Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 20:25
.Pure
.Pure is offline
ik ben geen vegetariėr en ik ben zo opgevoed, mn hele familie eet vlees en ik vind het meestal lekker en daarom eet ik t.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2006, 22:03
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik vind vlees lekker, en heb er niks op tegen om dieren te slachten. Dat het soms wat diervriendelijker kan ben ik het wel een beetje mee eens. Aan de andere kant kan je ook de dieren zo goedkoop mogelijk slachten en het geld wat je daarmee wint/bespaart richting afrika sturen. Mensen blijven natuurlijk prioriteit, in mijn ogen in ieder geval wel. Daarom zou ik ook geen duur biologisch vlees kopen. Laten we eerst ons richten op de mensen in de wereld, als we in het jaar 2650 zover zijn dat iedereen normaal kan leven en niet dood gaan van de honger kunnen we aan de dieren gaan denken.
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 00:45
Tuxs
Avatar van Tuxs
Tuxs is offline
Hmm geen vegetarier... Tja, mensen staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen. Ik denk niet dat de prehistorische dieren rekening met ons zouden houden

Daarbij ken ik iemand die vegetarier is en die weet niet hoevaak niet aanwezig is op school omdat ie weer eens ziek is... Dat soort dingen heb ik geen zin in...

Verder niets persoonlijks tegen vegetariers
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 01:01
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Tuxs schreef op 03-01-2006 @ 01:45 :
Hmm geen vegetarier... Tja, mensen staan nu eenmaal bovenaan de voedselketen. Ik denk niet dat de prehistorische dieren rekening met ons zouden houden

Daarbij ken ik iemand die vegetarier is en die weet niet hoevaak niet aanwezig is op school omdat ie weer eens ziek is... Dat soort dingen heb ik geen zin in...

Verder niets persoonlijks tegen vegetariers
Die gast is gewoon weak. Ik vegetarieer al 13 jaar en ik ben nooit ziek.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 02:05
lipglossnblack
Avatar van lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 01-01-2006 @ 20:13 :
Ik ben het wel omdat ik vind dat er geen dier hoeft te sterven voor mijn voedsel zolang er ook ander voedsel is.


+ dat ik de gedachte dat je een afgeslacht beest zit te eten echt te vies voor woorden vind
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 09:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 02-01-2006 @ 23:03 :
Ik vind vlees lekker, en heb er niks op tegen om dieren te slachten. Dat het soms wat diervriendelijker kan ben ik het wel een beetje mee eens. Aan de andere kant kan je ook de dieren zo goedkoop mogelijk slachten en het geld wat je daarmee wint/bespaart richting afrika sturen. Mensen blijven natuurlijk prioriteit, in mijn ogen in ieder geval wel. Daarom zou ik ook geen duur biologisch vlees kopen. Laten we eerst ons richten op de mensen in de wereld, als we in het jaar 2650 zover zijn dat iedereen normaal kan leven en niet dood gaan van de honger kunnen we aan de dieren gaan denken.
misschien kan je ook beginnen met geen vlees meer te eten om de mensen in afrika te helpen want het eten van vlees kost relatief veeeeeeeel meer dan plantaardig voedsel, grote stukken grond die verbruikt worden, soja-veevoer dat verbouwd moet worden etc.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-01-2006 @ 19:28 :
Jawel, een deel van de dieren help je er wel mee. Niet allemaal nee.
Dat is wel zo, maar zolang er nog steeds veel melkproducten geconcumeerd worden, blijft de vleesindustrie bestaan. De melkindustrie houdt tenslotte de vleesindustrie in stand. Door geen vlees te eten helpen je de dieren, maar je helpt ze nog veel meer door geen melkproducten (En dan niet de melk zelf, maar de dingen waar melk inzit zoals koekjes, chips, melkchocola) te laten staan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 10:54
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Ik ben geen vegetariėr want ik ben lui dus vind ik het veel moeite
Bovendien woon ik nog gewoon bij mijn ouders en broer en ik vind het lullig voor mijn moeder als ze elke dag voor mij apart vleesvervanger moet maken (of als de hele familie geen vlees meer mag eten)
Verder vind ik veel vleesproducten gewoon te lekker om te laten staan
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:14
Tripo
Tripo is offline
Ik vind vlees gewoon erg lekker, we eten wel altijd biologisch vlees/scharrelvlees
Vind het gewoon te lekker om op te geven, en dat zal dan wel een 'luxe probleem' zijn maar dat is dan maar zo..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 11:21
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik vind vlees veel te lekker om t te laten staan. En ja er zijn genoeg vervangers, maar er gaat niks boven een lekker stukje echt vlees!!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 01:16
Verwijderd
Ik eet vlees omdat ik geboren ben als Omnifoor. Daar hoort vlees bij.

