Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2008, 15:43
Verwijderd
Hoi allemaal,

Mijn nieuwe schilderij is af dus dat wil ik even laten zien!
Wat kan ik er over zeggen, het is gemaakt met geduld en acrylverf op een doek van 70 x 90 cm en ik ben er ongeveer vijf weken echt aan bezig geweest, maar in uren zou ik het niet weten.
Nouja, kijk maar gewoon hoe het is geworden.
Ik ben er zelf erg blij mee in ieder geval.
























Oh ja ik heb het gemaakt naar aanleiding van deze pentekening:



Nou, dat was het wel ongeveer..
Verder staan er nog wat foto's in het simple-art topic, maar ik heb geen zin om die hier ook nog een keer te posten dus kijk zelf maar.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2008, 09:34
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mooi gemaakt! Die details vind ik erg gaaf, dat tuintje met bloemetjes bijvoorbeeld. En die kolibries zijn leuk. Erg leuk. En ik vind jouw werk altijd zo fijn om naar de kijken.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 12:28
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Mooie details, goede technieken
En het is jammer dat bij jou de schilderijen altijd zo vol onderwerpen zitten het is (voor mij) moeilijk om echt rustig naar te kijken want dan zie je hier een dingetje, daar een dingetje. Het is gewoon naar mijn mening te vol. Ik prefereer minimalistischer werk.

Maar goed, dat is een mening
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 14:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik vind je schilderijen altijd erg mooi, maar de uitsnedes vind ik beter. Ik zou je schilderij in stukken knippen (niet lelijk bedoeld) en dan de onderdelen apart aan de muur hangen.
Zoals je foto's van de details bijvoorbeeld. Ik vind je compositie iets te willekeurig, tenminste zo komt het op mij over. Maar verder vind ik ze heel mooi en kan ik er altijd lang naar kijken .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 15:10
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Mooie details, goede technieken
En het is jammer dat bij jou de schilderijen altijd zo vol onderwerpen zitten het is (voor mij) moeilijk om echt rustig naar te kijken want dan zie je hier een dingetje, daar een dingetje. Het is gewoon naar mijn mening te vol.
Ik vind dat juist mooi, dan moet je de tijd nemen om ernaar te kijken. Telkens als je het schilderij ziet valt je weer iets op dat je niet eerder zag.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 01:53
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Ik vind dat juist mooi, dan moet je de tijd nemen om ernaar te kijken. Telkens als je het schilderij ziet valt je weer iets op dat je niet eerder zag.
Dat mag maar naar mijn idee is het nu meer een prent plaatje dan een schilderij.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 04:19
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Al dat gezeik met het in hokjes plaatsen en indelen van kunst...

Ik vind het mooi (/prachtig) zoals het is!

Citaat:
Dat mag maar naar mijn idee is het nu meer een prent plaatje dan een schilderij.
Het is geen schilderij???
Dan mag jij je Nederlands nog wel even bijspijkeren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 08:32
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Heel bijzonder, heel gaaf! Ik zou dit schilderij zeker aan mijn muur hangen, 'k vind het geweldig om elke keer weer nieuwe dingen en verbindingen te zien. Het onderwerp/de onderwerpen vind ik erg leuk.

Details zien er goed uit, knap werk.

Jammer dat je de stad aan de horizon weg (rechts) weg heb gehaalt.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 09:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vind het heel gaaf, juist ook als geheel. Het is eens wat anders dan anders terwijl als je de onderdelen los zou hebben het wat meer 'standaard' is zeg maar. Het kleurrijke vind ik echt geweldig <3
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 20:35
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Echt weer supermooi! Ik zou hem zo aan mijn muur hangen.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 23:49
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ik vind het echt heel erg mooi, vooral de tijgervis en de kolibries.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 16:03
heggggje
heggggje is offline
ik hou zelf ook wel van die volle en drukke schilderijen, die babyboom is zeer mooi gedaan
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 22:13
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb het gezwets verwijderd. Er staat nog wat gezeur in de posts daarboven maar ik verwacht dat jullie daar niet meer op ingaan, en weer verdergaan met dingen zeggen waar TS wat aan heeft.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 23:21
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Erg mooi! Alleen die haren links, toen ik de schets zag vond ik het daar veel duidelijker dat het over gaat in een weiland. Vind dat in het schilderij nu ietsje minder. Maar dat maakt het niet minder mooi, viel me alleen op.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 23:35
Verwijderd
Mag ik wat van je discipline lenen?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 13:05
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind de linkerzijkant niet zo mooi... of nou ja, ik vind het prachtig maar ik vind 't niet prettig eruit zien binnen het schilderij. Alsof het niet helemaal lekker overloopt of zo. Maar verder.. wauw!! verkoop je ook dingen?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 21:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vind dat juist mooi, dan moet je de tijd nemen om ernaar te kijken. Telkens als je het schilderij ziet valt je weer iets op dat je niet eerder zag.
eens en toch niet, ja geweldige details en geweldig om telkens nieuwe dingen te zien, maar ik zie geen lijn, maar misschien zegt dat meer over mij.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 18:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
verkoop je ook dingen?
Inderdaad. Wow, wat zou het gaaf zijn zoiets aan de muur te hebben en er steeds naar te kunnen kijken en nieuwe dingen te ontdekken. Zo kleurrijk, vol fantasie en echt duidelijk met liefde uitgewerkt, prachtig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2008, 19:05
Verwijderd
Bedankt voor de reacties allemaal!

