Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2010, 20:46
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Mijn interviewster zei dat je, als je de uitslag snel nodig had ivm andere universiteiten, kon bellen naar de admissions office en dat ze je dan in ieder geval kunnen vertellen hoe ver ze zijn met het proces van je toelating... misschien kan je dan ook aan AUC vragen of ze je offer in ieder geval tot die tijd kunnen verlengen?
Ja, ik vraag tijdens mijn interview hoelang ze verwachten dat het duurt, en ik zal sowieso aan AUC ook nog even vragen of ze even kunnen wachten. Het zal wel loslopen allemaal.
Advertentie
Oud 16-04-2010, 12:51
ZoZo ^^
ZoZo ^^ is offline
Hoi iedereen! Woensdag gesprek gehad op AUC, ging wel goed dacht ik, de vrouw die me interviewde was erg aardig. Als het goed is hoor ik ben enkele weken wat, hoe lang duurde heb bij de rest voordat er reactie kwam over wel of geen toelating tot AUC? En nog een vraagje, ik doe namelijk wiskunde C en daar doen ze best moeilijk over, heb je daar echt last van als je eenmaal op AUC zit? Thanks!
Oud 16-04-2010, 16:15
StellaMcme
StellaMcme is offline
Hoi allemaal!

Lange tijd heb ik dit forum gevolgd en ik heb er heel veel aan gehad, dus bedankt voor iedereen die nuttige berichtjes hierop heeft gezet

Zelf ga ik ook naar een uc: namelijk de UCU! (ik had me ook nog opgegeven voor de AUC, maar UCU was toch mijn eerste keus, dus dit heb ik voor het interview (was officieel vandaag) weer afgezegd) Ik ben inmiddels aangenomen bij de UCU, dus als jullie hier vragen over hebben etc kunnen jullie ze stellen!

Verder wil ik de mensen die volgend jaar ook naar de UCU gaan en facebook hebben even erop attenderen dat er een heel leuke groep is: 'the class of 2013', waar je alvast nieuwe mensen kan leren kennen! We zij nu met z'n tienen, en ik ben de enige rasechte nederlander Ik heb nu al contact met een Oekraiens meisje dat in Isreal woont, een Duitse jongen die in Engeland woont en een Zuid-afrikaan.

Verder stelt ishetalvrijdag nog een vraag over de UCU, wanneer je je kamer krijgt als je bent aangenomen. Dat is op 23 augustus! Je krijgt dan de sleutel en 's middags kan je het meteen inrichten.

Ik wens iedereen heel veel succes met de toelating en misschien zie ik sommigen van jullie volgend jaar!
Oud 16-04-2010, 16:20
Fugu
Fugu is offline
Citaat:
Hoi iedereen! Woensdag gesprek gehad op AUC, ging wel goed dacht ik, de vrouw die me interviewde was erg aardig. Als het goed is hoor ik ben enkele weken wat, hoe lang duurde heb bij de rest voordat er reactie kwam over wel of geen toelating tot AUC? En nog een vraagje, ik doe namelijk wiskunde C en daar doen ze best moeilijk over, heb je daar echt last van als je eenmaal op AUC zit? Thanks!
Dat hangt nogal af van de major die je wilt doen lijkt me. Bij Humanities zal het geen probleem opleveren, als je een Natural Sciences major wil doen wordt het ingewikkelder (maar daar zal je interesse waarschijnlijk niet liggen als je C&M doet). Social Sciences heeft wel wat statistiek en kansrekening volgens mij maar dat doen we bij wiskunde C net zo veel als wiskunde A'ers, dus het zal wel loslopen denk ik : )
Oud 16-04-2010, 17:02
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
gefeliciteerd dat je bent aangenomen! Ik wacht nog steeds op het verlossende berichtje (al begin ik me behoorlijk af te vragen of ik word aangenomen, aangezien er al zoveel mensen al wél zijn toegelaten).
23 augustus is trouwens wel een prima datum om in te trekken.

