Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2005, 13:52
ramonneke
ramonneke is offline
Wie van jullie heeft er een creditcard?

Zo ja:

1. Waarom heb je een creditcard?
2. heb je er eentje met gespreid betalen? Zo ja, hoeveel per maand betaal je?
3. Wat is je limiet?
4. Hoe zijn je ervaringen met de bank/maatschappij waar je de creditcard hebt?

Ik heb zelf een ING Card met gespreid betalen. Ik betaal 100 euro per maand.
De reden dat ik er eentje heb is, dat ik gespreid betalen kan, als mijn banksaldo niet toereikend is. Bovendien is het makkelijk in het buitenland.
Mijn ervaringen met ING zijn prima. Zijn erg soepel met terugbetalen, krijg een hoge limiet tegen aantrekkelijke rente. Bovendien komen ze de beloften na.

Ben benieuwd naar jullie berichtjes.
__________________
ramonneke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2005, 14:01
Verwijderd
Ik heb de creditcard van de SNS-bank. Nog niet zo lang, pas sinds deze zomer. Ik heb em gebruikt voor de vakantie, voor de tol. Verder nog niet.
Ik betaal iets van 11 euro nog wat voor een jaar. En aan het eind van de maand gaat het geld eraf als ik em heb gebruikt.

Heb verder dus nog geen ervaringen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:02
Verwijderd
Heb er geen. Ik heb een pinpas die overal waar ik kom geaccepteerd wordt. Daarmee ben ik tevreden, want ik hou niet van betalen achteraf of van krediet. Ik zorg ervoor dat ik altijd voldoende saldo heb op mijn gewone bankrekening.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:04
ganralph
ganralph is offline
heb er zelf geen maar we waren niet zo blij dat de card van mn vriendin geblokkeerd was toen we in Barcelona ons hotel wilde betalen.
card-maatschappij had de handel geblokkeerd omdat ze de vele uitgaven in het buitenland (Australie en Spanje in 1 jaar tijd) wel erg verdacht vonden...

mensen van het hotel waren overigens erg aardig en mochten bij thuiskomst het resterende bedrag betalen
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:06
ganralph
ganralph is offline
overigens is het erg handig met betalen via inet en krijg je op al je card-aankopen 1 maand (extra) garantie.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:19
Verwijderd
Ik heb er eentje omdat mijn pin gewoon nergens geaccepteerd wordt, nouja tenzij ik extra wil betalen... liever niet dus.
Mijn limiet is maar 350, ongeveer, en het is vooral handig bij reizen (ik heb overigens een Moneyback Visa van Bank of NovaScotia)
Zolang ik alles binnen 30 dagen terug betaal hoefik geen interest te betalen en maandelijkse/jaarlijkse kosten zijn er niet.. helemaal gratis dus (Beter dan rood staan)
Dat moneyback betekend overigens dat ik er geld mee verdien als ik zoveel uitgeef, ik krijg dan een heel klein percentage terug. Ik gebruik mn visa dus overal voor en maak dan gewoon het geld op het internet weer over (handig dat internet bankieren) kost me niks en krijg ook nog geld terug... tis wat.
Goede ervaring dus

Edit: wat ook nog een pluspunt is dat ik hiermee mn credit/krediet opbouw, en dus makkelijker ene lening zal kunnen krijgen in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:24
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb een creditcard van de Postbank (Master Card) en heb die card nodig voor mijn wereldwijde CD bestellingen.

Overgens mag ik tot 1500 € besteden, maar hebt tot nu toe hooguit iets van 500 € gebruikt op de kaart, het meeste betaal ik gewoon contant bij mijn CD leveranciers.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 30-08-2005 @ 15:06 :
overigens is het erg handig met betalen via inet en krijg je op al je card-aankopen 1 maand (extra) garantie.
Er zit tegenwoordig bijna geen verschil meer in snelheid en gebruiksgemakt tussen een creditcard enerzijds en internetbankieren en PayPal anderzijds, terwijl de laatste manieren een stuk veiliger zijn dan via creditcard betalen.

Of je garantie krijgt lijkt me afhangen van de winkel waar je het koopt. Of geven Visa, Mastercard en dergelijke mij ook garantie als ik met hun creditcard een harde schijf koop die in de eerste maand crasht?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 14:35
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2005 @ 15:26 :
Of je garantie krijgt lijkt me afhangen van de winkel waar je het koopt. Of geven Visa, Mastercard en dergelijke mij ook garantie als ik met hun creditcard een harde schijf koop die in de eerste maand crasht?
ik weet niet welke card ze heeft maar al haar aankopen schijnen via de cardmaatschappij een maand verzekerd te zijn (volgens het "niet goed, geld terug" principe. in principe krijg je alles 1 maand op zicht) of beschadigingen door eigen gebruik ed daar onder vallen durf ik niet te zeggen.
geen flauw idee hoe het verder werkt, maar dat is echt de service van de card.

(en nee, het is nog net geen AmEx Black)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:07
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
1. Waarom heb je een creditcard?
Internetaankopen & onvoorziene kosten

2. heb je er eentje met gespreid betalen? Zo ja, hoeveel per maand betaal je?
Nee.

3. Wat is je limiet?
Duizend euro.

4. Hoe zijn je ervaringen met de bank/maatschappij waar je de creditcard hebt?
In zijn geheel geen klachten (Postbank/MasterCard)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2005 @ 15:02 :
Heb er geen. Ik heb een pinpas die overal waar ik kom geaccepteerd wordt.
En wat als je in het buitenland iets wilt kopen wat duurder is dan het contante geld wat je hebt? In het buitenland kun je bijna nooit in de winkels pinnen.

