Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2010, 21:50
feinn91
feinn91 is offline
Ik heb via vrienden in de zomervakantie twee jaar geleden een meisje ontmoet. Een speciaal meisje. Ze woont helaas een eindje weg, maar wel in dezelfde provincie. Toen ik haar ontmoette, had ze al een 'relatie' met een vriend van mij, die dus ook ver van haar af woont maar wel dicht bij mij. Deze relatie heeft zich een aardige tijd volgehouden, een klein jaar. Ik heb haar een paar dagen nadat ik haar ontmoette haar op msn toegevoegd, en sms'de soms met haar etc. We hebben een goede band met elkaar gekregen, ik kon alles bij haar kwijt en zij bij mij. Ik had ook een tijdje een vriendin (een kleine maand), en als me dan iets dwars zat kon ik altijd met haar praten (via msn). Dit gaf mij een goed gevoel. De laatste tijd vertellen we meestal niet meer speciale dingen aan elkaar, maar hebben we het gewoon over koetjes en kalfjes. Maar ik heb vanaf ik haar leerde kennen een speciaal gevoel bij haar gehad. Dit is toen haar verkering uitraaktte alleen maar sterker geworden naar mijn idee, we vertelden elkaar veel. Chatten met haar doe ik ongeveer twee tot drie keer per week.

Ik zie haar dus ook niet vaak, een paar keer per jaar hooguit. Dan verzamelen we met een club vrienden (ook haar ex) en komt ze langs. Ze gaat dan meer met de meisjes om dan met de jongens. Als ik dan met haar praat, heb ik het idee dat ze minder aandacht aan mij besteed dan op de computer. Net of ze haar vriendinnen of andere jongens belangrijker vindt dan mij op dat moment, terwijl ze op de chat altijd aardig en geïnteresseerd doet.

In de werkelijkheid kan ze wel net zo zijn als 'online'. We hadden in de zomer-vakantie een soort van scouting dagen waar ze ook mee ging, net als mijn vrienden en ook allemaal bekenden van school. (de scouting-dagen in de vakantie ervoor hebben mijn vrienden haar leren kennen want ik was niet mee, dus ook haar ex) Toen bij de scouting dagen heb ik de eerste dagen veel met haar gepraat en tijd doorgebracht en ik werd er alleen maar zekerder van dat het echt een speciaal meisje was, dat ik iets in haar zag en dat dat nooit meer weg kon gaan. En het ook een beetje wederzijds was. Maar toen ze een paar maanden later weer bij onze vrienden club kwam, deed ze weer hetzelfde als ik eerder al verteld heb..

Als ik eerlijk moet zijn heb ik haar ook nog niet echt verteld dat ik iets speciaals bij haar voel.. Ik zeg wel eens wat liefs tegen haar om het te laten merken, maar daar reageert ze niet speciaal op. Een paar maanden nadat het uitging met haar toenmalige vriend, probeerde ik het ook duidelijk te maken, en toen zei ze het wel terug tegen mij een tijdje. Toen een goede vriend van mij aan haar vroeg of ze wat in mij zag (niet in opdracht van mij, ze had een sms-bericht gelezen die ik aan haar had verstuurd) heeft ze het niet meer gezegd, en ben ik er ook tijdelijk mee opgehouden. Wel heeft ze het nog wel eens over ons tweeën samen later. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik van uitslapen houdt, lacht ze en zegt ze dat ze me later, als we samen wonen, vroeg wakker gaat maken etc. Dit is vroeger eens tot stand gekomen, maar of het serieus is weet ik niet.

Ik wil haar graag laten merken dat ik echt iets met haar wil, weten jullie hoe? Ik zou ook wel eens naar haar toe willen gaan om elkaar weer eens te zien maar dan zou ik me schamen tegenover mijn vrienden omdat we nog niks hebben enzo. Ik heb het gevoel dat ik wat de 'praat vriend' van haar geworden ben, en dat ze eventueel niets met mij zou willen beginnen omdat ze dan bang is dat ze haar 'praat vriend' kwijt is. Wat vinden jullie dat ik moet doen? En hoe moet ik het haar laten merken, of juist niet? Of zou ik misschien van een 'praat vriend' naar meer een 'goede vriend' moeten veranderen? Alvast bedankt voor jullie advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2010, 08:16
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Ik zou me in ieder geval niet zo druk maken over hoe ze doet als jullie met die hele groep zijn. Op msn heeft ze namelijk alle tijd voor jou alleen en ook op die vakantie hebben jullie waarschijnlijk met z'n tweeën ergens zitten praten, maar met zo'n hele groep erbij is dat niet echt goed mogelijk.
Jij zegt zelf ook dat je het tegenover je vrienden raar zou vinden om naar haar toe te gaan, dus is het dan niet ook raar als zij in die groep ineens alleen maar aandacht heeft voor jou? Ze praat, wat ik van je begrijp, wel gewoon met je en negeert je niet ofzo, dus ik zou me daar niet zo druk om maken.

