Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 20:48
[CP]X-Ray Cat
Avatar van [CP]X-Ray Cat
[CP]X-Ray Cat is offline
Ik ga nadat ik de HAVO afgemaakt heb (mag het hopen), naar het VWO...

Nu vroeg ik me af wat de voordelen van een NT profiel met daarbij biologie1,2 zijn tegenover een N&G profiel...

Voor de meeste (lees alle) opleidingen die ik tot nu toe gezien heb is een N&G profiel al genoeg met daarbij wb1,2... Erg raar aangezien je, als je een N&T profiel zou doen, natuurkunde2 en scheikunde2 voor jan lul zou volgen... (Misschien dat de extra kennis van pas komt in toekomstige studies?)

Wie helpt mij uit de brand ...

__________________
moeje doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 20:50
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
[CP]X-Ray Cat schreef op 18-05-2004 @ 21:48 :
Ik ga nadat ik de HAVO afgemaakt heb (mag het hopen), naar het VWO...

Nu vroeg ik me af wat de voordelen van een NT profiel met daarbij biologie1,2 zijn tegenover een N&G profiel...

Voor de meeste (lees alle) opleidingen die ik tot nu toe gezien heb is een N&G profiel al genoeg met daarbij wb1,2... Erg raar aangezien je, als je een N&T profiel zou doen, natuurkunde2 en scheikunde2 voor jan lul zou volgen... (Misschien dat de extra kennis van pas komt in toekomstige studies?)

Wie helpt mij uit de brand ...

Na 2 en schei 2 komt wel bij pas bij vele studies.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:51
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Als je N&T + bio2 doet, heb je aan je verplichte studielast voldaan.
Als je enkel N&G doet, moet je wel nog extra vakken erbij nemen.

Voor de toekomst..ach, ja...misschien wil je Natuurkunde/Scheikunde studeren?
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:57
Nietapparaat
Avatar van Nietapparaat
Nietapparaat is offline
Ligt eraan wat je later wilt gaan doen. Je kunt bij N&G wiB2 erbij kiezen en dan kun je heel veel studies doen. In plaats daarvan kun je ook economie kiezen, dan kun je ook die kant uit. Ik zelf doe N&G met Latijn en sk2 in de vrije ruimte. Dat laatste eigenlijk alleen omdat ik nog 120 uur vol moest maken en ik scheikunde wel aardig vind, niet heel geweldig maar ok. Ik heb ook nagedacht over wiB2 maar achteraf ben ik blij dat ik dat niet gekozen heb. Dan moet je echt allemaal dingen gaan bewijzen (bijvoorbeeld waarom een cirkel rond is) en aangezien ik bewijzen haat... Nou ja, het is dus maar wat je wil en wat je leuk vindt!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:04
[CP]X-Ray Cat
Avatar van [CP]X-Ray Cat
[CP]X-Ray Cat is offline
Voor scheikunde is N&G al genoeg...

Voor natuurkunde is een N&G profiel met enkel wb1,2 ook al voldoende...
__________________
moeje doen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:04
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
[CP]X-Ray Cat schreef op 18-05-2004 @ 21:48 :
Voor de meeste (lees alle) opleidingen die ik tot nu toe gezien heb is een N&G profiel al genoeg met daarbij wb1,2... Erg raar aangezien je, als je een N&T profiel zou doen, natuurkunde2 en scheikunde2 voor jan lul zou volgen...
eehm de meeste dingen op t vwo doe je voor 'jan lul' als je het op jouw manier daat bekijken... met de meeste vakken, denk aan gs, ak, ec2 blabla vergroot je je mogelijkheden niet. Alleen zou t erg stom zijn als je natuurkunde of scheikunde zou willen studeren zonder resp. na2 en sk2. Als het dus gaat om uitbreiding van mogelijkheden biedt nt&bi2 weinig tegenover ng&wb2. Alleen qua algemene ontwikkeling dus wel. Ik heb ng&na2&sk2 voor algemene onwikkeling bovendien als ik een toelatingstest moet doen voor geneeskunde is t altijd handig.

Als ik jou was zou ik gwoon voor nt&bi2 gaan,
kun je wiskunde b2 ook nog laten vallen...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor mensen die geen zin hebben in biologie1,2
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:13
[CP]X-Ray Cat
Avatar van [CP]X-Ray Cat
[CP]X-Ray Cat is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 18-05-2004 @ 22:04 :
eehm de meeste dingen op t vwo doe je voor 'jan lul' als je het op jouw manier daat bekijken... met de meeste vakken, denk aan gs, ak, ec2 blabla vergroot je je mogelijkheden niet. Alleen zou t erg stom zijn als je natuurkunde of scheikunde zou willen studeren zonder resp. na2 en sk2. Als het dus gaat om uitbreiding van mogelijkheden biedt nt&bi2 weinig tegenover ng&wb2. Alleen qua algemene ontwikkeling dus wel. Ik heb ng&na2&sk2 voor algemene onwikkeling bovendien als ik een toelatingstest moet doen voor geneeskunde is t altijd handig.

Als ik jou was zou ik gwoon voor nt&bi2 gaan,
kun je wiskunde b2 ook nog laten vallen...
En laat wiskunde b2 nou net wél bij relatief veel beta-opleidingen vereist zijn...

Citaat:
Balance schreef op 18-05-2004 @ 22:08 :
Voor mensen die geen zin hebben in biologie1,2
Righty!
__________________
moeje doen

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 21:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.