Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2008, 22:43
Verwijderd
Citaat:
De functies zijn random verdeeld met deze site:
http://www.ethologie.nl/methoden/random.htm
Advertentie
Oud 06-03-2008, 22:48
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Nou, een dorpeling is voor beide kanten gemiddeld. De slechte kant wil de goeie functies eruit, de goeie kant wilde slechte functies eruit. Lijkt me niet zo moeilijk. Beetje rare vraag aila.
ja dat snap ik ook wel, ik vind niet dat dat duidelijk uit die post was, dus vroeg ik even een toelichting. Nu vat ik het Blijft over dat ik het nog steeds niet eens ben met je redenering over ROps. Ik heb ook een raar gevoel bij jou, kan er nog geen vinger op leggen
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-03-2008, 22:53
Verwijderd
Pff, wat een theorieen alweer! Kom op, we weten nog niks! Maar Uice en Röps maken zich wel verdacht, door zo overdreven te doen.
Oud 06-03-2008, 22:58
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Haha ik kan er wel om lachen. Als ik er nu uit ga heb ik in ieder geval actief meegedaan. Heerlijk zulke discussies juist
Oud 06-03-2008, 22:59
Verwijderd
Ik denk dat mensen die een functie hebben, of wolf zijn, eerder geneigd zijn actief mee te doen aan het spel dan bijvoorbeeld gewone dorpelingen. Maar goed, ik kan het mis hebben hoor. Ik hou Röps en Aila in de gaten.
Oud 06-03-2008, 23:01
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Ik denk dat mensen die een functie hebben, of wolf zijn, eerder geneigd zijn actief mee te doen aan het spel dan bijvoorbeeld gewone dorpelingen. Maar goed, ik kan het mis hebben hoor. Ik hou Röps en Aila in de gaten.
Precies andersom, in het algemeen, hoor.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 06-03-2008, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Precies andersom, in het algemeen, hoor.
Wat raar, waarom?
Oud 06-03-2008, 23:04
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
ze proberen geen/minder aandacht te trekken.
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 06-03-2008, 23:04
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Wat raar, waarom?
Ziener en tovenaar, bijvoorbeeld willen niet teveel opvallen, want dan worden ze opgegeten.

Wolven zullen proberen niet teveel op te vallen omdat ze dan opgehangen worden. Ze proberen dus, in het algemeen, mensen te sturen zonder zelf discussies teweeg te brengen, want discussie = opvallen = dood, vaak iig

Dorpelingen hebben geen leuke functie en geen speciale reden om in leven te blijven en zullen dus eerder gewoon meeposten, want ze hebben toch niet veel te verliezen.

In theorie, ten minste.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 06-03-2008, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Ziener en tovenaar, bijvoorbeeld willen niet teveel opvallen, want dan worden ze opgegeten.

Wolven zullen proberen niet teveel op te vallen omdat ze dan opgehangen worden. Ze proberen dus, in het algemeen, mensen te sturen zonder zelf discussies teweeg te brengen, want discussie = opvallen = dood, vaak iig

Dorpelingen hebben geen leuke functie en geen speciale reden om in leven te blijven en zullen dus eerder gewoon meeposten, want ze hebben toch niet veel te verliezen.

In theorie, ten minste.
Mja, daar heb je ook wel een punt.
Maar goed, misschien spreek ik dan wel alleen voor mezelf.
Oud 06-03-2008, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat mensen die een functie hebben, of wolf zijn, eerder geneigd zijn actief mee te doen aan het spel dan bijvoorbeeld gewone dorpelingen. Maar goed, ik kan het mis hebben hoor. Ik hou Röps en Aila in de gaten.
Wat DP zegt, als wolf probeer je juist zo min mogelijk op te vallen.
Oud 06-03-2008, 23:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik vind dat toch een rare logica, dat opvallen = dood. Heel vaak wordt er bovendien juist op stille spelers gestemd.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 23:09
Verwijderd
Toen ik het vorige spel wolf was probeerde ik ongeveer in het midden te komen van de post-lijst.
Oud 06-03-2008, 23:15
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Ik vind dat toch een rare logica, dat opvallen = dood. Heel vaak wordt er bovendien juist op stille spelers gestemd.
De eerste rondes, misschien, ja. Mensen als Flowtje leven meestal heel lang, omdat ze vrij weinig posten.