Als jij haar echt leuk vindt en een relatie met haar wil, zul je toch gewoon met haar moeten gaan praten en het zeggen. Het beste lijkt me om dat face-to-face te doen. En wat boeien jouw vrienden je dan? Wat maakt het uit dat zij het misschien raar vinden? Je hoeft het ze natuurlijk niet te vertellen.
Ik zou alleen wel even met haar exvriend praten of hij het niet erg zou vinden. Want ik denk dat je daar eerder ongemakkelijke situaties mee krijgt, dan met het naar haar toe gaan en met haar praten.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 17:29
feinn91
feinn91 is offline
bedankt voor het advies Je hebt helemaal gelijk.. ik zal me niet meer laten beïnvloeden door mijn vrienden. Ik zal het haar gaan vertellen, maar ik heb er eigenlijk nooit het moment voor gehad. Op msn doe ik het niet.. en in de werkelijkheid zijn er eigenlijk ook altijd wel anderen bij, en ik wil dan graag wel even ergens met z'n tweeën zijn. Die ex komt wel goed, hij heeft inmiddels alweer een paar anderen gehad..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 18:54
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
bedankt voor het advies Je hebt helemaal gelijk.. ik zal me niet meer laten beïnvloeden door mijn vrienden. Ik zal het haar gaan vertellen, maar ik heb er eigenlijk nooit het moment voor gehad. Op msn doe ik het niet.. en in de werkelijkheid zijn er eigenlijk ook altijd wel anderen bij, en ik wil dan graag wel even ergens met z'n tweeën zijn. Die ex komt wel goed, hij heeft inmiddels alweer een paar anderen gehad..
Ja, maar het blijft zijn ex he. Kan altijd een beetje raar zijn.

Maar je kunt toch met haar afspreken en zeggen dat je graag met haar alleen wil praten?
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 17:56
feinn91
feinn91 is offline
Jaa eigenlijk zou ik eens met haar moeten afspreken.. Maar waar?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 21:15
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Bij haar, bij jou, op de maan. Dat is toch niet zo'n probleem? Ergens waar je goed kan praten.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 22:51
KingKong
KingKong is offline
Ja. Wat Oezem al zei, afspreken. Als jij afspreekt met haar alleen en ze wil dat dan hebben jullie alle tijd voor elkaar. Genoeg tijd om te praten en wie weet te flirten. Als ze dat wil moet je het ook die avond duidelijk maken, maar als ze niet zo naïve is dan snapt ze denk ik wel waarom jij alleen zonder anderen erbij iets met haar wil gaan doen.

Ik ken dit soort situaties, bij mij is het niet goed geëindigd, maar wel vrienden gebleven en ben er uiteindelijk ook helemaal vanaf gekomen (van me verliefdheid). Maar dit betekent niet dat het zelfde ook voor jou geld, grijp die kans!

En wacht er niet te lang mee, wat je al zei, als je haar maar een paar keer per jaar ziet dan moet je wel meteen je kans pakken!

Succes.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 10:04
feinn91
feinn91 is offline
Ik heb van de week gevraagd of ze een keer wat af wou spreken om wat te drinken ofzo, en dat wou ze wel =) Dan zal ik het haar vertellen. Hebben jullie verder nog tips voor de afspraak?

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 10:06. Reden: jkjh
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 13:29
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Drink buitenshuis, terrasje Kan het niet vaak genoeg zeggen
Heb je evt nog de kans om door de stad te lopen, kom je nog leuke winkels tegen ofzo. Van het één komt het ander, nog echt de beste plek om te openen.
Spreek dan bijv af op een plek tussen jullie huizen, maar heel vlakbij het terras, kan je snel beginnen en weten jullie zeker dat jullie elkaar wel goed tegenkomen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 19:08
feinn91
feinn91 is offline
Ik heb nu weer een vraagje.. Ik vroeg deze week wanneer we zouden afspreken, en toen zei ze dat ze blut was dus het beter een andere keer kon, en ze klonk niet zo enthousiast meer. Wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 14:16
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Een nieuwe date voorstellen. Kan ze dan weer niet en komt ze niet zelf met een nieuwe datum, moet je daar denk ik je conclusies uit trekken... Er zijn namelijk zat gratis dingen om te doen, maar als je niet wil, zul je die ook niet vinden ook.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 14:30
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Met dit weer wordt ze wel verliefd! Doen wat I C U doet, anders loop je 2 meter verder en zien we wel een nieuw topic van je over het volgende speciale meisje. Of je spreekt dan meteen af, werkt het best!

