Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 23:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Trouwens, je hoeft ook maar een rijstkorreltje koel pasta er tussen te smeren .

Je had trouwens een X800XL besteld he?
Van welk merk eigenlijk?His?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2005, 03:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-06-2005 @ 00:32 :
Ik heb m al in elkaar gezet maar er zat geen gat in ofzo dus ik zag niet rechtstreeks de core, maar op de procesor zit zo'n plaatje en daarop gedrukt zit een klein vierkantje bijna in het midden.
Een vierkant in het midden van zo'n 2 bij 2 cm moet pasta hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 10:30
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
?

Gewoon heel de heatspreader (dus dat ijzeren oppervlak) insmeren met een dun laagje koelpasta. Zo dun mogelijk, maar je mag de ondergrond niet zien. En zo egaal mogelijk. Hiervoor kun je iets glads gebruiken waarmee je mooi kunt gladstrijken.

Wat je niet moet doen is een kwakje erop en dan gewoon je heatsink er maar opduwen, dat is de verkeerde methode.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 10:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
enlight het moet een laagje zijn waar je nog doorheen kunt kijken .
En met de heatsink gaat zeker, ik doe altijd beetje koelpasta op de heatspreader, beejte uitduwen met mijn koeler, die een beejte vast zetten en daarna los halen en kijken waar niks meer zit, weer uitsmeren, en klaar is kees.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 13:36
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2005 @ 11:30 :
Wat je niet moet doen is een kwakje erop en dan gewoon je heatsink er maar opduwen, dat is de verkeerde methode.
Meneer Arctic Silver is het met je oneens

En wat maakt het nou uit of je nou zelf dat spul uitsmeert of dat de heatsink dat doet. Het gaat erom dat je een heel dun egaal laagje krijgt, hoe je dat doet maakt geen reet uit.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 15:07
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-06-2005 @ 14:36 :
Meneer Arctic Silver is het met je oneens

En wat maakt het nou uit of je nou zelf dat spul uitsmeert of dat de heatsink dat doet. Het gaat erom dat je een heel dun egaal laagje krijgt, hoe je dat doet maakt geen reet uit.
Zolang je er maar niet te veel mee zit te prutsen ,zodat je er allemaal vuil in krijgt... of erger krassen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 15:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 01-06-2005 @ 16:07 :
Zolang je er maar niet te veel mee zit te prutsen ,zodat je er allemaal vuil in krijgt... of erger krassen
'

Dan ben je echt dom. Als je er krassen in krijgt.
Lekker toen er nog geen heatspreader op zat, core crushen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2005 @ 11:30 :
?
Dat is de manier waarop de koelstrip is geplakt op koelers. Over het algemeen wordt er tegenwoordig zo'n strip opgeplakt, omdat koelpasta kankerverwekkend kan zijn.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat heeft niks met kankerverwekkend te maken, gewoon minder gedoe.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-06-2005 @ 19:12 :
Dat heeft niks met kankerverwekkend te maken, gewoon minder gedoe.
Dat zal ook zeker zo zijn, maar er was wel wat ophef over toen bleek dat het een verhoogde kans op huidkanker gaf.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:41
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hmz... *gaat handen wassen*

Maar volgens mij zijn ze daar vooral mee begonnen om dit soort taferelen te voorkomen:



__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 19:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als hij die opstart, meteen kortsluiting, alle bruggen met elkaar verbonden, etc .

Maar hij is wel 'goed' ingesmeerd , die krijgt het niet koud.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:12
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Hehe, het toch alleen maar de bedoeling dat dat allerbinnenste vakje bedekt is?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:18
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
OMG
Citaat:
MaHo schreef op 01-06-2005 @ 22:12 :
Hehe, het toch alleen maar de bedoeling dat dat allerbinnenste vakje bedekt is?
JA

Maar de Athlon 64 en P4 processors hebben een heatspreader, dus is bijna alles een metalen oppervlak, dat moet je dus wel zo insmeren.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
MaHo schreef op 01-06-2005 @ 22:12 :
Hehe, het toch alleen maar de bedoeling dat dat allerbinnenste vakje bedekt is?
Ja... dit lijkt er meer op:



__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wtf, wat een voltage, 1,7 voor een Celeron....omg.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-06-2005 @ 00:43 :
Trouwens, je hoeft ook maar een rijstkorreltje koel pasta er tussen te smeren .
Ik heb nu alleen op dat vierkantje een klein beetje koelpasta gedaan en m'n koeling er op gezet. Er zat ook een of ander blokje bij maar ik neem aan dat ik dat er niet tussen hoef te zetten aangezien het eruitziet alsof het van karton is...


Citaat:
Je had trouwens een X800XL besteld he?
Van welk merk eigenlijk?His?
Saphire.



