Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 22:14
Thomas
Thomas is offline
Nou de topictitel zegt het eigenlijk al. Als jij gaat studeren, wat voor type ben je dan?

Ben je iemand die een MBO/HBO/Universiteit lekker dicht bij huis zoekt of iemand die een studie gaat doen en daarbij ook van het echte studentenleven gaat genieten, maw blijf je liever thuis wonen of ga je op kamers zo ver mogelijk daar vandaan?

Wat voor persoon ben jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 22:26
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik ga voor wat verder weg, niet te ver (treinreis ong. 1 uur) omdat ik iets nieuws wil (soort van uitdaging), niet dat ik het niet naar mn zin heb waar ik nu ben, ik wil gewoon een andere omgeving om me heen (> dus op kamers).
Aan de andere kant blijf ik t liefst hier dichtbij (treinreis ong. 15) maar ik heb eigenlijk al besloten dat ik verder weg ga.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 07:43
Verwijderd
Omdat ik in Ede woon zijn er maar 2 universiteiten dichtbij: in Wageningen en in Utrecht. Maar daar zijn niet de opleidingen te volgen die ik wil volgen, dus wordt het waarschijnlijk Amsterdam/Rotterdam. Dat moet ik nog wel ff uitzoeken. Amsterdam is +/- een uur reistijd, Rotterdam een kwartiertje meer.
Ik denk dat ik zeer waarschijnlijk bij m'n ouder blijf, net zo makkelijk
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 07:47
Silva
Silva is offline
Ik ga studeren, maar na mijn studie wil ik graag een wereldreis maken...
Trouwens, ben je als je studeerd niet avontuurlijk?!
__________________
Silfjuh
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 07:49
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik blij fdenk ik voorlopig nog thuiswonen omdat ik 15 ben als ik ga studeren (word pas in oktober 16).. ben nog te jong om echt op kamers te gan dus.. bovendien woon ik vlakbij amsterdam. vlakbij heel veel opleidingen dus... waarom zou ik dan gaan verhuizen naar 1 of andere onveilige buurt in amsterdam in een klein kamertje terwijl ik ook hier kan blijven.. komt nog bij dat ik neit van reistijden hou...

thuisblijver dus
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:16
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik voel me waarschijnlijk wel thuis op een universiteit. Ik wil Bouwkunde gaan doen, dus op de TU/e of TUd. Ik woon in Eindhoven, heb hier vrienden e.d., dus blijf ik gewoon in Eindhoven wonen. Waarschijnlijk ga ik wel op kamers. Het echte 'zuipleven' lijkt me wel leuk, maar ik wil me wel echt op mijn studie gaan richten. Tijdens mijn studie wil ik wel een jaar/half jaar op stage in het buitenland, is een hele verrijking lijkt me.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 11:03
wissie
wissie is offline
Het liefst zou ik op kamers gaan zo ver mogelijk van huis.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 11:31
PV
PV is offline
zo'n avontuur is t ook weer niet toch, op kamers gaan.. ik zit zo'n 2.5 uur reizen vanaf mn ouders huis op kamers (in Tilburg) en t bevalt me prima heb je tenminste niet de hele tijd dat je ouders zich overal mee bemoeien enzo.. wat meer vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:40
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik ga misschien hierna in Arnhem op school.
Omdat je hier in het Roc in Ede geen opleiding kunt volgen waarvan je districtmanager of vertegenwoordiger kan worden.

Dus ik moet wel.......
Ach waarom niet,sinds ik geboren ben,waren mijn scholen altijd minder dan 800 meter van me huis geweest.
En nu word het 50 km.(heen en terug)




