Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2011, 05:08
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
RA ? is dat AUC ?
RA is de Roosevelt Academy, oftewel "UCU in Middelburg" (is nl. onderdeel van Universiteit Utrecht).
Advertentie
Oud 29-05-2011, 14:10
Elienv
Elienv is offline
Ik kreeg donderdag een mail van UCU en ze vertelden me dat ik op de wachtlijst sta... Heeft er nog iemand van jullie zo'n mail gehad? Ik heb namelijk geen idee hoeveel mensen er op deze wachtlijst staan...
Oud 29-05-2011, 16:43
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik kreeg donderdag een mail van UCU en ze vertelden me dat ik op de wachtlijst sta... Heeft er nog iemand van jullie zo'n mail gehad? Ik heb namelijk geen idee hoeveel mensen er op deze wachtlijst staan...
Ik hoor van redelijk wat mensen dat ze op de wachtlijst staan. Het schijnt dat zich een hoop goede mensen hebben aangemeld en dat er daarom een wachtlijst is ingesteld.
Oud 30-05-2011, 14:21
ECMS
ECMS is offline
Hoi,

Ik ben uitgenodigd voor AUC en RA, maar ik heb een beetje moeite met kiezen. Ik heb geen application opgestuurd naar UCU omdat ik te laat was en omdat het meal plan me niet zo aanspreekt. Ook Maastricht en LUC zijn niet echt mijn ding.

Bij AUC was ik te laat met mijn application (omdat ik eerder gewoon echt niet van het bestaan van de UC's af wist), maar daar heb ik afgelopen vrijdag toch nog een gesprek gehad. Zaterdagmiddag had ik een mailtje dat ik toegelaten was
Bij RA was ik wel op tijd en daar ben ik na mijn gesprek ook uitgenodigd.

Nu moet ik kiezen!
Hieronder volgt mijn pro's & cons lijstje:
(ik weet dat sommige punten elkaar tegenspreken, maar dat betekent dus dat het nadeel ook een voordeel heeft (jullie kennen de uitspraak wel))

Roosevelt Academy
+ bestaat al langer
+ langere vakantie, dus de mogelijheid om internationale internships te doen (bijvoorbeeld)
+ weinig afleiding in de stad Middelburg
+ alleen wettelijk collegegeld, geen institutional fee (wel in A'dam)

Amsterdam University College
+ Amsterdam! (internationale stad, veel mogelijkheden naast de studie)
+ iets duidelijker programma naar mijn idee vanwege de Themes waaruit je kunt kiezen
+ 'maar' 40 uur studielast per week (bij RA 56 uur, maar daarom ook de langere vakanties)
+ het aantal internationale studenten is iets groter dan bij RA
+ je bent ook lid van de UvA en de VU en kunt ook gebruik maken van die faciliteiten daar

Okee, ik weet dat het Amsterdam-lijstje iets langer is, maar ik zou ook graag de mening van anderen willen horen, studiekiezers die ook een keuze moeten maken en eventueel huidige studenten.
Wat vinden jullie? #durftevragen

Thanks!
Oud 31-05-2011, 12:16
FlorianG
FlorianG is offline
Ik moet vandaag kiezen tussen AUC en UCM (Maastricht) waar ik aangenomen ben... Ik denk dat het toch Maastricht wordt om deze redenen:

- Bestaat al langer, academics zijn al verder uitgewerkt
- Meer vakken in de social sciences
- Grotere flexibiliteit mbt keuze van je vakken.

Ik twijfel nog over:
Campuslife - heb je wel in A'dam niet in Maastricht
Stad - Amsterdam is gewoon heel leuk natuurlijk
Interne faciliteiten - Maastricht University College heeft eigenlijk alleen maar een gebouw voor hun eigen onderwijs maar is verder afhankelijk van de faciliteiten van de UM. Misschien is dit geen probleem maar zeker met het nieuwe campus dat gebouwd wordt voor AUC lijkt het me dat dit in Amsterdam iets beter is.

Misschien heeft iemand nog suggesties! Thanks!
Oud 31-05-2011, 13:36
_cathalijne
_cathalijne is offline
Vraagje aan mensen die al op RA zitten (of die hier ervaring mee ebben). Wanneer krijg je te horen welke kamer je krijgt? Ik heb een hele tijd geleden wel een mail gekregen waarin stond dat we half juni bericht zouden krijgen met meer informatie, maar over de kamers hebben ze het nog niet gehad.

@ ECMS en FlorianG, veel succes met de keuze. Ik heb alleen bij RA toelating gedaan. Amsterdam viel sowieso al af omdat het mij te massaal is, en Maastricht omdat ze bijna geen vakken in de Science hebben. Verder was voor mij ook echt een hele belangrijke reden (en deze heeft Maastricht ook), dat het niet zo duur zou worden. Oud klasgenoot van mij zit in Amsterdam, en die betaalt zo'n 15.000 euro per jaar, terwijl MIddelburg zo'n 6000 minder is per jaar. dat geld kun je weer mooi sparen als je later nog naar het buitenland wil.
Oud 31-05-2011, 19:21
ECMS
ECMS is offline
Ik weet dat Amsterdam duurder is, maar als je de institutional fee en iets hogere huur erbij rekent, kom je uit op zo'n €3000,- meer per jaar. Ik weet niet waar die klasgenoot zoveel geld aan uitgeeft, maar die berekening geven ze niet op de website.
Ik denk dat het dat geld wel waard is.. Ik ben niet zo'n fan van UCM, omdat ik toch wel graag op een campus wil zitten. Die zekerheid van een kamer hebben vind ik toch wel erg fijn..