Ik heb nog een probleem. Aan het sidepannel van m'n kast wat eruit kan zit een toeterachtig ding. In de beschrijving van de onderdelen van m'n kast heet het Upper en Lower Duct. Als ik m'n sidepannel met koeler in de kast er weer op wil zetten komt dat ding tegen m'n koeling aan waardoor het sidepannel er niet meer op past. Mijn vraag is nu waar dat ding precies voor dient en of ik er een stuk af kan zagen, gewoon dat hele ding eruit kan schroeven of mezelf een hoop moeite besparen en metteen een plexiglas sidepannel kopen wat ik uiteindelijk nog wel wil? Maar nu eigenlijk geen geld voor heb...

Oja nog een laatste vraag: Op m'n voeding zit een draaiknopje. ik neem aan dat die dient om voltages te regelen maar hoe weet ik wanneer ie goed staat? Ik heb m touwens met de Fan naar beneden gemonteerd omdat dat de enige manier was waarop ie paste maar ik weet eigenlijk niet of het nog niets uit maakt?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:20
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Kan je een foto maken van de kast?Hoe dat precies zit?

Over je voeding, Fotron heeft geen regelbare voltlijnen, geloof dat alleen OCZ dat heeft, waarschijnlijk voor de fan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:23
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ja dat moet wel kunnen. Ik ben morgen vroeg klaar dan post ik dan wel ff een paar foto's van hoe het eruitziet enzo.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Om wat voor kast gaat het?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
deze
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
aha, dat is voor op de cpu koeler geloof ik, zodat hij meteen nieuwe lucht kan pakken.

Kan je gewoon weg laten hoor?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:41
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ok dan schroef ik m er morgen uit. Ik moet alleen de DVD brander en m'n harde schijven er nog in doen. En ik kwam er een paar dagen geleden achter dat een van m'n 120 gig harde schijven aan het overlijden is dus ik ga er volgende maand 2 kopen van ik denk 160 dan ben ik overal vanaf. Dan heb ik een vierde van 20 gig voor m'n windows en dan moet het helemaal goedkomen .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Je zou je handleidings eens moeten lezen, als het gaat met je koeler?Onee je had een Artcic Freezer, jammer.

Anders had je steeds koele lucht, c.q koudere cpu dus hoger overlocken .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 23:55
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Zoals ik in het begin van het topic al melde ben ik niet heel erg geintereseerd in overclocken. Als het eerst maar werkt en stabiel loopt en ik DoomIII en Half Life 2 enzo kan spelen vind ik het al snel goed. Er zat bij m'n grafische kaart trouwens wel een overclockutility dus daar ga ik nog wel een keer naar kijken maar niet direct.

Verder snap ik eigenlijk niet wat je bedoeld met: Je zou je handleidings eens moeten lezen, als het gaat met je koeler?Onee je had een Artcic Freezer, jammer.

Als je daarmee doelt op de handleiding van de koeler: Daar zat alleen een papiertje met instalatieinstructies en voorzorgsmaatregelingen en dat soort sjit bij.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 08:07
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Handleiding van de kast. Wel jammer dat je die had gekocht, antec had alweer een nieuwe lijn, die zijn wel mooi.

De Sonata II is ook wel te diggen. Ik geloof alleen dat die van jou een maat groter is dan de Sonata.

Die overlock utilitys die je bij je kaart krijgt zit altijd binnen de perken, als je geluk hebt zou je hem op 500/500 kunnen laten lopen, dat is de Speeds van een XT, de performance heb je dan ook, alleen de naam niet
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 09:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
SLK3000B is een mooie kast hoor, beter dan de Sonata
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 16:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Over smaak valt niet te twisten
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 18:38
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hierbij de foto's als je nog iets anders wilt zien laat je het maar weten



De achterkant van m'n voeding.



Mobo met koeler. Dit is vanaf de achterkant gezien.

Overigens zat er bij m'n behuizing alleen een beschrijving van wat wat is verder geen boekje of wat dan ook .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 20:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-06-2005 @ 17:47 :
Over smaak valt niet te twisten
Nou ja, niet het uiterlijk, maar qua koeling en geluidsniveau is ie gewoon een stukje beter

@wammus: Netjes
Misschien een idee om die vierkante 4-pins stekker ook op je mobo aan te sluiten, anders doet ie het niet.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 20:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-06-2005 @ 21:15 :
Nou ja, niet het uiterlijk, maar qua koeling en geluidsniveau is ie gewoon een stukje beter

@wammus: Netjes
Misschien een idee om die vierkante 4-pins stekker ook op je mobo aan te sluiten, anders doet ie het niet.
Zelf heb ik de Sonata, hij is wel klein, maar zeer fijn.
2x 120 mm fans, hdd rackje, etc.

Past precies met mijn dfi, heb alleen te veel kabels, laatst dacht ik zo, waarom reboot mijn pc toch, ik everest op starten, he 58 ºC Idle, daar klopt iets niet, ik kijk in mijn kast, en jah hoor, kabeltje hangde voor de koeler , en ik maar denken waarom hij 16x opnieuw was opgestart . Hij was ook al zo stil , ik kwam gewoon in windows, maar zodra ik iets cpu intensiefs ga doen, reboot .

@Wammus van je voeding is dus gewoon hoeveel rpms je fan doet.
Klein mobo heb je wel, weinig pci sloten. Niet eens pci-express 2x en 4x? raar
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 21:18
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Is toch redelijk standaard? 2 PCIe 1x sloten, 1 PCIe x16 slot en drie normale PCI sloten.

En daarom moet je ook je kabels netjes bij elkaar binden
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 21:29
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ow dat zijn die zwarten . Ik zag ze niet goed. Ik heb gele slots, die zie ik meteen.

Tja, vond het maar raar, kabels bind ik niet bij elkaar, is zoveel moeite , geen zin in.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:11
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Hij doet het . Ik had gisteravond alleen nog wel iets raars. Ik had alles aangesloten Windows geinstaleerd enz enz. En toen ik m naar boven wou verplaatsen ( hij stond beneden ivm ruimte om aparaten in te bouwen enzo) en ik de stroom van m'n overspanningsbeveiligde verlengsnoer uit deed sloeg er spontaan een aardlekschakelaar uit... . Ik het nog een keer getest en hij doet het alleen als de computer aan heeft gestaan en ik de stroom van m'n verlengsnoer uitzet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of moet ik hiervoor op een ander subforum zijn?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hm... da's raar.

Ik zou het niet weten eigenlijk, maar mijn overbuurman heeft heel veel verstand van elektrotechniek, als ik hem weer zie (hij staat hier om de dag op de stoep met gekopieerde films ) dan zal ik het eens vragen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb nog een probleem. Ik heb onboard geluid en de drivers van m'n mobo geinstaleerd maar ik hoor geen geluid terwijl de kabels volgens het programa goed aangesloten zijn en m'n boxen het gewoon doen. En ik kan in m'n bios ineens helemaal niets meer veranderen .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Rustig, kalm, stil.

Hoe bedoel je dat je niks kunt veranderen?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 14:04
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik kom in m'n bios en kan wel gewoon dingen selecteren die ik wil veranderen bv intergrated perhipals. Als ik dan op enter druk hoort er een rood balkje te komen waarmee je dingen kan selecteren met pijltje omhoog en omlaag. Dat komt er niet. Het menutje komt er wel maar ik kan er dus niets in veranderen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 17:47
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
En het probleem van m'n geluid heb ik ook niet kunnen ontdekken. Zoals ik al zei heb ik de drivers van m'n mobo goed geinstaleerd. Er zitten 6 uitgangen op m'n mobo en ik heb ze allemaal gehad. Ik heb een versterker staan waar ik m'n pc aan hang met een stekkertje die in m'n pc gaat die over gaat in 2 tulip stekkertjes die in m'n versterker gaan.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 18:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hm.. nou ja, in geluid ben ik niet zo thuis, maar dat van die aardlekschakelaar weet ik nu iig: het kan namelijk voorkomen dat er op je voeding méér dan 220V kan komen te staan en die 'extra' spanning wordt vastgehouden in je voeding. Als je hem dan uitzet zorgt die overspanningsbeveiliging ervoor dat die extra spanning wordt afgevoerd en daardoor klapt je aardlekschakelaar eruit. De oplossing is gewoon om die overspanningsbeveiliging weg te halen, is in feite niet nodig want zoiets zit ook al in je voeding ingebouwd.

Het werd me door de overenthousiaste buurman veel gedetailleerder en beter uitgelegd, maar dit is ongeveer wat ik ervan heb onthouden. De moraal van het verhaal is iig dat het onschadelijk is
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 05-06-2005 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 18:43
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ok maar dat was nu eigenlijk het minst belangrijke . Ik kan nog steeds niets in m'n bios en m'n geluid doet het ook nog niet . Ik heb de drivers van m'n mobo geinstaleerd van een cdtje dus mischien dat daar wat fout zit. Ik ga zometeen de nieuwste drivers van internet halen mischien dat dat m'n probleem verhelpt.

Overigens heb ik een superviser wachtwoord op m'n bios gezet en sindsdien kan ik niets meer veranderen. Hij vraagt wel om een wachtwoord als ik m'n bios in wil en als ik dan dat wachtwoord intyp kom ik er wel gewoon in maar kan ik nog steeds niets.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 20:41
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
M'n bios ben ik ondertussen uitgekomen. Dat was idd het wachtwoord wat ik ingesteld had. Dat heb ik er vanaf gehaald en nu werkt het weer . M'n geluid ben ik helaas nog steeds niet uit .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuw systeem vs boosten oude
barkrukkie
6 29-07-2009 15:38
Software & Hardware P5K-e en E6750
Duitsers
5 21-01-2008 10:29
Software & Hardware Socket 939 vs M2
Verwijderd
14 27-02-2006 19:00
Software & Hardware [systeem] nieuw en hoognodig. fouten/te duur?
BendeBen
10 23-01-2006 12:43
Software & Hardware [Algemeen] Geheugen upgraden?
Verwijderd
34 12-07-2004 19:05
Software & Hardware Nieuw systeem voor Oracle.
jeroen1107
5 16-12-2001 12:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.