Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 17:44
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
‘Discotheek Escape moet sluiten voor onbepaalde tijd’

Uitgegeven: 26 mei 2003 23:17

AMSTERDAM - De Amsterdamse discotheek Escape hangt sluiting boven het hoofd na een grootscheepse inval in de nacht van zondag op maandag door de politie en de Belastingdienst. De politie pakte dertien mensen op voor drugsbezit, onder wie drie dealers. Vijf arrestanten zaten maandagavond nog vast, aldus de politie.

Burgemeester Cohen moet een beslissing nemen over eventuele maatregelen tegen het etablissement. “De hoeveelheid drugs die is aangetroffen, leidt vermoedelijk tot een sluiting voor onbepaalde tijd”, aldus zijn woordvoerster. “Er moeten wel heel goede argumenten zijn om niet tot sluiting over te gaan. Vooralsnog hebben wij die niet gehoord.”


Mobiele eenheid

Bij de inval nam de politie een grote hoeveelheid drugs in beslag, waaronder 569 pillen, ruim zestig wikkels met cocaïne, veertig potten met de partydrug GHB, vijfendertig capsules vloeibare cocaïne en enkele bolletjes heroïne. Bezoekers hadden veel wikkels cocaïne en XTC-pillen op de vloer gegooid. De actie, tussen 01.30 en 05.30 uur, verliep zonder incidenten. Er deden ongeveer tweehonderd mensen aan mee. De politie zette honden in. Ook de mobiele eenheid was bij de actie betrokken.

Over een paar dagen komt de politie met een rapport over de bevindingen in de discotheek aan het Rembrandtplein. Op basis daarvan neemt Cohen de definitieve beslissing. Volgens zijn woordvoerster zijn er meer drugs gevonden dan bij eerdere invallen in andere discotheken, die daarna ook moesten sluiten
.

Geen drugs

Zo moest de discotheek iT in 1999 drie maanden dicht op last van toenmalig loco-burgemeester J. van der Aa. Tijdens een nachtelijke inval vond de politie destijds honderden XTC-pillen, ampullen met het narcosemiddel GHB en cocaïne. Twaalf mensen werden gearresteerd. De discotheek mocht weer open na de belofte dat drugs buiten de deur zouden blijven. Dat zal waarschijnlijk ook voor de Escape gelden. “De betrokkenen moeten aannemelijk hebben gemaakt dat drugshandelaren zich niet meer vertonen, voordat de zaak weer open mag”, aldus de woordvoerster van Cohen. Volgens de politie zou uit eigen observatie en informatie blijken dat in de Escape vooral in de nacht van zondag op maandag harddrugs als XTC en cocaïne worden verhandeld en gebruikt. De politiewoordvoerster zei dat het op het moment van de inval behoorlijk vol was. Er waren enkele honderden discogangers aanwezig. Die werden allemaal gefouilleerd. Bezoekers die vijf tot tien pillen in bezit hadden, kwamen er met een boete vanaf die zij direct konden betalen.

Machtsvertoon

Koninklijk Horeca Nederland keurt de actie van de politie af. ”Een inval met veel machtsvertoon komt niet prettig over bij de gasten”, aldus woordvoerder H. Verweij van de Amsterdamse afdeling. “De meeste discobezoekers zijn onschuldig en voelen zich onveilig bij zo'n inval.”

Bodycheck

Hij meent dat discotheken weinig kunnen doen tegen mensen die kleine hoeveelheden drugs meenemen. “Met preventief fouilleren vind je geen pilletje in iemands broekzak. Dan moet je een bodycheck doen, dus kleren uit en sokken uit. Dat is niet verantwoord.” De brancheorganisatie vindt dat de horeca het slachtoffer is van een algemeen maatschappelijk probleem. Escape staat volgens de horecavereniging goed aangeschreven in de hoofdstad en de club heeft regelmatig contact met gemeente en politie. De directie van de discotheek was maandag niet bereikbaar voor commentaar.

vorige week een woonwagenkamp in Maastricht en een massale actie op schiphol en nu een inval in de escape. Wat vinden jullie van het toenemende machtsvertoon van de Nederlandse politie? Ik denk dat het probleem op deze manier niet structureel wordt aangepakt maar dat de politie hoopt op het bereiken van een soort afschrikkingsbeleid...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 17:53
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Nou jah blijkbaar is het toch nodig, als je kijkt naar wat ze allemaal vinden na zo'n actie.