@ FlorianG, ik merk dat je heel sterk naar UCM neigt, maar je twijfelt toch nog? Laat me weten wat je kiest!!
@ Cathalijne, veel plezier op RA!! Vind je trouwens die hoge studielast niet vervelend? Het lijkt me dat je dan echt heel erg veel bezig bent per week..
Oud 08-06-2011, 15:13
tktg91
tktg91 is offline
Hey iedereen,

Ik ben 2e jaar student op RA. Volgend jaar zou ik aan me 3e semester beginnen maar ik heb besloten om te verhuizen naar AUC.

Mijn major op RA is/was pre-med.
Ik ga wisselen van UC omdat het niveau op RA erg laag is. De werklast valt reuze mee!! En de docenten voor de medische vakken zijn om te huilen zo slecht.
Het vakkenaanbod is erg klein. En vaak kom je ook niet in de courses die je wilt doen omdat ze oversubscribed zijn.
Dit zorgt er soms zelfs voor dat mensen in hun laatste semester hun major niet af kunnen maken omdat ze uit een course zijn gezet die voor hun major requirement was!!

Kies ook niet voor Middelburg met het idee dat het niet veel afleiding zal geven. Want TE WEINIG afleiding is ook niet goed. Hier in Middelburg zal je geen studentenleven ervaren. Er is in de hele stad 1 club; rooie oortjes, waar je eerlijk gezegd, liever niet dood gevonden wil worden. Dan is er de studentenbar Barrel die op dinsdag, donderdag en vrijdag open is. Barrel is leuk voor 1 semester..en daarna ga je er eigelijk alleen nog maar heen omdat er toch niks anders te doen is.

Wat betreft de campus..
Kies voor Bagijnhof of Koestraat. Roggeveeen is nogal dood, en driewegenhof is zo ver weg dat je niks meemaakt van het campusleven.


Als je een arts&humanities major wil doen, is RA een hele goede uni voor jou. Social science department is ook wel goed en uitgebreid, maar science is echt heel triest en teleurstellend.
Oud 09-06-2011, 11:11
Allesandersom
Allesandersom is offline
@tktg91

Wat verfrissend om eens een keer iets negatiefs te horen over een university college, thanks! Ik ben bij AUC en Middelburg aangenomen en sta bij UCU nog op de wachtlijst. Als ik daar wordt aangenomen ga ik sowieso daarheen, maar zit ontzettend de twijfelen wat ik moet doen als ik daar niet wordt aangenomen.
Woon al mn hele leven in Amsterdam dus vind het niet zo horizonverbredend om naar AUC te gaan, bovendien vnid ik de 2000 euro extra college geld nogal overdreven. Aan de andere kant is Middelburg echt een gat en dat trekt dan ben ik bang ook een bepaald type mensena aan..

Waarom had jij in eerste instantie voor middelburg gekozen en niet voor amsterdam?
Oud 09-06-2011, 15:08
limune
limune is offline
@tktg91

Wat jammer dat jij RA zo hebt ervaren! Ik zelf vind het nog steeds erg leuk in Middelburg, en ben het ook niet met je eens.


Maar als mensen die nog twijfelen vragen hebben over RA, beantwoord ik ze graag.

Daarnaast kunnen jullie ook even kijken op: http://www.facebook.com/pages/Welcom...28773923869666: een Facebook pagina voor alle nieuwe RA studenten.
Oud 09-06-2011, 23:08
_cathalijne
_cathalijne is offline
@Limune, wanneer wordt bekend gemaakt welke kamer je krijgt?
Oud 10-06-2011, 13:46
limune
limune is offline
Citaat:
@Limune, wanneer wordt bekend gemaakt welke kamer je krijgt?
Weet ik niet zeker. Wij kregen het contract aangeboden vanaf 2 augustus geloof ik, dus je zult het wel binnenkort moeten horen...
Oud 12-06-2011, 10:32
Lieke94
Lieke94 is offline
Hallo (aanstaande) UC'ers
Ik volg dit forum al een tijdje omdat ik erg geïntereseerd ben in UC's, het enige probleem is voor mij dat ik vrijwel zeker een sciencemajor wil gaan doen, en die schijnen nogal eens te wensen over te laten...
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zijn er bijvoorbeeld UC's die wel een beetje op de bèta kant gericht zijn?
En ik vroeg me af, door wie hebben jullie je letter of recommandation laten schrijven? Ik zie het namelijk nog niet echt voor me dat mijn mentor laat staan de nieuwe rector of de decaan iets waardevols over mij kan zeggen XD
Alvast bedankt!
Oud 12-06-2011, 11:23
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hallo (aanstaande) UC'ers
Ik volg dit forum al een tijdje omdat ik erg geïntereseerd ben in UC's, het enige probleem is voor mij dat ik vrijwel zeker een sciencemajor wil gaan doen, en die schijnen nogal eens te wensen over te laten...
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zijn er bijvoorbeeld UC's die wel een beetje op de bèta kant gericht zijn?
En ik vroeg me af, door wie hebben jullie je letter of recommandation laten schrijven? Ik zie het namelijk nog niet echt voor me dat mijn mentor laat staan de nieuwe rector of de decaan iets waardevols over mij kan zeggen XD
Alvast bedankt!
Voor Science moet je bij AUC zijn. Misschien dat er hier AUC'ers zijn die daar iets meer over kunnen zeggen?

En letter of recommandation kun je laten schrijven door een docent waar je het goed mee kunt vinden (dat heb ik gedaan) en bij wie je bijv. al drie jaar les hebt.
Oud 12-06-2011, 11:31
Verwijderd
Hoe is science op het UCU? Want ik wil ook bijna zeker een sciencemajor gaan doen, maar Amsterdam trekt mij echt totaal niet. En de sfeer op UCU vind ik echt heel goed.
Oud 12-06-2011, 14:20
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hoe is science op het UCU? Want ik wil ook bijna zeker een sciencemajor gaan doen, maar Amsterdam trekt mij echt totaal niet. En de sfeer op UCU vind ik echt heel goed.
Als je daar meer over wil weten, is het handig om een keertje mee te lopen. Hier vind je het formulier waarmee je je in kan schrijven. We kunnen je helaas pas over twee maanden laten weten wanneer je met wie rondloopt, omdat dan de academische schema's en de participanten bekend zijn, maar dan sta je in ieder geval vast in het systeem.
Oud 12-06-2011, 20:39
Verwijderd
Ik heb al een keertje meegelopen, maar dat was helaas niet bij sciencevakken. Maar over het algemeen: hoe is het niveau daar, en wat vinden huidige studenten daarvan?
Oud 12-06-2011, 22:17
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik heb al een keertje meegelopen, maar dat was helaas niet bij sciencevakken. Maar over het algemeen: hoe is het niveau daar, en wat vinden huidige studenten daarvan?
Ik kan je dan helaas niet veel verder helpen (ben zelf SSC), dus zijn er hier mensen met Science? Wat ik hoor van medestudenten is dat ze 't zeker waarderen, maar dat als je echt een die-hard science-student bent, je beter de volledige opleiding in het respectievelijke vakgebied kunt doen. Nummer 1 reden om UC te verlaten is om geneeskunde te gaan studeren bijvoorbeeld (al zijn dat er nog steeds weinig hoor, maar wel een opvallend relatief aantal).
Oud 13-06-2011, 08:03
Verwijderd
Zo die-hard science ben ik niet hoor Ik zou er wel mee door willen gaan, maar zeker ook iets van de andere majors oppakken.
Oud 13-06-2011, 09:11
Juudt
Juudt is offline
@_cathalijne ik heb net even in mijn oude e-mails gekeken. Ik kreeg vorig jaar op 9 juni te horen van woongoed waar ik zat. En eind juni plattegrond en verdere informatie.

Dus het zal wel snel komen denk ik dan
Oud 13-06-2011, 09:37
tktg91
tktg91 is offline
@limune
Als je ook zegt dat je het niet eens bent met het feit dat er weinig courses per semester worden aangeboden, en dat je heel vaak uit de courses wordt gezet omdat ze vol zijn, sorry maar dan zit jij niet op RA. vorig semester heeft t management zelfs een mail rondgestuurd om zich te excuseren voor de rotzooi die ontstond rond het inschrijven voor courses!!

@Allesandersom
Ik had in eerste instantie voor middelburg gekozen omdat ik idd dacht dat t goed zou zijn als ik niet teveel afgeleid word door een grote bruisende stad om me heen. Helaas is Middelburg eerder een klein saai dorp waar meer Duitsers te vinden zijn dan Nederlanders.
Maar begrijp me niet verkeerd! Middelburg is een heel leuk klein stadje met hele gezellige terasjes. Maar het is zeker geen studentenstad en je zal er ooknzeker geen normaal studentenleven ervaren. En zoals je zelf inderdaad al zei, het trekt een bepaald soort mensen aan.
Oud 13-06-2011, 11:57
Lieke94
Lieke94 is offline
Zijn er mensen die Science volgen op UCU of AUC, want ik begrijp dat je toch beter een van die twee kan kiezen? Ik ben bij allebei op een opendag geweest (in A'dam helaas niet op de locatie zelf) en ik ga zeker nog een keertje meelopen. Ik ben niet echt een diehard Science persoon, meer de 'zachte' bètavakken... Ik wil heel graag dingen als psychologie, genetica en neurowetenschappen combineren. Heeft iemand ervaring met dat soortachtige vakken op AUC/UCU?
Oud 13-06-2011, 13:04
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
@ Lieke94: die combinatie zie je wel vaker! Ik ben dan wel afgestudeerd aan UCU dus weet niet hoe de zaken nu zijn maar ik heb vrijwel alle psychologievakken gedaan. Erg leuk en het niveau ligt ook erg hoog! Ik doe nu namelijk een premaster psychologie in Leiden waar ik dus extra bachelor-vakken psychologie volg en dat is toch van minder niveau. Nou ja, misschien niet zo zeer het niveau maar meer dat je er minder van leert. Nu heb ik voor veel vakken bijvoorbeeld alleen één tentamen of alleen een tentamen en een presentatie. Op UCU moest ik vaak minstens 2 tentamens, ook nog een paper/essay en nog een presentatie. Bovendien zit je dan met maximaal 25 mensen in een les waardoor je toch wat actiever de lessen volgt (in vergelijking met een hoorcollege met 300 man, dan val ik soms in slaap ). En je hebt natuurlijk een bepaalde opkomstplicht op UCU terwijl ik nu mijn hoorcolleges gewoon mag missen.

Ik heb ook Neuroscience gedaan (alleen 100-level als science requirement), dat niveau lag een beetje erg hoog tijdens mijn semester. Tijdens het eerste tentamen had toen 50% van de klas een F gehaald, waaronder ik. Uiteindelijk met wat bijles van een vriendinnetje dat goed in biologie was en veel studeerwerk heb ik het vak wel gehaald! Na dat semester hebben ze de tentamens aangepast gelukkig.

Ik denk juist dat de 'zachte' bètavakken prima in orde zijn op UCU, veel mensen doen die combinatie van psychologie & neuroscience & nog iets (linguistics o.i.d.) en ik heb weinig geklaag gehoord. Als er natuurlijk veel vraag naar is zullen ze wel zorgen dat ze genoeg vakken aanbieden.
De die-hard bèta vakken als wiskunde/natuurkunde/scheikunde zullen wellicht enkele problemen opleveren (vooral met aansluiting naar Nederlandse masters vermoed ik), maar je heb wel de kans om off-campus extra vakken te doen aan de UU om bijvoorbeeld wat dieper in de wiskunde in te gaan, mocht je je tijdens UC realiseren dat je toch die kant op wil.

Wat ik ook merk is dat UCU openstaat voor verbetering, mocht bijvoorbeeld een docent van een vak echt niet deugen dan kan dit aangegeven worden en dan is UCU redelijk snel met het zoeken van een nieuwe docent. Hetzelfde geldt voor lesstof, je kunt geloof ik zelfs zelf een vak bedenken en samenstellen. En dan zelf een docent zoeken + medestudenten die ook enthousiast zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan!
__________________
Neti gaat studeren <3

Laatst gewijzigd op 13-06-2011 om 13:11.
Oud 13-06-2011, 13:30
limune
limune is offline
Citaat:
@limune
Als je ook zegt dat je het niet eens bent met het feit dat er weinig courses per semester worden aangeboden, en dat je heel vaak uit de courses wordt gezet omdat ze vol zijn, sorry maar dan zit jij niet op RA. vorig semester heeft t management zelfs een mail rondgestuurd om zich te excuseren voor de rotzooi die ontstond rond het inschrijven voor courses!!

@Allesandersom
Ik had in eerste instantie voor middelburg gekozen omdat ik idd dacht dat t goed zou zijn als ik niet teveel afgeleid word door een grote bruisende stad om me heen. Helaas is Middelburg eerder een klein saai dorp waar meer Duitsers te vinden zijn dan Nederlanders.
Maar begrijp me niet verkeerd! Middelburg is een heel leuk klein stadje met hele gezellige terasjes. Maar het is zeker geen studentenstad en je zal er ooknzeker geen normaal studentenleven ervaren. En zoals je zelf inderdaad al zei, het trekt een bepaald soort mensen aan.
Aangezien ik social science doe, ben ik best tevreden met het vakkenaanbod op RA. Misschien is dat voor Science niet zo, maar dat kan ik niet goed beoordelen. Dat men 'heel vaak' uit courses wordt gezet, valt bij mij tot nu toe wel mee, het is één keer gebeurd. Die e-mail heb ik natuurlijk ook gehad en het is inderdaad niet zo prettig, maar ik vind het geen ramp.

