Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2007, 21:53
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Een lang verhaal in 't kort:

enige maanden geleden heb ik via een site studieboeken besteld. Volgens afspraak zou mijn vader deze boeken betalen; de acceptgiro heb ik dan ook aan hem gegeven. De boeken zijn geleverd op mijn thuisadres (met de rekening), terwijl ik op kamers woon.

Nu, maanden later dus, krijg ik opeens een mailtje van een incassobureau dat er na herhaalde pogingen nog geen betaling had plaatsgevonden. Hierbij een voorstel met korting en de plicht voor 1 jan. a.s. te betalen alsvorens ze richting kantorechter gaat. De optie voor een betalingsregeling is er nog wel.
Ik heb uiteraard m'n vader gebeld en hij belooft er maandag achteraan te gaan. Dit vertrouwen is, hoe erg ook, nu een beetje weg. Zodra hij aangeeft "iets" geregeld/betaalt zegt te hebben, zal ik het moeten controleren. (en als er dan nog niks geregeld is, zal ik zelf een regeling treffen natuurlijk).

Mijn vragen:
- kan ik een incassobureau bellen nadat m'n pa dit heeft gedaan?
- zover laat ik het niet komen, maar: wat zouden de gevolgen zijn als dit voor de kantorechter komt?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2007, 11:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Jij hebt de bestelling geplaatst en de boeken ontvangen. Dat erken je.

Antwoorden:
-Je kunt zeker het incassobureau bellen nadat je vader dit heeft gedaan. Het spreekt jou er immers op aan.
-Als je dit voor de kantonrechter laat komen, zul je worden veroordeeld tot het betalen van de boeken + de incasso- en proceskosten van de tegenpartij.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 11:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet helemaal relevant voor de vraag, maar kun jij niet zelf die rekening betalen en je vader dan het betreffende bedrag op jouw rekening laten storten?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 18:32
Verwijderd
Je vader heeft dus nog niets betaald, dus de brief klopt? Of heeft hij wel betaald en klopt die brief gewoon niet?

Er moet natuurlijk gewoon betaald worden, als je vader dat niet doet, zit jij straks in de problemen (want jij bent de daadwerkelijke koper van de boeken, jij hebt ze besteld en ontvangen). Dus ik raad je aan zelf te betalen en het dan daarna met je vader te regelen, om verdere problemen te voorkomen, hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 13:43
Verwijderd
Het enige dat de leverancier van die boeken ziet, is dat je op jouw naam een bestelling hebt geplaatst en dat de acceptgiro aan jou is gericht. Dat je met je pa hebt afgesproken dat hij ze zou betalen en dat pa die acceptgiro heeft gekregen en had móeten betalen, zal ze werkelijk worst wezen. Dus ik zou maar als de wiedeweerga zelf die boeken betalen, want anders krijg je inderdaad gesodemieter, en je hebt geen poot om op te staan. Dat jouw pa kennelijk laks is geweest met betalen is gewoon lomp in zijn verhouding tot jou, maar daar heeft de leverancier van die boeken (en dus ook het incassobureau en uiteindelijk de kantonrechter) werkelijk geen enkele boodschap aan.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, lomp van je pa, dat zonder twijfel. Maar goed, juridisch is dat natuurlijk volstrekt irrelevant.

Als dit voor de kantonrechter komt dan dwingt het incassobureau een betaalvonnis af, waarmee ze betaling af kunnen dwingen (naam zegt het al) en waarmee men zelfs spullen van je kan veilen om aan de te betalen som te komen.

Dan is er overigens inderdaad al een keer of drie dringen aangemaand.

Laat dat dus gewoon niet gebeuren. Betaal zelf, mail daarna je pa dat je nog X euro aan onnodige incassokosten en een biertje van hem tegoed hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Werk, Geld & Recht incasso berichten via de email
Droomvlucht
6 22-08-2010 10:37
Werk, Geld & Recht IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal.
robser
68 06-08-2008 18:22
Werk, Geld & Recht [IB-Groep] Weigerachtige ouders
Daantje_0705
40 17-09-2005 11:59
Werk, Geld & Recht Problemen met ADSL van Zonnet.
Verwijderd
12 25-12-2004 11:02
Werk, Geld & Recht vraagje over betaling
Verwijderd
17 03-06-2004 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.