Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2008, 12:54
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Dan moet je wel Vista 64-bit nemen en niet 32-bit, anders kun je sowieso niet de complete 4GB gebruiken.
dat had ik begrepen ja
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2008, 15:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Een Asus P5K met een nVidia-kaart vind ik niet het slimste. Kun je beter een ATi kaart erin doen zodat je later een andere erbij kan prikken wanneer spellen te traag worden.
De 8800GT geeft op dit moment BY FAR de beste prijs/prestatie verhouding. Dus nee, het is alles behalve 'slimmer' een Ati kaart te komen. Ati loopt, totdat ze met iets nieuws komen, gewoon achter nu op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:06
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
@Chimera:
Niet mee eens. De 8800GT is grotendeels nog steeds slecht verkrijgbaar, en de kaarten die verkrijgbaar zijn lopen vaak tegen de 300 aan, terwijl de HD3870 een stuk goedkoper is. Daarnaast is de UVD van de ATi-kaart veel beter en heeft de kaart DX10.1. Velen bestempelen DX10.1 als onnodig, ook nVidia, maar dat is gewoon omdat ze het zelf niet hebben en ATi dwars willen zitten. Microsoft zei dat het een miniscule update is, wat waar is, Crytek zei dat het niet nodig is en nVidia ook, maar die zijn beide deel van het TWIMTBP programma. Als je mijn hele uitleg van DX10.1 wilt weten moet je maar hier kijken:

http://forum.techzine.nl/forum/list_...468930#1468930

Kortom, 8800GT heeft misschien dikke FPS, maar qua prijs/feature-verhouding wint de HD3870 het zeker. Ook qua toekomstgerichtheid.. Daarnaast is het voor beide kaarten vaak hetzelfde verhaal. Of ze zijn beide speelbaar, of beide onspeelbaar. Wat boeit het als de 8800GT 140fps kan halen en de HD3870 maar 100? Of als de 8800GT 15FPS haalt en de HD3870 12FPS??
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:36
Verwijderd
Zeg, neem je nu een Chieftec voeding of die Huntkey? Ik heb van mijn alwetende hardwarevriendjes gehoord dat Chieftec nogal brak is en het laatste wat je wil is dat je pc van drieduizend monies gemold wordt door een kutvoeding.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 18:49
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Hmz.. mijn Chieftec voeding uit dec. 2004 die ik inmiddels verkocht heb doet het anders nog prima bij de nieuwe eigenaar. Chieftec is Sirtec en dat is iig beter dan Huntkey voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:56
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
*Zucht*.. Chieftec en Huntkey zijn beide prima voedingen.. Kijk anders als voorbeeld deze review van Huntkey:

http://www.madshrimps.be/?action=get...67&articID=537
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 09:12
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik weet nog niet welke ik neem als ze allebei even goed zijn, dan maakt het me niet zo veel uit

@ ]{ing; Gefeliciteerd
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 11:32
Verwijderd
Citaat:
@Chimera:
Niet mee eens. De 8800GT is grotendeels nog steeds slecht verkrijgbaar, en de kaarten die verkrijgbaar zijn lopen vaak tegen de 300 aan, terwijl de HD3870 een stuk goedkoper is. Daarnaast is de UVD van de ATi-kaart veel beter en heeft de kaart DX10.1. Velen bestempelen DX10.1 als onnodig, ook nVidia, maar dat is gewoon omdat ze het zelf niet hebben en ATi dwars willen zitten. Microsoft zei dat het een miniscule update is, wat waar is, Crytek zei dat het niet nodig is en nVidia ook, maar die zijn beide deel van het TWIMTBP programma. Als je mijn hele uitleg van DX10.1 wilt weten moet je maar hier kijken:

http://forum.techzine.nl/forum/list_...468930#1468930

Kortom, 8800GT heeft misschien dikke FPS, maar qua prijs/feature-verhouding wint de HD3870 het zeker. Ook qua toekomstgerichtheid.. Daarnaast is het voor beide kaarten vaak hetzelfde verhaal. Of ze zijn beide speelbaar, of beide onspeelbaar. Wat boeit het als de 8800GT 140fps kan halen en de HD3870 maar 100? Of als de 8800GT 15FPS haalt en de HD3870 12FPS??
Dit hangt er natuurlijk ook vanaf waar je het ding probeert te halen. Hier in Eindhoven e.o. kun je een random computerwinkel binnenlopen (en dat zijn er veel hier) en de deur uitwandelen met een 8800GT voor ~ 230 - 260 euro.
Het hele DX10 verhaal is sowieso een fiasco, het ziet er _iets_ beter uit maar ik ben echt niet overtuigd door de spellen tot op heden en UVD is met zo'n pc niet echt nodig, dat ding is meer dan snel zat.
Het gaat eigenlijk meer om je eigen voorkeur dan om iets anders hier. Beide kaarten zijn een goede koop imo.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 16:26
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Je hebt totaal het punt van DX10 en DX10.1 gemist De reden dat DX10 geen performancewinst en beeldwinsten geeft tov DX9 is omdat DX10 eigenlijk afgeknepen is zodat DX10.1 en DX10 ontstaan zijn. DX10.1 was de originele DX10. Maar nVidia kon het niet implenteren dus heeft Microsoft het uitgesteld. Maar goed. Ik ben het er wel mee eens dat ze allebei een goede koop zijn, maar de HD3870 spreekt mij meer aan door de features En over UVD heb ik het niet over de snelheid, maar over de kwaliteit van het beeld. Maar uh.. Genoeg hierover Je mag op mij reageren, maar ik ga er niet meer op in zodat het topic over de PC van de ts blijft gaan en niet teveel over nvidia vs ati of dx9 vs dx10 vs dx10.1 of wat dan ook.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 19:36
Verwijderd
Knap dat je dat uit die ene regel kunt halen
Uiteindelijk komt het er op nog steeds op neer dat beide kaarten snel zat zijn, genoeg features ondersteunen en dat allemaal voor een redelijk beschaafde prijs.

@ TS:
Al gekozen welke voeding je nu erin gaat zetten?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 20:25
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Knap dat je dat uit die ene regel kunt halen
Uiteindelijk komt het er op nog steeds op neer dat beide kaarten snel zat zijn, genoeg features ondersteunen en dat allemaal voor een redelijk beschaafde prijs.

@ TS:
Al gekozen welke voeding je nu erin gaat zetten?
nee niet echt, als ze allebei even goed zijn, dan maakt het mij eerlijk gezegd niet zo veel uit?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 22:43
Verwijderd
Citaat:
nee niet echt, als ze allebei even goed zijn, dan maakt het mij eerlijk gezegd niet zo veel uit?
Neuh, dat zou mij dan ook niet zo veel uitmaken. Persoonlijk zou ik voor de Chieftec gaan omdat ik dat merk ken en weet dat het wel tegen een stootje kan. Huntkey is een voor mij onbekend merk.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 23:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zou eigenlijk eerder voor deze gaan:

http://www.azerty.nl/producten/produ...psu-450vx.html

Is iets duurder, maar daar krijg je wel hele goede kwaliteit voor terug (ding wordt gemaakt door Seasonic en is ook nog eens lekker stil)
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 23:12
Verwijderd
Das inderdaad ook een goeie maar goed, zo blijf je bezig natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 08:04
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik weet nog niet welke ik neem als ze allebei even goed zijn, dan maakt het me niet zo veel uit

@ ]{ing; Gefeliciteerd
Dankjewel

Ik zou zoiets als Marco zegt nemen als PSU. Corsair of Seasonic en dan het liefst nog modulair. Als het goedkoper moet Coolermaster of Chieftec..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 10:07
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Jemig, wat zijn die duur allemaal rond de 60 - 100 euro Maar is goedkoop (die chieftec) per definitie zoveel slechter?

en is 450W een pré? of bij voorkeur hoger?

En welke merk voor een videokaart is goed? Want de een is een 10je duurder dan de ander, maar als die veel beter is, neem ik liever die natuurlijk Ik was er al wel uit dat ik een 8800 GT 512 mb neem maar van welk merk? Er zijn zoveel..

Zoals deze dan? "maar" 284 euro:
Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16

Terwijl de 8800 GT 250 ongeveer is. Maar als de GTS zoveel beter is ben ik wel bereid iets meer uit te geven..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."

Laatst gewijzigd op 09-01-2008 om 10:18.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 10:38
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Goedkoop is niet per definitie slechter, maar een voeding is een belangrijk onderdeel van je PC, het is helemaal niet erg om daar een paar tientjes méér aan uit te geven 450W is genoeg, veel meer dan dat zou ik ook weer niet nemen (wordt alleen maar onnodig duur).