En Middelburg is geen studentenstad, maar ik vind dat ik toch een leuker studentenleven heb dan veel andere mensen die ik ken die ergens anders studeren.
Over het 'bepaald soort mensen', denk ik dat dat wel voor elke UC geldt. Er studeren gemotiveerde studenten, maar zeker niet alleen maar 'nerds' of mensen die de hele dag in hun kamer zitten te studeren.
Oud 13-06-2011, 14:42
Lieke94
Lieke94 is offline
@Jannekus Dankjewel! Fijn om te horen, ik ben nu echt heel enthousiast over UCU en ga zeker meteen in september een keertje meelopen zodat ik me waarschijnlijk voor de 1e deadline nog kan aanmelden.
Ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar AUC, daar zijn ze waarschijnlijk toch nog wat minder ver met het perfectioneren van het course-aanbod, netwerken met buitenlandse universities, etc. Ook heb ik gehoord dat ze nogal een hoge pet op hebben van zichzelf.. Daar heb ik het niet zo op
Weet iemand verder of je op AUC ook vakken kan volgen aan de VU of de UvA?
Oud 27-06-2011, 16:42
_cathalijne
_cathalijne is offline
Woehoe, ik heb bericht gehad van Woongoed. Ik ben ingedeeld in de koestraat. Nu alles nog regelen met de huursubsidie. Heeft iemand anders ook al bericht gehad?
Oud 04-07-2011, 13:42
Jillaroo
Jillaroo is offline
Lieke, vakken aan de UvA/VU volgen mag mits je een goede reden hebt en het past bij het niveau van AUC. Het is echter niet gebruikelijk.
En over een hoge pet ophebben.. Bedoel je AUC zelf of de studenten?
Oud 05-07-2011, 17:32
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met je niveau van Engels voor het aanmelden? Ik heb op de site van UCU gelezen dat je op 5vwo minimaal een acht moest staan en dan een aanbevelingsbrief door je leraar Engels moest laten schrijven. Een cambridge diploma, TOEFL of IELTS was ook goed. Nu heb ik dit jaar, in 5vwo, geprobeerd om een acht voor Engels te staan. Dat is me echter net niet gelukt. Ik sta op dit moment een 7,6. Is een afgeronde acht ook genoeg? Of zou ik dan een van die andere tests moeten doen? Of zou dat niet zo belangrijk zijn? En wat zou er in die aanbevelingsbrief door je leraar Engels moeten staan? Dat kan ik nergens vinden.
Volgend jaar kunnen we op school een herkansing aan het begin van het jaar inzetten dat je 5vwo-cijfer vervangt. Nu ben ik erover aan het denken om het voor Engels te doen. Nu is de leerstof ontzettend veel en twijfel ik eigenlijk of ik een 8,0 kan halen. Zou het nodig zijn? Of is mijn huidige punt voldoende?
Oud 05-07-2011, 20:23
Lieke94
Lieke94 is offline
@Jillaroo AUC zelf, het bestuur zegmaar. Ik heb niet echt met studenten gesproken omdat het dit jaar alleen nog als onderdeel op de opendag van de VU was, maar volgens mij hebben ze dit jaar een "eigen" opendag?
Hoe is het nieuwe gebouw, of zitten jullie daar nog niet in? Mij lijkt het een beetje nieuw en groot en onpersoonlijk, maar dat kan natuurlijk ook heel anders voelen als je echt daar zit.
Oud 05-07-2011, 21:46
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met je niveau van Engels voor het aanmelden? Ik heb op de site van UCU gelezen dat je op 5vwo minimaal een acht moest staan en dan een aanbevelingsbrief door je leraar Engels moest laten schrijven. Ik sta op dit moment een 7,6. Is een afgeronde acht ook genoeg? Of zou ik dan een van die andere tests moeten doen? Of zou dat niet zo belangrijk zijn? En wat zou er in die aanbevelingsbrief door je leraar Engels moeten staan? Dat kan ik nergens vinden.
Pin me er niet op vast, maar ik meen dat een 7,6 als een 8 geteld wordt en dus voldoende is. De norm is vooral bedoeld om te zorgen dat je zelf niet in de problemen komt als je komt studeren; les volgen, presenteren en schrijven in het Engels is voor sommigen best lastig en UCU wil taalproblemen zoveel mogelijk voorzijn. Het handigst is om even met UCU te mailen, die zullen het je precies uit kunnen leggen.
Zo'n aanbevelingsbrief zal trouwens iets in de trant moeten zijn van: ik heb er vertrouwen in dat deze leerling onderwijs volledig in het Engels kan volgen.
Oud 12-07-2011, 10:34
Jillaroo
Jillaroo is offline
Citaat:
@Jillaroo AUC zelf, het bestuur zegmaar. Ik heb niet echt met studenten gesproken omdat het dit jaar alleen nog als onderdeel op de opendag van de VU was, maar volgens mij hebben ze dit jaar een "eigen" opendag?
Hoe is het nieuwe gebouw, of zitten jullie daar nog niet in? Mij lijkt het een beetje nieuw en groot en onpersoonlijk, maar dat kan natuurlijk ook heel anders voelen als je echt daar zit.
Gezien de slogan van AUC.. Ja, ze zijn behoorlijk "zelfverzekerd" over hun kwaliteit. Het leuke eraan is dat de AUC studenten zelf hier eigenlijk juist grappen over maken haha. Verder merk ik er eigenlijk niet veel van..
Een eigen open dag is er elk jaar meen ik, maar slechts 1x. De andere keren zijn idd op de UvA/VU.
Het nieuwe gebouw komt er over een jaar, maar volgens mij wordt het niet zo groot hoor. Ik fiets er af en toe langs (ze zijn het nog aan het bouwen) en het stuk grond is juist best klein. Ik zie dat gebouw juist als een voordeel.
Oud 14-07-2011, 14:54
FlorianG
FlorianG is offline
Citaat:
Ik weet dat Amsterdam duurder is, maar als je de institutional fee en iets hogere huur erbij rekent, kom je uit op zo'n €3000,- meer per jaar. Ik weet niet waar die klasgenoot zoveel geld aan uitgeeft, maar die berekening geven ze niet op de website.
Ik denk dat het dat geld wel waard is.. Ik ben niet zo'n fan van UCM, omdat ik toch wel graag op een campus wil zitten. Die zekerheid van een kamer hebben vind ik toch wel erg fijn..

