Oud 28-07-2004, 17:19
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
ik zet het maar hier neer, omdat ik zelf even niet meer weet welke kant ik nu op moet..

het afgelopen schooljaar heb ik op een ROC geschiedenis gedaan, havo 4. dit schooljaar ga ik daar aan verder, havo 5.. alleen wil ik iets thuis erbij proberen te doen, een vak..

nu is het probleem dat ik VWO wil doen, maar dat gewoon niet lijkt te kunnen.. ik heb op mijn oude school alleen 1 + 2 VWO gedaan, verder niets.. eigenlijk hoorde ik dus ook niet in 4havo, maar ze lieten me het proberen (is goed gelukt, dat wel)

uiteindelijk wil ik heel graag gewoon mijn VWO diploma halen, dus had ik bedacht om via loi of nti thuis aan vwo te beginnen.. nu staat er alleen op de site "Het NTI biedt de VWO-vakken aan met instapniveau 4 jaar VMBO/3 jaar HAVO." .. Dat ben ik dus ook niet..

Verder weet ik niet wat ik zou kunnen doen, of er ergens anders iets is waar ik wel in aanmerking voor kom.. Dus misschien nog ideetjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2004, 17:31
Verwijderd
Instap niveau van 3 jaar Havo is bedoeld voor mensen die naar 4 havo zijn bevorderd op een gegeven moment. Aangezien jij dat gewoon bent, is dat dus echt wel jouw instapniveau.
(Je hebt toch 2 jaar VWO gedaan? En nu een jaar Havo? Samen staat dat wel voor 3 jaar Havo hoor )
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 18:14
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-07-2004 @ 17:31 :
Instap niveau van 3 jaar Havo is bedoeld voor mensen die naar 4 havo zijn bevorderd op een gegeven moment. Aangezien jij dat gewoon bent, is dat dus echt wel jouw instapniveau.
(Je hebt toch 2 jaar VWO gedaan? En nu een jaar Havo? Samen staat dat wel voor 3 jaar Havo hoor )
ik heb 1 + 2 vwo gedaan, alle vakken.. en 4havo alleen geschiedenis...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 18:48
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Hej......(dit gaat een hele confronterende mening worden ben k bang kbedoel t goed, laat ik dat er maar ff bij zeggen maar soms komt t er zo lomp uit als ik advies geef)

Wat ik van jouw situatie weleens begrepen heb, is dat je niet teveel tegelijk kunt. Ik weet verder niet of dit vanwege een ziekte is waarvan je misschien nu vanaf bent ofzo?

Je zegt dat je geschiedenis doet op Havo4 niveau en daarmee verdergaat op havo5 niveau.

Nu wil je via LOI vwo proberen, omdat dat op je school niet lukt/gaat. Het feit dat je geschiedenis op havo4 niveau aankunt, vind ik persoonlijk niet meteen een indicatie dat je alle vakken op havo niveau aankunt. Ik bedoel wiskunde e.d. op havo niveau is behoorlijk pittig. Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom je perse vwo wilt doen, terwijl je daarna waarschijnlijk zo uitgeput bent dat er van een verdere studie niet veel meer komt. Ik zou je aanraden om eens rustig te beginnen met havo en te kijken of je van daaruit misschien hbo kunt oppakken.....een opleiding waar je in de toekomst meer aan hebt dan bijv. een vwo diploma, vind ik persoonlijk. Wil je dan toch universiteit doen dan kun je na je propedeuse, mits je een aansluitende opleiding kiest, doorstromen in het 2e jaar van de universiteit. Hou er dan wel rekening mee dat propedeuse halen behoorlijk pittig is!

En 1/2 vwo volgen zegt niet bijzonder veel over je niveau. Ik heb namelijk zelf 3 jaar lang alles op vwo niveau gevolg. Ik volgde namelijk havo/vwo-onderwijs, en vanwege de aansluiting op vwo houden ze alles op vwo niveau. Ik heb hierna havo gekozen, een beetje uit gemak, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb, omdat ik nu al lekker in het 2e jaar van het hbo zit! Maar ik ken jou situatie natuurlijk niet, naja ik hoop dat je hier wat aan hebt!

liefs......
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:09
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Lilything schreef op 28-07-2004 @ 18:48 :
Hej......(dit gaat een hele confronterende mening worden ben k bang kbedoel t goed, laat ik dat er maar ff bij zeggen maar soms komt t er zo lomp uit als ik advies geef)

Wat ik van jouw situatie weleens begrepen heb, is dat je niet teveel tegelijk kunt. Ik weet verder niet of dit vanwege een ziekte is waarvan je misschien nu vanaf bent ofzo?

Je zegt dat je geschiedenis doet op Havo4 niveau en daarmee verdergaat op havo5 niveau.

Nu wil je via LOI vwo proberen, omdat dat op je school niet lukt/gaat. Het feit dat je geschiedenis op havo4 niveau aankunt, vind ik persoonlijk niet meteen een indicatie dat je alle vakken op havo niveau aankunt. Ik bedoel wiskunde e.d. op havo niveau is behoorlijk pittig. Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom je perse vwo wilt doen, terwijl je daarna waarschijnlijk zo uitgeput bent dat er van een verdere studie niet veel meer komt. Ik zou je aanraden om eens rustig te beginnen met havo en te kijken of je van daaruit misschien hbo kunt oppakken.....een opleiding waar je in de toekomst meer aan hebt dan bijv. een vwo diploma, vind ik persoonlijk. Wil je dan toch universiteit doen dan kun je na je propedeuse, mits je een aansluitende opleiding kiest, doorstromen in het 2e jaar van de universiteit. Hou er dan wel rekening mee dat propedeuse halen behoorlijk pittig is!

En 1/2 vwo volgen zegt niet bijzonder veel over je niveau. Ik heb namelijk zelf 3 jaar lang alles op vwo niveau gevolg. Ik volgde namelijk havo/vwo-onderwijs, en vanwege de aansluiting op vwo houden ze alles op vwo niveau. Ik heb hierna havo gekozen, een beetje uit gemak, maar ik ben blij dat ik dat gedaan heb, omdat ik nu al lekker in het 2e jaar van het hbo zit! Maar ik ken jou situatie natuurlijk niet, naja ik hoop dat je hier wat aan hebt!

liefs......
Ik wil VWO doen omdat ik dat altijd heel erg makkelijk kon doen. Dus waarom zou ik een lager niveau gaan doen? Mijn vwo diploma is een doel wat ik heb, wat ik heel graag wil bereiken.

het feit dat ik havo 4 heb gedaan was niet zozeer omdat ik vond dat ik dat ook wel makkelijk zou kunnen. Ik was het afgelopen jaar nog leerplichtig, en moest ingeschreven staan op een school. toen heb ik als vak maar geschiedenis gekozen omdat het een vak is met "losse" onderwerpen.. ik snap dat als ik wiskunde ofzo gedaan had het een stuk moeilijk was geweest.

Ik ben ziek ja, al zo'n 4 jaar, nog steeds. maar ik wil dingen proberen. het afgelopen schooljaar ben ik 1,5 uur per week naar school gegaan, wat gelukt is, maar zeker niet makkelijk op te brengen was. Toch wil ik door gaan op school, omdat het fijn is om mensen om je heen te hebben, ergens heen te gaan etc. Ik wil er een vak thuis bij proberen om uit te vinden of dat me zou lukken, kijken hoe zulke dingen werken, hoe het in elkaar zit, en of het misschien echt een optie is om mijn diploma toch te halen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:49
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Het kost je nog minimaal 2 jaar schat ik, eerste je HAVO diploma halen en dan 5+6 VWO in 1 jaar doen in het volwassen onderwijs.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 19:54
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 28-07-2004 @ 19:49 :
Het kost je nog minimaal 2 jaar schat ik, eerste je HAVO diploma halen en dan 5+6 VWO in 1 jaar doen in het volwassen onderwijs.
was het maar twee jaar. bovendien heeft dit er niet zoveel mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 21:44
Verwijderd
Ik denk dat als je een vak thuis wil gaan doen je goed moet nadenken welk vak. Misschien zou je iets in de vorm van (Geschiedenis/Aardrijkskunde) thuis kunnen doen omdat je daar meestal niet zo super veel uitleg voor nodig hebt.