Het merk bij een videokaart is niet zo heel belangrijk, het gaat vooral om de chip die erop zit (de 8800 GT dus, die is overal hetzelfde) en de hoeveelheid geheugen. Je kunt dus net zo goed deze nemen, die is 225 euro.

Wat betreft de 8800 GTS: die is een stuk(je) langzamer dan de 8800 GT, dus die zou ik zeker niet nemen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 11:41
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Goedkoop is niet per definitie slechter, maar een voeding is een belangrijk onderdeel van je PC, het is helemaal niet erg om daar een paar tientjes méér aan uit te geven 450W is genoeg, veel meer dan dat zou ik ook weer niet nemen (wordt alleen maar onnodig duur).

Het merk bij een videokaart is niet zo heel belangrijk, het gaat vooral om de chip die erop zit (de 8800 GT dus, die is overal hetzelfde) en de hoeveelheid geheugen. Je kunt dus net zo goed deze nemen, die is 225 euro.

Wat betreft de 8800 GTS: die is een stuk(je) langzamer dan de 8800 GT, dus die zou ik zeker niet nemen.
oke want bij zo'n computerzaak zeiden ze dat ik beter niet die Club 3D merk kon nemen omdat dat een onbekend merk was en dan zou ik problemen kunnen krijgen met mn garantie e.d. Maar dat is dus niet zo?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 11:53
Verwijderd
Dat is je reinste onzin. Club3D is zeker geen klein merk meer te noemen en qua kwaliteit goed genoeg. Garantie zijn ze meestal sneller mee dan Asus (maar Asus' garantieafdeling is sowieso om te janken).
Club3D kun je gerust aanschaffen, de kaarten zijn vrijwel allemaal gebaseerd op nVidia's referentiekaart. Let wel op op standaard overgeclockte modellen, klinkt leuk MAAR de 8800GT kaarten zijn niet super gekoeld en nVidia staat het standaard-overclocken van deze kaarten ook niet meer toe.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 12:21
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Citaat:
Wat betreft de 8800 GTS: die is een stuk(je) langzamer dan de 8800 GT, dus die zou ik zeker niet nemen.
Klopt in dit geval, maar er moet onderscheid gemaakt worden tussen de 320, 640 en 512MB GTS kaarten. De 512 GTS is nieuw, en zo'n 5% sneller dan de GT. Bijna, en in sommige gevallen waarschijnlijk op GTX niveau dus.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 12:31
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ah, oke Blijft de prijs/prestatieverhouding van de GT natuurlijk wel beter, de GTS 512MB is immers zo'n 15-20% duurder, en maar 5% sneller.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 12:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Wat ik hier trouwens zei:

Citaat:
Dat zou ik niet doen, er bestaan wel reepjes van 2GB maar die zijn redelijk duur. Dan zou ik gewoon 4 x 1GB nemen, maar zoals je zegt heb je dan ook een 64-bit OS nodig waar ook weer een aantal nadelen aan kleven.
Klopt niet, ik zag later dat je ook gewoon dit kunt kopen. Goedkoper dan 4 x 1GB
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:01
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Wat ik hier trouwens zei:



Klopt niet, ik zag later dat je ook gewoon dit kunt kopen. Goedkoper dan 4 x 1GB
oke nice thx

maar wat Dittrich zei, moet ik dan een koeler erbij aanschaffen oid?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:07
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
oke nice thx

maar wat Dittrich zei, moet ik dan een koeler erbij aanschaffen oid?
Nee, het is alleen dat de koeling voldoet en niet bedoeld is voor heftig oc-en
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Gewoon opletten dus dat je geen kaart koopt die standaard overgeclockt is (de "engine" hoort op 600MHz te lopen en het geheugen op 1800MHz, zoals bij de kaart die ik eerder liet zien).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:15
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
dan wordt het dit:

Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 66,01
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775 € 164,53 € 164,53
EVGA GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16 € 237,30 € 237,30
Asus P5K,Retail € 96,44 € 96,44 2-3 dagen, op voorraad bij leverancier verwijder
Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 98,18 € 98,18
Samsung SH-S203B,OEM, Zwart, Serial ATA150 € 24,72 € 24,72
Corsair CMPSU-450VX,450Watt, Retail € 61,76 € 61,76
Cooler Master Centurion 5, Zwart, zilver € 52,25 € 52,25 14 dagen verwijder
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX, Nederlands € 91,30 € 91,30
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 48,99 € 48,99

totaal incl btw: 941,48

dan nog btw er af voor mij.. wordt dus ongeveer 790 euro.. dan nog 300 euro er af van deze pc, kortom dit systeem gaat mij ongeveer 490 euro kosten
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:24
Verwijderd
Ziet er goed uit.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 14:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 11:17
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
centurion 5 is op zich een prima case.. alleen vind ik persoonlijkk de 80mm front casefan een beetje luidruchtig op tijden.. verder ziet het er allemaal wel mooi uit..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 12:19
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
tis dezelfde kast die ik nu heb, ben er tevreden mee wel opzich, ik vind alleen dat er zo snel stof op komt.. (bij de ventilatiegaten dus)
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 12:56
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
centurion 5 is op zich een prima case.. alleen vind ik persoonlijkk de 80mm front casefan een beetje luidruchtig op tijden.. verder ziet het er allemaal wel mooi uit..
Heb bij vorig model centurion de cooler master fan gewoon vervangen voor een panaflo (panasonic) met 20dBa.. dan is prima stil, en je hebt directe koeling voor 2 hdd's
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 09:32
Verwijderd
Citaat:
tis dezelfde kast die ik nu heb, ben er tevreden mee wel opzich, ik vind alleen dat er zo snel stof op komt.. (bij de ventilatiegaten dus)
Komt door de stoffilters. Alle stof die daarin blijft hangen (en die je dus ziet) zou normaliter in je pc zijn verdwenen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 10:45
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Komt door de stoffilters. Alle stof die daarin blijft hangen (en die je dus ziet) zou normaliter in je pc zijn verdwenen
oke dat is dan dus goed toch
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 18:25
Verwijderd
Citaat:
oke dat is dan dus goed toch
Jup. Niet vergeten om een keer in de zoveel maanden je pc even schoon te maken van alle stof. Staat netjes en houd je pc ook koel
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:49
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
haha moet je nagaan dat ik 1 jaar geleden 1800 euro voor :


Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs)
Memory: 2048MB RAM
MSI NX7900 GT/GTO (NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO)
ACER Plug and Play Monitor
Monitor Max Res: 1600,1200
Description: Sound Blaster Live! 24-bit
Logitech PS/2 Mouse + toetsenbord
2x 300 gigsata 7200 sygate schijfen
1 plextor dvd branden + 1 plextor dvdrom
2x 1 gig ram
netwerk kaartje

betaalde, volgens mij is dat nu ook niks meer waard

2 gig geheugen voor 50 euro tegenwoordig wtf
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 03:43
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Citaat:
haha moet je nagaan dat ik 1 jaar geleden 1800 euro voor :

E6600 / 2GB / 7900GT/GTO
&stuff

2 gig geheugen voor 50 euro tegenwoordig wtf
Klopt, 't is 'n goede tijd om te kopen .. iets meer dan 2 jaar geleden legde ik het volgende neer:

Gigabyte MB - 170 euro
3800+ X2 - 385
XFX 7800GT-OC - 399 (en toen kwam de 7900GT uit )
2GB - 171 (4x42,75 voor 512MB reepjes, 1GB had toen nog hoge CAS ofzo, en was duurder)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2008, 12:39
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
3800+ X2 - 385

Woa..

Ik weet trouwens niet zeker of het zo'n goede tijd is.. bedoel voor hetzelfde geld zijn de prijzen bijna net zo heftig gedaald over twee jaar en lachen we om de E6750 voor 140 euro die dan 30 euro kost.

