Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 17:29
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
vandaag op het jeugdjournaal:

wethouder in Utrecht wil op alle basissccholenin utrecht een uniform verplichtstellen.

wat vinden jullie hiervan?
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 17:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Heeft hij daar het recht toe?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:37
Verwijderd
slecht natuurlijk

iemand verliest zijn eigen indentiteit als iedereen hetzelfde aan heeft

en we leven in 2004 inmiddels, en hij wil schooluniformen invoeren, wat klopt hier niet ..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:40
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-01-2004 @ 18:37:
Heeft hij daar het recht toe?
als hij de meerderheid van de gemeenteraad meekrijgt wel. (lijkt me)

de redenen worden dadelijk in het jeugdjournaal waarschijnlijk verteld... (so soon I'll be back)
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:54
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
de wethouder:
'een uniform versterkt het eergevoel en het eendrachtsgevoel. ook is de discussie over de dure merkkleding van de baan. het is eigenlijk net als bij harry potter, zodat je laat zien dat je trots bent op je school'
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:54
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Stom, is nergens voor nodig.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
tinus11 schreef op 08-01-2004 @ 18:29:
vandaag op het jeugdjournaal:

wethouder in Utrecht wil op alle basissccholenin utrecht een uniform verplichtstellen.

wat vinden jullie hiervan?
Muhaha.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ach, als het om het gezeur gaat van dat bepaalde gezinnen geen Levis kunnen kopen en andere gezinnen wel, zal dat echt niet verdwijnen met een uniformpje. Die kinderen weten wel beter. En als ze het niet kleding is, dan weten ze wel wat anders om elkaar mee te gaan pesten.

Zie GB. Of wordt daar waarlijk veel minder gepest?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:08
Verwijderd
Goed plan, allemaal FDJ uniformpjes aan uit de DDR
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:13
tacidvs
tacidvs is offline
Levi's is stijlloos, misschien gaan die arme zogenaamd rijke kinderen erop vooruit met een uniform.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:17
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik vind dat er absoluut wel iets te zeggen valt voor het dragen van een schooluniform. Door het dragen van een schooluniform verklein je de ongelijkheid tussen de scholieren. Iemand waarvan de ouders in principe alleen Zeeman-kleding kunnen betalen, worden dan op school tenminste niet uitgelachen om hun kleding. Bovendien denk ik dat een schooluniform kan bijdragen aan discipline.

Aan de andere kant denk ik dat jongeren op die manier niet meer d.m.v hun kleding kunnen uiten wie ze zelf zijn. Misschien zou het dus een goede oplossing zijn als scholen zelf mogen bepalen of hun leerlingen een uniform moeten dragen of niet.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:19
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Volgens mij maakt het wel of niet dragen van een uniform helemaal niets uit.
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:21
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
Citaat:
Misschien zou het dus een goede oplossing zijn als scholen zelf mogen bepalen of hun leerlingen een uniform moeten dragen of niet.

dan word het nog een sooitje. Iedereen verplicht of niemand anders mist het ze doel. Maar ik vind het ook een goed idee. Het wel nix op tegen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:23
vago
vago is offline
ow wel leuk want dan let niemand meer op wat voor soort kleding je aan hebt en of je wel of niet een `merk` type ben enz..duss KOM MAAR OP MET DIE UNIFORMEN!!
__________________
kusjes me
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:25
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2004 @ 19:05:
Ach, als het om het gezeur gaat van dat bepaalde gezinnen geen Levis kunnen kopen en andere gezinnen wel, zal dat echt niet verdwijnen met een uniformpje. Die kinderen weten wel beter. En als ze het niet kleding is, dan weten ze wel wat anders om elkaar mee te gaan pesten.