Ik neem trouwens aan dat er bij ons thuis een burgeroorlog ontstaat als vlees word afheschaft.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 09:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-01-2006 @ 17:41 :
maar vice, misschien kan je beter vleeseters een schuldgevoel aanpraten dan vegetariers
Dan gaan ze altijd zo zeiken
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:34
Sophiiee
Sophiiee is offline
Ik ben het NIET, want vlees is ZOOOO lekker.. al zou ik t willen, kan ik t toch niet..

en eerlijk gezegd.. vind ik dat vegetarische gedoe allemaal vette onzin..

dieren eten elkaar toch ook en geen vlees maar wel vis is dom doe t dan ook goed! en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:38
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik ben geen vegetarier omdat ik vlees lekker vind. Verder denk ik het argument 'zielig voor de dieren' onzin omdat veel dieren niet eens geleefd hadden als er geen vlees gegeten zou worden. Ook denk ik dat gematigd vlees eten gezond is, zonder vlees heb ik het gevoel dat je iets mist. (al weet ik dat het niet zo is).
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 04-01-2006 @ 14:38 :
Verder denk ik het argument 'zielig voor de dieren' onzin omdat veel dieren niet eens geleefd hadden als er geen vlees gegeten zou worden.
En dat was dan weer véél beter geweest, want dan hadden ze tenminste niet eerst hun korte rotleventje in de bio-industrie hoeven slijten
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:59
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline

dit is nog eens een reden
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 15:20
Tripo
Tripo is offline
niks aan toe te voegen idd
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:11
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 04-01-2006 @ 14:59 :
[afbeelding]
dit is nog eens een reden

Krijg gelijk honger.
zomaar ff langs de mcdonalds gaan
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 17:05
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 04-01-2006 @ 14:59 :
[afbeelding]
dit is nog eens een reden


Ik eet vlees omdat ik het lekker vind, hoewel ik wel bereid ben meer te betalen voor vlees dat van dieren komt die op een degelijke manier zijn opgevoed om geslacht te worden, dus geen intensieve fokking etc. Hetzelfde met zuivel/eieren uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:30
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik ben vegetarier voor mezelf. Ik wil niet meedoen aan de bioindustrie, en toen ik bij een vriendinnetje thuis zag dat een pasgeboren kalfje al 10 minuten na de geboorte zijn eerste shot antibiotica kreeg omdat het anders niet fatsoenlijk kon leven, besloot ik dat dit niet echt meer dieren zijn maar kunstmatig in stand gehouden wezens. En daarbij; alle hormonen en andere shit die dieren binnenkrijgen, nee dank je.

Nou moet ik wel zeggen dat ik het "makkelijker" heb dan andere mensen; mijn ouders zijn ook vegetarier, dus ik ben min of meer zo opgevoed. Ik zeg min of meer, want ik heb altijd de keuze gehad om vlees te eten, mijn ouders waren altijd bereid het voor me klaar te maken als ik het zou willen.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:54
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Sherco schreef op 04-01-2006 @ 19:30 :
Nou moet ik wel zeggen dat ik het "makkelijker" heb dan andere mensen; mijn ouders zijn ook vegetarier, dus ik ben min of meer zo opgevoed. Ik zeg min of meer, want ik heb altijd de keuze gehad om vlees te eten, mijn ouders waren altijd bereid het voor me klaar te maken als ik het zou willen.
Ja, dat is inderdaad wel een stuk makkelijker.
Mijn ouders zijn het er nog steeds niet helemaal mee eens maar hebben 'zich erbij neer gelegd'.

Verder ben ik het met George eens. Ik kan wel alles gaan herhalen wat ik vind want dat staat hier allemaal al.

