Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 12:37
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik weet dat ik naar het postkantoor moet en daarna een stempel moet halen bij het politiebureau maar het duurt ongeveer 10 werkdagen voordat ik een nieuwe ov heb. Moet ik in de tussentijd dan zelf een kaartje kopen of krijg je een soort vervangend iets van het postkantoor ofzo?
Mensen ervaring?
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 12:38
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Nee, wat ververlend.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:38
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Geen idee
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:39
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Gelukkis is het traject dat ik moet reizen niet zo heel groot, maar Eindhoven-Tilburg en dan 10 werkdagen retour
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:39
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
OV-studentenkaart kwijt of gestolen?

Ben je de OV-kaart kwijt of is deze gestolen? Dan regel je op de volgende manier snel een nieuwe kaart. Ga naar een postkantoor herkenbaar aan de OV-studentenkaartsticker om een formulier Wijzigingen OV-kaart (Wo) in te vullen. Ga met dit Wo-formulier naar het politiebureau. Laat op het formulier op het politiebureau een stempel zetten door een politiebeambte. In geval van diefstal kun je ook, in plaats van een stempel te vragen, een kopie van het proces-verbaal waarin de OV-studentenkaart wordt genoemd bij het formulier voegen. Je levert het formulier in op het postkantoor. Je betaalt 31,76 en binnen tien werkdagen na de betaling ligt de nieuwe kaart op het postkantoor.
http://www.ib-groep.nl/
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:40
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 13:39:
http://www.ib-groep.nl/
Dat zijn de antwoorden!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:41
Thomas
Thomas is offline
Ik vrees voor je dat je geen vervanging zult krijgen, maar daarvoor kan je natuurlijk wel naar het postkantoor of IB-groep bellen, want dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:41
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 13:39:
*verhaal*
Ik heb alles gelezen wat er op de ib-groep site staat, maar daar staat niks over een vervangend iets, maar kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat je daar geen recht op hebt
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:42
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-03-2004 @ 13:41:
Ik heb alles gelezen wat er op de ib-groep site staat, maar daar staat niks over een vervangend iets, maar kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat je daar geen recht op hebt
Vandaar ook mijn tweede post.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:42
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Werkt bij iemand de site van www.ns.nl wel? Ik moet ff weten wat een retourtje Eindhoven-Tilburg west met 40%korting kost.. Bij mij werkt de server namelijk niet ofzo
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:42
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 13:42:
Vandaar ook mijn tweede post.
Begreep het (ietsje te laat... )
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:43
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-03-2004 @ 13:42:
Werkt bij iemand de site van www.ns.nl wel? Ik moet ff weten wat een retourtje Eindhoven-Tilburg west met 40%korting kost.. Bij mij werkt de server namelijk niet ofzo
Planner Plus: Op dit moment is deze service tijdelijk niet beschikbaar.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:43
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 12-03-2004 @ 13:42:
Begreep het (ietsje te laat... )
Mooi, maar als je 't zeker wilt weten moet je even bellen.