Zie GB. Of wordt daar waarlijk veel minder gepest?
dan gaat het inderdaad misschien niet over kleren, maar over horloges/mobieltjes enz. Ik denk niet echt dat je dat zo kan stoppen.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:39
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Wat is het voordeel van een verhoogd eendrachts- en eergevoel? hij zal toch iets concretere, meer overtuigender argumenten moeten verzinnen.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Nordland schreef op 08-01-2004 @ 18:37:
iemand verliest zijn eigen indentiteit als iedereen hetzelfde aan heeft
Nee, iemand geeft dan geen identiteit meer omdat hij een bepaald soort kleren aan heeft, maar heeft dan identiteit als een persoon. Misschien is een uniform juist goed voor de ontwikkeling van kinderen als persoon, en niet als kleding consument.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:57
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 08-01-2004 @ 18:40:
als hij de meerderheid van de gemeenteraad meekrijgt wel. (lijkt me)
Waarom? Mag de gemeenteraad tegenwoordig schoolregels bepalen?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-01-2004, 21:05
Verwijderd
Het pest-argument is onzin, kinderen vinden altijd wel iets om op te pesten. Is het niet om een Zeeman-outfit dan is het wel om een kapsel, een bril, een gebit of bepaald gedrag.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 22:20
Verwijderd
Maar je hebt dan wel weer 1 pest argument geelimineerd
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 23:13
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Wat een slecht plan. Ik ben ervan overtuigt dat zelfs een wethouder in Utrecht betere dingen te doen heeft, dan het uitbraken van dit soort uitspraken.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 09-01-2004 @ 00:13:
Wat een slecht plan. Ik ben ervan overtuigt dat zelfs een wethouder in Utrecht betere dingen te doen heeft, dan het uitbraken van dit soort uitspraken.
Utrecht -> Henk Westbroek -> Leefbaar Utrecht.

Ik zou maar niet zo zeker daarvan zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 23:26
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline


Maar Westbroek zit nu toch niet meer in de politiek? En anders heeft ie altijd nog zijn zangkwaliteiten.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 23:50
Verwijderd
Westbroek denkt veel te kunnen. Uitwerking is helaas anders. Maargoed.

Ja schooluniformen . Nét of dat ook maar íets oplost. Pesten wordt er écht niet minder om. Verschil in 'klasse' blijft échtwel aanwezig. Kinderen hebben dat soort dingen maar al te goed door, altijd.

Wat hebben sommige mensen toch een heerlijk simpele kijk op de wereld.
Ik ben trouwens voor het direct elimineren van een ieder die vanaf vandaag nog een absurdistisch proefballonnetje op laat.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 09:34
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
De scholen moeten dat zelf kunnen bepalen in hoeverre ze de schooluniformen willen invoeren. De gemeenteraad heeft (naar mijn mening) alleen het recht om de mogelijkheid open te laten voor de scholen om het in te voeren en ze moeten de scholen die het wel of niet doen er niet op gaan beoordelen. Verder heel simpel lijkt me.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2004, 10:36
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Slaat nergens op, zowieso op een basisschool maakt het volgens mij bijzonder weinig uit.En als ze het daar toestaan heb je het dadelijk overal in utrecht, dan ook op middelbare scholen , en daaarna zeker in heel NL.
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Lijkt me absoluut onnodig. Hoewel heter wel leuk uitziet af en toe
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:59
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-01-2004 @ 19:44:
Nee, iemand geeft dan geen identiteit meer omdat hij een bepaald soort kleren aan heeft, maar heeft dan identiteit als een persoon. Misschien is een uniform juist goed voor de ontwikkeling van kinderen als persoon, en niet als kleding consument.
Ik ben het wel met je eens... door een schooluniform zal er verder gekeken worden dan kleding alleen. Probleem is wel dat je nu door schoenen, horloges ed onderscheid kan krijgen tussen merk en niet-merk

Ik persoonlijk heb als klein kind volgens mij nooit bij stilgestaan of iemand wel of geen merkkleding aan had, laat staan dat ik daardoor een mening over die persoon vormde.
Ik merk wel dat ik nú iemand interessanter vind wanneer diegene een eigen stijl heeft, maar of dat op jongere leeftijd ook zo geldt, dat weet ik niet.

Kan dus niet zeggen of ik voor of tegen een schooluniform ben, heb alleen wel het idee dat kinderen op die school waar het verplicht gesteld wordt 'gepest' gaan worden door kinderen van andere scholen
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:06
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 09-01-2004 @ 11:36:
Slaat nergens op, zowieso op een basisschool maakt het volgens mij bijzonder weinig uit.En als ze het daar toestaan heb je het dadelijk overal in utrecht, dan ook op middelbare scholen , en daaarna zeker in heel NL.
En waarom slaat dat nergens op? Ik vind het wel wat hebben, je werkt toch een aantal verschillen weg en versterk je de schoolgeest.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:08
Verwijderd
Goed punt, dan heeft niemand meer last van het gemelk over hoofddoekjes en lonsdale.

