Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2016, 10:31
private henk
Avatar van private henk
private henk is offline
Hallo mensen

Ik ben er 99% zeker van dat ik ADD heb alleen het onderzoek laat lang op zich wachten.
Nu heb ik heel veel moeite op mijn stage om me te concentreren wanneer nodig.
Dus heb ik een strip methyfenidaat 5 mg van mn broertje "geleend".
iemand ervaring met de dosering en de duur van het medicijn.
ik ben btw 18.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2016, 17:00
linn567
linn567 is offline
Ik gebruik zelf al best lang medicatie voor mn adhd, ik heb verschillende vormen methylfenidaat gebruikt (verschillende merken, en verschillende werkings duren). Ik denk dat het niet verstandig is om dit in je eentje zonder arts te proberen (lees de bijsluiter maar eens, dan kom je erachter waarom).

Voordat je dit leest, ik ben geen arts. De dingen die ik heb opgeschreven dat is mijn ervaring, of dat ik me kan herinneren, ik weet dus niet zeker of het klopt. Ik raaf je aan om naar een arts te gaan, maar aangezien dat heel lang duurt en je had aangegeven dat je de tijd niet had zou ik zoiezo meer informatie zoeken en met bv ouders hebben enzo.

Volgens mij is 5mg de laagste dosering die er is. En is denk ik alleen kortwerkende methylfenidaat in 5 mg.
Kortwerkemde methylfenidaat werkt 4 uur. Dus als je in de ochtend inneemt moet je dus in de middag(4 uur later) weer innemen, neem niet in een dosis in na 4 uur smiddags, omdat je dan s'avonds slaap problemen kunt krijgen. Ook moet je methylfenidaat langzaam dosis opbouwen. Methylfenidaat werkt niet voor iedereen, als het voor jou werkt merk je waarschijnlijk al verschil bij de laagste dosis. De dosis hangst volgensmij af van je gewicht, en hoe je lichaam erop reageert.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Examen sneller maken?
Lizcake
7 13-12-2011 07:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.