn beste vak. Heb daar absoluut geen problemen mee. Ik maak me alleen zorgen dat ik opeens stof krijg die ik nooit heb gehad en ze verwachten dat ik het snap. Als ik voor het eerst bio, natuurkunde en scheikunde krijg snap ik daar dus niks van. Ik hoop dat ze het me goed gaan uitleggen en ik het snap. Desnoods ga ik na school blijven om nog extra te leren.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:54
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Je kunt jezelf alvast voorbereiden, door voordat school begint, te oefenen met vmbo-tl boeken.

Ik heb dat ook gedaan. Ben erg blij mee dat ik dat had gedaan, anders was het voor mij ook onhaalbaar.
[Ik deed dit jaar vwo sprint, na 5vwo. Alleen had ik vanaf 3vwo nauwelijks lessen gevolgd]
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:56
Verwijderd
Me zusje doet VWO, 3e jaars. Ik mag van haar , haar boeken leren. Waar kan ik VMBO - TL boeken vandaan halen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:59
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Het goedkoopste is bij de Slegte. [tweedehands] Of bol.com [tweedehands]
Je kunt boeken ook nieuw kopen, maar dan zijn ze vaak erg duur.

Maar zodra je daar bent toegelaten, krijg je vaak wel een boekenlijst. Soms is er een boekenfonds.
Zij zullen dan wel zeggen, waar je het beste je boeken kunt kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:04
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Btw, meer info over de Rutte-regeling/VAVO is te vinden op:

http://vavo-onderwijs.webs.com
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:06
Verwijderd
Once again i have to say, YOU ROCK!! Ik ga me toewijden aan me opleiding. Ik wil er gewoon voor gaan.

EDIT:

Die Rutter Regeling, geldt niet voor mensen die al een diploma hebben?

Citaat:
Officieel is de leeftijdsgrens 18 jaar, maar de zogenaamde ‘drop-outs’ van 16 en 17 jaar kunnen via de rutteregeling ook terecht op de VAVO.
Ehm, ben geen drop out, heb me diploma gehaald. Volgens mij gaat de Rutter Regeling niet gelden voor mij.

Kun je me overigens helpen met boeken vinden? Ik kan geen goede vinden voor biologie en NASK op VMBO TL niveau. Alleen KGT.

Laatst gewijzigd op 17-06-2009 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:52
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Een diploma op vmbo-kader. Je mag volgens de rutte-regeling ingeschreven staan, tot je een havo diploma hebt.
Hier mee is de kans op een baan/betere opleiding groter, aldus de overheid. Als je een havo diploma hebt, en dan naar de vwo sprint gaat, kost je dat ongeveer € 5000, omdat je dan niet meer ingeschreven mag staat op je oude VO-school.

Je valt dan onder de regeling, overig. En/of de regeling vanuit het vmbo een havo diploma halen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:54
Verwijderd
Ok, ik ga hier zeker morgen met me mentor en decaan over praten. Wish me luck.

Zijn deze 2 boeken overigens goed om me voor te bereiden?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:56
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Op marktplaats vind je ook veel boeken.

http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1

Als je word toegelaten op de VAVO school, kun je het beste hun boekenlijst vragen, omdat niet elke school dezelfde uitgever gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 20:18
Verwijderd
Ok, top. Ik zie mezelf al in dokters kleding. Alleen heb ik een gevoel dat het niet goed zal verlopen i.v.m. dat ik klaar ben met me vmbo kader en nog geen 18 ben. Morgen wordt alles duidelijk.

Zou het niet beter voor me zijn om me te concentreren op bio en nask deze zomer? Aangezien de rest van de vakken niet nieuw zijn voor me?

Ik kan niet stil zitten, zo enthousiast over de toekomst en de nieuwe weg die nog geopend moet worden voor me.

Laatst gewijzigd op 17-06-2009 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 07:45
Verwijderd
Vandaag is de dag dat ik ze ga bellen. Ik hoop echt dat het gaat lukken. Als ik wordt aangenomen ga ik zo hard me best doen zodat ik voor al me vakken 8 sta.

Maakt een student die vwo rechtstreeks doet meer kans op een plaats bij de universiteit dan een student die het via de vavo doet?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 09:01
Verwijderd
Ik kom net van school met me cijferlijst, en heb ze verteld over de rutte regeling en me plan. Ze weten niet wat de rutte regeling is. Ik heb het ze uitgelegd en laten zien, ze gaan erover praten.

Ik heb net ook die vavo school gebeld en ze zeiden dat ze ook niet wisten wat de rutte regeling is. Dus ik leg ze uit dat het een regeling is van de overheid. Dan verteld de lieve dame dat ik na 10 uur terug kan bellen om met de coördinator te praten. Volgens mij heb ik met iemand gepraat die er geen verstand van heeft.