O, en dit ook al een topic over dit onderwerp. Van drie maanden geleden..

http://forum.scholieren.com/showthre...ht=vegetarisch
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:01
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Ik ben geen vegetariėr, omdat ik geen reden zie om wel vegetariėr te worden. Ik heb geen zin om lekker eten te laten staan zodat er 1 koe minder geslacht wordt.
Sowieso is bij ons thuis niemand vegetariėr, als ik het vlees wat m'n ma klaarmaakt (meestal zitten er vier of twee stukken vlees in 1 pak, en we zijn met z'n vieren) niet op eet wordt het in de prullenbak geflikkerd.
Dan zijn die dieren pas voor niks gestorven.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sophiiee schreef op 04-01-2006 @ 14:34 :
dieren eten elkaar toch ook
En mannelijke eenden doen aan groepsverkrachtingen, waarbij het vrouwtje vaak verdrinkt. Als we dingen goedkeuren omdat ze ook in de dierenwereld voorkomen zijn we raar bezig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 04-01-2006 @ 14:38 :
Ik ben geen vegetarier omdat ik vlees lekker vind. Verder denk ik het argument 'zielig voor de dieren' onzin omdat veel dieren niet eens geleefd hadden als er geen vlees gegeten zou worden.
Wat een onzinredenatie. Het feit dat de dieren gemaakt zijn om een kutleven te hebben, maakt het toch niet minder kut voor ze?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 19:31
Verwijderd
Ik ben vegetariėr geworden toen de gekke koeienziekte en varkenspest in Nederland was. Ik vond het verschrikkelijk om te zien hoe de dieren behandelt werden. *Maakt lang verhaal kort* Ik besloot geen vlees meer te eten en ook geen vis inmiddels zijn we *eeh* 4 jaar verder? Ik eet geen vlees want ik vind het nog steeds erg hoe dieren behandelt worden en daarnaast vind ik het een raar idee om iets te eten wat ooit een levend dier was... En er is genoeg vervanging...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 20:32
Verwijderd
Ik was het uit overwegend gezondheidsoverwegingen, maar tegenwoordig eet ik qua vlees alleen kip of vis.

Maar ik eet lang niet elke dag vlees en als ik mee-eet met anderen zeg ik ook gerust dat ik die ene keer geen vlees hoef.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:32
Verwijderd
Ik ben geen vegetarier omdat ik vlees veel te lekker vind. Simpel
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 02:17
ForWhatIt'sWort
ForWhatIt'sWort is offline
Ik heb respect voor jullie die geen vlees eten maar ik vind vleeseten niets raars en hoezo zielig als je ziet hoe andere dieren een prooi eten valt t allemaal ineens mee... het is veel te lekker om niet te eten
__________________
Vla
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 09:29
Verwijderd
slacht jij je biefstuk ook zelf dan?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
ForWhatIt'sWort schreef op 05-01-2006 @ 03:17 :
Ik heb respect voor jullie die geen vlees eten maar ik vind vleeseten niets raars en hoezo zielig als je ziet hoe andere dieren een prooi eten valt t allemaal ineens mee...


A. Nee. Een varken in de bio-industrie heeft het waarschijnlijk kutter dan een gazelle die door een leeuw besprongen wordt.

B. Dat dingen in de dierenwereld gebeuren is geen reden om ze goed te keuren. Of vind je groepsverkrachtingen, zoals die bij eenden voorkomen, ook okee?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 17:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik ben geen vegetarier. Heb er wel over nagedacht, maar voordat ik een uiteindelijke beslissing had genomen bleek ik het lichamelijk niet te kunnen/mogen.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 19:02
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik ben wél vegetarier en dan vooral omdat ik het zielig vind voor de dieren...
weet je hoe ze behandeld worden Is echt mega zielig!!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 12:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 02-01-2006 @ 23:03 :
Ik vind vlees lekker, en heb er niks op tegen om dieren te slachten. Dat het soms wat diervriendelijker kan ben ik het wel een beetje mee eens. Aan de andere kant kan je ook de dieren zo goedkoop mogelijk slachten en het geld wat je daarmee wint/bespaart richting afrika sturen.
Oh ja, want dat gebeurt.

Citaat:
Mensen blijven natuurlijk prioriteit, in mijn ogen in ieder geval wel. Daarom zou ik ook geen duur biologisch vlees kopen.
Je bent principieel tegen biologisch vlees omdat je meer waarde hecht aan andere zaken?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 12:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 02-01-2006 @ 23:03 :
Ik vind vlees lekker, en heb er niks op tegen om dieren te slachten. Dat het soms wat diervriendelijker kan ben ik het wel een beetje mee eens. Aan de andere kant kan je ook de dieren zo goedkoop mogelijk slachten en het geld wat je daarmee wint/bespaart richting afrika sturen.
Sorry maar nu moet ik echt lachen. Onwetend dat je bent. Weet je wel wat het vlees eten al niet voor gevolgen heeft in landen als afrika?