Dingen zoals talen zijn vrij lastig om thuis te doen omdat je hier toch meestal uitleg bij nodig hebt. Misschien is het een idee om te kijken bij de volksuniversiteit als die in de buurt is. Als je toch talen wil dan kan je daar meestal wel een Talen cursus op je eigen niveau vinden. Mijn moeder heeft dit schooljaar daar een cursus Italiaans gevolgd wat 1,5 - 2 uur in de week was (+ nog een beetje huiswerk). Het voordeel hiervan is dat je wel mensen om je heen hebt.. (maar die zijn meestal wel wat ouder)

Ik weet niet wat voor 'knobbel' jij hebt maar daar moet je ook rekening mee houden. (Ga geen wiskundeb12 doen als je moeite hebt met wiskunde)

Het is denk ik belangrijk om te kijken 'wat kan ik' en 'wat wil ik'.
Waarom wil je persé een vwo diploma? Als je eerst je havo probeert en dan een hbo-opleiding gaat doen ben je ook al harstikke ver! Dat is ook iets om trots op te zijn!

Nouja nu weet ik niets meer te schrijven maa rik hoop dat je iets aan mijnv erhaal hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 22:03
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-07-2004 @ 21:44 :
Ik denk dat als je een vak thuis wil gaan doen je goed moet nadenken welk vak. Misschien zou je iets in de vorm van (Geschiedenis/Aardrijkskunde) thuis kunnen doen omdat je daar meestal niet zo super veel uitleg voor nodig hebt.

Dingen zoals talen zijn vrij lastig om thuis te doen omdat je hier toch meestal uitleg bij nodig hebt. Misschien is het een idee om te kijken bij de volksuniversiteit als die in de buurt is. Als je toch talen wil dan kan je daar meestal wel een Talen cursus op je eigen niveau vinden. Mijn moeder heeft dit schooljaar daar een cursus Italiaans gevolgd wat 1,5 - 2 uur in de week was (+ nog een beetje huiswerk). Het voordeel hiervan is dat je wel mensen om je heen hebt.. (maar die zijn meestal wel wat ouder)

Ik weet niet wat voor 'knobbel' jij hebt maar daar moet je ook rekening mee houden. (Ga geen wiskundeb12 doen als je moeite hebt met wiskunde)

Het is denk ik belangrijk om te kijken 'wat kan ik' en 'wat wil ik'.
Waarom wil je persé een vwo diploma? Als je eerst je havo probeert en dan een hbo-opleiding gaat doen ben je ook al harstikke ver! Dat is ook iets om trots op te zijn!

Nouja nu weet ik niets meer te schrijven maa rik hoop dat je iets aan mijnv erhaal hebt.
ik ben ook van plan iets te doen wat me ligt, en wat ik leuk vind.. frans was het enige vak dat ik echt niet kon.. was nog niet van plan daar aan te beginnen

&waarom ik vwo wil, het is misschien niet echt te begrijpen voor andere, maar voor mij is dat belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:39
Verwijderd
Kan je VWO dan niet via het ROC doen? Dat lijkt me tien keer beter dan thuis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:48
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-07-2004 @ 11:39 :
Kan je VWO dan niet via het ROC doen? Dat lijkt me tien keer beter dan thuis.
kan niet.. daar doen ze alleen 4 & 5 havo en 5 & 6 vwo
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Ilsch schreef op 29-07-2004 @ 14:48 :
kan niet.. daar doen ze alleen 4 & 5 havo en 5 & 6 vwo
Dus eigenlijk zoek je iets wat de klassen "3 & 4 vwo" opvult? zodat je daarna op een ROC o.i.d je VWO kan halen?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:07
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 29-07-2004 @ 14:59 :
Dus eigenlijk zoek je iets wat de klassen "3 & 4 vwo" opvult? zodat je daarna op een ROC o.i.d je VWO kan halen?
nouja, eigenlijk gewoon iets met een systeem als NTI/LOI

