Door gebruik te maken van Scholieren.com of door hiernaast op ‘akkoord’ te klikken, ga je akkoord met onze gebruiksvoorwaarden en geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Als je niet alle cookies wilt toestaan, ga dan naar ‘instellingen aanpassen’ om dit in te stellen. Ben je jonger dan 16 jaar? Zorg dan dat je toestemming hebt van je ouders om onze site te bezoeken. Hier lees je alles over hoe wij omgaan met je privacy.

Oud 02-06-2019, 23:17
MrDodojo
14 - Lid
MrDodojo is offline
Tja... Vroeger wilde ik never ever snijden maar in de maand mei begon ik met snijden en heb ik te veel gesneden. Net 10 minuten geleden ook al.
Ik ga al naar het propersona nu maar ik heb toch weer gesneden en dat ga ik niet vertellen..
Ik verkloot mn lichaam... Ik wil niet snijden😭😭
Help me pleaasee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2019, 05:26
Elin3
V - Forumbaas+
Elin3 is offline
Waarom wil je dit niet vertellen?

Mensen kunnen je vaak beter helpen als je eerlijk bent
Oud 03-06-2019, 08:37
MrDodojo
14 - Lid
MrDodojo is offline
Citaat:
Waarom wil je dit niet vertellen?

Mensen kunnen je vaak beter helpen als je eerlijk bent
omdat ik beloofde om niet meer te gaan snijden
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 08:53
Positive mind
21V - Lid
Positive mind is offline
Vervelend om dan te moeten zeggen dat dat niet gelukt is. Als je er hulp voor wilt is het echter toch belangrijk om hier open in te zijn naar je hulpverlener.
Oud 03-06-2019, 11:11
bloodyb
M - Lid
bloodyb is nu online
Inderdaad, als je er niet eerlijk over bent heeft het niet zoveel zin om hulp te zoeken.
Oud 03-06-2019, 20:49
VeraIustitia
M - Lid
VeraIustitia is offline
Citaat:
omdat ik beloofde om niet meer te gaan snijden
Je bent niet de enige die dit overkomt. Vertel het gewoon, zij zijn er om jou te helpen en terugvallen zijn niet vreemd voor hen.

Uiteindelijk moet je er van af en moet je leren om te gaan met je geestelijke pijn op een gezonde manier. Gewoon vertellen dus!
Oud 03-06-2019, 21:36
PUDDINGPOWER
M - Lid
PUDDINGPOWER is offline
Stel je voor dat je het niet vertelt. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren:
1. Ze ontdekken überhaupt niet dat je weer bent begonnen met snijden, en op een gegeven moment vinden zij de hulp niet meer nodig, omdat ze dan denken dat je van je verlangens om te snijden af bent. Dan ben je dus niet geholpen.
2. Ze ontdekken wel dat je weer bent gaan snijden zonder dat je het hebt verteld. En hoe ongemakkelijk zou dat zijn? Dan krijg je er waarschijnlijk een hoop meer gezeik mee
Oud 06-06-2019, 07:54
Protected22
19M - Lid
Protected22 is offline
naar om te horen dat het je niet gelukt is om te stoppen met snijden! Heb je iemand waarmee je hierover kan praten? Een vertrouwingspersoon, psycholoog, vriend of wie dan ook? Het hoeft niet persé je famillie te zijn, maar je moet het wel aan iemand vertellen of hulp zoeken.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2019, 18:28
TresCoolxx
V - Lid
TresCoolxx is offline
Ik kan je vertellen dat je je niet hoeft te schamen omdat je een terugval hebt gehad. Terugvallen horen erbij, en je zal vanzelf merken dat je er steeds minder hebt. Het is wel belangrijk dat je het aan iemand vertelt die je kan helpen om te dealen met de neigingen om jezelf te snijden.

Het lijkt misschien alsof je er nooit van af gaat komen, maar ik kan uit ervaring spreken, en het komt echt goed!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten