Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2010, 17:58
Pugwash
Avatar van Pugwash
Pugwash is offline
Zoals jullie wel door hebben, ben ik de zoveelste met liefdesproblemen. Ik vind het niet zo heel gemakkelijk om er over te praten, dus bij voorbaat excuses als dit vaag over komt. Ik probeer het zo kort mogelijk te maken.

Twee jaar geleden heb ik een meid ontmoet op internet die in Zweden woont. Ze heeft een studie, een eigen kamer en een werkende vriend waarmee ze deze deelt. Na een lange tijd te hebben gechat en levenservaringen hebben uitwisselen, besloten we afgelopen zomer eindelijk te ontmoeten. Het was duidelijk tussen ons beiden dat het echt klikte, en meerdere malen was het bijna raak geweest (ik heb nog nooit zo veel frustratie en sexuele tensie in maar één week gehad). Uiteindelijk kwam het echter altijd weer op één ding uit: Ze had nog steeds een vriend, en wilde niet vreemd gaan. Desondanks was het duidelijk dat ze al ruim lange tijd relatieproblemen met deze vriend had, en op het einde van onze vakantie samen besloot ze langzamerhand eindelijk een punt achter die relatie te zetten zodat we uiteindelijk, voor zover mogelijk, een toekomst samen konden realiseren.

Zodra echter puntje bij paaltje kwam, gebeurde er niets. Het hele half jaar dat daarop volgde, stond in trant van hoe ze zich van gedachten had veranderd, omdat ze simpelweg té gehecht was geraakt aan haar comfortabele positie (vriend zorgde voor inkomsten voor de huur van het appartement, zij studeerde nog en kon niet gemakkelijk een nieuwe woning vinden, etc.) dus veranderde er niets meer, behalve dat ik me als resultaat afgewezen begon te voelen. De laatste keer dat we sindsdien hebben kunnen ontmoeten was een Nieuwjaarsparty waar ook andere vrienden bij waren. Toen ik daar echter een hint probeerde te geven, gaf ze aan dat ze het simpelweg niet kon.

Onze vriendschap op het internet ging achteraf wel gewoon door, maar al te vaak komt er weer een deuk in die vriendschap omdat we in een discussie raken hoe zij alsnog probeert haar leven op een rijtje te zetten en hoe ik meer dan alleen simpele vriendschap zou willen. Ondanks dat we niet al te vaak elkaar kunnen ontmoeten is duidelijk dat ze erg veel in me ziet, zelfs al is het als een vriend.

Ik heb geprobeerd dit alles los te laten en gewoon een relatie met iemand anders te starten, maar te vaak herinner ik mezelf gewoon aan die meid in Zweden, die veel meer voor mij betekent dan andere vriendinnen dat op het moment kunnen. Ik heb ook het gevoel dat dit niet zal veranderen, zonder dat ik onze vriendschap geheel zou moeten breken. Zelfs als ik dit idee maar met haar deelde leek het echter al alsof ze op het punt van instorten stond, zo veel betekent de vriendschap voor haar blijkbaar.

Ik heb inmiddels al in één stuk door gerateld, dus hier komt mijn vraag. Hoe ga ik hier mee om? Binnenkort, komende mei, komt ze eindelijk weer eens naar Nederland om mij te komen opzoeken, nadat we lange tijd niet normaal hebben kunnen ontmoeten. Ik vraag me af of er nog een of andere manier is om haar een definitieve beslissing te laten maken, aangezien haar relatie nog steeds een zinkend schip is. Kán ik haar überhaupt overtuigen, of kan ik het net zo goed allemaal laten rusten en blindelings hopen dat het in de toekomst ooit nog eens goed komt? Ik weet dat geduld een schone zaak is, en ik heb deze optie al meerdere keren geprobeerd, maar de prijs hier van is dat ik wederom meer dan een half jaar jaloers moet toekijken hoe ze zich vast klampt aan haar oude relatie. Uiteindelijk vrees ik dat het resultaat hiervan zal zijn dat onze vriendschap permanent naar de filestijnen zal gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2010, 08:44
kv-user
kv-user is offline
Zoals je zelf vaak aangeeft: Ze heeft een vriend, en die relatie maakt ze niet uit.. Dus probeer haar te vergeten (Nu klinkt dit heel makkelijk, maar is het natuurlijk helemaal niet!), dus sowieso geen contact meer, je zal het gevoel nog wel even voelen, zelfs intenser waarschijnlijk, maar op den duur denk je minder aan haar en gaat het over. Hier gaan wel maanden tijd overheen als je echt veel voor iemand voelt, maar het wordt zo niks.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 09:00
Verwijderd
Nou ja het is heel simpel, waarom wil jij in hemelsnaam iets beginnen met iemand die haar huidige vriend alleen maar heeft voor de inkomsten? Ik doe het eens op de Kazet-manier en zeg: Contact verbreken! Je verdient beter. En je gaat heus ook wel voor iemand anders hetzelfde voelen. Echt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 14:09
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Het klinkt een beetje alsof je door een roze bril zit te kijken. Je bent overduidelijk verliefd op haar en daardoor niet eerlijk tegen jezelf. Misschien is het een hele mooie/lieve/leuke/aantrekkelijke meid, maar dit duurt inmiddels al zo lang dat de kans op een relatie nu wel heel klein is.

Probeer je gevoelens af te sluiten en kies hierbij voor je verstand. Er zwemmen meer (en misschien wel leukere) vissen in de zee.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 16:08
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Als ze echt zo hoteldebotel van je was, dan verkoos ze niet een ander boven jou (en zogenoemde liefde) om geld.
Wees eerlijk tegen jezelf en koester geen valse hoop. Succes
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 16:53
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben het eens met Thomas. Er zijn zo veel andere meisjes in de wereld maar zolang je nog zoveel bezig bent met dat Zweedse meisje kan je voor hen gewoon niet zo veel voelen als voor haar, omdat je haar nu eigenlijk op een voetstuk plaatst. Ze heeft een vriend en ziet wat in jou maar maakt het niet met hem uit omdat hij geld verdient. Ze woont ver weg. Ze kan niet kiezen en durft geen risico's te nemen en voelt duidelijk niet zo veel voor jou als jij voor haar. Is dat echt het beste wat jij kunt krijgen? Nee, onzin. Je kan beter gewoon haar helemaal loslaten en dat met haar bespreken, het liefst in person zodat jullie daar samen direct over kunnen praten. Zij is duidelijk niet de ware voor jou.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.