En ik denk eigenlijk ook niet dat je echt problemen zult krijgen met wiskunde C..
Oud 16-04-2010, 17:03
Loes*
Loes* is offline
Waarom weten er al zoveel mensen dat ze zijn aangenomen, en heb ik mijn interview al begin februari gehad en weet ik nog niks
Oud 16-04-2010, 17:07
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Waarom weten er al zoveel mensen dat ze zijn aangenomen, en heb ik mijn interview al begin februari gehad en weet ik nog niks
Heb je al gebeld/contact opgenomen? Tegen mij zeiden ze namelijk dat het (maximaal) 6 weken zou duren.. Het kan zijn dat je brief verloren is gegaan bij de post?
Oud 16-04-2010, 17:14
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Heb je al gebeld/contact opgenomen? Tegen mij zeiden ze namelijk dat het (maximaal) 6 weken zou duren.. Het kan zijn dat je brief verloren is gegaan bij de post?
Ja, ik heb het al eens gevraagd, omdat ik bij RA al aangenomen was en toen zeiden ze dat het een misverstand was. Eerst hadden ze namelijk gezegd 4 tot 6 weken max., en toen had ik nog niks gehoord, maar toen zeiden ze dat het tot april kon duren.. Maar toch, als anderen al brieven krijgen ga je je toch een beetje zorgen maken
Oud 16-04-2010, 17:14
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Ja, ik heb het al eens gevraagd, omdat ik bij RA al aangenomen was en toen zeiden ze dat het een misverstand was. Eerst hadden ze namelijk gezegd 4 tot 6 weken max., en toen had ik nog niks gehoord, maar toen zeiden ze dat het tot april kon duren.. Maar toch, als anderen al brieven krijgen ga je je toch een beetje zorgen maken
Ja, snap ik Ik heb zelf ook nog niks gehoord, maar had mijn interview ook pas afgelopen dinsdag, dus zo gek is dat niet
Ik hoop voor je dat je snel iets hoort!
Oud 16-04-2010, 20:51
Hawk90
Hawk90 is offline
Vraagje voor de RA´ers onder ons. Hoeveel tijd zat er tussen je aanmelding en uitnodiging voor een interview? Haat het wachten
Oud 16-04-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Vraagje voor de RA´ers onder ons. Hoeveel tijd zat er tussen je aanmelding en uitnodiging voor een interview? Haat het wachten
oke speciaal even opgezocht ik heb het even opgezocht, aanmelding: 7 oktober
uitnodiging 1 december
interview 9 februari
uitslag 2 maart

heb je eigenlijk al een mailtje gekregen dat ze je forms hebben ontvangen??
Oud 16-04-2010, 21:30
Hawk90
Hawk90 is offline
Oeh das wel laat voor je maar jij was er natuurlijk wel heel vroeg bij . Ik kreeg twee dagen na het versturen het bericht dat ze mijn forms hadden ontvangen .

Baal alleen dat die motivation letter zo kort moest blijven, relatief gezien. Ben vandaag als een student-for-a-day gegaan en het was onwijs leuk en het klikte enorm enorm met een aantal studenten, hoop dat ik word uitgenodigd voor een interview.
Oud 17-04-2010, 01:18
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Citaat:
Ja, ik heb het al eens gevraagd, omdat ik bij RA al aangenomen was en toen zeiden ze dat het een misverstand was. Eerst hadden ze namelijk gezegd 4 tot 6 weken max., en toen had ik nog niks gehoord, maar toen zeiden ze dat het tot april kon duren.. Maar toch, als anderen al brieven krijgen ga je je toch een beetje zorgen maken
haha ja ik ook
Oud 17-04-2010, 18:05
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Mijn interview is pas 5 dagen geleden maar word nu al gek van het wachten haha...
Oud 17-04-2010, 19:23
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
Mijn interview is pas 5 dagen geleden maar word nu al gek van het wachten haha...
Ging het goed? Wat voor soort vragen kreeg je en voor welk UC?
Oud 17-04-2010, 19:33
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Ging het goed? Wat voor soort vragen kreeg je en voor welk UC?
Hm, het ging niet supergoed maar ook niet héél slecht.. heb er een beetje mixed feelings over. Had interview bij UCU.
Qua vragen... tsja... hele simpele vragen, zoals wat ik van het campusleven zou vinden, maar ook moeilijkere vragen. Ze ging heel erg door over waarom ik daar graag psychologie wilde doen, ze vroeg ook van welke psychologen ik boeken gelezen had (Freud en Jung) en daar ging ze heel erg over door. Bij de karaktereigenschappen uit m'n motivatiebrief moest ik concrete voorbeelden geven (een concreet voorbeeld waarin ik ambitieus ben, een concreet voorbeeld waarin ik avontuurlijk ben enz.) dus dat viel wel weer mee.. Het ging ook nog over mijn persoonlijke omstandigheden waardoor m'n cijfers wat lager uitgevallen zijn, dat was wel minder want dat ligt gevoelig, maar ik begrijp wel dat het voor hen belangrijk is om te weten.
Oud 17-04-2010, 20:33
marthijnl
marthijnl is offline
Goedenavond iedereen, dit is mijn eerste bericht op dit forum.
Ik kwam op dit forum door te googelen op University College omdat ik zelf ook aspireer om deze opleiding te gaan doen. Ik heb mij reeds aangemeld voor UCU en RA, RA pas 2 dagen geleden, UCU net voor 1 februari. UCU heeft mij net een mail gestuurd dat ik op 23 april een interview heb en dat ik daarop een bevestiging moest sturen. Dit heb ik ook gedaan maar daar heb ik geen reactie op gekregen, dus ik hoop dat ze die mail hebben ontvangen. Alleen ik ben wel nerveus want mijn Engels is niet zo vloeiend meer omdat ik lange tijd al geen Engels heb gesproken en ik ben nerveus omdat ik pas zo laat uitgenodigd ben.
Denken de experts onder jullie dat hierdoor mijn kansen verminderd zijn? De meesten, zo las ik hier, hebben al een interview gehad en al gehoord of ze aangenomen zijn of niet. Dat maakt mij alleen nog maar nerveuzer...
Ik heb wel even jullie tips gekopieerd en opgeslagen, zodat ik daar goed voorbereid binnen kom. Ik heb er wel echt zin in als ik hier zo die reacties lees van een enthousiaste community! Alleen daardoor wordt de druk alleen nog maar groter. Ik putte er wel moed uit dat het niet alleen ging om het interview want mijn cijfers zijn wel goed, laagste gemiddelde een 7 (voor Latijn) en mijn motivatie brief was volgens mij ook niet erg slecht. In ieder geval moest ik dit even kwijt en alvast gefeliciteerd aan alle mensen die al toegelaten zijn bij UCU! Als jullie nog overige tips hebben hoor ik het wel!

P.S. is er nog een dresscode of zoiets voor het interview?

Laatst gewijzigd op 17-04-2010 om 20:40.
Oud 17-04-2010, 21:32
StellaMcme
StellaMcme is offline
Gefeliciteerd dat je een interview hebt bij de UCU! ik zal proberen wat tips te geven voor het interview
Zelf maakte ik me ook zorgen over mijn Engels. ik voldeed namelijk net niet helemaal aan de eisen (een C op CAE), en tijdens het interview ging het eigenlijk niet zo vloeiend (ik kwam wel uit mijn woorden, maar heb niet heel moeilijk zinnen/woorden gebruikt). Maar dit was dus blijkbaar niet een groot probleem (want ik ben aangenomen). Verder helpt het volgens mij echt als je hoge cijfers hebt, zoals jij dus. En als je Latijn hebt, betekent dat dat je (waarschijnlijk) op een gymnasium zit, vergeet niet dat dat sowieso al een pluspunt is!
Verder moet je vooral je motivatiebrief heel goed kennen en kunnen verdedigen. Alles gaat naar aanleiding daarvan. Ook zijn er veel vragen over de community en over hoe je werkt in groepen (of je bijvoorbeeld kunt samenwerken of leidinggeven). Bedenk een paar voorbeelden van situaties waarin je een groep leidde of een ruzie oploste oid! Bij mij vroegen ze trouwens sowieso heel veel voorbeelden, als je in je motivatiebrief dus iets beweert, bedenk dan een voorbeeld waarbij dat inderdaad zo ging.
Een dresscode...tja, zelf was ik wel netjes, maar niet in een pak ofzo. Dat lijkt denk ik juist een beetje kakkerig... Dus: iets nets maar niet te overdreven?
Of het uitmaakt dat je relatief laat bent... ik heb echt geen idee...

Heel veel succes!!!
Oud 17-04-2010, 21:59
marthijnl
marthijnl is offline
Hartelijk bedankt voor je tips en voor je reactie! Ik hoop echt dat ik erdoor kom, het lijkt me een hele leuke opleiding. Waarschijnlijk wordt mijn major Social Science want dat transnational law program lijkt mij heel leuk! en dan in humanities introduction to literature of zoiets dergelijks, maar ik zal maar niet op de dingen vooruit lopen. Wanneer had jij je aangemeld en wanneer kreeg je reactie?
Oud 17-04-2010, 22:06
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
StellaMcme heeft goede tips
Ik had gewoon een jeans aan met een blouseje en een paar laarzen. Netjes maar niet té, vind ik

Ik had het net voor de deadline opgestuurd (volgensmij kwam het daar op 1 februari aan), heb dinsdag 13 april mn interview gehad en werd op 31 maart daarvoor ongeveer uitgenodigd. Hopelijk heb je hier iets aan!

Als ik niet word aangenomen wil ik eigenlijk heel graag naar Australië en zoek nog een reisgenoot, dus als er vrijwilligers zijn...?
Oud 17-04-2010, 22:11
Verwijderd
Heeyy, wat bedoelen jullie met hoge cijfers? 8 + gemiddeld? wat zou goed genoeg voor UCU zijn?
ik zit echt zwaar te stressen over UCU, ik ben bang dat mijn cijfers te laag zijn en heb nog steeds niks gehoord (had mijn interview op 31 maart)
Oud 17-04-2010, 22:28
marthijnl
marthijnl is offline
Volgens mij zijn de kansen 1/3 of 1/4 dat je er uit alle deelnemers doorkomt. Ik weet echter niet hoeveel mensen ze voor een interview uitnodigen en de cijfers, tsja, ik sta afgerond een 8 gemiddeld nu denk ik maar cijfers zeggen natuurlijk niet alles hè. Ik weet wat je bedoelt met het stressen, maar je moet je gewoon geen zorgen maken! Die brief komt toch wel of niet binnen en door te stressen heb je daar geen invloed op
Haha, Australië, wel een vet idee! Maar om echt een gap year te houden, vind ik ook weer wat.
Oud 17-04-2010, 22:47
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
@ Ruhnaatjuh, mijn interviewster zei dat het 6 weken kon duren voordat de brief kwam, dus no worries

@ Marthijnl: hmja, ik wil dan september t/m december naar Australië en dan weer apply'en bij UCU en dan hopen dat ik in februari kan beginnen Ze kijken namelijk ook erg naar internationale ervaring en oriëntatie en die heb ik tot nu toe niet zo heel veel, dus ik denk dat ik met een reis naar Australië mn kansen wel vergroot niet dat ik alleen maar daarom die reis wil hoor, zou sowieso supergraag er naartoe willen!
Oud 18-04-2010, 09:39
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Volgens mij zijn de kansen 1/3 of 1/4 dat je er uit alle deelnemers doorkomt. I
Volgens mij wel hoger toch? Als ik 't goed gevolgd heb, zijn er 555 aanmeldingen geweest, waarvan een deel al wegvalt doordat de aanmeldende internationale studenten een te lage diploma hebben.
Of zit ik nu uit m'n nek te kletsen?
Oud 18-04-2010, 10:30
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Volgens mij wel hoger toch? Als ik 't goed gevolgd heb, zijn er 555 aanmeldingen geweest, waarvan een deel al wegvalt doordat de aanmeldende internationale studenten een te lage diploma hebben.
Of zit ik nu uit m'n nek te kletsen?
Ja, voordat de uitnodigingen voor interviews verzonden worden zijn er inderdaad al een aantal weggevallen, dat stond in het vorige topic ook.
Ik gok dat er rond de 400 interviews worden gehouden of zo? En 200-225 plekken.. Dan is de kans dus ongeveer 50% denk ik...
Oud 18-04-2010, 11:30
marthijnl
marthijnl is offline
@Lin, daar heb je wel gelijk in, zijn mijn kansen toch weer omhoog gegaan!, Ik ga er gewoon naartoe met een positieve instelling en als mezelf natuurlijk. Zijn er hier nog mensen die niet aangenomen zijn dan?
Oud 18-04-2010, 11:36
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
@Lin, daar heb je wel gelijk in, zijn mijn kansen toch weer omhoog gegaan!, Ik ga er gewoon naartoe met een positieve instelling en als mezelf natuurlijk. Zijn er hier nog mensen die niet aangenomen zijn dan?
Tot nu toe volgensmij niet, maar de meesten wachten nog op de uitslag.
Oud 18-04-2010, 15:27
StellaMcme
StellaMcme is offline
@ Marthijnl, mijn papieren kwamen ongeveer op de deadline aan, denk ik, ik had mijn interview op drie maart (werd ongeveer een week van te voren daarvoor uitgenodigd) en hoorde drie weken daarna (24 maart) met een brief dat ik was aangenomen. Ruhnaatjuh, als je dus je interview op 31 maart had, is er nog helemaal niks aan de hand!!! En met iets langer dan drie weken volgens mij ook nog niet.

En verder: bij mijn interview zei die man dat er 1/3 e kans was op toegelaten te worden (en hij gaf wiskunde, dus het zal wel ongeveer kloppen, haha!). Met 555 aanmeldingen zou de kans inderdaad nog ietsje groter zijn.

Tijdens het interview had ik trouwens best één of twee vragen waar ik niet uitkwam... Het ging lang niet altijd vloeiend eigenlijk (ik ban nogal een perfectionist, dus had ook niet zo'n goed gevoel achteraf). Maar vergeet allemaal niet dat zo iemand alleen maar een verslagje schrijft en zelf helemaal gen beslissing neemt; hij kan wel wat laten doorschemeren, maar het is gewoon een leraar, en een speciale commissie neemt uiteindelijk de beslissing! Dus ook al gaat het interview niet perfect, ook je brief en cijferlijst ed blijven nog een grote rol spelen.

Whaa, spannend! Heel veel succes allemaal!!

Laatst gewijzigd op 18-04-2010 om 15:39.
Oud 18-04-2010, 15:54
marthijnl
marthijnl is offline
@ StellaMcme hmm, wel raar dat ik mijn interview dan pas zo laat heb als ze ongeveer tegelijk zijn aangekomen, maar dat zal wel iets te doen hebben met selectieprocedure want ik kreeg pas op 14 april bericht dat ik 23 april interview heb.
Volgens mij ben ik gewoon de laatste maar ja ik zal ze wel even laten zien dat ik er ook thuis hoor!
Oud 18-04-2010, 16:29
Camou
Camou is offline
Hallo, ik heb al wat mensen zien vragen van wat het gemiddelde van alle cijfers was in het vorige topic. Nou heb ik op de site van de AUC gezien dat ze mensen zoeken die rond de 8 staan voor wiskunde. Ik ben erg slecht in wiskunde en ik wil dan als ik naar de AUC ga een major in social sciences nemen. Maakt het erg veel uit? Wat staan de mensen die nu naar AUC gaan voor wiskunde?
Oud 18-04-2010, 17:43
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Hallo, ik heb al wat mensen zien vragen van wat het gemiddelde van alle cijfers was in het vorige topic. Nou heb ik op de site van de AUC gezien dat ze mensen zoeken die rond de 8 staan voor wiskunde. Ik ben erg slecht in wiskunde en ik wil dan als ik naar de AUC ga een major in social sciences nemen. Maakt het erg veel uit? Wat staan de mensen die nu naar AUC gaan voor wiskunde?
Ik ben aangenomen op AUC met een 9 gemiddeld voor Wiskunde A. Ik hoor wel overal dat ze veel waarde aan wiskunde hechten op AUC, dat zeiden ze ook op de open dag toen ik er naar vroeg. Als je social sciences gaat doen zul je ook gewoon wiskunde moeten doen daar, en als je er echt slecht in bent kan dat natuurlijk wat problemen opleveren. Maar dat sluit natuurlijk niet uit dat je met een 6 niet toegelaten kan worden, al zal het wat moeilijker worden en zul je moeten uitblinken in andere dingen.
Oud 18-04-2010, 17:46
Camou
Camou is offline
Citaat:
Ik ben aangenomen op AUC met een 9 gemiddeld voor Wiskunde A. Ik hoor wel overal dat ze veel waarde aan wiskunde hechten op AUC, dat zeiden ze ook op de open dag toen ik er naar vroeg. Als je social sciences gaat doen zul je ook gewoon wiskunde moeten doen daar, en als je er echt slecht in bent kan dat natuurlijk wat problemen opleveren. Maar dat sluit natuurlijk niet uit dat je met een 6 niet toegelaten kan worden, al zal het wat moeilijker worden en zul je moeten uitblinken in andere dingen.
Ok want ik sta voor economie een 7 ( dat wil ik studeren en ik probeer er een 8 van te maken), het meeste allemaal 8 en voor engels een 9 ! Bedankt.
Oud 18-04-2010, 18:19
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Een probleem vind ik wel dat ik ten tijde van m'n aanmelding niet hoger dan een 7 gemiddeld stond. Voornamelijk ook omdat ik nog geen cijfers had voor nederlands engels en frans. Terwijl ik nu wel gewoon een 8 sta. Vrij frustrerend xD
Oud 18-04-2010, 21:59
marthijnl
marthijnl is offline
Ik heb nog een vraagje, wat is het verschil tussen UCU en bijvoorbeeld dit?

http://www.uu.nl/NL/faculteiten/gees...s/default.aspx
Oud 19-04-2010, 15:01
StellaMcme
StellaMcme is offline
Toevallig dat je dat vraagt, want ik heb me eerst voor beide ingeschreven!! Uiteindelijk is het de UCU geworden, maar inderdaad, Liberal Arts & Sciences is iets dat er erg op lijkt (kijk ook uit dat je je bij studielink voor de goede opgeeft! ). ik weet er niet alles vanaf, had me eigenlijk een beetje lukraak opgegeven voor als de UCU niet doorging, maar wel wat.

Liberal Arts & Sciences 'gewone versie' werkt meer als een normale studie. Het wordt gegeven in het Nederlands en heeft niet dat internationale karakter met buitenlandse studenten. Verder is er geen campus. Het hoofdgebouw is dus die van geesteswetenschappen, maar omdat je zelf je vakken kiest moet je ook naar andere gebouwen voor colleges. Daar volg de colleges dus gewoon met die studenten (dus dan weer een les met studenten Frans, dan weer met studenten wiskunde etc...). Er zijn volgens mij ook lessen met LAS-mensen alleen. waarin dan alles gecombineerd wordt (dus dan ga je nadenken over... het wereldwaterprobleem ofzo, met allemaal verschillende studenten).

Zelf heb ik me hiervoor ook aangemeld met een motivatiebrief en alles, en had toen ook een kennismakingsgesprek (trouwens niet zo als bij de UCU, hoor, dit was meer of het bij je zou passen, en zo nee, dan mag je je nog steeds opgeven; want het is een normale studie). En ik heb ook gezegd dat de UCU mijn voorkeur had, en nu ik daar ben aangenomen, heb ik me dus weer afgemeld.

Tsja, het is geen honours-college, dus je hebt geen kleine klassen ofzo. Dat je colleges moet volgen in allemaal verschillende gebouwen met andere mensen vond ik zelf wel een nadeel. Maar de inhoud van de studie is wel 'liberal', net als bij de UCU, en als je niet op een campus wilt wonen, is dit een goede optie!
Oud 19-04-2010, 18:43
marthijnl
marthijnl is offline
Hartelijk bedankt voor al je uitleg! Ik zag het toevallig staan toen ik er op zocht op Google, dus ik dacht ik vraag het even aan de experts. De campus van UCU lijkt me trouwens super gezellig, maar ik wil ook wel soms even voor mezelf, maar dat heb je vast wel op de campus, toch? StellaMcme, zit jij trouwens in 6 VWO? Ik vroeg dat me af omdat jij al zoveel onderzoek hebt gedaan en overal voor hebt ingeschreven, goed bezig i.e.g!

