Oud 20-03-2019, 23:16
:(
:( is offline
Hallo allemaal,

Ik zit dus met een probleem,
Mijn vriendin wilt heel graag zelfmoord plegen en heeft al zelfmoordplannen. Ik ben de enige die dit weet en ik maak me erg zorgen. Ik weet dat ze serieus is want ze heeft ook al heel haar armen opengesneden

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen nu (

Misschien weten jullie het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2019, 23:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik zit dus met een probleem,
Mijn vriendin wilt heel graag zelfmoord plegen en heeft al zelfmoordplannen. Ik ben de enige die dit weet en ik maak me erg zorgen. Ik weet dat ze serieus is want ze heeft ook al heel haar armen opengesneden

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen nu (

Misschien weten jullie het?
Weten de ouders van je vriendin er daarvan af?

Zo niet, zou ik het met spoed tegen haar ouders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 23:21
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
En regel een psycholoog voor haar.

Trouwens, waarom wilt ze zelfmoord plegen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2019, 23:29
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik denk dat het idd goed is om hier niet zelf mee rond te blijven lopen. Je zou het bijv. met een van je ouders kunnen bespreken.

Los van dit ben jij niet verantwoordelijk voor haar en kun je het niet voor haar oplossen. Je kunt er voor haar zijn als vriend en ik denk dat dat heel mooi is, maar het kan voor haar heel helpend zijn om wat professionele hulp te zoeken. Niet alleen om niet meer suïcidaal te zijn, maar ook om weer wat lekkerder in haar vel te gaan zitten door te werken aan de problemen die achter haar doodswens zitten. Ze kan hiervoor naar haar huisarts gaan, want die verwijzen door naar hulpverleners. Zou je haar dat kunnen vertellen? Of haar willen vragen/stimuleren om zelf hulp te gaan zoeken bij een volwassene?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2019, 06:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Kijk eens op https://www.113.nl/ , dat is een website voor preventie van zelfmoord, zij kunnen je vriendin helpen als ze niet met iemand anders durft te praten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-03-2019, 23:20
:(
:( is offline
Citaat:
Weten de ouders van je vriendin er daarvan af?

Zo niet, zou ik het met spoed tegen haar ouders zeggen.
Haar ouders weten het nog niet, maar ze wilt absoluut niet dat ze er achter komen dus ik ben al wel naar de schoolleiding gegaan maar die doen er niets mee
Met citaat reageren
Oud 21-03-2019, 23:21
:(
:( is offline
Citaat:
En regel een psycholoog voor haar.

Trouwens, waarom wilt ze zelfmoord plegen?
Ze is al een aantal jaar depressief en is er nu wel klaar mee.

En een psycholoog had ik al tegen haar gezegd maar daar doet ze niks mee
Met citaat reageren
Oud 21-03-2019, 23:22
:(
:( is offline
Citaat:
Kijk eens op https://www.113.nl/ , dat is een website voor preventie van zelfmoord, zij kunnen je vriendin helpen als ze niet met iemand anders durft te praten
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2019, 23:23
:(
:( is offline
Citaat:
Ik denk dat het idd goed is om hier niet zelf mee rond te blijven lopen. Je zou het bijv. met een van je ouders kunnen bespreken.

Los van dit ben jij niet verantwoordelijk voor haar en kun je het niet voor haar oplossen. Je kunt er voor haar zijn als vriend en ik denk dat dat heel mooi is, maar het kan voor haar heel helpend zijn om wat professionele hulp te zoeken. Niet alleen om niet meer suïcidaal te zijn, maar ook om weer wat lekkerder in haar vel te gaan zitten door te werken aan de problemen die achter haar doodswens zitten. Ze kan hiervoor naar haar huisarts gaan, want die verwijzen door naar hulpverleners. Zou je haar dat kunnen vertellen? Of haar willen vragen/stimuleren om zelf hulp te gaan zoeken bij een volwassene?
Ik probeer haar al weken aan te sporen om hulp te zoeken maar ze wilt echt niet.

Wel bedankt voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 22-03-2019, 10:03
Lisa123456
Lisa123456 is offline
Hoi! Wat een lastige situatie zeg. Ik zou het niet geheim houden. Ik ken iemand die een keer naar 113 heeft gebeld om hulp te vragen. Zij zijn er ook voor mensen die zich zorgen maken om iemand. Je kan dat proberen? Je kan anoniem chatten via www.113.nl. Liefs!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ethiek: waarom het primaat van de ik?
Diary of Dreams
19 11-05-2011 19:56
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37
Psychologie Kben wa over mijn toeren! :(
-Meisje-
27 16-10-2002 21:36
Psychologie probleem: mijn beste vriendin is suicidaal
roosjes
5 16-04-2002 20:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.