Daar staat tegenover dat mensen die met veel theoriëen komen óf opgegeten worden of opgehangen worden omdat ze zich zo verdacht gedragen...
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 06-03-2008, 23:17
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
De eerste rondes, misschien, ja. Mensen als Flowtje leven meestal heel lang, omdat ze vrij weinig posten.

..

ja en dat vind ik niet leuk. Ik hou niet van inactiviteit.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 06-03-2008, 23:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
De eerste rondes, misschien, ja. Mensen als Flowtje leven meestal heel lang, omdat ze vrij weinig posten.

Daar staat tegenover dat mensen die met veel theoriëen komen óf opgegeten worden of opgehangen worden omdat ze zich zo verdacht gedragen...
Ja, dat heb ik gemerkt. Maar goed, theoriëen posten is voor mij juist de lol van het spel.

Nu ja, dat terzijde. Als er niets beters komt wordt het voor mij zeker Röps.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 23:41
Verwijderd
Haha, wat een drama. Nou goed, ik denk dat ik ook maar voor Röps ga. Niet per se omdat ik er van overtuigd ben dat hij een wolf is, want dan zou hij inderdaad proberen minder op te vallen, maar omdat er nog niet echt iemand is met een betere reden. En hij gedraagt zich nu wel een beetje verdacht, ja.

Eigenlijk is dit spel dik gemeen he, net de middeleeuwse heksenjacht. Zo van - als je doodgaat ben je geen heks, als je niet doodgaat weten we dat je een heks bent en gaan we je doodmaken.
Oud 06-03-2008, 23:42
Lethe
Lethe is offline
Als ziener moet je toch wel regelmatig posten vind ik, anders heeft je functie ook zo weinig zin.
__________________
Nice
Oud 06-03-2008, 23:46
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
maar is dat ook niet een beetje gewaagd als ziener? er is toch 0,0 garantie dat de tovenaar hem zou beschermen? of begrijp ik het verkeerd?
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 06-03-2008, 23:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Iedereen word altijd zo heerlijk vijandig van dit spel.

Citaat:
Als ziener moet je toch wel regelmatig posten vind ik, anders heeft je functie ook zo weinig zin.
Als je geen bijzondere bevindingen hebt gedaan is daar toch geen reden toe?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2008, 23:48
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Iedereen word altijd zo heerlijk vijandig van dit spel.



Als je geen bijzondere bevindingen hebt gedaan is daar toch geen reden toe?
Nee, dan niet, maar in de loop van het spel kom je toch wel wat te weten en als je dan niks post heeft niemand iets aan die functie.
__________________
Nice
Oud 06-03-2008, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Nee, dan niet, maar in de loop van het spel kom je toch wel wat te weten en als je dan niks post heeft niemand iets aan die functie.
Nouja, je kan dan wel stemmen en doen alsof je overtuigend speculeert zodat meer mensen diegene gaan verdenken? Als je wordt opgegeten heeft écht niemand iets aan die functie.

Maar goed, je hebt wel gelijk op zich, want dat semi-speculeren valt natuurlijk ook onder posten.
Oud 07-03-2008, 01:04
Verwijderd
Ik ga in elk geval voor Röps morgen, in de hoop dat hij een wolf is, en anders in elk geval in de hoop dat we iets uit zijn dood kunnen afleiden. Redenen waarom hij goed wolf zou kunnen zijn, heb ik al eens eerder genoemd, en daar blijf ik alleen maar meer bij, want hij doet nu wel erg vreemd vind ik.
Oud 07-03-2008, 05:14
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik weet het nog niet, stem vanmiddag wel
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 07-03-2008, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Ziener en tovenaar, bijvoorbeeld willen niet teveel opvallen, want dan worden ze opgegeten.

Wolven zullen proberen niet teveel op te vallen omdat ze dan opgehangen worden. Ze proberen dus, in het algemeen, mensen te sturen zonder zelf discussies teweeg te brengen, want discussie = opvallen = dood, vaak iig

Dorpelingen hebben geen leuke functie en geen speciale reden om in leven te blijven en zullen dus eerder gewoon meeposten, want ze hebben toch niet veel te verliezen.