@ FlorianG, ik merk dat je heel sterk naar UCM neigt, maar je twijfelt toch nog? Laat me weten wat je kiest!!
@ Cathalijne, veel plezier op RA!! Vind je trouwens die hoge studielast niet vervelend? Het lijkt me dat je dan echt heel erg veel bezig bent per week..
Hey! sorry, ik heb de laatste tijd niet meer hier op het forum gekeken maar ik heb voor UCM gekozen. Mijn vader heeft een collega die bij AUC een gastlezing kwam geven maar vond het een rommelig gebeuren, en dit verhaal sluit aan bij wat ik zelf heb gemerkt op de open dag en uit de gesprekken: AUC is mijns inziens niet zo goed georganiseerd/gestroomlijnd/gefocust als UCM UCU RA etc. Mijn keuze voor UCM is mede bepaald door het 'Problem based learning' wat ze daar hebben; dat sprak me erg aan, en daarnaast had ik daar echt een leuk gesprek waar het echt om mij leek te gaan (in tegenstelling tot bijv. UCU waar het om de reputatie van UCU leek te gaan) Maar dat ligt dus aan een persoonlijke ervaring, de andere twee argumenten zijn objectiever. Jij hebt uiteindelijk toch AUC gekozen denk ik?
Oud 14-07-2011, 14:57
FlorianG
FlorianG is offline
Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met je niveau van Engels voor het aanmelden? Ik heb op de site van UCU gelezen dat je op 5vwo minimaal een acht moest staan en dan een aanbevelingsbrief door je leraar Engels moest laten schrijven. Een cambridge diploma, TOEFL of IELTS was ook goed. Nu heb ik dit jaar, in 5vwo, geprobeerd om een acht voor Engels te staan. Dat is me echter net niet gelukt. Ik sta op dit moment een 7,6. Is een afgeronde acht ook genoeg? Of zou ik dan een van die andere tests moeten doen? Of zou dat niet zo belangrijk zijn? En wat zou er in die aanbevelingsbrief door je leraar Engels moeten staan? Dat kan ik nergens vinden.
Volgend jaar kunnen we op school een herkansing aan het begin van het jaar inzetten dat je 5vwo-cijfer vervangt. Nu ben ik erover aan het denken om het voor Engels te doen. Nu is de leerstof ontzettend veel en twijfel ik eigenlijk of ik een 8,0 kan halen. Zou het nodig zijn? Of is mijn huidige punt voldoende?
Alle lessen zijn wel in het engels en je zit ook in een internationale omgeving, daarom willen ze graag dat je goed engels spreekt. Daarnaast kun je ook, mocht de 7,6 niet voldoende zijn, wat ik betwijfel, een zomercursusje doen van een week of 2 en dan heb je zo'n diploma waar ze om vragen. Geen man over boord dus!
Oud 31-07-2011, 20:22
Geertjexx
Geertjexx is offline
Heey iedereen!

Na mijn uitloting voor geneeskunde kwam ik op de site van RA terecht, dit lijkt me echt iets voor mij! Er staat dat er nog plekken zijn en dat je je voor 4 augustus aan moet melden. Nu zit ik met een probleem: ik heb geen bewijs voor mijn Engels en ik kan geen leraren bereiken in de vakantie voor de letter of recommendation, ik ben bang dat ik dit plan moet laten varen. Jullie nog last minute super ideen?
Oud 31-07-2011, 21:53
limune
limune is offline
Citaat:
Heey iedereen!

Na mijn uitloting voor geneeskunde kwam ik op de site van RA terecht, dit lijkt me echt iets voor mij! Er staat dat er nog plekken zijn en dat je je voor 4 augustus aan moet melden. Nu zit ik met een probleem: ik heb geen bewijs voor mijn Engels en ik kan geen leraren bereiken in de vakantie voor de letter of recommendation, ik ben bang dat ik dit plan moet laten varen. Jullie nog last minute super ideen?
Ik zou het zeker proberen als ik jou was! Ik zit zelf op RA dus moet ik het een beetje promoten natuurlijk, maar ik denk dat in elk geval je bewijs van Engels geen probleem is. Als het interview een beetje naar behoren gaat moet dat allemaal kunnen. En dat je je leraren niet kan bereiken, ik denk dat het geen ramp is als je gewoon uitlegt waarom niet.

Ik zou het dus gewoon proberen, makkelijkste is om even te bellen (dan ben je nog voor 4 augustus!) naar RA, en te vragen hoe je je nog het beste kan aanmelden. En als je andere vragen hebt, vraag maar raak
Oud 01-08-2011, 08:25
Geertjexx
Geertjexx is offline
Citaat:
Ik zou het zeker proberen als ik jou was! Ik zit zelf op RA dus moet ik het een beetje promoten natuurlijk, maar ik denk dat in elk geval je bewijs van Engels geen probleem is. Als het interview een beetje naar behoren gaat moet dat allemaal kunnen. En dat je je leraren niet kan bereiken, ik denk dat het geen ramp is als je gewoon uitlegt waarom niet.

Ik zou het dus gewoon proberen, makkelijkste is om even te bellen (dan ben je nog voor 4 augustus!) naar RA, en te vragen hoe je je nog het beste kan aanmelden. En als je andere vragen hebt, vraag maar raak
Ik heb net dus gebeld en toen hebben ze mij twee namen gegeven die volgens mij van het pre-medical program zijn. Ik heb nu een mail gestuurd omdat hij er niet was om de telefoon op te pakken. Ik hoop écht dat het nog kan maar dan moet hij wel even snel terugmailen haha.

Ik durf het niet zomaar incompleet op te sturen want het kost toch weer 50 euro en ik wil wel zeker weten dat het nog geaccepteerd wordt. Misschien dat ik anders nog voor Spring 2012 kan inschrijven, maar ik begin liever nu al natuurlijk!
Oud 01-08-2011, 16:12
limune
limune is offline
Citaat:
Ik heb net dus gebeld en toen hebben ze mij twee namen gegeven die volgens mij van het pre-medical program zijn. Ik heb nu een mail gestuurd omdat hij er niet was om de telefoon op te pakken. Ik hoop écht dat het nog kan maar dan moet hij wel even snel terugmailen haha.

Ik durf het niet zomaar incompleet op te sturen want het kost toch weer 50 euro en ik wil wel zeker weten dat het nog geaccepteerd wordt. Misschien dat ik anders nog voor Spring 2012 kan inschrijven, maar ik begin liever nu al natuurlijk!
Hm, dan moet je ze gewoon blijven spammen met e-mails en telefoontjes, dan lukt 't misschien nog wel Succes in elk geval!
Oud 01-08-2011, 17:17
Geertjexx
Geertjexx is offline
Ik heb net mijn application forms op de post gedaan!