P.S. een hele interessante documentaire als je een University College wilt doen: http://tegenlicht.vpro.nl/aflevering...n-zeeland.html

Laatst gewijzigd op 19-04-2010 om 19:22.
Oud 19-04-2010, 19:35
StellaMcme
StellaMcme is offline
Graag gedaan Ja, ik denk dat je op de campus het ook best heel rustig kan hebben... het zijn toch allemaal mensen die hard werken voor die studie, dus iedereen heeft zijn tijd ook wel nodig, denk ik! Weet iemand eigenlijk of de UCU-kamers op slot kunnen? Vast wel, toch?

Ja, ik zit in 6 VWO en doe dus bijna examen, net als de meeste van jullie hier Maar ik wilde (en wil) gewoon per se naar een UC, dus had ik een heel plan, met optie A UCU, optie B AUC en optie C liberal arts en sciences (al kwam ik er, ook door googlen , pas achter dat het bestond op de dag van de deadline, en heb ik de brief dus in een paar uur geschreven, haha!). Dus aanmeldingen enzo, daar weet ik nu wel veel vanaf...

Ja, die documentaire is leuk! ik denk wel dat de 'bubble', zoals je daar ziet in Middelburg wel veel groter is dan in Utrecht (dat hoop ik een beetje), het systeem zal verder ongeveer hetzelfde zijn!
Oud 19-04-2010, 20:34
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Hoi allemaal,
Ik zit nu nog in 4VWO, maar ik las dit topic en had sowieso al interesse in University Colleges en buitenlandse (vooral Engelse) opleidingen. Er staat dat je een bepaald niveau Engels moet hebben en dat moet aantonen met een bepaalde test. Ik doe nu mee aan Anglia en ik ga voor proficiency level, is dat ook genoeg om je Engels level aan te tonen (sowieso wil ik volgend jaar in 5VWO voor masters gaan als ik proficiency haal en wie weet, daarna ook nog het sprekersexamen...)? Of moet je per se een TOEFL of CAE of iets dergelijks hebben?

(ik heb de documentaire ook gezien, was een hele tijd geleden op tv, vond het zeker interessant!)
Oud 19-04-2010, 21:09
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Het makkelijkste is natuurlijk gewoon een 8 gemiddeld staan voor VWO Engels in de vijfde. Dan hoef je geen tests o.i.d. te doen.
Oud 19-04-2010, 21:41
East
East is offline
Citaat:
Hallo, ik heb al wat mensen zien vragen van wat het gemiddelde van alle cijfers was in het vorige topic. Nou heb ik op de site van de AUC gezien dat ze mensen zoeken die rond de 8 staan voor wiskunde. Ik ben erg slecht in wiskunde en ik wil dan als ik naar de AUC ga een major in social sciences nemen. Maakt het erg veel uit? Wat staan de mensen die nu naar AUC gaan voor wiskunde?
Hoi, als rasechte AUC'er even in antwoord op je vraag over het wiskunde level op AUC. De reden dat ze om zo'n hoog cijfer vragen is omdat dit jaar bleek dat veel mensen moeite hadden met de wiskunde die werd gegeven. De wiskunde die je moet volgen per major is als volgt verdeeld:

HUM: Logic
SSC: Logic, Basic Research Methods and Statistics 1 & 2 (2 doe je in je tweede jaar)
SCI: Logic, Calculus 1 & 2 (2 kan je al meteen in het tweede semester doen)

Zelf heb ik een major in Social Sciences met een minor in Science, en dat betekent dus dat ik alleen Logic en BRMS moet doen. Op de middelbare heb ik Wiskunde B1 afgesloten met een 9 gemiddeld, en beide vakken gaan me redelijk af maar volgens mij wordt BRMS 2 best moeilijk. Het is niet zo dat je wordt weggestuurd als je deze vakken niet haalt, maar misschien zullen ze je dan wel adviseren om bv. Humanities te gaan doen (dat is bij een vriendin van mij gebeurd). Of je moet gewoon hard werken en bijles nemen, bijvoorbeeld. Het is maar wat je er voor over hebt