En dat doen ze in Engeland ook, daar zijn talloze mensen die de dure levi's en weet ik veel wat voor merk shit niet kunnen betalen, waardoor kinderen gepest zouden worden. Dan is armoede meteen niet meer zichtbaar, en kunnen ouders gewoon goed voedsel kopen ipv kleren van merk 250-euro-voor-een-trui
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:19
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Dat er kinderen zijn die anderen pesten ligt aan de opvoeding van die kinderen. Ze zullen idd toch wel iets anders vinden om iemand mee te pesten, en schooluniformen is dan ook een vorm van symptoombestrijding imo.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 16:58
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
prachtige smoes om die hoofddoekjes eindelijk te verbieden . ik heb er dus echt geen zin in om in uniform te gaan lopen. of iets mijn smaak is boeit me niet, want ik heb geen smaak, dat weet iedereen, maar als ik een trui of uberhaubt iets met lange mouwen aan heb, heb ik het benouwd, en na tien minuten stik ik van de hitte.
volgens mij is merkkledingruzies trouwens iets van de basisschool, want bij ons op school kom je dat echt gewoon nooit tegen.

ik ben tegen
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:20
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
vago schreef op 08-01-2004 @ 19:23:
ow wel leuk want dan let niemand meer op wat voor soort kleding je aan hebt en of je wel of niet een `merk` type ben enz..duss KOM MAAR OP MET DIE UNIFORMEN!!
In Nederland zal het wel niet zo'n vaart lopen want zo arm zijn we hier niet, maar in landen als Turkije waar ze uniformen dragen op scholen kun je, ondanks uniform, nog steeds zien wie er echt arm is en wie niet: wie niet rijk is heeft geen geld om zijn uniform te vervangen als het versleten is en heeft geen geld voor meerdere uniformen (zie als kind van 7 maar eens een week lang 1 uniform schoon te houden...dat wordt vies binnen die week. Heb je echter meerdere uniformen, kun je de eerste na een paar dagen dragen in de was gooien en weer een schone aandoen...maar armere kinderen kunnen hun uniformen alleen in het weekend wassen omdat ze er maar 1 hebben en die hebben ze elke dag nodig).
Dus als het om het rijk/ arm verschil gaat dat blijft toch wel voor een deel....nouja in armere landen dan

Maar ja, er zitten ook wel weer pre's aan een uniform.....loopt de jeugd er tenminste niet meer zo onzedelijk bij
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 22:06
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
JaJ schreef op 09-01-2004 @ 17:58:
volgens mij is merkkledingruzies trouwens iets van de basisschool, want bij ons op school kom je dat echt gewoon nooit tegen.
Dat is op het VMBO, LWOO e.d. wel anders.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 15:10
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Nee helemaal niet, ze moeten de oorzaak aanpakken niet het gevolg, ze moeten die basisschoolkinderen op school leren dat kleding niets zegt over de persoon die erin loopt en dat ze mensen leren respecteren op wat ze zijn (ook al zijn het nog kinderen), niet op hoe ze eruit zien.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 10-01-2004 @ 16:10:
Nee helemaal niet, ze moeten de oorzaak aanpakken niet het gevolg, ze moeten die basisschoolkinderen op school leren dat kleding niets zegt over de persoon die erin loopt en dat ze mensen leren respecteren op wat ze zijn (ook al zijn het nog kinderen), niet op hoe ze eruit zien.
Alleen jammer dat veel ouders dan weer het tegendeel beweren. En zeker voor kinderen in die leeftijd zijn de ouders toch vaak nog belangrijker en heiliger dan de meester of juf op school. De oorzaak ligt vaker bij de ouders dan bij de school, denk ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2004, 10:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
'uniform' best, zolang het maar mijn eigen kleding betreft
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:36
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ten eerste lijkt het me niet dat het plan het haalt. Ten tweede past dat gewoon helemaal niet meer in onze maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 01:16
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 08-01-2004 @ 18:54:
de wethouder:
'...het is eigenlijk net als bij harry potter, zodat je laat zien dat je trots bent op je school'
Zit er in de tweede kamer ook niet zo iemand die iets met Harry Potter te maken heeft?
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 06:44
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 08-01-2004 @ 18:29:
vandaag op het jeugdjournaal:

wethouder in Utrecht wil op alle basissccholenin utrecht een uniform verplichtstellen.

wat vinden jullie hiervan?
aan de ene kant wel goed, dan krijg ik tenminste geen gezeik meer dat ik van meerdere stylen hou en da laat zien..
moeten ze voeral doen, of gewoon nie zeiken
__________________
I love Michael 4-ever!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:51
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-01-2004 @ 16:08:

En dat doen ze in Engeland ook, daar zijn talloze mensen die de dure levi's en weet ik veel wat voor merk shit niet kunnen betalen, waardoor kinderen gepest zouden worden. Dan is armoede meteen niet meer zichtbaar, en kunnen ouders gewoon goed voedsel kopen ipv kleren van merk 250-euro-voor-een-trui
Die uniformen kosten ook wat. In Engeland komen er jaarlijks duizenden gezinnen in de problemen omdat men de uniformen niet kunnen betalen.