Er was teruggemaild en deze persoon zei dat ik het gewoon moest proberen en dat ik bij het interview kon vertellen waarom de brief er niet bij zat.

Er stond ook, ik citeer: You will be invited for an interview

Betekent dat, dat je zowiezo een interview krijgt? Lijkt me sterk omdat ik hier op het forum heb gelezen dat niet iedereen een interview krijgt..

EDIT: ik krijg net de mail binnen dat mijn application form binnen is en dat hij compleet is (haha). Ik had ook nog contact gehad met Heleen Bommeljé die zei dat een 7 op vwo goed genoeg is voor engels en dat ik mijn aanbevelingsbrief ook eventueel later op kan sturen.

Verder had ik nog een vraag, hoeveel tijd zit ertussen de ontvangst van je aanmelding en het interview (of het moment dat je weet wanneer je interview is)? Ik neem aan dat deze al snel moet gebeuren omdat 22 augustus de intro al begint! In ieder geval al bedankt voor je reacties Limune!

Laatst gewijzigd op 02-08-2011 om 09:52.
Oud 02-08-2011, 18:02
Peenoe
Peenoe is offline
Hi Allemaal,

Ik wilde graag even terugkomen op mijn vraag van een paar maanden geleden, heb inmiddels gekozen voor AUC en nu vroeg ik me af of er AUC studenten bij een vereniging zitten? En dan bedoel ik niet een zeilvereniging oid maar meer iets als Lanx/asc?
Het lijkt mij zelf namelijk heel erg leuk om naast auc lid te worden maar ik vroeg me wel af of er anderen zijn die misschien verhalen hebben over het combineren etc...
Oud 05-08-2011, 12:06
Geertjexx
Geertjexx is offline
Newsflashhhhh! Ik heb volgende week donderdag mijn interview! Iemand nog goede tips en misschien een idee of en hoe je je kan voorbereiden ofzo?
Oud 05-08-2011, 13:08
limune
limune is offline
Citaat:
Newsflashhhhh! Ik heb volgende week donderdag mijn interview! Iemand nog goede tips en misschien een idee of en hoe je je kan voorbereiden ofzo?
Nice! Tips:

Oefen je Engels een beetje van te voren, zodat je niet te vaak vast komt te zitten op bepaalde woorden.
Wees jezelf, en zeg gewoon wat je van RA vindt maar ook wat je wil doen hier. Vertel geen leugens.

En bedenk een beetje wat voor een relevante ervaringen je hebt gehad, of relevante boeken hebt gelezen. Lees nog twee keer je motivatiebrief door, zodat als ze daar iets over vragen, jij ook weet waar ze het over hebben.

Voor de rest zal het wel goed gaan hoor! Als je gewoon rustig bent en verzekerd van je zaak, moet het geen probleem zijn!
Oud 06-08-2011, 15:26
Geertjexx
Geertjexx is offline
Oh wat ik eigenlijk ook wel wil weten, is het normaal voor de studenten om in het weekend gewoon naar huis te gaan? En is het dan slimmer dat je een weekend- of een week OVabo neemt? Moet je bijvoorbeeld op maandag al vroeg aanwezig zijn?
Oud 07-08-2011, 09:47
Allure
Allure is offline
Kan je na een University College bachelor een normale master volgen, bijv. de master politicologie?
Oud 07-08-2011, 21:01
Peenoe
Peenoe is offline
Zijn er misschien AUC'ers met een voorbeeld van een rooster? Hoeveel uur ben je per week ongeveer aan colleges en thuiswerk kwijt?
Oud 07-08-2011, 21:02
Juudt
Juudt is offline
Citaat:
Oh wat ik eigenlijk ook wel wil weten, is het normaal voor de studenten om in het weekend gewoon naar huis te gaan? En is het dan slimmer dat je een weekend- of een week OVabo neemt? Moet je bijvoorbeeld op maandag al vroeg aanwezig zijn?
Het wisselt vanaf hoe ver je moet komen ik woon op 2uur treinen van Middelburg, ik heb zelf tijdens mijn eerste semester een weekend-ov gehad en ben aan het begin van de winterbreak naar week geswitched. Ik had het afgelopen semester op maandag pas om 11uur class en dat was prima te doen in de ochtend. Tijdens de breaks is het wel super fijn om gewoon te reizen! Als het semester straks weer begint ga ik weer terug naar weekend omdat ik op maandag om 8.45 moet beginnen en ik dan wel heel erg vroeg op moet

Je kan 2x per collegejaar wisselen, dus het maakt niet eens zo veel uit wat je nu beslist!
Oud 07-08-2011, 21:24
limune
limune is offline
Citaat:
Kan je na een University College bachelor een normale master volgen, bijv. de master politicologie?
Ik kan alleen voor RA spreken, maar neem aan dat dit voor de meeste University Colleges geldt:

Het verschilt heel erg per master. Zo kun je niet meteen advocaat worden door een master in rechten te doen na RA. Aangezien je minder rechten vakken hebt gehad dan een rechten-student zul je er eerst een paar moeten inhalen. Hier doe je meestal een half jaar of jaar over.