Ze zij dat ik tot me 18e moet wachten, omdat ik me diploma al heb. Ik wil echt niet tot me 18e wachten.

Wachten tot 10 uur en dan praten met de coördinator.


EDIT:

Net de coördinator gesproken. Die vertelde mij dat ik 18 moet zijn, omdat ik me diploma al heb. Dus ik moet wachten tot me 18e. SHIT!

Wat moet ik nou doen? Die jaar studeren bij zadkine ICT niv 4 en dan naar de VAVO gaan? Dit is echt echt KUT.

Even op een rijtje,

1 jaar MBO niv 4 ICT dan naar de VAVO.
1 jaar tl dan ben ik 19.
2 jaar havo dan ben ik 21.
2 jaar vwo dan ben ik 23.

Ik mis dan 1 jaar. XXceline, bedankt voor al je hulp. Helaas kan de Rutte regeling mij niet helpen.
Ik ga zo veel mogelijk TL boeken lezen tot ik 18 ben, zodat ik met gemak het diploma kan halen. Dus 1 jaar onplezierig leren omdat ICT toch niets is voor mij.

Vavo was me laatste hoop, en nu moet ik een jaar ICT studeren tot me 18e.

Ik heb een idee, ik ga ICT 1 jaar doen, in die 1 jaar ga ik veel leren van bio en NASK, goede cijfers halen voor wiskunde, engels en nederlands. Daarna vragen of ik gelijk HAVO kan gaan doen.

Is dit een optie?

Laatst gewijzigd op 18-06-2009 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 20:13
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ik ben geslaagd
vwo sprint is dus te doen !!

Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 22:55
Verwijderd
Met welk gemiddelde ben je geslaagd? Wat waren je cijfers voor elk vak?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 09:25
Rageo
Rageo is offline
Hallo iedereen!

Ik had twee jaar geleden mijn vmbo-t diploma gehaald, en ik ben daarna aan een mbo opleiding begonnen.Twee jaar later werd dit uiteindelijk niks, dus ik ben afgehaakt. Volgend jaar ben ik, of eerder gezegd was ik, van plan om havo te gaan doen.

Helaas woon ik in Den Haag, en zit overal mondriaan. Omdat mijn rapport schrikbarend slecht is voldoe ik aan geen van de toelatingseisen voor 2 jaar of 1 jaar.

Toch heb ik een paar dagen geleden mijn aanmeldingsformulier opgestuurd voor 1-jarig havo. De reden dat ik 1-jarig ipv 2-jarig heb genomen omdat het eerste jaar 5 dagen per week en alleen in de middag is, en dat is gewoon niet te doen in combinatie met werk.
Zelf geloof ik er ook niet echt in, en ik zal ook alleen maar puur worden aangenomen voor mijn motivatie, dus dat moet zeeeeer goed zijn. Maar altijd het proberen waard.

Hoe dan ook, terug naar mijn vraag. Het lijkt erop 1-jarig in VAVO den haag echt de laatste jaar is, en niet sprint havo. Hetzelfde geldt voor VWO. Dus ik vraag me af, is het ook echt gewoon 1-jarig als in laatste jaar, of een sprint.

Ook als ik waarschijnlijk niet aangenomen word, weet iemand nog een alternatief?
Zelf ben ik nu ook nog aan het denken aan het LOI. Geen toelatingseisen, maar wel havo tweejarig, maar het is tenminste iets.

Oh ja, de reden waarom mijn rapport zo slecht was was omdat er totaal geen motivatie was, en omdat er was geen inzet(nodig) was.

Laatst gewijzigd op 22-06-2009 om 10:07.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 18:54
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Je kunt ook staatsexamen doen.. Je moet dan wel uiteraard zélf de stof doorwerken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 18:56
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Met welk gemiddelde ben je geslaagd? Wat waren je cijfers voor elk vak?
Moet zeggen, dat ik dat nog niet heb bestudeerd [Het gemiddelde dan]
Ik had een 9 voor ANW, een G voor pws, aantal 8'en, 7'ens en 4 zessen. Geen enkele onvoldoende. Op naar Antwerpen. Diergeneeskunde
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 20:20
Verwijderd
Kan ik niet op de vavo, vwo in 2 jaar doen ipv 1 jaar?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 20:24
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Kan ik niet op de vavo, vwo in 2 jaar doen ipv 1 jaar?
Uhm.. volgens mij moest jij toch nog eerst vmbo-tl en havo gaan doen? vwo ligt nog zó ver weg...

Je kunt het wel in 2jaar doen, maar je doet dan per jaar, een aantal examenvakken volledig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.