Maar goed je bent nog jong waarschijnlijk. Ik zou zeggen..ga maar eens heel wat inlezen. Sites daarover weet je vast te vinden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:32
dafzzz
dafzzz is offline
Citaat:

Daarbij ken ik iemand die vegetarier is en die weet niet hoevaak niet aanwezig is op school omdat ie weer eens ziek is... Dat soort dingen heb ik geen zin in...
ff gekke vraag misschien::
waarom leg jij het verband tussen vegetarier zijn en veel ziek zijn?!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:41
dafzzz
dafzzz is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 04-01-2006 @ 20:01 :
Ik ben geen vegetariėr, omdat ik geen reden zie om wel vegetariėr te worden. Ik heb geen zin om lekker eten te laten staan zodat er 1 koe minder geslacht wordt.

hmm,, als honderd mensen juist eens het omgekeerde deden: 1 koe laten leven, dan zijn er toch weer 100 koeien niet geslacht hoefden te worden!
misschien lijkt het maar alsof elke vegetarier slechts één druppel op de gloeiende plaat gooit, maar een heleboel druppels kunnen een emmer vullen!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 17:18
***ailį***
Avatar van ***ailį***
***ailį*** is offline
Citaat:
Vice schreef op 31-12-2005 @ 17:48 :
Waarom ben je dan geen veganist? Zuivelproducten komen uit de zelfde gruwelijke industrie als vlees. Melk drinken en eieren eten is in mijn ogen ook even fout als vlees eten.
eerlijk gezegd begrijp ik dat niet zo goed... wat is er mis met melk drinken en eieren eten? Daar hebben die dieren toch geen last van... mijn kind gaat later ook mijn melk drinken

Ik ben geen vegetarier... ik hou van vlees. Ik kan er verder nix aan toevoegen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 18:40
Verwijderd
Citaat:
***ailį*** schreef op 08-01-2006 @ 18:18 :
eerlijk gezegd begrijp ik dat niet zo goed... wat is er mis met melk drinken en eieren eten? Daar hebben die dieren toch geen last van... mijn kind gaat later ook mijn melk drinken

Ik ben geen vegetarier... ik hou van vlees. Ik kan er verder nix aan toevoegen
De dieren worden daarvoor gehouden in de bio-industrie, en dįįr hebben ze last van . Je kunt dat natuurlijk oplossen door biologische zuivel en eieren te kopen; dan worden de dieren nog niet perfect behandeld, maar al wel een heel stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 18:47
Verwijderd
ik ben niet vegetarisch omdat ik vlees te lekker vind en die dieren toch wel dood gaan :x
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 19:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-01-2006 @ 19:47 :
ik ben niet vegetarisch omdat ik vlees te lekker vind en die dieren toch wel dood gaan :x
Je ziet zelf toch wel de belachelijkheid van dat laatste argument, mag ik hopen?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:01
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
dafzzz schreef op 08-01-2006 @ 15:32 :
ff gekke vraag misschien::
waarom leg jij het verband tussen vegetarier zijn en veel ziek zijn?!
die gast heeft te veel naar beugelbekkie gekeken
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:11
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
ik ben een jaar of 4 vegetariėr geweest en toen was ik het gewoon spuugzat.
zonder vlees vind ik eten niet meer lekker en ik werd die valess en quorn hartstikke beu.
toch zal ik nu niet ineens vegetariėrs gaan overtuigen dat het toch geen zin heeft en vind ik nog steeds dat ELK dier tot hun laatste zucht met respect behandeld moet worden. ik heb alleen geen zin meer om rekening te houden met alle verpakkingen en als ik ergens bij mensen ga eten enzo.
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 20:12
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-01-2006 @ 19:47 :
ik ben niet vegetarisch omdat ik vlees te lekker vind en die dieren toch wel dood gaan :x
Het gaat er dan ook niet om dat die dieren doodgaan, het gaat erom dat ze doodgaan nadat ze hun hele leven met z'n twintigen op een vierkante meter hebben geleefd, omdat het nog steeds als normaal wordt gezien dat varkens onverdoofd gecastreerd worden en dat bij kippen de snavel zomaar wordt afgesneden of zelfs gebrand, ik kan zo nog wel een heel verhaal verder typen maar ik denk dat je het wel snapt zo.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 22:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 08-01-2006 @ 21:11 :
zonder vlees vind ik eten niet meer lekker en ik werd die valess en quorn hartstikke beu.
Ik snap sowieso niet dat mensen valess eten inplaats van vlees. Er zijn zoveel betere vleesvervangers die wel biologisch zijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 22:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vind Valess wel lekker, vooral het 'gehakt', veel beter dan dat quorngehakt want dat vind ik echt vies.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 23:32
***ailį***
Avatar van ***ailį***
***ailį*** is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-01-2006 @ 19:40 :
De dieren worden daarvoor gehouden in de bio-industrie, en dįįr hebben ze last van . Je kunt dat natuurlijk oplossen door biologische zuivel en eieren te kopen; dan worden de dieren nog niet perfect behandeld, maar al wel een heel stuk beter.
oooh... op die fiets.. wuahah daar had ik ff niet aan gedacht. Ik heb namelijk mn tante in mn hoofd... (in Suriname) die had 5000 kippen die rondrenden en elke ochtend ging ik de eieren rapen en aten we een ei nix mis mee
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 09:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Tjongejonge... Ik lees hier dit topic door en van sommige reacties gaan werkelijk mn haren recht overeind staan...