Trouwens, een weekkaart is voordeliger dan dat je elke dag een kaartje moet kopen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:40
Quincy
Quincy is offline
Naar de instantie gaan van wie je jouw OV hebt gekregen en om hulp vragen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Thomas schreef op 12-03-2004 @ 13:43:
Planner Plus: Op dit moment is deze service tijdelijk niet beschikbaar.
hier ook nog steeds
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:45
Paris
Avatar van Paris
Paris is offline
Die planner doet het bij mij ook niet. En ik weet niet of je iets vervangend kan krijgen. Dan zal je moeten bellen oid.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:49
Co
Avatar van Co
Co is offline
goed zoeken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:07
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 12-03-2004 @ 15:45:
Die planner doet het bij mij ook niet. En ik weet niet of je iets vervangend kan krijgen. Dan zal je moeten bellen oid.
Ik denk dat je eerder in de richting moet denken van declaraties. Als jij nou voor de zekerheid al je kaartjes en vervoersbewijzen bewaart ook strippenkaarten dan moet je gewoon een brief schrijven naar de IB-groep en uitleggen dat je je kaart door overmacht niet kon gebruiken omdat deze door schuld van anderen is kwijtgemaakt. Vervolgens schrijf je dat je kan aantonen dat je tussen de periode (de tien dagen) gedwongen was om dure kaartjes te betalen omdat er geen ander optie over bleef. Je studie mag hier natuurlijk niet door lijden. "Ik verzoek u dan ook deze bedragen te vergoeden" aangezien je recht hebt om een OV regeling: dus vergoeding van reiskosten. Stuur niet je bewijzen mee (de kaartjes) want die kunnen natuurlijk op onverklaarbare wijze verdwijnen. Maak een kopie van de brief en wacht. Als je niets hoort stuur je nog een brief waarin je nu toch aandringt op een vergoeding en anders geen andere mogelijkheid ziet dan deze door rechterlijke stappen te kunnen verkrijgen. Als ze schriftelijk instemmen zullen ze je verzoeken de kaartjes op te sturen op even langs te komen. Dagen ze je uit om naar de rechter te gaan dan geef je het op en let je voortaan beter op je spullen. Er zit een leger aan advocaten bij de IB-groep op je te wachten om je helemaal kapot te maken. Alleen al de minimum kosten om een rechtszaak te kunnen beginnen zijn hoger dan jouw kaartjes (griffiekosten, advocaat).

Helaas pindakaas. Of natuurlijk champagne!

Veel scuces!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 12-03-2004 @ 16:07:
Ik denk dat je eerder in de richting moet denken van declaraties. Als jij nou voor de zekerheid al je kaartjes en vervoersbewijzen bewaart ook strippenkaarten dan moet je gewoon een brief schrijven naar de IB-groep en uitleggen dat je je kaart door overmacht niet kon gebruiken omdat deze door schuld van anderen is kwijtgemaakt. Vervolgens schrijf je dat je kan aantonen dat je tussen de periode (de tien dagen) gedwongen was om dure kaartjes te betalen omdat er geen ander optie over bleef. Je studie mag hier natuurlijk niet door lijden. "Ik verzoek u dan ook deze bedragen te vergoeden" aangezien je recht hebt om een OV regeling: dus vergoeding van reiskosten. Stuur niet je bewijzen mee (de kaartjes) want die kunnen natuurlijk op onverklaarbare wijze verdwijnen. Maak een kopie van de brief en wacht. Als je niets hoort stuur je nog een brief waarin je nu toch aandringt op een vergoeding en anders geen andere mogelijkheid ziet dan deze door rechterlijke stappen te kunnen verkrijgen. Als ze schriftelijk instemmen zullen ze je verzoeken de kaartjes op te sturen op even langs te komen. Dagen ze je uit om naar de rechter te gaan dan geef je het op en let je voortaan beter op je spullen. Er zit een leger aan advocaten bij de IB-groep op je te wachten om je helemaal kapot te maken. Alleen al de minimum kosten om een rechtszaak te kunnen beginnen zijn hoger dan jouw kaartjes (griffiekosten, advocaat).

Helaas pindakaas. Of natuurlijk champagne!

Veel scuces!
bedoel jij dit nou serieus , of probeer jij slim over te komen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:14
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Solero schreef op 12-03-2004 @ 16:08:
bedoel jij dit nou serieus , of probeer jij slim over te komen
Er er iets niet goed aan dan?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:48
the spongeman
Avatar van the spongeman
the spongeman is offline
als je kan bewijzen dat je er een had krijg je vast wel iets vervangens
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:49
Prune
Avatar van Prune
Prune is offline
ik zal zeggen....ga eens zoeken
__________________
Always OutNumberd, Never OutGunned
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:54
Lionheart
In paniek raken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:10
Verwijderd
Een nieuwe kopen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 16:12
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Lionheart schreef op 12-03-2004 @ 16:54:
In paniek raken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 16:36
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik geloof dat je iets van 30 euro voor een nieuwe moet betalen..
En tot die tijd moet je maar gewoon treinkaartjes kopen.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:08
Quincy
Quincy is offline
Het is trouwens een OV kaart, niet Ov
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 12-03-2004 @ 18:08:
Het is trouwens een OV kaart, niet Ov
Oh please