Nadeeltje is dat onschuldige mensen er ook last van ondervinden denk ik.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:59
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 27-05-2003 @ 18:53:
Nou jah blijkbaar is het toch nodig, als je kijkt naar wat ze allemaal vinden na zo'n actie.

Nadeeltje is dat onschuldige mensen er ook last van ondervinden denk ik.
In welk opzicht is het nodig? Denk je nu serieus dat dit mensen ervan weerhoud drugs te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:02
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Inderdaad. Dat denk ik ook niet. Met dit soort acties wil de politie laten zien dat het ze nu menes is. Het toeval wil dat ik zelf op zondag in de escape aanwezig was, en de inval ging gepaard met veel herrie en geschreeuw en machtsvertoon. Ik denk dat je met dit soort incidentiele acties het drugsgebruik niet erg beinvloed.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:09
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Statistieken wijzen uit dat na invoering van een zero-tolerancebeleid de criminaliteit juist omhoog gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:18
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2003 @ 19:09:
Statistieken wijzen uit dat na invoering van een zero-tolerancebeleid de criminaliteit juist omhoog gaat.
Uiteraard kan je deze statestieken tonen....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:06
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Mocht dit een terechte conclusie zijn; prima.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:09
Verwijderd
Het lag natuurlijk in de lijn der verwachting. Het vertrouwen in de politie ligt sinds een paar jaar op een absoluut nulpunt. Daar moest iets aan gebeuren en dat kan het best door de politie weer respect af te laten dwingen.

De politie is namelijk niet je beste vriend: de politie is je grootste vijand als je de wet overtreedt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:21
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2003 @ 19:09:
Statistieken wijzen uit dat na invoering van een zero-tolerancebeleid de criminaliteit juist omhoog gaat.
Kan kloppen zie: VS... maar toch kan de politie ook niet zijn handen in de zakken stekken bij wijze van spreken ik bedoel ze hebben de laaste jaren naar mijn idee niet goed gedaan veel te soft ze moeten voortaan met de harde hand opereren ook moeten de straffen strenger worden. (maar geen doodstraf invoeren, daar ben ik op tegen)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 07:48
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2003 @ 18:59:
In welk opzicht is het nodig? Denk je nu serieus dat dit mensen ervan weerhoud drugs te gebruiken?
Dat denk ik niet neej. Maar als ik hoor dat ze op Schiphol een x-aantal mensen de wapens hebben afgepakt, dan schrik ik daar toch wel van.

Ik heb er totaal geen benul van hoeveel mensen een wapen op zak hebben, maar wanneer deze door de politie/ME (of net wat) worden afgenomen, geeft me dat toch op de een of andere manier weer vertrouwen om over straat te gaan. Je weet tenminste dat er mensen zijn die proberen om het te verminderen. Mij geeft dat toch wel een veiliger gevoel.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 09:04.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Allereerst: die actie op Schiphol was niet van de politie.
Dat was een militaire operatie.


Wat betreft het hardere politie-optreden de laatste tijd kan ik enkel zeggen dat ik hier absoluut geen bezwaar tegen heb.

En de invoering van een zero-tolerance beleid leidt wel degelijk tot goede resultaten, ik heb positieve verhalen uit New York gehoord.

Vooral wat betreft verkeersovertredingen moet er een zero-tolerance beleid komen. Geen tolerance meer. Hogere boetes, rijbewijzen en auto's in beslag nemen.

De politie mag van mij best wat harder optreden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-05-2003 @ 10:03:

En de invoering van een zero-tolerance beleid leidt wel degelijk tot goede resultaten, ik heb positieve verhalen uit New York gehoord.
.
"Gehoord"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 10:32
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2003 @ 19:09:
Statistieken wijzen uit dat na invoering van een zero-tolerancebeleid de criminaliteit juist omhoog gaat.
Kan wel, maar wie zegt dat zonder dat beleid het niet nog hoger zou zijn?