Ik ben al vanaf mijn 7e vegetarisch, ik weet niet meer wat de aanleiding was, maar waarschijnlijk zag ik iets gruwelijks op tv. Ik heb toen tegen mijn ouders (die beide wel vlees aten) gezegd dat ik geen vlees meer wilde eten omdat ik dat zielig vond voor de dieren. Mijn vader (die altijd kookt) heeft vanaf toen altijd rekeing met mij gehouden en daar ben ik hem heel dankbaar voor

Het viel me op dat er best veel mensen (niet alleen op dit forum) zeggen dat ze vegetariėr zijn omdat dat toch niets uitmaakt. Dit is natuurlijk wel zo makkelijk om te denken. Weg is je schuldgevoel, maar op die manier gebeurd er dus nooit iets! Het klinkt cheesy, maar is wel waar: 'een beter milieu begint bij jezelf'. Waarmee ik bedoel dat je wel kan blijven roepen dat er zoveel fout is in deze wereld, maar dat je niet kan verwachten van anderen dat ze alles doen. Eigenlijk is dat vrij egoļstisch!

Nou vind ik helemaal niet dat iedereen vegetarisch zou moeten worden, integendeel, iedereen heeft de vrije keus. Maar uit vele onderzoeken is gebleken dat Nederlanders gemiddeld veel meer vlees eten dan ze nodig hebben. Daarom zou het al geweldig zijn als deze mensen eens na zouden denken bij wat ze op hun bord kregen en misschien een beetje minderen.

Laatst zag ik iets op tv waarbij je zag hoe kuikens worden vervoerd. Duizenden van die fluffige gele kuikentjes die met zn allen over een lopende band werden gestuurd, ernaast zaten mensen die zo handenvol kuikens pakten en in van die platte stapelkratten stopten, deze werden dan bovenop elkaar gestapeld om te worden vervoerd.

En over het vervoer gesproken, is het je ooit opgevallen dat dieren door heel Europa worden vervoerd voordat ze orden geslacht? Ik rijd soms voorbij zo'n vrachtwagen en als je door de spleten aan de zijkant kijkt zie je bange koeien/varkens/kippen die met veel te veel dieren staan opgepropt in het laadruim.

Een veelgebruikt argument is ook dat de mens een vleeseter is en dat het dus zo hoort om veel vlees te eten. Het is wel erg makkelijk om dit te ontkrachten... Wat zijn de uiterlijke kenmerken van vleeseters? Ze hebben lange klauwen en veel scherpe tanden. En voor zover ik weet hebben mensen geen van beide. Het gebit van de mens duidt erop dat we oorspronkelijk zowel vlees als groenvoer HOORDEN te eten, waarom lijkt het dan nu soms zo dat de mens een carnivoor is?

Hah, dat ook weer kwijt
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 10:06
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 09-01-2006 @ 10:22 :
*knip*
\m/
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 10:51
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
George schreef op 09-01-2006 @ 11:06 :
\m/
Ehm... Wat betekent dat? Tralala....
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 10:54
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 09-01-2006 @ 11:51 :
Ehm... Wat betekent dat? Tralala....
laten we het erop houden dat ze het met je eens is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.