waar je ook 1 vak kunt doen, maar in 1 schooljaar daar al examen in kan doen.. want als ik 1 vak in vier schooljaren steeds moet gaan doen..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Ilsch schreef op 29-07-2004 @ 15:07 :
nouja, eigenlijk gewoon iets met een systeem als NTI/LOI

waar je ook 1 vak kunt doen, maar in 1 schooljaar daar al examen in kan doen.. want als ik 1 vak in vier schooljaren steeds moet gaan doen..
Je weet hoeveel je nodig hebt voor een VWO diploma? Het thuis doen, zelf, is niet makkelijk. Ik heb het zelf gedaan, en zonder basis is het echt moeilijk. Zelfs met basis is het moeilijk.
Als ik jou was zou ik met Havo beginnen, dat afronden en dan weer verder kijken. Als je nu VWO gaat doen, het mislukt, dan ben je nog verder van huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 15:57
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-07-2004 @ 15:41 :
Je weet hoeveel je nodig hebt voor een VWO diploma? Het thuis doen, zelf, is niet makkelijk. Ik heb het zelf gedaan, en zonder basis is het echt moeilijk. Zelfs met basis is het moeilijk.
Als ik jou was zou ik met Havo beginnen, dat afronden en dan weer verder kijken. Als je nu VWO gaat doen, het mislukt, dan ben je nog verder van huis.
ik wil gewoon vwo proberen. dat staat al vast. ik wil alleen weten waar het nog meer kan. ik snap wel dat jullie het anders zien, maar voor mij is het belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Ilsch schreef op 29-07-2004 @ 15:57 :
ik wil gewoon vwo proberen. dat staat al vast. ik wil alleen weten waar het nog meer kan. ik snap wel dat jullie het anders zien, maar voor mij is het belangrijk.
Ik zeg niet dat je het idee helemaal moet laten varen, ik raad je alleen aan om eerst de Havo af te ronden en dan weer eens verder te kijken.

Maar goed, voor zover ik weet doen nu alleen het loi en het nti aan VWO-thuisstudie. Misschien de nha (www.nha.nl) ook nog. Verder ken ik geen instanties.

(Ik heb het ook gedaan, ik vond het ook belangrijk, dat VWO. Maar nu lijkt het allemaal een stuk minder belangrijk ineens...)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:06
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-07-2004 @ 16:00 :
Ik zeg niet dat je het idee helemaal moet laten varen, ik raad je alleen aan om eerst de Havo af te ronden en dan weer eens verder te kijken.

Maar goed, voor zover ik weet doen nu alleen het loi en het nti aan VWO-thuisstudie. Misschien de nha (www.nha.nl) ook nog. Verder ken ik geen instanties.

(Ik heb het ook gedaan, ik vond het ook belangrijk, dat VWO. Maar nu lijkt het allemaal een stuk minder belangrijk ineens...)
misschien begin ik ook wel met havo, ik moet even kijken. eerst was dat ook het idee, alleen toen hoorde ik dat je bij het nti vwo wel gewoon kon doen.. wilde gewoon weten of er nog ander opties zijn.. maar blijkbaar niet echt.. dan maar gaan nadenken over welk vak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vragen over Opleidingen
stooker
5 04-07-2010 10:42
Algemene schoolzaken Studeren LOI/NTI
Verwijderd
0 01-02-2010 12:22
Liefde & Relatie Relatie met ouders.
Malossi
29 16-07-2008 00:39
Studeren psychologie-studie
Sanoeske
23 27-08-2005 16:51
De Kantine [gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v?
fractuur
500 14-09-2004 20:15
Psychologie problemen thuis, lang verhaal
Verwijderd
3 24-11-2003 00:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.