In theorie, ten minste.
Ja dit. Dorpelingen zullen het minst gedreven spelen omdat ze toch maar een 'saaie' functie hebben. Toen ik wolf was probeerde ik een gemiddelde speler te zijn, Kazet zei hierboven ook al zoiets. In ieder geval vind ik denk ik de mensen die het meest posten niet echt verdacht, omdat ze blijkbaar niet zo bang zijn om op te vallen, en mensen die heel weinig posten ook niet zo, omdat zie hierboven.
Ik ga dus op een gemiddeld actieve speler stemmen dus eehhh Paranoide (7), AllureV (6), Sherco (5) of Cherry Springs (5).
Verder heb ik nog geen enkele grond om één van hen verdachter te vinden dan de rest. Sherco en Paranoide streep ik even weg om kutredenen, namelijk Sherco is een goede ervaren speler, dus die kan nuttig zijn voor ons (mits ze natuurlijk niet toch stiekem een wolf is maar he). En voor Paranoide is het haar eerste spel, dus dat vind ik lullig Ik denk dat ik dan op AllureV of CS ga stemmen, hangt er van af of er nog meer spelers op één van hen gaan stemmen zodat het een beetje zin heeft enzo.
Oud 07-03-2008, 09:24
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Lieve spelers,

Maandag zal het verhaal later verschijnen. Ik heb die avond namelijk waarschijnlijk geen internet van 18.00 tot 23.00 uur. Ze gaan dan aan het netwerk werken
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 07-03-2008, 11:05
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik weet het niet ik vind Röps niet echt verdacht ofzo, maar dat is niemand nog echt op dit moment. Ik moet nu stemmen, want ik ben er vanavond niet, dus ik ga maar met Katje mee voor de gemiddelde speler theorie en stem op AllureV.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 07-03-2008, 11:49
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Mja echt wel jammer dat je hier weggestemd wordt als je actief bent. Het volgende spel ga ik in ieder geval niet meer zo actief theorieen spuien en op deze manier worden inactieven ook écht niet ertoe aangezet om wél theorieen te spuien.

Maargoed ik heb erg genoten van de discussies hier Volgende keer beter zeg ik dan maar.

Dit is in ieder geval wat ik genoteerd had na gisteravond. Misschien dat jullie er wat aan hebben als jullie zien dat ik dorpeling ben:

Begint verdenkmaking Röps:
Kazet

Dikt verdenking aan:
MadameMinke (2e instantie)
Uice (2e instantie)
Martino87

Gaat achteloos mee in verdenking:
Uice (1e instantie)
Paranoide (2e instantie)

Trekt verdenking licht in twijfel:
MadameMinke (1e instantie)
Lisaaah
Paranoide (1e instantie)

Neutraal:

zoemzoem
CherrySprings
Evilblue
AllureV

Mijn eigen stem gaat dan toch niet naar Stefenootje, maar uit principe naar een inactieve. Twinkebel it is.
Oud 07-03-2008, 12:04
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja het kan hier soms raar lopen. Soms worden massaal de actieve spelers weggestemd en dan weer is iedereen het erover eens dat het jammer is voor het spel en gaan ze volop op de inactieven stemmen.

Ik denk dat ik dit keer ook maar op een inactieve stem, iig sowieso, maar ik kijk nog even wie precies.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 07-03-2008, 12:05
Verwijderd
Verdachtmaking is een groot woord. In de tweede hangronde is er nu eenmaal niet veel concreets waar je je stem op kunt baseren. Daarom zeg ik dus: beter een halve reden dan geen reden.
Oud 07-03-2008, 12:22
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik zeg altijd: beter een goede inactieve dan een slechte actieve er uit.

Al is die inactieve de ziener en de actieve een wolf, dan zij dat maar zo. Het spel wordt immers gemaakt door de actieve deelnemers.
Oud 07-03-2008, 13:10
Verwijderd
Ik stem op rops, ik krijg geen hoogte van hem, en ik geloof m niet helemaal. Ook zijn manier van schrijven vind ik nogal verwarrend.
Dat Katje Sherco en Paranoide in het spel wil houden hou ik ook even in de gaten.
Oud 07-03-2008, 13:14
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Iemand die zo opzichtig zegt een dorpeling er uit te stemmen kan ook nauwelijks weerwolf zijn.
Oud 07-03-2008, 13:17
Verwijderd
Ik maak maar eens een lijstje:


Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra

AllureV
Zoemzoem


Verder heb ik nog even geen 'definitieve stemmen' gezien in de posts, mocht ik iets over het hoofd gezien hebben; vul maar aan.
Oud 07-03-2008, 13:18
Verwijderd
Ik ga ook voor Röps, dan.
Oud 07-03-2008, 14:52
Verwijderd
Ik heb nog geen theorie...
Ik ga gewoon eens iets leuks zeggen:
AllureV was vorige keer goed, dus nu is ze slecht :?