Zo'n uitspraak als de jouwe bewijst in feite niets.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2003 @ 19:09:
Statistieken wijzen uit dat na invoering van een zero-tolerancebeleid de criminaliteit juist omhoog gaat.

Show it.


En als t niet was gebeurt, kan de criminaliteit net zo goed hoger worden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 16:32
tjerk
tjerk is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-05-2003 @ 10:03:
Allereerst: die actie op Schiphol was niet van de politie.
Dat was een militaire operatie.


Wat betreft het hardere politie-optreden de laatste tijd kan ik enkel zeggen dat ik hier absoluut geen bezwaar tegen heb.

En de invoering van een zero-tolerance beleid leidt wel degelijk tot goede resultaten, ik heb positieve verhalen uit New York gehoord.

Vooral wat betreft verkeersovertredingen moet er een zero-tolerance beleid komen. Geen tolerance meer. Hogere boetes, rijbewijzen en auto's in beslag nemen.

De politie mag van mij best wat harder optreden.
Mee eens...

We moeten gewoon laten zien dat we dat soort dingen niet tolereren en streng optreden!

Tjerk
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 18:03
JeanJeanJean
Avatar van JeanJeanJean
JeanJeanJean is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-05-2003 @ 10:03:
Allereerst: die actie op Schiphol was niet van de politie.
Dat was een militaire operatie.


Wat betreft het hardere politie-optreden de laatste tijd kan ik enkel zeggen dat ik hier absoluut geen bezwaar tegen heb.

En de invoering van een zero-tolerance beleid leidt wel degelijk tot goede resultaten, ik heb positieve verhalen uit New York gehoord.

De politie mag van mij best wat harder optreden.
mee eens

Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 18:23
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-05-2003 @ 10:03:
ik heb positieve verhalen uit New York gehoord.
Goh, kijk jij ook Spin City? Het percentage harddrugsgebruikers is in Amerika wel veel hoger dan bij ons.

Statistieken?
Uit NRC, statistieken van de WHO: Doden door wapengebruik per jaar VS 6/100.000 - NL 1/100.000 http://www.gospelcom.net/apologeticsindex/oped-04.html
http://www.sptimes.com/News/081301/O..._drive_A.shtml
http://www.brittain61.org/positions/incarceration.html
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:17
*Burning water*
*Burning water* is offline
Dit is geen machtsvertoon; de politie voert gewoon haar werk uit. Dat is een goede zaak.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2003, 00:04
Atje85
Atje85 is offline
Cohen sluit discotheek Escape

Uitgegeven: 28 mei 2003 16:09
Laatst gewijzigd: 28 mei 2003 18:32

AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam heeft woensdag besloten discotheek Escape aan het Rembrandtplein te laten dichttimmeren. Zijn beslissing volgde op een inval van de politie in de nacht van zondag op maandag, waarbij grote hoeveelheden soft- en harddrugs zijn aangetroffen.

Volgens een woordvoerster van Cohen moet de club voor onbepaalde tijd dicht. "Het is in ieder geval niet zo dat Escape volgende week weer open kan. Eerst moet de loop uit de zaak zijn. De gewoonte dat je op zondagavond voor drugs bij Escape terechtkunt, moet er niet meer zijn." Al op woensdagavond staan discogangers voor een dichte deur.

Harddrugs

Uit eerdere observaties van de politie kwam vast te staan dat er in Escape vooral op zondagavond veel in harddrugs werd gehandeld. Bij de grootscheepse inval begin deze week trof de politie onder andere honderden XTC-pillen, tientallen wikkels met cocaïne en vele potten met de partydrug GHB aan. Zij pakte dertien mensen op voor drugsbezit, onder wie drie dealers. Volgens het Openbaar Ministerie zijn twee mensen die worden verdacht van de handel in harddrugs voorgeleid voor de officier van justitie.

