Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 16:48
Wilmy
Wilmy is offline
Eh.... ik schaam me diep!!

Ik heb iemand af laten kijken, bijna heel engels heeft hij van me overgeschreven, want hij was niet op tijd klaar!

Snap niet dat ik het gedurfd heb!!!! Zou het ook echt niet meer doen, maar ik kan zelf geen nee zeggen als iemand het vraagt eigenlijk! Van mij hadden ze het trouwens toch niet door gehad.

Schijnheilig met 2 vingers tegen je wang aan, conclusie: antwoord b!!!

En ik denk ook dat leraren niet verwachten dat iemand bij het CE durft te spieken, dus..............
__________________
You're the most important person on earth!!
Advertentie
Oud 03-06-2003, 18:18
ruby soho
Avatar van ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
@Moon schreef op 24-05-2003 @ 10:05:
Nou, nee. Er zitten 3 docenten in de gymzaal. Dus propjes zou je echt niet kunnen gooien. En als je naar de wc wilt gaat de docent met je mee. Nou nee. k denk niet dat er echt mensen hebben gespiekt. Zou t zelf nie eens doen. Als je betrapt word gelijk een 1
ehr hij gaat toch niet mee t hokje in, dus kun je toch alsnog aantekeningen enzooi bij je houden? :\
Oud 03-06-2003, 22:08
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik heb het er maar niet op gewaagd.
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 06-06-2003, 11:57
alanis
alanis is offline
Ik zou het geen leuk idee vinden om te slagen met veel spiekwerk. Dan heb je het niet alleen gedaan en ik zou me daar zelf niet echt blij mee maken.

Overigens: goede spiektips!
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Oud 09-06-2003, 12:58
megas
megas is offline
vriendin en ik hadden echt het perfecte spiekplan! *naja, natuurlijk kon het fout gaan, maar goed* zij MOEST namelijk een voldoende hebben voor engels, en ik ben daar vrij goed in meestal.

Dus ik dat examen gemaakt, mijn antwoorden op een blaadje gezet en meegenomen nara buiten. In de wc mijn meerkeuzeantwoorden op een wcpapiertje gezet. Vervolgens dat papiertje opgevouwen in de (hoge) vensterbank gelegd en naar de aula gegaan.
Het was de bedoeling dat annelies dan naar de wc zou gaan, de antwoorden zou lezen en onthouden (dat kan ze nl best goed) en het papiertje door de wc zou spoelen.

HELAAS! is die muts niet naar de wc geweest om dat te doen, met als gevolg dat ze is gezakt door engels. daar baal ik echt van, want van alle meerkeuzevragen had ik er maar 2 fout, en zij een stuk of 15!
Oud 11-06-2003, 18:24
Verwijderd
wel , ik weet wel ik zit nog maar in het derde jaar enzo , maar ik zal toch eventjes vertellen

vandaag chemie , nu heb wij nogal een special leraar chemie ( beetje vrouwezot en nog meer ) en als je klar was moest je naarvoor gaan en je blaadjes afgeven en dan je agenda leten tekenen , natuurlijk stond er daar een hel hoop , en jah je kunt het wel raden , nog voor ik het zag zaten er al met hun blaadjes in hun bank te kijken , en door tez eggen aan elkar , mens ik had spijt dak ik de mijne op voorhand ook niet in mijn bank gelegd had
Oud 11-06-2003, 18:34
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
jezus...

volgens mij ben je ook gezakt voor nederlands
ik snap geen kont van je verhaal echt
Oud 12-06-2003, 21:06
Just-Rian
Avatar van Just-Rian
Just-Rian is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 11-06-2003 @ 19:34:
jezus...

volgens mij ben je ook gezakt voor nederlands
ik snap geen kont van je verhaal echt

nee, ik volg hem ook nie
__________________
dat was het
Oud 14-06-2003, 00:43
Verwijderd
Ik spiek niet meer.

Ik ben eens betrapt geweest en kreeg een nul voor mijn examen!
Gevolg: 12% (ik had mijn dagelijks werk nog, é).
Ik was gewoon zo stom geweest om heel veel formules op mijn latje te schrijven en die irritante leerkracht had het wel eventjes moeten bekijken zeker...

Mijn tip is: als je wil spieken, doe het dan door naar het toilet te gaan of door gewoon af te kijken. Hou geen spiekbriefjes en zo bij, want dat kan als bijwijsmateriaal gebruikt worden.
Dingen op jezelf schrijven is een beter alternatief, dat kan je gemakkelijk terug wegvegen en je kan (als meisje) het onder je rok schrijven.
Dingen met een inktekiller op een afgesleten (witte) inktekiller schrijven is ook wel makkelijk, dat is er in één veeg af.

Bij ons heb je niet veel kans om te spieken.
Je mag niet naar het toilet tijdens een examen (of je moet hem indienen), uw schooltas en jas moet vooraan het lokaal staan, naast je zit iemand van een ander jaar (ander examen dus), je mag geen etui op je bank hebben, rekenmachines zijn verboden, behalve wanneer de leerkracht het aanduidde van wel...