Overigens is het natuurlijk wel zo dat bij veel sociaal wetenschappelijk onderzoek (psychologie bij uitstek), statistiek een integraal deel van je onderzoek vormt. Dat is volgens mij de onderliggende gedachte van de AUC staff bij het zo veel nadruk leggen op wiskunde.
Oud 20-04-2010, 10:04
Verwijderd
@ Stellamcme

Ja natuurlijk kunnen de kamers ook op slot en hoe rustig het is hang ervan af of je naast de gemeenschappelijke ruimte zit of er ver vandaan
Oud 20-04-2010, 12:28
Hawk90
Hawk90 is offline
Yes! Heb een interview voor RA! Dat is wel een opluchting dat je jezelf in ieder geval kan weerleggen en voorstellen! Ik heb gehoord dat RA en UCs steeds populairder worden maar vraag mij af hoeveel aanmeldingen er zijn voor die 200 plaatsen?
Oud 20-04-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Yes! Heb een interview voor RA! Dat is wel een opluchting dat je jezelf in ieder geval kan weerleggen en voorstellen! Ik heb gehoord dat RA en UCs steeds populairder worden maar vraag mij af hoeveel aanmeldingen er zijn voor die 200 plaatsen?
leuk, hopelijk word je ook aangenomen en voor cijfertjes moet je hier zijn : http://www.fulbright.nl/cache/97/978...alartsinNL.pdf
Oud 21-04-2010, 06:37
Fiets23
Fiets23 is offline
Ik heb gisteren besloten toch naar UCU te gaan, dus er is weer een extra Utrechter in de zaal.
Oud 22-04-2010, 15:34
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Het makkelijkste is natuurlijk gewoon een 8 gemiddeld staan voor VWO Engels in de vijfde. Dan hoef je geen tests o.i.d. te doen.
Dat hoeft niet zo'n probleem te worden dan
Oud 22-04-2010, 17:58
Citizen Kane
Citizen Kane is offline
Ik heb afgelopen maandag m'n selectie interview gehad, op het Leiden University College in Den Haag.

Van te voren was ik heel erg zenuwachtig, maar toen ik eenmaal aan het praten was ging het allemaal vanzelf! Heb er een heel goed gevoel over. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar het ging allemaal prima. Voor degenen die nog moeten (het zullen er wel niet veel meer zijn ): maak je niet druk! Over twee-drie weken krijg ik te horen of ik mag komen studeren.. ben benieuwd
Oud 23-04-2010, 15:53
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
hebben nog meer mensen al wat van een uitslag gehoord of iets dergelijks?
Oud 24-04-2010, 13:34
x.Liekje
x.Liekje is offline
Ik had de 12e m'n Interview en ik kreeg eergisteren een mailtje dat ik ben aangenomen op het AUC!
Ben wel blij want m'n gesprek liep niet echt vlotjes (imo) maar blijkbaar was ik toch goed genoeg
Oud 24-04-2010, 22:15
marthijnl
marthijnl is offline
zo, ik had eergisteren mijn interview voor UCU. Ik vond het best gezellig daar, was wel nerveus maar volgens mij ging het wel redelijk. Ik hoor binnen 2/3 weken of ik toegelaten ben... nu maar hopen!
Oud 24-04-2010, 23:45
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Ik had mijn interview bij UCU afgelopen donderdag. Ging wel aardig, niet zo soepel als bij AUC, maar toch. Mijn interviewster zij dat ik mijn uitslag normaal gesproken in 4 á 5 weken kon verwachten. Gelukkig zijn de mensen bij AUC zo vriendelijk geweest mijn deadline voor het terugsturen van de acceptance form met twee weken te verlengen, dus dat probleem is waarschijnlijk opgelost.

UCU heeft overigens meer dan 800 aanmeldingen gekregen, en niet 555, zoals in het mailtje stond. De aanmeldingen blijven binnen komen en daar kijken ze ook allemaal nog naar..
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren University College
Verwijderd
500 04-05-2006 17:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.