Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Vertel het maar!
Ja! Aantal spelers/functies uitbreiden! 14 41.18%
Nee, joh! Laten zoals het is. 23 67.65%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2008, 22:24
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Stel dat we meer spelers doen:
De verhouding wolf/spelers is nu 4/22. Als je dat gelijk wil houden en er moet een 5e wolf in, dan heb je 27 spelers nodig. Of je houdt 4 wolven, speelt met 25 spelers en je doet er een goede extra functie bij. Die veldwachter ofzo. Of een extra ziener. En dan vind ik dat er strenger moet worden opgetreden tegen inactiviteit.
Het was eerst 20 spelers met 3 wolven. Dit was nogal unbalanced, de wolven hadden zwáár het voordeel.

We zijn toen van 20 naar 22 gegaan, met een vierde wolf. Er kwamen ook wat extra functies bij (cupido, jager) om het ongeveer gelijk te maken.

Je zou het aantal dus inderdaad naar 25 kunnen brengen, met 5 wolven en dan nog 1 extra functie. Ik ben in dat geval voor de leerling, aangezien die eventueel ook nog heks kan worden.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Advertentie
Oud 04-03-2008, 22:24
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Gezien de populariteit van het spel denk ik dat we het spel zelf moeten laten zoals het is. Stel dat de koelkastregeling weg zou gaan (dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren omdat de meeste mensen er wel voor zijn en omdat het nu eenmaal een regel op DK is, maar ik wil toch even mijn idee kwijt). We zouden dan aan een stuk door het weerwolfspel kunnen spelen met als regel dat iemand niet twee keer achter elkaar aan het spel mee mag doen. Dan zit het niet binnen 14 minuten na opening van het topic al vol en kunnen de mensen die wat minder vaak forumen ook meedoen.
Aan de koelkasttijd moet niks veranderen, die is prima zoals ie nu is. Ik heb hem niet voor niks geopperd op deze manier te maken
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 22:26
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Stel dat we meer spelers doen:
De verhouding wolf/spelers is nu 4/22. Als je dat gelijk wil houden en er moet een 5e wolf in, dan heb je 27 spelers nodig. Of je houdt 4 wolven, speelt met 25 spelers en je doet er een goede extra functie bij. Die veldwachter ofzo. Of een extra ziener. En dan vind ik dat er strenger moet worden opgetreden tegen inactiviteit.
Met meerdere spelers wordt de kans dat er meer gespamd wordt ook weer groter, als er ergens strenger tegen opgetreden moet worden is dat het wel.
__________________
Wark!
Oud 04-03-2008, 22:27
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Met meerdere spelers wordt de kans dat er meer gespamd wordt ook weer groter, als er ergens strenger tegen opgetreden moet worden is dat het wel.
Ik vind sowieso dat er veel strenger opgetreden moet worden i.v.m. spam én i.v.m. inactiviteit.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 22:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als je nog meer spelers gaat toelaten, moet je met de forumbazen overleggen of er dan niet standaard 3 topics kunnen komen. Je krijgt het spel dan echt nooit meer in twee topics.
__________________
you're not my demographic
Oud 04-03-2008, 22:34
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Als je nog meer spelers gaat toelaten, moet je met de forumbazen overleggen of er dan niet standaard 3 topics kunnen komen. Je krijgt het spel dan echt nooit meer in twee topics.
Daar was Missy geloof ik al over aan het overleggen.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 22:35
Verwijderd
maartrouwens, dit is allemaal leuk en aardig. denken we nou echt dat de fb's toestemmen in én drie topics per spel én een kortere koelkastperiode én twee spellen tegelijkertijd?

ik denk dat wat allureV (toch?) voorstelde nog het beste plan is: elke speler mag maar om het spel meedoen.
Oud 04-03-2008, 22:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zie niet in waarom 3 topics per spel niet zijn toegestaan, mits er niet te veel offtopic wordt gegaan.