Er zijn wel honderd redenen waarom kinderen gepest worden. Uniformen lijken me een nogal omslachtige manier om slechts één van die honderd redenen aan te pakken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 12:34
Juvenile
Avatar van Juvenile
Juvenile is offline
Ah, de eeuwige strijd om genoeg witte overhemden over te houden voor de hele week... Het heeft zijn charme. Toch denk ik dat de nadelen te hoog opwegen tegen de voordelen.

Slecht is het niet, dat zeg ik niet. Dan ben je in ieder geval van die lefgozertjes met hun merkkleding af. Ik kreeg zelf nooit merkkleding en ik haatte het dat ik mezelf op die manier moest onderscheiden.
Maar waarom wel? Ik zie niet hoe een kind voor een basisschool kiest. Dat doen zijn ouders voor hem, dus trots is een dom argument. Je bent niet trots op iets waar je bij bent gepleurd door mensen die daar authoriteit over hebben.
__________________
Don't clean it that way if you don't want it to go off.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 16:57
gothicboy666
gothicboy666 is offline
Allenmaal het idee van die kut christenen.

Tegen de muur met ze!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 11-01-2004 @ 11:36:
Ten tweede past dat gewoon helemaal niet meer in onze maatschappij.
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:51
mylene1
Avatar van mylene1
mylene1 is offline
Aan de ene kant vind ik het wel goed om schooluniformen te dragen. Dan boeit het niet of je wel G- sus broeken kunt kopen of niet. Voor sommige mensen schijnt dat toch erg belangrijk te zijn...
Aan de andere kant vind ik dat je door iedereen schooluniformen te laten dragen, een stukje persoonlijkheid afpakt. Wat moet het met al die skaters, alto's en gothic' s. Zij willen zich scheiden van de rest door een soort artistieke drang. Dit soort gevoelens moet je niet willen terugdringen, daar worden mensen alleen maar ongelukkig van...
__________________
Mylene
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:53
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik zou het niet erg vinden, als het maar een leuk schooluniform is, en als de meisjes maar korte rokjes aan moeten...
nee grapje hihi...
zou wel leuk zijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:57
NN
NN is offline
Ik vind het onzinnig.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:07
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
mylene1 schreef op 23-01-2004 @ 16:51:
Aan de ene kant vind ik het wel goed om schooluniformen te dragen. Dan boeit het niet of je wel G- sus broeken kunt kopen of niet. Voor sommige mensen schijnt dat toch erg belangrijk te zijn...
Aan de andere kant vind ik dat je door iedereen schooluniformen te laten dragen, een stukje persoonlijkheid afpakt. Wat moet het met al die skaters, alto's en gothic' s. Zij willen zich scheiden van de rest door een soort artistieke drang. Dit soort gevoelens moet je niet willen terugdringen, daar worden mensen alleen maar ongelukkig van...
nah dat kunnen die mensen (waaronder ik) toch mooi buiten school gaan doen?? ik vind t wel een goed idee als socialist zijnde, lekker iedereen hetzelfde, geen onderscheid ogv kleren enzo dus van mij mogen ze...oh well als ze dan maar wel een apart zomer- en winteruniformpje maken
verder staat t ook wel netjes en helpt t denk ik ook wel meer om als school een wij-gevoel te creeren wat de motivatie van de leerlingen verbetert
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:41
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Ik ben altijd voor het uniform geweest, maar om het nou op ALLE scholen verplicht te stellen, dat vind ik dan weer minder.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 23-01-2004 @ 16:57:
Ik vind het onzinnig.
Inderdaad, dat is het juiste woord.
Verschillen tussen mensen mogen, ook wat betreft kleding, best duidelijk worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Korte ênquete : schooluniform
Lucius Commodus
66 30-12-2006 02:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.