Nog iets: bedenk altijd hoeveel punten je nu echt kunt winnen door te spieken, zijn het maar enkele puntjes, doe het dan niet, het is het risico niet waard!
Trouwens, wie zit er nu niet superzenuwachtig als je uw spiekbriefje in uw broekzak voelt branden??

Wat ik ook nog deed: bank op voorhand volschrijven, een wijde levistrui aandoen met rits en dan wat voorover buigen en alles aflezen, onder je kousen schrijven,...)

Nu verdien ik tenminste ECHT mijn punten.
Oud 14-06-2003, 10:54
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik durf het nooit
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 14-06-2003, 11:09
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik had er totaal geen behoefte aan, dus heb het ook niet gedaan...
Oud 14-06-2003, 11:40
Party_Bunny
Avatar van Party_Bunny
Party_Bunny is offline
Jezus man, leer gewoon! Spieken is echt iets voor losers van het laagste soort. Weet je wel wat je daarmee op het spel zet?? Maar goed, waarschijnlijk ben je zo dom dat je dat toch niet snapt.
__________________
I'm gonna cook you something that you really love, 'cause I like you, yeah I like you
Oud 14-06-2003, 21:25
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
stickybandit schreef op 24-05-2003 @ 18:06:
je mag ook in je GR zetten wat je wilt, is gewoon legaal. Daarom mag je hem bij economie enzo ook niet gebruiken
oh? bij ons mag je niks in je GR zetten, maar mag je hem wel bij economie gebruiken..bij tentamens enzo zet k altijd dingen in mn GR, dat controleren ze toch niet, maar bij het examen(volgend jaar)ga k dat niet wagen..denk ik.
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Oud 14-06-2003, 21:59
Verwijderd
sorry , tis omdat ik de neiging heb , altijd zo rap te schrijven .
en , nee , ik denk niet dat ik gezakt zal zijn voor nederlands hoor , daar typ ik dan ook niet he .
Oud 15-06-2003, 09:58
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
owke ik ben nog bezig met de eindexamens trouwens (belgje) maar bij ons Kan er echt niet gespiekt worden

er lopen 5 surveillangen rond, je zit naast iemand van twee jaar lager MET ander examenvak dus daar heb je niks aan, als je naar het toilet gaat gaat er iemand mee en ja die checkt eerst de toiletten of er niks ligt ofzo, wij hebben geen meerkeuze examens (those bastards) dus bolletjes checken kan al niet, de atlassen en periodieke systemen worden door 2 surveillanten gecontroleerd etcetera . Joh er is bij ons een grotere beveiliging dat dat er bij 't koninklijk huis staat!
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Oud 16-06-2003, 12:05
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
@Moon schreef op 24-05-2003 @ 10:05:
Nou nee. k denk niet dat er echt mensen hebben gespiekt. Zou t zelf nie eens doen. Als je betrapt word gelijk een 1
Bij ons een nul Ik heb ooit zwaar onvoldoende gestaan voor wiskunde, dus heb ik enkele formules aan de binnenkant van de schuifdeksel van mijn zwarte rekenmachine geschreven met vulpotlood voor mijn examens. Surveillerende leraren liepen langs zonder iets te zien en anders deed ik de klep dicht. Uiteindelijk ben ik hierdoor wel overgegaan, maar voor de rest spiek ik weinig of niet, 't blijft link. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet graag anderen wil helpen met testen.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 12:08.
Oud 22-06-2003, 20:03
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Wel wij zitten maar met maximum 20 in een klasje met 1 of 2 leraars bewaking die de hele tijd rondlopen, achteraan in de klas zitten of vooraan en er zit iemand naast je van een andere klas en je eigen klas is in twee gesplitst, we mogen ook niet kiezen waar we gaan zitten, we moeten ons schrijfgerei in een doorzichtig plastic zakje stoppen enz... Oh ja en naar het toilet mogen we niet tot we ons examen ingediend hebben, we moesten maar gegaan zijn... Niet echt veel kans dus om te spieken, 1 iemand van me klasje heeft het dus wel geprobeerd door op der latje te schrijven (de formules voor wiskunde) en ze is gesnapt, nul dus voor dat examen...
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 20:06.
Oud 23-06-2003, 09:08
Doefus
Doefus is offline
ook al had het gekund k zou het niet eens durfen.....een 1 haal je tog niet als je gewoon zonder spieken het maakt....maar als je betrapt word....heb je een probleem
__________________
I don´t wanna know!
Oud 23-06-2003, 17:22
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
1 iemand van me klasje heeft het dus wel geprobeerd door op der latje te schrijven (de formules voor wiskunde) en ze is gesnapt,
bij wiskunde heb je een formulekaart, dus beetje nutteloos om dan nog formules ergens op te schrijven.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 23-06-2003, 17:25
alwaysgood
alwaysgood is offline
volgens mij is spieken niet echt rendabel, mits je een ervaren spieker bent en dus niet zenuwachtig bent.
Want bijna iedereen is als hij/zij een spiekbriefje ergens heeft behoorlijk zenuwachtig, dit gaat ten koste van concentratie (bent aan het kijken waar de leraren zijn/zenuwachtig), hierdoor vergeet je dingen of vul je in de haast verkeerde dingen in, hierdoor laat je punten liggen, die je met je spiekbriefje weer inhaalt. Hierdoor schiet je er over het algemeen weinig mee op door te spieken. Hooguit als je helemaal niet zenuwachtig bent kun je er op vooruitgaan.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 24-06-2003, 19:05
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 23-06-2003 @ 18:22:
bij wiskunde heb je een formulekaart, dus beetje nutteloos om dan nog formules ergens op te schrijven.
uh nee voor wiskunde hebben wij geen formulekaart, wij moeten alles uit ons hoofdje kennen
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Oud 03-07-2003, 12:55
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
nou als ik dit zo hoor word je bij je examens bewaakt alsof je een seriemoordenaar ofzo bent!! en ik zou echt niet durven afkijken, want ik weet zeker dat als ik het elf maak toch wel hoger dan een 1 heb en als ik goed heb geleerd haal ik het makkelijk!! haha...wel k*t voor mij, want als ik over twee jaar bij me examens naar de wc moet en de staat een leraar voor de deur kan ik echt niet....klinkt misschien beetje stom maarja ik heb er gewoon moeite mee als je op de wc zit en iemand staat heel goed mee te luisteren !! maarja..een meisje dat bij mij in de klas zit die is alleen maar vooruit gekomen door te spieken....zij doet het echt altijd! ik weet zeker dat als ze dat niet had gekunt ze echt wel op de havo had gezeten! maarja...ik vind het alleen maar lachen als ze over twee jaar wordt betrapt (wat ze nu ook al zo vaak is) en uiteindelijk zakt....had ze maar gewoon der best moeten doen en in de afgelopen jaren ook alles zelf moeten maken!!
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Oud 03-07-2003, 21:26
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
hmmm het had mss bij ons wel gekund, alleeen ik zou dat niet doen. Wij zaten best wel ver uit elkaar., maar bij wiskunde was er een tekenvraag en het meisje voor mij had de bijlage best wel ver aan de zijkant van haar tafel gelegd, dus ik had er wel op kunnen kijken. Alleen zij wist die vraag niet en bij mij was het een van de weinige vragen die ik wel wist, dus ik had er niets aan.