Als je wilt betweten, doe het dan bij iets boeiends.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:51
zwoesj
zwoesj is offline
Zoeken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 18:40
graag gedaan
Avatar van graag gedaan
graag gedaan is offline
zoeken
__________________
Monica hoe lang ga JIJ die sig nog houden?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 15:03
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Tja ik heb nu een nieuwe aangevraagd, wat €30,- kostte en had gevraagd of ik een vervangend iets kon krijgen, maar dat is dus niet zo Helaas, dat gaat me dan nog eens rond de €30,- kosten... Zal misschien nog proberen een brief naar de ib-groep te sturen, maar of het zin heeft?
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:08
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Je kunt iig één keer een kaartje terug declareren bij de NS, voor als je je OV bent vergeten.

Btw: wat doe je nu? Ik herinner me dat je een keer mij pm-de voor informatie over HBO Communicatie...
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:18
Verwijderd
http://www.ov-kaart.com/
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Help! Ov kwijt, wat nu?

Zoeken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 09:23
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-03-2004 @ 20:08:
Je kunt iig één keer een kaartje terug declareren bij de NS, voor als je je OV bent vergeten.

Btw: wat doe je nu? Ik herinner me dat je een keer mij pm-de voor informatie over HBO Communicatie...
Kan ik 1 kaartje declareren ja? Das tenminste iets Ik doe nu communicatie- en informatiewetenschappen aan de uni van Tilburg. En het gaat goed! Hoe is het met jouw studie dan?
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 14-03-2004 @ 16:03:
Tja ik heb nu een nieuwe aangevraagd, wat €30,- kostte en had gevraagd of ik een vervangend iets kon krijgen, maar dat is dus niet zo Helaas, dat gaat me dan nog eens rond de €30,- kosten... Zal misschien nog proberen een brief naar de ib-groep te sturen, maar of het zin heeft?
Een vervangend iets voor die 10 dagen kost 30 euro?
Kun je dat dan niet beter kopen, dan 10 dagen een los kaartje, want een retourtje Eindhoven-Tilburg kost met korting al 6 euro, Dus 60 euro voor die 10 dagen. Is toch het dubbele van die 30 euro voor een vervangend iets.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2004, 10:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Kun je niet gewoon met dat formulier met die stempel van de politiebeambte (daar een kopie van ofzo) en dan samen met een ID-bewijs gaan rondreizen? Is toch wel duidelijk zo met dat formulier dat je nog recht hebt op een OV, maar deze niet bij je kunt hebben.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 10:30
BlackLion
BlackLion is offline
Als het goedis jkun je met je aangifte en je ID een soort tijdelijk bewijs krijgen. Anders doen de meeste conducteurs er ook niet zo heel erg moeilijk over. Ik zou met alle gekregen papieren eens even langst een loket van de NS gaan. Daar kunnen ze je vast wel verder helpen.
__________________
Sometimes the only thing that is more dangerous than the question is an answer
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:22
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 15-03-2004 @ 10:23:
Kan ik 1 kaartje declareren ja? Das tenminste iets Ik doe nu communicatie- en informatiewetenschappen aan de uni van Tilburg. En het gaat goed! Hoe is het met jouw studie dan?
Ik ben gestopt met Communicatie (INHOLLAND Rotterdam) en studeer nu sinds februari aan de UvA Media & Cultuur (film en televisiewetenschap). Bevalt ontzettend goed Over een week eerste toetsen, dus ik ben wel benieuwd wat ik ervan bak
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-03-2004 @ 11:25:
Kun je niet gewoon met dat formulier met die stempel van de politiebeambte (daar een kopie van ofzo) en dan samen met een ID-bewijs gaan rondreizen? Is toch wel duidelijk zo met dat formulier dat je nog recht hebt op een OV, maar deze niet bij je kunt hebben.

Precies dat is het slimste, de meeste conducteurs zullen daar wel genoegen mee nemen. Stel je hebt er een eentje tussen zitten het niet wil accepteren dan dien je die keer een aanvraag in voor vergoeding (mag 1x per jaar geloof ik)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #141
metallica
499 01-02-2009 13:51
Psychologie Diepongelukkig..
-Melody-
41 25-10-2004 17:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.