PeaCe
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tja, ligt aan de studie.. t zou heel handig zijn om gewoon naar de UT te gaan... daar zijn opzich wel opleidingen in mijn richting.. maar waarschijnlijk zijn er in andere steden in Nederland betere opleidingen enzo.. Dus het hangt er gewoon af wat ik ga doen. en welke opleiding goed is
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 14:17
Verwijderd
Ik blijf lekker thuis wonen, gewoon omdat het me hier wel bevalt en alles is gratis En tot nu toe valt het reizen (1,5 uur heen en 1,5 uur terug) me nog 100% mee
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 15:40
m@rie
m@rie is offline
Ik kies voor een universiteit in de buurt en ben dus niet echt een avonturier, maar ik wil wel op kamers gaan na 1 jaar.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik kies voor de school die me het leukste lijkt. Dan blijkt dus uit die keuze of dat dichtbij huis is of juist ver weg. Ik ben wel van plan om uit huis te gaan, tenzij mijn keuze op leiden of rotterdam komt te vallen (is dichtbij waar ik woon), dan ga ik er nog eens over na denken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:56
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Silva schreef:
Ik ga studeren, maar na mijn studie wil ik graag een wereldreis maken...
Trouwens, ben je als je studeerd niet avontuurlijk?!
Dat staat er niet, er staat of je een avontuurlijke student bent/wordt.

Citaat:
ik blij fdenk ik voorlopig nog thuiswonen omdat ik 15 ben als ik ga studeren (word pas in oktober 16)..


Hoe krijg je dat voor elkaar?


Ik wordt denk ik wel en avontuurlijke student, 20 minuutjes fietsen en ik ben bij de Erasmus Universiteit, maar ik wil graag in Engeland of de VS gaan studeren. (Het liefst de VS, maar omdat dat onbetaalbaar is, ga ik waarschijnlijk naar Engeland). En ik blijf dus ook niet thuiswonen...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:09
Verwijderd
tja, ik woonde in Rotterdam en je hebt hier zat studies (iig wel diegene die ik wilde volgen) en Rotterdam zelf is ook wel oké, dus waarom dan ver weg gaan? Ik ben wel op kamers gegaan tijdens mijn tweede studie, bevalt goed (doordat m'n vriend er ook woont ). Ik ben niet iemand om 'van het echte studentenleven' (Wat is btw 'het echte studentenleven'? Bestaat dat wel?) te gaan genieten. Ik ben een echte thuisblijver, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 08:32
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik ga sowieso, na het behalen van m'n HBO-propedeuse, meteen door naar de universiteit, maar ik weet niet welke. Op kamer ga ik waarschijnlijk toch wel
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 12:02
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Slither schreef:
Ik ga sowieso, na het behalen van m'n HBO-propedeuse, meteen door naar de universiteit, maar ik weet niet welke. Op kamer ga ik waarschijnlijk toch wel
Ik denk dat ik eerst maar eens ga bedenken wat ik zou willen sturderen. De rest zie ik dan later wel weer.
Ik denk sowieso niet dat ik het eerste jaar meteen op kamers zou gaan, misschien het tweede of derde jaar. Aangezien ik in de buurt van Amsterdam woon heb ik toch genoeg universiteiten die een acceptabele reistijd hebben,
Maar ja, eerst maar eens zien dat ik slaag dit jaar...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:01
Shinosu
Avatar van Shinosu
Shinosu is offline
Ik ben nederlands maar woon in Belgie en ik zou graag in Nederland gaan studeren. Dan moet je wel op kamers he! Maar on the other hand...misschien wonen we hier dan wel niet meer.
Voor mij ligt het dan ook aan de studie, of die dicht bij huis is of niet. Verder blijf ik alleen thuis als ik mijn eigen ding mag doen en niet als een kind word behandeld enzo.
Toch klinkt op kamers gaan ook wel goed, want dan heb je niet die vervelende familieleden die je lastig vallen.

Dilemma dus...
__________________
In my defense, I prefaced that with, "with all due respect."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2003, 22:18
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik woon gewoon thuis bij m'n ouders, en ga ieder dag op en neer naar Tilburg. Een enkeltje is ongeveer 2,5 uur in totaal (met fietsen/lopen erbij). Bevalt met tot nu toe eigenlijk nog wel, ik heb maar weinig colleges.