Cohen

De gemeente gaat nu praten met de directie van de club. "Er moet weer vertrouwen in Escape bestaan, voordat de zaak weer open kan", aldus de woordvoerster van Cohen. Escape heeft de 'Loveland Rise Party' die voor woensdagavond stond gepland, verplaatst naar discotheek Arena. Ook veel andere clubavonden die de komende tijd op de agenda stonden, zijn naar alternatieve locaties overgeheveld. Escape bestaat sinds 1987 en is een van de populairste uitgaansgelegenheden in Amsterdam. De directie van de club was woensdag niet bereikbaar voor commentaar.


Goed besluit
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-05-2003 @ 10:03:

Vooral wat betreft verkeersovertredingen moet er een zero-tolerance beleid komen. Geen tolerance meer. Hogere boetes, rijbewijzen en auto's in beslag nemen.
flikker op met die shit; laat ze liever meer mankracht zetten op de echte misdaad; anders dan geld uit de portemonnee van een automobilist te trekken die net iets te hard reed.

ipv. al die kloteflitspalen die gigantisch veel geld kosten; kunnen ze beter extra mensen aannemen en meer alcoholcontroles uitvoeren.

hardrijders zijn bij lange na niet zo gevaarlijk als alcoholrijders
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:08
JeanJeanJean
Avatar van JeanJeanJean
JeanJeanJean is offline
Citaat:
Vooral wat betreft verkeersovertredingen moet er een zero-tolerance beleid komen. Geen tolerance meer. Hogere boetes, rijbewijzen en auto's in beslag nemen.
Dit had ik niet gelezen daar ben ik het namelijk niet mee eens. De automobilist wordt al genoeg geplaagd.... straks komt er nog een wielklem op een fiets
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:51
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 28-05-2003 @ 23:17:
Dit is geen machtsvertoon; de politie voert gewoon haar werk uit. Dat is een goede zaak.
Inderdaad
Het mag niet dus mogen ze optreden. Simpeler kun je het niet maken.

Jij overtreed de wet dus mag de politie je straffen. En dat mag van mij nog wel een flink stuk strenger op drugs overtredingen.
Wat automobilisten betreft. Die maximumsnelheid is er ook niet voor niks.Offtopic:
Als je te hard rijd en er gaat toevallig iets fout heb je minder kans jezelf te corrigeren dan als je op de maximum snelheid reed (en daarmee bedoel ik niet 130 waar je 120 mag maar 160+ waar je 120 mag of zelfs 120+ op plaatsen waar je maar 80 mag.
Dus echt vrij ruime overtredingen dan wordt het wel gevaarlijk.

En ik vind het ook vrij onnodig om hard te rijden: "Jah ik had haast"
DAN VERTREK JE WAT VROEGER!

Ik bedoel, een hoop regels zijn inderdaad nogal krom maar ook een hoop daar is het echt weer iets voor de zeikende mens om er moeilijk over te doen. Omdat je auto harder kan dan 120 wil niet zeggen dat je dat ook perse moet doen.

We kunnen dadelijk ook een regelgeving krijgen dat alle auto's zonder begrensing op 120Km/h verboden moeten worden. Dan zouden we niet meer kunnen zeuren over te hard rijden want iedereen die dan werkelijk te hard rijd heeft die begrensing verwijderd en is daarmee al in overtreding.

Ik bedoel, als je dan perse iets wil om over te zeiken.....

Iets wordt pas een probleem als je PERSE moeilijk wilt lopen te doen over iets. (120KM/h brengt mij ook tot waar ik moet komen)


Maar ik vind het niks vreemd zo'n politie controle.
Zouden ze wel vaker moeten doen. Mensen moeten aangepakt worden als ze het perse nodig vinden die troep te gebruiken dan moeten ze niet gaan zeuren als ze opgepakt worden want ze weten dat het niet mag.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 13:09
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Weet je wat het hele probleem is? De mensen die wat te verbergen hebben zijn in principe altijd tegen zo`n actie, maar de mensen die niets te verbergen hebben en/of graag wat over hebben voor een veiligere samenleving hebben nergens problemen mee.

De politie moet strenger optreden tegen zware overtredingen, vaker controleren in horecagelegenheden etc.