Sorry voor de late reactie, ik dacht ik reageer wel als ik de rand ook af heb want dan kan ik daar misschien ook wat foto’s van posten.. Maar ik kwam er niet helemaal uit en daardoor is er toch wat meer tijd in gaan zitten dan ik dacht, vandaar. De rand is dus nog niet af. Maar om toch alvast wat te laten zien:





@ Dairy of Dreams: Dat van die stad aan de horizon zal ik nog in overweging nemen.
Met Marrel ben ik het ook wel eens wat het haar betreft, het lijkt nu niet echt naar een punt in de verte te gaan maar meer zomaar te stoppen. Was me zelf ook al opgevallen. Ik zal kijken of ik daar nog wat aan kan/moet doen.
Wat grl zegt kan ik ook wel begrijpen, maar ik denk dat het ook een beetje de bedoeling was dat het niet zo goed overloopt, want het hek is een soort scheiding tussen twee werelden (wat weer afgeleid was van het woord ‘heks’, wat ‘zij die op het hek zit’ betekent. En daarmee wordt dan bedoeld: het hek tussen de realiteit, het tastbare, en de droomwereld. Maar dat is achtergrondinformatie.)
En wat verkopen betreft, ik doe wel eens opdrachten en momenteel heb ik vijf doeken thuis staan waar ik me niet echt raad mee weet, dus . Maar in vergelijking met dit schilderij stelt dat eigenlijk niet zo veel voor.
Overigens kan ik me wel voorstellen dat er voor onbekenden geen lijn in te zien is, zoals arPos ook zegt. Ik denk dat dat komt doordat het een heel persoonlijk schilderij is, er zitten namelijk een heleboel verwijzingen in naar mijzelf en de vriend voor wie ik het heb gemaakt, dingen die we elkaar hebben verteld of gedroomd hebben. Maar daar ga ik me verder niet over uit laten .
Nogmaals bedankt, leuk dat men er o.h.a. zo enthousiast over is.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 21:50
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat grl zegt kan ik ook wel begrijpen, maar ik denk dat het ook een beetje de bedoeling was dat het niet zo goed overloopt, want het hek is een soort scheiding tussen twee werelden (wat weer afgeleid was van het woord ‘heks’, wat ‘zij die op het hek zit’ betekent. En daarmee wordt dan bedoeld: het hek tussen de realiteit, het tastbare, en de droomwereld. Maar dat is achtergrondinformatie.)
Wel leuk om te weten!



Citaat:
En wat verkopen betreft, ik doe wel eens opdrachten en momenteel heb ik vijf doeken thuis staan waar ik me niet echt raad mee weet, dus . Maar in vergelijking met dit schilderij stelt dat eigenlijk niet zo veel voor.
Naja, ik ben echt wel geinteresseerd maar ik heb verder geen duidelijk beeld van wat ik zou willen of zo hoor
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Heb een (waardevol) schilderij gekocht voor 45 euro ( foto)
KiimmiieJ
18 18-10-2004 15:37
Verhalen & Gedichten De wedstrijd: Schrijf wat bij het schilderij
lovetear
20 16-02-2004 06:50
ARTistiek [schilderij] En?
Lunatique
9 17-06-2003 19:01
Verhalen & Gedichten Schilderij-dialoog
iamre18
7 17-12-2002 12:39
ARTistiek Gezocht: schilderij
Verwijderd
11 14-09-2002 20:46
ARTistiek Een vraag over schilderij van Vincent van Gogh
expeditieteam vorflo
10 29-06-2001 09:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.