Ik stem dus op allureV
Oud 07-03-2008, 14:54
Lethe
Lethe is offline
Ik stem ook op Röps. Niet dat ik hem heel verdacht vind, maar dat vind ik eigenlijk nog niemand.

Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra
AllureV

AllureV
Zoemzoem
coolkast
__________________
Nice
Oud 07-03-2008, 14:58
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra
Cherry Springs

AllureV
Zoemzoem

Lisaaah volg ik ook niet helemaal, maar het ziet er naar uit dat Röps sowieso de meeste stemmen gaat krijgen nu, dus dan stem ik daar maar op, want hem vind ik ook verdacht overkomen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 07-03-2008, 15:07
Lethe
Lethe is offline
Dan wordt het lijstje dus zo:

Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra
AllureV
Cherry Springs

AllureV
Zoemzoem
coolkast
__________________
Nice
Oud 07-03-2008, 15:22
Verwijderd
Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra
AllureV
Cherry Springs

AllureV
Zoemzoem
coolkast
Katje
Oud 07-03-2008, 15:41
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Toevoeging op:
Dit is in ieder geval wat ik genoteerd had na gisteravond. Misschien dat jullie er wat aan hebben als jullie zien dat ik dorpeling ben:

Begint verdenkmaking Röps:
Kazet

Dikt verdenking aan:
MadameMinke (2e instantie)
Uice (2e instantie)
Martino87

Gaat achteloos mee in verdenking:
Uice (1e instantie)
Paranoide (2e instantie)
CherrySprings (2e instantie)
Pippeloen

Trekt verdenking licht in twijfel:
MadameMinke (1e instantie)
Lisaaah
Paranoide (1e instantie)

Neutraal:

zoemzoem (1e instantie)
CherrySprings
Evilblue
AllureV
Coolkast
Katje
Oud 07-03-2008, 15:57
Lethe
Lethe is offline
Ik snap niet hoe ik dat lijstje moet lezen.
__________________
Nice
Oud 07-03-2008, 16:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
"Dikt verdenking aan" omg

Nou, noem me een schaap en scheer me, maar ik stem op Röps!
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2008, 16:06
Verwijderd
Ja, niet natuurlijk. Concrete verdenkingen zijn er niet.
Oud 07-03-2008, 16:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra
AllureV
Cherry Springs
Uice

AllureV
Zoemzoem
coolkast
Katje
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 07-03-2008, 16:21
Verwijderd
Ook Röps voor mij.

Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra
AllureV
Cherry Springs
Uice
Paranoide

AllureV
Zoemzoem
coolkast
Katje
Oud 07-03-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Iemand die zo opzichtig zegt een dorpeling er uit te stemmen kan ook nauwelijks weerwolf zijn.
Haha, heb je het nou over jezelf? In verband met de onderstaande quote?

Citaat:
Ik zeg altijd: beter een goede inactieve dan een slechte actieve er uit.

Al is die inactieve de ziener en de actieve een wolf, dan zij dat maar zo. Het spel wordt immers gemaakt door de actieve deelnemers.
Oud 07-03-2008, 16:40
Verwijderd
Nou, laat ik dan maar meegaan met de rest en op Röps stemmen, anders heeft het ook zo weinig zin.
Oud 07-03-2008, 16:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Twinkebel
Röps

Röps
Minke
Pippeloen
Kazet Nagorra
AllureV
Cherry Springs
Uice
Paranoide
Martino
Stefenootje

AllureV
Zoemzoem
coolkast
Katje
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2008, 16:50
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik snap niet waar die dikgedrukte namen enzo voor zijn in Röps zijn lijstje.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 72 deel 2
Heksjuh
273 15-09-2010 08:12
De Kantine weerwolfspel #46 the after party
Verwijderd
266 22-04-2008 23:32
De Kantine Het weerwolfspel #45 deel2
TopDrop
410 25-03-2008 20:20
De Kantine Het Weerwolfspel #45
zoemzoem
500 19-02-2008 22:00
De Kantine weerwolfspel #46
Eye of Sauron
35 18-02-2008 17:46
Beleidszaken Samenvoeging Onzin en De Kantine
Ieke
500 23-03-2006 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.