Voor veel masters maakt het niet zoveel uit welke vakken je hebt gevolgd, of is de vereiste dat je in elk geval een paar vakken in dat specifieke vakgebied moet hebben gevolgd. Dan is het geen probleem als je University College hebt gedaan. Zeker in het buitenland is dit erg vaak zo. Hoe dat met politicologie zit weet ik niet, dat zou je even op de site van de politicologie-master moeten bekijken.
Oud 08-08-2011, 12:22
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik kan alleen voor RA spreken, maar neem aan dat dit voor de meeste University Colleges geldt:

Het verschilt heel erg per master. Zo kun je niet meteen advocaat worden door een master in rechten te doen na RA. Aangezien je minder rechten vakken hebt gehad dan een rechten-student zul je er eerst een paar moeten inhalen. Hier doe je meestal een half jaar of jaar over.

Voor veel masters maakt het niet zoveel uit welke vakken je hebt gevolgd, of is de vereiste dat je in elk geval een paar vakken in dat specifieke vakgebied moet hebben gevolgd. Dan is het geen probleem als je University College hebt gedaan. Zeker in het buitenland is dit erg vaak zo. Hoe dat met politicologie zit weet ik niet, dat zou je even op de site van de politicologie-master moeten bekijken.
Voor UCU geldt inderdaad hetzelfde. Ik sluit me ook aan bij limune: het is het handigst om te kijken op de website van de opleiding wat de vereisten zijn om binnen te komen. In 't algemeen kun je zeggen dat Engeland veel makkelijker doet dan Nederlandse universiteiten, omdat die laatsten pas sinds tien jaar te maken hebben met 't Liberal Arts & Sciences-model. Bij de UU kun je bijvoorbeeld wel vaak zien wat je nodig hebt als je van een LAS-opleiding komt; bij andere universiteiten zul je dan misschien even moeten mailen met de opleidingsdirecteur o.i.d.
Oud 11-08-2011, 18:39
Geertjexx
Geertjexx is offline
Vandaag mijn interview gehad met de dean en hij vertelde mij meteen dat ik toegelaten ben! Dus over een paar weken ben ik in Middelburg te vinden!

Het interview viel echt mee, de dean was meer zelf aan het praten dan dat ik aan het woord was. Hij had het over de dining hall in utrecht en dat hij de kermis niet leuk vind die op de markt staat haha.

Nu wachten op de post en dan snel alles regelen, het is nu wel erg kortdag! 22 augustus is intRAweek al, hoop dat ik dan al een kamer heb
Oud 11-08-2011, 22:17
limune
limune is offline
Citaat:
Vandaag mijn interview gehad met de dean en hij vertelde mij meteen dat ik toegelaten ben! Dus over een paar weken ben ik in Middelburg te vinden!

Het interview viel echt mee, de dean was meer zelf aan het praten dan dat ik aan het woord was. Hij had het over de dining hall in utrecht en dat hij de kermis niet leuk vind die op de markt staat haha.

Nu wachten op de post en dan snel alles regelen, het is nu wel erg kortdag! 22 augustus is intRAweek al, hoop dat ik dan al een kamer heb
Gefeliciteerd! Dat zal vast wel lukken met die kamer. Anders moet je maar ff hier rondvragen of op de Facebook pagina. Er zullen vast wel mensen zijn die je willen huizen voor tijdens de intro. Die moet je natuurlijk wel meemaken namelijk
Oud 28-08-2011, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Newsflashhhhh! Ik heb volgende week donderdag mijn interview! Iemand nog goede tips en misschien een idee of en hoe je je kan voorbereiden ofzo?
Mijn niveau Engels was echt bar slecht na het VWO, maar op een of andere manier kan de die dean echt door je heen kijken en zien wat je in je hebt. Ik ben drie jaar RA redelijk goed doorgekomen. Wat me trouwens opviel is dat er in mijn jaar maar een heel klein aantal Science bachelors zat, en dat het meerendeel in Arts & Humanities of Social Science was geslaagd.

Daarnaast vond ik het internationale karakter op een bepaalde manier iets hoger dan bij universiteiten waar ze meer internationale universiteiten hebben. Het gaat namelijk niet alleen om hoeveel, maar ook of ze zich echt mengen met Nederlandse studenten. Als je dan bijvoorbeeld naar Wageningen University kijkt (waar ik nu studeer), dan zijn er wel veel international studenten maar die mengen zich niet allemaal met Nederlandse studenten.

Ik zou voor RA kiezen als je nog niet een idee hebt wat je wilt gaan doen, jezelf wilt voorbereiden op het wereldburgerschap, een hoog niveau Engels wilt halen, en daarnaast intensief toe wilt werken naar het vakgebied van je keuze. Ik weet niet precies hoe de doorstroom van deze bachelor naar andere masters is (pre-masters of koppelprogramma's) maar ik heb zelf gekozen voor Environmental Science tracks (Biology, Earth Science, Chemistry) en zonder al te veel praktische ervaring toegelaten tot de master in Environmental Science in Wageningen.

Voorbereiden op het toelatingsgesprek? Probeer het jezelf niet moeilijk te maken met je Engels, dat mag je in de komende drie jaar doen; geef aan dat je meerdere interesses hebt, en dus niet alleen in <jouw gewenste Major> en wees jezelf. Ook met lage(re) cijfers kun je op RA terecht.

LOL: en nu realiseer ik me net dat het schooljaar in Middelburg op het punt staat te beginnen, en er dus geen interviews meer zijn...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Studeren in Oxbridge
Eigennaam
13 21-04-2011 21:21
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.