Het schijnt echter dat ik in het tweede jaar aanzienlijk meer colleges krijg, dus dan is het misschien toch wel nodig/handig dat ik op kamers ga...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 00:29
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
lekker ver weg voor my
zit nu van waar ik woonde helemaal aan de andere kant van Nederland

zat eerst aan de grens van duitsland... en nu bijna aan zee
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:20
NN
NN is offline
Ik woon thuis omdat ik vlakbij mijn universiteit woon. Dat bevalt me prima en het kost geen honderden euro's in de maand. Ik ben geen student die continu thuis zit, maar hang ook niet nachten lang in een kroeg.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:22
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik woon in Amsterdam en het liefste zou ik ook in Amsterdam willen studeren. Dan zou ik ook gewoon ergens in 't centrum op kamers gaan, dat maakt verder niet uit.
Jammergenoeg is de studie die ik gekozen heb alleen aan de Universiteit Utrecht, dus moet ik daar maar op zoek naar een kamer gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:37
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik wil graag een technische studie doen, en dat kan niet zo fantastisch in Groningen. (oke, wel een paar) Dus ga ik naar Enschede en dat is dat rond de 3 uur reizen (enkel). Ik ga dus op kamers, maar of ik nou een avonturier ben weet ik niet. Ik kijk niet echt naar de plaats en afstand, maar naar de studie en dan moet ik maar noodgedwongen op kamers.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 15:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik heb binnenkort eindelijk een kamer. Dat mocht ook wel eens, want ik studeer in Nijmegen, en m'n ouders wonen in Hoorn.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:41
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
wannabe thuisblijver.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2003, 18:09
Verwijderd
ik studeer nu in Delft, woon in de buurt van Leiden. Het is te doen met reizen, en thuis is het toch ook wel lekker makkelijk. Met stage lopen zit ik nu vele dichterbij dan dat ik in Delft zou zijn gaan wonen.

Voor over anderhalf jaar ben ik van plan om in Wageningen te studeren, dan ga ik dus echt wel lekker op kamers.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik woon in Haarlem en heb geen zin om te treinen, al hoewel delft hier maar een uurtje vandaan is. Liever een kamer.
Eerst maar even slagen ^_^
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:10
Basia
Basia is offline
UT is kwartiertje fietsen voor mij, maar heb het wel gezien in Enschede & omg. dus wil volgend jaar eigenlijk wel op kamers...(in Tilburg ????)
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:42
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Basia schreef:
UT is kwartiertje fietsen voor mij, maar heb het wel gezien in Enschede & omg. dus wil volgend jaar eigenlijk wel op kamers...(in Tilburg ????)
Tilburg, moet je doet. De UvT is een goede universiteit, wat voor studie ga je doen dan? Tilburg is overigens een leuke studentenstad.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:14
Basia
Basia is offline
organisatiewetenschappen denk ik..... maar niets is zeker nog. ja ik weet t, ik ben laat. maar eerst maar es zien te slagen.
en tilburg schijnt idd leuk te zijn, maar wel eind weg
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:33
Verwijderd
lkkr ver van huis en op me zelf enzo lijkt me heerlijk
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:40
uhmz
uhmz is offline
beter ver van huis studeren en op kamers, lijkt me wel stoer, maar nu nog beetje te jong daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:16
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Ik studeer momenteel in het buitenland (1700 km verderop) en dat bevalt me wel prima, maar zodra ik weer terug in Nederland ben ga ik op kamers wonen, maar of dat ver (Leiden) of dichtbij (Groningen) is, weet ik nog niet.
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:42
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik woon in de buurt van Hoorn, dus voor mij zou Amsterdam het dichtst bij zijn qua universiteit. Maar eigenlijk wil ik niet naar Amsterdam, omdat dat me niet een superleuke studentenstad lijkt, Groningen of Utrecht lijken me leuker.
Ook ga ik eerst naar Australie, en daarna pas studeren, ik verwacht dat als ik terug kom ik zo gewend ben aan zelfstandig leven dat ik op kamers wil. Dan kom ik in Amsterdam het minst snel aan een kamer vrees ik...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.