2 weken geleden hebben ze hier in Hengelo een soortgelijke controle gehouden. De horeca kon zich inschrijven voor deze actie waarna er een aantal agenten+honden de horecagelegenheid komen bezoeken om te controleren op drugs etc. Lijkt me niet meer dan normaal dat ze dit af en toe doen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:42
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 28-05-2003 @ 23:17:
Dit is geen machtsvertoon; de politie voert gewoon haar werk uit. Dat is een goede zaak.
Met 200 man een discotheek binnenvallen, met 600 man een woonwagenkamp slopen en met 300 man een wapencontrole op schiphol uitvoeren vind ik wel overdreven machtsvertoon. Het toeval wil dat ik zondag in de escape aanwezig was, en de inval en foullering ging niet bepaald met zachte hand...
Maar de vraag is meer of dergelijke problemen niet eerder een structurele oplossing nodig hebben ipv een incidentiele...?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 29-05-2003 @ 16:42:
Met 200 man een discotheek binnenvallen, met 600 man een woonwagenkamp slopen en met 300 man een wapencontrole op schiphol uitvoeren vind ik wel overdreven machtsvertoon. Het toeval wil dat ik zondag in de escape aanwezig was, en de inval en foullering ging niet bepaald met zachte hand...
Maar de vraag is meer of dergelijke problemen niet eerder een structurele oplossing nodig hebben ipv een incidentiele...?
Met 300 man op Schiphol is zelfs veel te weinig.

Enne ergens binnenvallen hoort nou eenmaal niet met de zachte hand en t bleek dat ze daar alle reden toe hadden, ook al zijn er 'onschuldigen' aanwezig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 16:05
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Havock schreef op 29-05-2003 @ 12:16:

ipv. al die kloteflitspalen die gigantisch veel geld kosten; kunnen ze beter extra mensen aannemen en meer alcoholcontroles uitvoeren.
offtopic: flitspalen zorgen enkel voor inkomsten voor de overheid hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 29-05-2003 @ 17:05:
offtopic: flitspalen zorgen enkel voor inkomsten voor de overheid hoor.
een flitspaal kost 100.000 euro ofzo

en dat wordt toch écht uit onze portemonnee betaald hoor
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:35
Atje85
Atje85 is offline
Een flitspaal is toch een investering, dat geld verdienen ze makkelijk terug anders zouden ze t heus niet plaatsen (alhoewel )
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 20:25
k28
k28 is offline
duyvel: dat woonwagenkamp in Maastricht was erg groot, hoeveel mensen er precies wonen weet ik niet maar ik heb 'ergens' gelezen dat het er meer dan 1000 waren, geen idee of dat klopt. Wat wel een feit is, is dat de politie daar na een inval vorig jaar met 40 man keihard uitgeslagen is door die kampers. 40 man! Als het probleem ze groot is kan je het best 1 keer goed over dat kamp razen wat het best werkt denk ik.

Respect voor de politie krijgen is goed denk ik, zolang de politie haar macht wel correct gebruikt. Verder denk ik dat een inval met 200 man veel functioneler is dan met 10 man, dus alleen maar uit machtsvertoon zal het niet zo zijn opgezet denk ik. Zolang ze maar niet uitsmijterachtige trekjes krijgen qua machtsmisbruik vind ik het prima.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:03
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
duyvel schreef op 29-05-2003 @ 16:42:
Met 200 man een discotheek binnenvallen, met 600 man een woonwagenkamp slopen en met 300 man een wapencontrole op schiphol uitvoeren vind ik wel overdreven machtsvertoon. Het toeval wil dat ik zondag in de escape aanwezig was, en de inval en foullering ging niet bepaald met zachte hand...
Maar de vraag is meer of dergelijke problemen niet eerder een structurele oplossing nodig hebben ipv een incidentiele...?
Zolang het niet gaat om een preventieve fouilleer-actie, maar een inval gebaseerd op aanwijzingen op illegale praktijken, heb ik er weinig problemen mee. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n inval beter werkt als je met wat meer mensen komt.
Wat voor structurele oplossing had je in gedachten?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 08:57
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
In onze samenleving is de macht gedelegeerd middels een democratisch proces aan de politie.

Ik vind het prima dat de politie nu doet wat de burger wil. Wij hebben ze zelf deze bevoegdheden gegeven zodat we zelf niet meer naar drugs hoeven te zoeken.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.