Verkorting van de koelkastperiode lijkt me geen goed idee.
__________________
you're not my demographic
Oud 04-03-2008, 22:39
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
maartrouwens, dit is allemaal leuk en aardig. denken we nou echt dat de fb's toestemmen in én drie topics per spel én een kortere koelkastperiode én twee spellen tegelijkertijd?

ik denk dat wat allureV (toch?) voorstelde nog het beste plan is: elke speler mag maar om het spel meedoen.
Nee, dat doen ze niet. Koelkast moet ook niet korter, kijk maar in het verleden. Toen mochten er 2 spellen achter elkaar, en dat was altijd een veel minder leuk & populair spel.

Ik ben tegen, mensen verbieden mee te doen is gewoon grandioos kut.

Citaat:
Ik zie niet in waarom 3 topics per spel niet zijn toegestaan, mits er niet te veel offtopic wordt gegaan.

Verkorting van de koelkastperiode lijkt me geen goed idee.
Dit ja. Waarom restricties aan het aantal topics? Let dan meer op het spammen en geef ons gewoon de ruimte. Maar goed, die regel heb ik nooit gesnapt.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 22:41
Verwijderd
ik ook niet. dat is een regel om het hebben van regels lijkt mij.

strenger optreden tegen inactiviteit though
Oud 04-03-2008, 22:45
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Als ik spelleider ben, maak ik een schema en iedereen die stemt krijgt een kruisje. Als je 2 of 3 keer niet gestemd hebt (dat is afhankelijk van de redenen die je post in het spel), krijg je een mooie pm van de spelleider.
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 04-03-2008, 22:46
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Als ik spelleider ben, maak ik een schema en iedereen die stemt krijgt een kruisje. Als je 2 of 3 keer niet gestemd hebt (dat is afhankelijk van de redenen die je post in het spel), krijg je een mooie pm van de spelleider.
Ah, goed idee

Nadeel is dat dat niet zo goed te doen is met meerdere spelleiders. Hm.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 22:47
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Pixel was zelfs heel creatief en deed het met kleurtjes. Je kan dan gewoon afspreken dat iemand het bijhoudt en de ander op de hoogte houdt.
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 04-03-2008, 22:49
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Ik vind dat 3 keer trouwens ook wel teruggebracht mag worden naar 2 keer niet stemmen, tenzij eerder aangegeven of achteraf een pm naar de spelleiders over het waarom (mits het een goede reden is)
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 22:51
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik vind dat 3 keer trouwens ook wel teruggebracht mag worden naar 2 keer niet stemmen, tenzij eerder aangegeven of achteraf een pm naar de spelleiders over het waarom (mits het een goede reden is)
Precies. Bij 1x waarschuwing, bij 2x overname door de 1e op de reservelijst?
Oud 04-03-2008, 22:52
Verwijderd
ik vind sowieso dat mensen die niet stemmen en dergelijke eigenlijk niet kunstmatig in leven gehouden moeten worden. trek gewoon de stekker er uit, nadeel voor wolven/dorpelingen of niet
Oud 04-03-2008, 22:52
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Niet mee mogen doen aan het volgende spel vind ik dan beter.
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 04-03-2008, 22:52
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Precies. Bij 1x waarschuwing, bij 2x overname door de 1e op de reservelijst?
Bij 1 keer waarschuwing, bij 2x niet mee mogen doen het volgende spel

In het algemeen (tenzij bij bans, ernstige dingen enz) worden spelers niet overgenomen of eruit gegooid. Dit omdat het spel dan al bezig is, het spel stoort, diegene misschien wel in een kutpositie zit en dat naar kan zijn voor het team waar diegene bijhoort enzo.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 22:54
Verwijderd
maar bijvoorbeeld toen biertank ziener was en vergat dat hij meedeed, had hij beter dood kunnen gaan, zodat de leerling het over kon nemen...
Oud 04-03-2008, 22:55
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een speler helemaal niet stemde en anders had ie ook wel een trap onder zijn/haar kont gekregen van mij.
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 04-03-2008, 22:59
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
maar bijvoorbeeld toen biertank ziener was en vergat dat hij meedeed, had hij beter dood kunnen gaan, zodat de leerling het over kon nemen...
whaaahahahha sorry, dat vind ik best grappig eigenlijk
Oud 04-03-2008, 23:00
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
maar bijvoorbeeld toen biertank ziener was en vergat dat hij meedeed, had hij beter dood kunnen gaan, zodat de leerling het over kon nemen...
Dat was één specifiek geval waar het inderdaad beter was geweest als....