Alleen direct afspreken als jullie beiden enthousiast zijn, het kan erg irritant overkomen als je het niet wilt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu weer een vraagje.. Ik vroeg deze week wanneer we zouden afspreken, en toen zei ze dat ze blut was dus het beter een andere keer kon, en ze klonk niet zo enthousiast meer. Wat moet ik nu doen?
Vragen wanneer ze wél kan, of aanbieden om haar te trakteren. Wil ze dan nog steeds niet, dan wil ze gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 15:28
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Vragen wanneer ze wél kan, of aanbieden om haar te trakteren. Wil ze dan nog steeds niet, dan wil ze gewoon niet.
Niet iets doen van "Nou, dan trakteer ik wel", meer iets van als je haar spreekt meteen zeggen van "Drankie? Ik trakteer"
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Niet iets doen van "Nou, dan trakteer ik wel", meer iets van als je haar spreekt meteen zeggen van "Drankie? Ik trakteer"
ja dat is idd wel beter om te doen.
Meestal als je met haar op een terrasje bent geweest dan kun je vragen of ze blijft eten dan kunnen jullie s'avonds een keer samen tv kijken als je ouders weg zijn en evt kan ze blijven slapen.
Dan heb je alle tijd voor een goed gesprek

veel succes
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 16:20
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
ja dat is idd wel beter om te doen.
Meestal als je met haar op een terrasje bent geweest dan kun je vragen of ze blijft eten dan kunnen jullie s'avonds een keer samen tv kijken als je ouders weg zijn en evt kan ze blijven slapen.
Dan heb je alle tijd voor een goed gesprek

veel succes
Zozo, meteen uitnodigen om te blijven slapen? Gaat wel snel, hoor
Maargoed, gewoon tv kijken is iid wel zo nonchalant, alleen hopen dat ze niet zo'n type is die je dan niet mag storen:/
En als ze dan bij je blijft eten, kook dan zelf! Bij zo'n ex van me was het altijd standaard vrijdagavond samen, dan ging ik eerst koken (werd er steeds beter in^^), vond zij geweldig, ging zij tafel dekken enzo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 17:48
feinn91
feinn91 is offline
Citaat:
ja dat is idd wel beter om te doen.
Meestal als je met haar op een terrasje bent geweest dan kun je vragen of ze blijft eten dan kunnen jullie s'avonds een keer samen tv kijken als je ouders weg zijn en evt kan ze blijven slapen.
Dan heb je alle tijd voor een goed gesprek

veel succes
Slapen is wel iets te snel denk ik

Maar ik denk dat ik haar over een week weer een keer vraag om iets te gaan drinken, wil ze dan nog niet dan wacht ik tot ik haar weer zie, want dan wil ze gewoon niet zoals jullie al zeiden. Ik denk dat we dan afspreken (hadden we een tijdje geleden gedaan) bij een terrasje met mooi weer in een plaats tussen onze woonplaatsen in, dan zeg ik het gewoon en zien wat ze zegt! Bedankt voor jullie tips en ik snap nu, nooit geschoten is altijd mis
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 18:51
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Slapen is wel iets te snel denk ik

Maar ik denk dat ik haar over een week weer een keer vraag om iets te gaan drinken, wil ze dan nog niet dan wacht ik tot ik haar weer zie, want dan wil ze gewoon niet zoals jullie al zeiden. Ik denk dat we dan afspreken (hadden we een tijdje geleden gedaan) bij een terrasje met mooi weer in een plaats tussen onze woonplaatsen in, dan zeg ik het gewoon en zien wat ze zegt! Bedankt voor jullie tips en ik snap nu, nooit geschoten is altijd mis
Ik word altijd zo blij van mensen die het licht zien
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2010, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Ik word altijd zo blij van mensen die het licht zien
we hebben er weer een overtuigd
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 15:54
giftig kevertje
Avatar van giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Citaat:
we hebben er weer een overtuigd
En dat voor twee ervaringsdeskundigen van 15 en 16
__________________
geef je niet zo gauw gewonnen,
alles is nu pas begonnen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 18:49
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
En dat voor twee ervaringsdeskundigen van 15 en 16
Nou, ja!
Beter dan een kneus van 31 die nog nooit wat heeft meegemaakt, niet?
Bij ons is het nog heel erg bezig in ons lichaam ( hmmhmm ^^ ), dus letten we er veel meer op (hmmhmm ^^ )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Liefde & Relatie ik vond hem leuk, en nu ineens niet meer. HELP! lastige situatie!
OnlytoFly
22 04-11-2011 07:27
Liefde & Relatie Een lastige situatie
Sv3nie
17 09-10-2011 22:56
Liefde & Relatie Vervelende Situatie
Koen_L
13 30-04-2010 18:32
Liefde & Relatie Lastige situatie met vrienden..
-Melody-
15 02-11-2004 22:30
Liefde & Relatie Lastige situatie
Oen
5 10-03-2002 22:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.