Natuurlijk kun je het even achter laten leggen en een geldautomaat zoeken (al is dat in een vreemde stad alsnog lastig), maar een creditcard is op zo'n moment veel handiger. Veel mensen zijn niet bedacht op zulke situaties.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 19:48
fractuur
fractuur is offline
Maar kan je wel in diezelfde winkels terecht met een credit card? In Nederland gaat dat toch niet zo makkelijk?

OT: Ik heb er geen, ik red het wel met het saldo op mijn rekening.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
fractuur schreef op 30-08-2005 @ 20:48 :
Maar kan je wel in diezelfde winkels terecht met een credit card? In Nederland gaat dat toch niet zo makkelijk?
Dat is ons tot nu toe wel gelukt. Supermarkten, warenhuizen, tankstations. Bij supermarkten (en soms ook bij tankstations) informeren we meestal van te voren, dat we niet met problemen komen op het moment dat de kar al is volgeladen (of de tank al vol zit).
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ontopic: ik heb geen creditcard, omdat ik tot nu toe nog niet op vakantie ben geweest met iemand die geen creditcard had.

Als dat niet meer het geval is, zal ik er eens achteraan moeten. Ik weet niet precies hoe het zit met studentencreditcards, maar dan kom ik gauw genoeg achter.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nee, ik heb geen creditcard. als ik geld tekortkom heb ik wel wat kredietruimte op mn eigen pasje (geloof 1000 euro), en ik maak liever niet al te veel schulden. en mn pinpasje wordt toch overal geaccepteerd, dus die kan ik net zo goed gebruiken.

ik heb weleens een aanvraag gedaan voor een creditcard, maar toch maar vanaf gezien, want dan wordt t me veel te makkelijk om schulden te maken. geloof dat dat eentje van comfort card was of zo, weet niet precies meer, met een limiet van 5000 euro. (en mij kennende, maak ik die limiet binnen een maand op...)

maar ik kan me de voordelen van een creditcard (gespreid betalen, garantie-mogelijkheden en diefstalverzekering, betalen bij internet-winkels) wel voorstellen. toch zou ik bij internet-winkels liever onder rembours of met een acceptgiro betalen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 20:52
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik heb een credit card van de rabobank en een visa card.

1. Ik had een credit card nodig omdat ik voor mijn werk naar texas moest en mijn onkosten voor moest schieten. Visa heb ik er later bijgenomen als extra zekerheid; ik probeer hem nooit echt te gebruiken omdat de rente ervan vrij hoog is.

2. Mijn rabocard heeft geen gespreid betalen; dat word gewoon om de maand van m'n rekening afgetrokken; Visa moet ik gewoon elke maand een minimaal bedrag storten en kan ik dus gespreid afbetalen.

3. Mijn limiet op mijn rabocard is 2000 euro; het limiet op mijn visa card is 4500 euro.

4. De ervaringen met de bank zijn uitstekend; een bedrijf had me ooit is dubbel in rekening gebracht bij een aankoop en mijn bank heeft me toen geholpen daarmee en heb 't geld gewoon terug gekregen.

Ik vind een credit card heerlijk omdat het gewoon makkelijk is om bv. online dingen mee te kopen; rembours vind ik niks; moet je toch een behoorlijk bedrag uit een geldautomaat gaan pinnen.

En ja het is heerlijk makkelijk; als je echt een gat in je hand hebt, moet je er niet aan beginnen; maar gelukkig is het gat in mijn hand niet zodanig groot.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:18
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Ik heb een creditcard via de rabobank.. Rabocard (=mastercard).. betaal 3 euro per kwartaal ofzo.. heb em aangeschaft voor internetaankopen uit het buitenland.. erg handig..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:45
Verwijderd
1. Waarom heb je een creditcard?

Om bepaalde dingen op internet te kopen, die winkel accepteerde alleen cc
2. heb je er eentje met gespreid betalen? Zo ja, hoeveel per maand betaal je?
Nee, schrijven ze aan het einde van de maand gewoon af.
3. Wat is je limiet?
1250 euro volgens mij
4. Hoe zijn je ervaringen met de bank/maatschappij waar je de creditcard hebt?
Abn Amro, dus mastercard. Bevalt erg goed
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2005, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 30-08-2005 @ 20:25 :
En wat als je in het buitenland iets wilt kopen wat duurder is dan het contante geld wat je hebt? In het buitenland kun je bijna nooit in de winkels pinnen.

Natuurlijk kun je het even achter laten leggen en een geldautomaat zoeken (al is dat in een vreemde stad alsnog lastig), maar een creditcard is op zo'n moment veel handiger. Veel mensen zijn niet bedacht op zulke situaties.
Ja, maar ik wel, dus daarom heb ik niet zo'n ding.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 00:36
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Alex schreef op 31-08-2005 @ 00:45 :

Abn Amro, dus mastercard. Bevalt erg goed
Mastercard bevalt mij ook erg goed, die wilde verhalen die je wel eens hoort met fraude ed, heb ik tot nu toe geen last van gehad met mijn creditcard.

Maarja ik betaal altijd via beveiligde servers!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Creditcards
Daantje_0705
15 01-09-2011 15:51
Werk, Geld & Recht Fraude met mijn creditcard
Hakuna
18 20-08-2007 12:15
Werk, Geld & Recht Creditcard
Joël
17 16-06-2004 16:37
Werk, Geld & Recht [Creditcard]
Boozle
15 01-04-2004 12:39
Werk, Geld & Recht Creditcard
Verwijderd
1 21-08-2003 20:46
Software & Hardware Betalen met creditcard
MC
5 14-05-2003 19:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.