Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2008, 08:32
Verwijderd
Hoi allemaal,

Ik had dus als opdracht om Gandalf the White te schilderen. Het doek is 70x90 en het is gemaakt met acrylverf. Ben er vrij kort aan bezig geweest, ongeveer 25 uur.
Ik ben zelf best tevreden met hoe het is geworden, vooral het gezicht en het haar, maar die waren dan ook het leukst om te maken.
Waar ik me een beetje aan erger zijn de handen en het stuk links onderin, dat mijn inziens te kaal is. Daar had ik, achteraf gezien, nog wat aan moeten doen. Aan de handen heb ik al zo lang zitten prutsen dat ik het maar heb gelaten voor wat het is. Maar afgezien van dat en hier en daar te strakke lijnen vind ik ‘m wel geslaagd, al had ik stiekem liever Gandalf the Grey gemaakt.
Ik zou graag nog wat tips/op- of aanmerkingen krijgen voor waar ik de volgende keer - ik kan er nu niks meer aan veranderen, want het schilderij is al de deur uit – op moet letten en verder gewoon wat jullie ervan vinden.





En nog wat groter. (Sorry voor de layout )


Laatst gewijzigd op 14-06-2008 om 10:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2008, 17:34
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik ben een noob op tekengebied, maar ik vind deze toch wel erg mooi. Alleen vind ik het Eye of Sauron een klein beetje mislukt.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 23:51
Verwijderd
Ziet er goed uit; mooi kleurgebruik en realistische look. Verder zijn de handen wel goed, al zijn de vingers misschien wat stijfjes. Linksonder is idd wat te kaal.

Ook vind het het Oog van Sauron een beetje mislukt en vind ik het jammer dat je de film-Gandalf als referentie hebt gebruikt en niet een wat 'neutralere' versie van Gandalf (of wellicht een eigen versie!).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 12:11
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Het gezicht en vooral het haar vind ik erg mooi gedaan. Ik vind 'm wel iets te 'glad', maar dat is misschien gewoon een kwestie van smaak. Maar een oude wijze tovenaar moet rimpels, ook in de handen.
Ik snap de rechter (voor de kijker linker)mouw niet zo goed, hij lijkt uit de oksel te komen.
Knap dat er zoveel wit in zit en het toch niet saai/vlak is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 12:48
Verwijderd
Bedankt voor de reacties!

@ Noodles: Degene die me de opdracht gaf had me al een foto gegeven van wat hij wilde en het was wel de bedoeling dat het realistisch zou worden (maar natuurlijk geen exacte kopie, want dan moeten ze het maar met de foto doen), dus veel mogelijkheden voor een eigen inbreng waren er in dit geval niet. Een beetje jammer is dat wel, maar bij deze opdracht vond ik het geen probleem omdat ik Gandalf toch wel een interessante figuur vind om te maken. De kritiek op het Oog begrijp ik ook, daar ben ik inderdaad ook niet zo tevreden over.
@ Flijn: Je hebt wel gelijk over de handen en de rimpels enzo. Ik had er zelf ook aan zitten denken om de handen rimpeliger te maken, maar op de foto kon ik geen duidelijke rimpels ontdekken en aangezien ik handen onwijs moeilijk vind heb ik het maar zo gelaten. En nu ik er goed naar kijk snap ik de mouw eerlijk gezegd ook niet.

Voor de geďnteresseerden, dit is de foto die ik als voorbeeld gebruikt heb (maar dan betere kwaliteit, maar die kan ik zou gauw niet vinden). Zoals ik al zei, 't lijkt niet sprekend oid, maar met die intentie heb ik het ook niet gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 13:40
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Het haar en het zwaard vind ik echt heel erg goed gedaan. Der zijn al wat puntjes genoemd, daar sluit ik me bij aan. Doordat het witte misschien iets te wit is op de mouwplooien lijkt het een glimmend zijde stofje wat hij aan heeft. Misschien iets meer structuur erin? De pink vond ik heel vreemd, maar film-gandalf van de foto heeft een even maffe pink, dus dat ligt niet aan jou Ik vind het mooi!
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 13:43
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mooie kleuren!
Ik vind hem erg goed gedaan, er kloppen wel een paar dingen niet, ik weet niet precies hoe ik het uit kan leggen, iets in het gezicht, het is te plat ofzoiets. Er is ook wat mis met de haarlijn, denk ik. En die ene vinger onderin lijkt me wat te kort. Verder vind ik hem wel erg gaaf!
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Mooie kleuren!
Ik vind hem erg goed gedaan, er kloppen wel een paar dingen niet, ik weet niet precies hoe ik het uit kan leggen, iets in het gezicht, het is te plat ofzoiets
Ja, idd. De neus steekt iets te weinig uit op de tekening, en de mond staat verder naar rechts dan de punt van de neus.

Maar goed, het is en blijft wel een beetje mierenneukerij, want ik vind hem over het algemeen goed gelukt. Ik wil dus wel even een compliment geven voor je tekentalent, Rasmusje
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 17:04
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja hij is heel erg mooi! Alleen ik vind zijn uitdrukking iets te soft, echt een lief oud mannetje, maar hij staat wel met een zwaard in zn handen. Snap je?

Maargoed, ik doe het je zeker niet na
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 19:23
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
De expressie in zijn gezicht had wat sterker gemogen, al heb ik geen idee hoe dat moet. En dat hij het zwaard wat strakker vasthoudt. Je ziet dat bij da Vinci, hij kan een arm tekenen alsof de vuist echt gebald is met een sterke arm, in plaats van dat het gewoon een arm en een dichte hand is. Snapje wat ik bedoel? Geen idee waarin het nuanceverschil zit, maar dat lijkt me misschien wel een interessant studie-object Verder heel goed!
Het haar vind ik heel knap.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 11:13
Verwijderd
Ik begrijp de kritiek die gegeven wordt en nou achteraf heb ik bij sommige punten zoiets van potver, waarom had ik dáár niet wat langer bij stilgestaan. Maar dat zijn dus in ieder geval dingen om volgende keer op te letten. Bedankt iedereen voor het reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Voor iedereen die m gezien heeft...THE TWO TOWERS..."spoilers"
Sithan
204 11-01-2003 13:13
Films, TV & Radio LotR Fototopic
JediJoel
87 06-07-2002 23:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.