bij ons werd alleen bij bio de GR nagekeken, maar voor de rest niet dus dat had ook gekund, maar het heeft niet zoveel nut, want in binas staan ook alle formules.

Verder vielen er bij ons leraren in slaap, best wel grappig. en als je naar de wc moest moest je naar de lerarenwc en ging er iemand mee.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 03-07-2003, 21:28
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 24-06-2003 @ 20:05:
uh nee voor wiskunde hebben wij geen formulekaart, wij moeten alles uit ons hoofdje kennen
De scholen waren toch verplicht er een formulekaart bij te geven, of ligt dat nou aan mij??
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Oud 03-07-2003, 21:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Hoe het spieken ging? Tsja eh.....niet! Je had er de kans niet voor. De tafels stonden te ver uit elkaar, en als je naar de wc wilde ging er een docent met je mee.

Ik had sowieso niet gespiekt trouwens. Ten eerste omdat ik dat nog maar zelden heb gedaan, dus ik ben er ook totaal niet handig in, en ten tweede omdat ik het op eigen kracht wilde halen, wat uitstekend gelukt is.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 04-07-2003, 08:44
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Citaat:
igfy schreef op 03-07-2003 @ 22:28:
De scholen waren toch verplicht er een formulekaart bij te geven, of ligt dat nou aan mij??
Blijkbaar de scholen in België niet dus tjah dat maakt het voor ons weer ietsje moeilijker ... Wat ik deze keer wel gezien heb bij het examen is dat de mensjes die een jaar jonger zijn wel zo'n formulekaart gekregen hebben, maar wij behoren zogezegd nog bij de 'oude generatie' dus wij moeten het nog vanbuiten kennen ... Nou ja kheb er mij toch doorgetrokken en ben afgestudeerd !
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Oud 04-07-2003, 14:38
Slurmass
Avatar van Slurmass
Slurmass is offline
Wie gaat er nu spieken tijdens de examens?

Dan ben je echt wel een complete mongool! Leer gewoon en je bent ervan vaf, of leer niet en haal een 7 of 6!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Algemene schoolzaken Hoe zou jij spieken op een toets?
Cherry Springs
96 13-12-2005 15:44
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Algemene schoolzaken agendateksten
gangstah_girl
0 06-07-2002 18:59
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 06:45
Algemene schoolzaken Een band met docenten is dat zo raar
kleinedraak
16 16-01-2002 11:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.