Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2008, 15:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik moet voor mijn ouders een dvd-recorder kopen met harde schijf, en ben op zoek naar tips.
Zelf heb ik er ook een, maar die heb ik al een aantal jaar, dus ik weet niet of er nog wat veranderd is in die markt sindsdien.

Waar moet ik op letten en met welke dvd recorder heb je zelf ervaring?


Wensen/eisen:
- Minimaal 160GB
- Budget tot 400 euro
- Electronische programma gids
- Werkend met digitale televisie (analoog is daarnaast ook in huis)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2008, 20:11
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Dat lijkt me nou typisch een apparaat waarbij het niet zoveel uitmaakt wat je koopt. 160GB lijkt me redelijk standaard, evenals een elektronische programmagids en met digitale televisie werken zal het ook wel doen.

Probleem met digitale televisie is wel dat je in de regel maar één ontvanger/decoder hebt. Je kunt dus niet naar één programma kijken en tegelijkertijd een ander programma opnemen. Bovendien moet de decoder aanstaan als je iets op wilt nemen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 12:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ha ik ben veel te ongeduldig voor dit soort topics, heb er inmiddels al een gekocht
(Panasonic EH58)

We hebben het ook voor elkaar dat we nog digitaal kunnen kijken, als we analoog opnemen (en andersom). M'n ouders lijken het ook nog te snappen allemaal. Nou ja, bijna allemaal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 15:16
Verwijderd
Ik heb een digitale recorder met een dubbele tuner en kan zodoende makkelijk 2 (digitale) zenders tegelijk opnemen (en afhankelijk van welke zenders nog een derde zender kijken, er zitten een aantal zenders in één pakketje waardoor je dus soms hebt dat je drie zenders tegelijk kan kijken omdat ze op hetzelfde signaal zitten). DVD-recorders met digitale ontvanger zullen ook wel met twee tuners bestaan, neem ik aan, dan heb je dus niet meer dat probleem met digitaal opnemen en analoog kijken, maar kan je gewoon digitaal blijven kijken (of twee dingen opnemen en nog steeds digitaal iets kunnen kijken dus, als je geluk hebt). Best handig, had bij m'n vorige digitale ontvanger wel eens het probleem dat ik per ongeluk ging zappen tijdens een opname (toen nog naar video want geen harde schijf) en ja, dan neem je je gezap dus op, beetje jammer
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 16:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ik had op internet gelezen dat die dingen nog niet bestonden

Niet dat m'n ouders het nodig hebben hoor, dus deze is prima. Maar ik ben wel benieuwd welk type dat dan is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Oh ik had op internet gelezen dat die dingen nog niet bestonden

Niet dat m'n ouders het nodig hebben hoor, dus deze is prima. Maar ik ben wel benieuwd welk type dat dan is.
Nou ja, dat van mij is dus geen dvd-recorder maar alleen een digitale ontvanger + hd-recorder. (Type is Humax PVR-9200C.) Ik weet niet zeker of er ook dvd-recorders met twee tuners bestaan, maar 't lijkt me vreemd als 't niet zo is..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2008, 23:24
Verwijderd
Bij de LIDL zijn ze deze week in de aanbieding; DVD-recorders. 109 euro geloof ik. Kijk eens in de krant of bij de Lidl of het de juiste is ie je wilt hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2008, 18:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bij de LIDL zijn ze deze week in de aanbieding; DVD-recorders. 109 euro geloof ik. Kijk eens in de krant of bij de Lidl of het de juiste is ie je wilt hebben.
Ik heb er al een gekocht. Maar sowieso zou ik nooit zoiets bij de Lidl kopen. Voor dergelijke apparaten moet je altijd zorgen dat je het koopt bij een winkel met een goede garantie service. Ik heb zelf bij een winkel gewerkt die ook zulke goedkope troep verkocht en zodra je een stuk apparaat hebt, ben je toch echt de lul.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Digitenne (KPN) en willen programmeren
Verwijderd
3 25-01-2007 09:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.