Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 17:03
Meneer (be)
Meneer (be) is offline
Ik heb gedaan met mijn examens sinds vrijdag 20/06 en ik moet achter mijn rapport op donderdag 26/06. Dat zijn dus 6 dagen verschil. Nog nooit was ik zó zenuwachtig in die periode. De oorzaak hiervan is deze:

Ik zit in het vierde jaar economie-wiskunde (ben dus 16). We hebben al twee examenperiodes achter de rug (Kerstmis en Pasen). Voor economie, dat één van mijn hoofdvakken is, heb ik gemiddeld over die twee periodes 50% (46 en 54). Wiskunde valt mee van punten (gemiddeld 60% en deze periode ging het vlotjes). Ik moest er dus door zijn voor economie. Ik had er voldoende aan geleerd. Nu volgt het verslag van mijn examen.

De leraar had gezegd dat er 20% op theorie en 80% op oefeningen stond (dagelijks werk is er niet). Omdat ik de theorievragen alledrie perfect kon maakte ik deze eerst. Na ongeveer een half uur (iets meer denk ik) was ik daarmee klaar. Toen restten enkel nog de oefeningen, maar er waren er meer dan ik verwacht had. Je kan het al raden; ik was niet op tijd klaar. Ik denk dat ik ongeveer de helft van de oefeningen gemaakt heb (dus voor 40 punten niet ingevuld).

Nu vrees ik ervoor dat ik er niet zal door zijn voor economie (ik kan maximum 60 halen en dan mag ik niets mis hebben dus dat is onmogelijk).

Zou ik een B-attest krijgen als mijn gemiddelde over het hele jaar van economie 45% was, rekening houdend met het feit dat ik voor wiskunde een gemiddelde van begin de 60% zal hebben?

Bedankt voor het lezen, geef aub je mening hierover, ik apprecieer het echt.
__________________
......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2003, 18:31
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Dit hoort op school en studie.. Ik kan je niet helpen, want ik snap niets van het belgische puntensysteem..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:00
riejanne
riejanne is offline
ik snap hem ook niet
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:45
Sweet Serenity
Avatar van Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
B-attest is mogelijk met 45% , aan de andere kant als je een beetje een goedgeluimde leerkracht hebt kan je ook gewoon een vakantietaak krijgen en kan je in je richting blijven. b-attest wordt in jouw richting minder gegeven omdat je praktisch geen andere keuze meer hebt, je kan "afzakken" naar wetenschappen maar danmoeten je resultaten voor je wetenschappen uiteraard behoorlijk zijn. xxx
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." - Einstein. Fantasie is belangrijker dan kennis.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:45
Meneer (be)
Meneer (be) is offline
Wat snap je niet? B-attest??

Er zijn drie attesten die je op het einde van het jaar kan krijgen:

* A-attest --> geslaagd
* B-attest --> geslaagd, maar met uitsluitsel van bepaalde richtingen het volgende jaar
* C-attest --> niet geslaagd; je jaar overdoen

De vraag was dus, is de kans groot dat ik een B-attest krijg als ik voor één hoofdvak licht gebuist ben? (met uitsluitsel van economie bijvoorbeeld)
__________________
......
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:48
Meneer (be)
Meneer (be) is offline
Mijn resultaten voor wetenschappen zijn niet bepaald goed te noemen... (maar wetenschappen liggen me niet en ik wil dus niet naar die richting). Dus als ik een B krijg, moet ik naar informatica-boekhouden (in informatica ben ik wel goed), maar dan heb ik weer veel economie en mijn klastitularis zei op het oudercontact dat die richting een beetje te laag is voor mij...
__________________
......
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:55
Meneer (be)
Meneer (be) is offline
Iemand die ik ken zegt dat ik geen B-attest zal krijgen, met volgende argumenten:

* de leraars weten dat ik beter kan
* ik werk tamelijk goed mee in de lessen (ik werk niet tegen, laten we het zo stellen)
* het klasgemiddelde voor economie is 58.5 (tot nu toe)

Mag ik daaruit besluiten dat ik geen B-attest krijg, maar wel een vakantietaak?
__________________
......
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:47
PV
PV is offline
sorry hoor, maar dat belgische snap ik ook niks van, zelfs niet met je uitleg.. hoop dat iemand uit belgie je kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Groot probleem met studie, wat nu?
omgee
1 17-07-2013 18:12
ARTistiek ART opdrachten #001
Verwijderd
109 19-09-2010 11:46
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #96
Verwijderd
500 26-03-2009 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stress is gezond
nijmegenaar
18 10-05-2005 12:03
Algemene schoolzaken Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren
Foxy_oud
72 09-07-2004 17:08
Psychologie Burn-out en/of depressie.
Verwijderd
12 07-12-2003 16:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.