Maargoed je koopt inderdaad aardig wat PC voor een stuk minder geld tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 13:45
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ik weet trouwens niet zeker of het zo'n goede tijd is.. bedoel voor hetzelfde geld zijn de prijzen bijna net zo heftig gedaald over twee jaar en lachen we om de E6750 voor 140 euro die dan 30 euro kost.
Dan kun je blijven wachten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 19:00
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik ga het ook pas over een maand of 2 maand kopen
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 20:29
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dan kun je blijven wachten natuurlijk.
Zeg ook niet dat je daarom moet gaan zitten wachten. Feit is dat er beweerd wordt dat hardware op dit moment goedkoop zou zijn, ik betwijfel dat dat beeld over 2 jaar anders is. Devaluatie en afschrijving gaat net zo hard..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 11:44
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Citaat:
Zeg ook niet dat je daarom moet gaan zitten wachten. Feit is dat er beweerd wordt dat hardware op dit moment goedkoop zou zijn, ik betwijfel dat dat beeld over 2 jaar anders is. Devaluatie en afschrijving gaat net zo hard..
Ja, dat gaat gewoon door, maar dat is niet het enige, de voornaamste reden dat 't een goede tijd is, is de 8800GT. Erg goedkoop voor een kaart die zulke prestaties levert in vergelijking met de modellen er boven.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 20:31
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Voor gamers inderdaad, dan is de 8800GT wel interassant. Helaas zijn ze in webshops waar ze <220 (209 of 205 ofzo) zijn slecht verkrijgbaar of gewoon niet..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 00:36
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Ja, uiteraard voor gamers, ik bemoei me ook zo min mogelijk met mensen die geen game-pc samen willen stellen. Het kijkt makkelijker als je iets samenstelt wat je zelf samen zou stellen. Die leverbaarheid is inderdaad ruk.. vreselijk zonde.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:12
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Nou ja geen game pc.. is eigenlijk hetzelfde maar dan zonder al te heftige videokaart (iets als ATI HD2600 of GF 8600).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nou ja geen game pc.. is eigenlijk hetzelfde maar dan zonder al te heftige videokaart (iets als ATI HD2600 of GF 8600).
8600 komt niet in de buurt van een 8800 GT.

Op dit moment ben je gewoon niet goed bezig als je een game PC samenstelt en geen 8800GT neemt (tenzij je echt geld over hebt, en dan kun je het best voor 2x8800GT in SLI gaan, dat is sneller en nauwelijks duurder dan een enkele 8800GTX). De Asus 8800GT is echt wel leverbaar voor tussen de 205 en 215.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 13:57
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
8600 komt niet in de buurt van een 8800 GT.

Op dit moment ben je gewoon niet goed bezig als je een game PC samenstelt en geen 8800GT neemt (tenzij je echt geld over hebt, en dan kun je het best voor 2x8800GT in SLI gaan, dat is sneller en nauwelijks duurder dan een enkele 8800GTX). De Asus 8800GT is echt wel leverbaar voor tussen de 205 en 215.
Daarom, ik had het erover dat airbag zich niet wil bemoeien met een non-game pc, terwijl die eigenlijk exact dezelfde specs zou hebben maar dan met bijvoorbeeld de zwakkere 8600 of een HD2600.

HD3870 of 8800GT voor de game pc, 8600 of HD2600 voor een non-game pc lijkt mij een redelijke keuze.

8800GT in SLI is vast snel, benieuwd naar benchmarks daarvan. Als je er twee krijgt voor totaal 410 is dat waarschijnlijk stuk interessanter dan 1 GTX (of Ultra)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 20:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
@ freakinaround; aangezien je nog gaat wachten zou ik zeker kiezen voor de Geforce 9600 GT die rond februari uitkomt Dit is een nieuwe kaart van nVidia gericht op de 'middenklasse', maar is qua specificaties zo goed als gelijk aan dan de 8800GT, soms wat slechter, soms wat meer. MAar wel een stuk goedkoper! (link)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 13:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Euh, dat ding presteert slechter dan een 8800GS...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 13:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik had het gisteren gezien. Iets te enthousiast gepost ;P Maar niet 'veel' slechter, zeker niet gezien de prijs.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 13:23
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
8600 komt niet in de buurt van een 8800 GT.

Op dit moment ben je gewoon niet goed bezig als je een game PC samenstelt en geen 8800GT neemt (tenzij je echt geld over hebt, en dan kun je het best voor 2x8800GT in SLI gaan, dat is sneller en nauwelijks duurder dan een enkele 8800GTX). De Asus 8800GT is echt wel leverbaar voor tussen de 205 en 215.
de HD 3870 doet nauwelijks onder in prestaties voor een lagere prijs.. dus "niet goed bezig" lijkt me nogal overdreven..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Airflow Antec 300 in stoffige omgeving.
Severus
9 09-12-2011 12:13
De Kantine improvisaaitie #1295
Verwijderd
500 28-01-2011 17:24
Software & Hardware Wat is verstandiger, financieel gezien: 360 kopen of PC upgraden:
Verwijderd
12 27-06-2008 22:42
Psychologie Het-Grote-Positieve-Topic
rare kwast
493 18-01-2008 08:35
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.