Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2015, 23:10
Sjoerd34
Sjoerd34 is offline
Hey mensen

Ik ben een vierdejaars BE-student aan de HES A'dam. Vorig jaar heb ik de meewerkstage bij een Gemeente gelopen en momenteel schrijf ik mijn scriptie bij een dienstverlenend bedrijf.

Hierna wil ik een (pre-master) accountancy opleiding bij Nyenrode of RUG volgen en daarnaast werken bij een BIG 4 kantoor. Omdat ik als BE-er tekortkomingen zal hebben in de accountancy, pieker ik enorm of ik wel kennis heb en/of ik kundig in het vak zal zijn. Ondanks dat ik vrij hoge cijfers heb en de meewerkstage heb afgerond met een 9, onderschat ik mijzelf.
Ik neem het zo serieus, dat ik de laatste semester van dit schooljaar accountancylessen volg van de vakken EXV, CB en AO. Dit om meer kennis te vergaren in het stof en zo meer zelfvertrouwen te krijgen.

Mijn vraag is; is het zinvol om half jaar AC lessen te volgen om wat kennis op te doen en zal dit mijn zelfvertrouwen goed doen?
Een ander belangrijk vraag; als starter bij een big4 kantoor, wat zal mijn werkzaamheden zijn tijdens de interim-controles en de eindejaarscontroles? Wat controleert de startende assistant accountant bij de eindejaarscontrole?

Bij voorbaat dank!

Sjoerd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2015, 07:46
Verwijderd
Tsja, accountancy is niet bepaald moeilijk, veel mensen vinden het vooral saai. Je zult vooral als vinker ingezet worden neem ik aan, controleren of de cijfertjes en berekeningen kloppen. Maak je niet zo druk, zo spannend is het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 09:48
brands
Avatar van brands
brands is offline
Sjoerd,

Misschien een overbodige vraag, maar ben wel benieuwd hoe je opleiding BE aan de HES is opgebouwd. Heb wel beetje ervaring met BE, maar op een andere hogeschool. Tevens hoeven ze niet precies hetzelfde te zijn op alle hogescholen.