Maar aangezien we het hadden over aantal rondes niet stemmen en dit gedrag sowieso zelden voorkomt is het niet relevant
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
whaaahahahha sorry, dat vind ik best grappig eigenlijk
ik was toen echt uberpissig.
Oud 04-03-2008, 23:08
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
Nou, al die mogelijdheden zijn wel leuk, zoals die nieuwe rollen en die hoeveelheden vergroten.
Persoonlijk vind ik het wel beter als we gwn werken aan een betere relatie tussen de spelers zelf. Ik weet, dat klink gestoord en al, maar nu hebben we spammers en inactieven, en trouwens, wat ik het trouwens het ergste vind, Dat er nooit op een eetronde-dag gepost wordt.
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 04-03-2008, 23:11
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Nou, al die mogelijdheden zijn wel leuk, zoals die nieuwe rollen en die hoeveelheden vergroten.
Persoonlijk vind ik het wel beter als we gwn werken aan een betere relatie tussen de spelers zelf. Ik weet, dat klink gestoord en al, maar nu hebben we spammers en inactieven, en trouwens, wat ik het trouwens het ergste vind, Dat er nooit op een eetronde-dag gepost wordt.
;/

Kom maar terug als je vaker hebt meegespeeld. Niet om je af te zeiken, maar dit komt echt over of je niet weet waarover je praat.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:12
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
Nou sador, leuk van je he!
Ik heb gwn die oudere weerwolfspellen bekeken.
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 04-03-2008, 23:15
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
hij heeft wel een punt
Oud 04-03-2008, 23:20
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Nou sador, leuk van je he!
Ik heb gwn die oudere weerwolfspellen bekeken.
Ik zal het je even kort uitleggen.

Mensen posten in de eetrondes minder omdat ze dan gegeten kunnen worden. Je kunt dan wel uitgebreid je theoriëen gaan spuien, maar dan heb je alleen maar meer kans dat je opgegeten wordt.

Daarbij is 'de relatie tussen spelers' prima, het zijn altijd hele leuke spellen. Bepaalde mensen zijn soms alleen niet zo actief, en dat is vervelend voor iedereen. Dus daar zoeken we een oplossing voor.

Daarbij zei ik heel specifiek dat ik het niet lullig bedoelde, dus ik snap niet waarom je je nou aangevallen voelt.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
hij heeft wel een punt
Wie is hij?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-03-2008, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Wie is hij?
Dat vroeg ik mij (als in; ik, Minke) ook al af.
Oud 04-03-2008, 23:31
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Dat vroeg ik mij (als in; ik, Minke) ook al af.
Ik natuurlijk
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:31
Verwijderd
nee suffie. ze bedoelen wie aila bedoelt met "hij"
Oud 04-03-2008, 23:32
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Je bent traag
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:33
Verwijderd
hé!! vuile post-veranderaar!!
Oud 04-03-2008, 23:33
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik zal het nog wel merken, maar hoe kan iemand inactief zijn? Iedereen komt toch regelmatig op Scholieren.com anders doe je hier toch niet mee?

Of is mijn definitie van inactief zijn misschien wat krap? Naja ik zal het nog wel merken
Oud 04-03-2008, 23:34
Verwijderd
inactief = mensen die enkel stemmen en niks posten aan theoriegedoe en vergeten te stemmen en dergelijke
Oud 04-03-2008, 23:34
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
hé!! vuile post-veranderaar!!
Nog voordat jij het postte, liefje.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:34
Verwijderd
Inactief wordt vooral mee bedoeld; dat je niet of nauwelijks post, weinig theorieën spuit en dus niet echt moeite doet om het spel interessant en spannend te maken.
Oud 04-03-2008, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Nog voordat jij het postte, liefje.
lieve post-veranderaar?
Oud 04-03-2008, 23:35
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
inactief = mensen die enkel stemmen en niks posten aan theoriegedoe en vergeten te stemmen en dergelijke
Nee, mensen die niet altijd stemmen, helemaal niet stemmen, enz. Op stilzijn in het topic waarschuwen we nog niet, momenteel. Misschien wel een idee, maar goed.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 23:35
Verwijderd
Misschien kunnen we iedere ronde willekeurig een speler aanwijzen die een 'toespraak' houdt voor zijn dorpsgenoten? Van minimaal zo en zo lang of ja
Oud 04-03-2008, 23:35
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik bedoelde Evilblue. Hij bedoelt dat er tijdens een eetronde nix gepost wordt. Omdat je dan direct opgevreten wordt en dat is waar. Maar verder heeft dat niet zoveel te maken met de relatie tussen spelers onderling. Dus ik ben het ook met DP eens. Ik ben het met jullie allebei eens
Oud 04-03-2008, 23:35
Verwijderd
En toen had dit topic ineens al meer posts dan het gewone Speltopic
Oud 05-03-2008, 05:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zou het spel in ieder geval niet groter maken dan dat het nu is. Het is nu al heel lastig om met 22 spelers overzichtelijk te kunnen spelen.

Misschien is het een idee om twee spellen tegelijkertijd te starten.
1. het uitgebreide spel, met 22 deelnemers, alle functies die we al hebben en met verhaal
2. het basis spel, met 15 deelnemers, alleen wolf, ziener, tovenaar en wolfsbane, zonder verhaal

Voor het tweede spel kan er een apart account aangemaakt worden (spelleider#2 oid), en daar kan gewoon één iemand spelleiden. Of de spelleiders van spel 1 leiden ook spel 2.
__________________
<):o)
Oud 05-03-2008, 11:03
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Dan krijg je daar waarschijnlijk ook weer gezeik om, immers, dan krijg je 'ik wil met de functies, ik wil dat niet' blabla

Trouwens, waarom onoverzichtelijk? Dat is één van de weinige woorden waarmee ik het ww-spel nog nooit heb omschreven
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 05-03-2008, 17:40
Verwijderd
Heb het topic niet gelezen, maar ik ben tegen uitbreiding. Het is al vaak genoeg uitgebreid en veranderd, vind ik.
Oud 05-03-2008, 17:55
Verwijderd
Ik ben ook tegen.
Ik vind dat de tijd van de start anders moet.
Oud 05-03-2008, 18:09
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben wel voor strengere bestraffing van spelers die niet stemmen. Dat kan het spel echt heel zwaar beïnvloeden. Zo heb ik ooit meegemaakt dat met 6 spelers het gelijkspel was tussen een wolf en de 2 geliefden. van de 6 stemgerechtigden hadden er maar 2 mensen gestemd. Er was 1 wolf over. 1 van de geliefden had dus uiteraard niet gestemd. Sorry, maar dan heb je voor mijn gevoel als inactieve speler echt een grens overschreden. Laat in het spel kan inactiviteit dus echt de uitslag van een spel beïnvloeden.

Inactiviteit in het topic zou ik wel toestaan. Waarom posten als je toch niets te zeggen hebt; dan wordt het toch alleen maar spam.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 05-03-2008, 18:14
Verwijderd
Wie 3 keer niet stemt moet gediskwalificeerd vind ik.
Oud 05-03-2008, 18:16
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wie 3 keer niet stemt moet gediskwalificeerd vind ik.
Misschien al na 2 keer, dat is veel makkelijker bij te houden ook. Na 2 keer niet stemmen wordt je vervangen door een reserve-speler. Prima systeem: meer deelnemers, minder inactieve deelnemers, win-winsituatie
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Undercover Weerwolfspel #2
Fawkes
462 16-12-2011 11:27
De Kantine Weerwolfspel 72 deel 2
Heksjuh
273 15-09-2010 08:12
De Kantine Weerwolfspel #47, deel 2.
Verwijderd
307 22-05-2008 21:29
De Kantine Een mooie gelegenheid om saai te gaan #176
Lethe
500 13-04-2008 10:33
De Kantine Weerwolfspel #9
Spelleider!
500 11-02-2005 16:48
De Kantine Weerwolfspel #1
AlopiA
500 10-03-2004 18:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.