Oud 04-12-2018, 12:02
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Hey mensen!
Ik heb een kindercoach van mn ouders gekregen (misschien wel nodig, idk)
Maar wat nou gek is, is dat volgens mijn coach ik diep ongelukkig ben thuis, misschien wel depressief. Maar zelf vind ik mezelf verre van ongelukkig. Ik zit de hele dag op mijn kamer, leef in mijn eigen wereld, op school heb ik vrienden, dus... Waarom zou mijn coach dat zeggen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2018, 12:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je thuis interactie met je ouders, of zit je je vooral alleen op je kamer? Is er vaak ruzie? Voel je je thuis, durf je eerlijk te zijn tegen over je ouders? Neem je wel eens vrienden mee naar huis of ga je zelf naar vrienden toe? Gaat het goed op school?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 13:16
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Heb je thuis interactie met je ouders, of zit je je vooral alleen op je kamer? Is er vaak ruzie? Voel je je thuis, durf je eerlijk te zijn tegen over je ouders? Neem je wel eens vrienden mee naar huis of ga je zelf naar vrienden toe? Gaat het goed op school?
1. Veel op mn kamer (iets meer dan dat ik game), maar tussen op mn kamer zitten door beneden.
2. Met mijn vader gemiddeld 3 per dag. Ik vind hem een muggenzifter die alleen op mn vingers kijkt.
3. Ik ben heel vaak eerlijk tegenover mijn ouders. Hierdoor ontstaan vaak ook ruzies.
4. Nee, door mn zus durven mn vrienden niet meer te komen. Verder hebben mijn vrienden ook een druk leven.
5. Nee, 11 tekorten. Komt met name omdat ik te lui ben om hw te maken
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 13:19
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Wat doet je zus als je vrienden niet durven te komen door haar?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 13:20
Verwijderd
11 tekorten heeft niets met geen huiswerk maken te maken maar met geen fuck uitvoeren in de les én thuis.

Drie keer per dag ruzie met je pa is ook nergens goed voor. Wat wil je bereiken?

Als je thuis net zo'n irritant en recalcitrant mannetje bent als hier kan ik me voorstellen dat je ouders het niet meer zien zitten en hulp inschakelen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 13:20
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ze is zichzelf
Ze is een heel erg apart figuur later komen meer details
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 13:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je zoveel slechte cijfers haalt kan ik me voorstellen dat je ouders hulp inschakelen. Je besteedt veel tijd aan het gamen (dat kan een soort vluchtgedrag zijn, omdat je echte leven niet leuk genoeg is), en hebt geen motivatie om je in te zetten voor school. Als je zoveel slechte cijfers haalt moet je duidelijk wat meer je best gaan doen. (Waarom doe je dat niet?)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 14:15
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als je zoveel slechte cijfers haalt kan ik me voorstellen dat je ouders hulp inschakelen. Je besteedt veel tijd aan het gamen (dat kan een soort vluchtgedrag zijn, omdat je echte leven niet leuk genoeg is), en hebt geen motivatie om je in te zetten voor school. Als je zoveel slechte cijfers haalt moet je duidelijk wat meer je best gaan doen. (Waarom doe je dat niet?)
Nou ja, ik ben met name te lui. Ik vind gamen leuker dan hw. Als ik denk: 1 filmpje of 1 kort spelletje ben ik gelijk 3 uur verder. Dan denk ik: Shit! Ik moet nu echt gaan beginnen! A laat maar. En dan weer 3 uur. Zo gaat het de hele dag eigenlijk. Daarnaast, mijn ouders hebben hulp ingeschakeld omdat ik zo kut tegen ze doe (dan ben ik dus eerlijk tegen ze, ik ben t gwn niet vaak met hun eens)
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 14:18
Verwijderd
Ze moeten dus overduidelijk je computerprivileges beperken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 16:45
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als je thuis net zo'n irritant en recalcitrant mannetje bent als hier kan ik me voorstellen dat je ouders het niet meer zien zitten en hulp inschakelen.
Bedankt he!
Supervriendelijk van je!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 16:46
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ze moeten dus overduidelijk je computerprivileges beperken.
Dat hebben ze geprobeerd en dat faalde keihard.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 17:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat hebben ze geprobeerd en dat faalde keihard.
Het is lastig, om met jou houding om te gaan als ouders. Als ouders hoop je dat je kind doorheeft dat naar school gaan en huiswerk maken iets is wat hij/ zij vooral voor zichzelf doet. Je zit daar uiteindelijk voor je eigen toekomst, je eigen diploma, toegang tot een interessante vervolgopleiding, een leuke baan. Jij bent iemand die dat duidelijk nog niet zelf inziet. Je gaat naar school omdat het moet, maar je hebt totaal geen motivatie om je best te doen.

Als ouders ga je dan andere dingen proberen. "Je mag niet meer gamen" bijvoorbeeld. En nu, uit wanhoop, een gezinscoach.

Uiteindelijk heb je vooral jezelf met je gedrag.

Heeft het nu echt nut om zoveel ruzie te maken? "Pick your battles wisely" Soms is het het echt het niet waard om ruzie te maken en overal tegenin te gaan. Je verpest de sfeer en het levert waarschijnlijk niks op. Ook hier sta je vooral jezelf in de weg.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 17:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Waarom denk je zelf dat je coach dat zegt? Heb je dat al aan hem/haar gevraagd? Die coach is er vast niet omdat alles zo goed gaat met je.

Oh en los van wat je ouders willen, denk ook eens na wat jij eigenlijk wil.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 17:23
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Heeft het nu echt nut om zoveel ruzie te maken? "Pick your battles wisely" Soms is het het echt het niet waard om ruzie te maken en overal tegenin te gaan. Je verpest de sfeer en het levert waarschijnlijk niks op. Ook hier sta je vooral jezelf in de weg.
Nou ja, ik zit juist de hele dag op mn kamer om ruzie te vermijden. Mijn vader zoekt mij altijd op. En als ik dan gezeik krijg, heb ik 3 opties. En alle drie gaan fout.
1. Ik zeg niks. Werkt niet, dan is het ineens negeren. en dan heb je extra gezeik
2. Ik zeg dat ik het zal aanpassen/dat ik het ermee eens ben. Werkt ook niet, krijg ik juist extra gezeik.
3. Ik ga ertegenin. Enorme en zinloze ruzie

Gelukkig is hij eens in de 2 weken (ook nu) van maandag tot woensdagavond (laat) in Londen. Maar het is toch belachelijk dat ik blij ben dat mijn vader weg is uit huis? Zoveel ervaring heb ik niet, maar dit kan niet goed zijn.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 17:27
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Waarom denk je zelf dat je coach dat zegt? Heb je dat al aan hem/haar gevraagd? Die coach is er vast niet omdat alles zo goed gaat met je.

Oh en los van wat je ouders willen, denk ook eens na wat jij eigenlijk wil.
Ik weet niet waarom mijn coach dat zegt. Misschien vanwege de ruzies met mn vader. Maar dat compenseer ik door in mn eigen wereld te blijven.

Ik wil met name gewoon een beetje rust thuis. Met name: Mijn vader, moeder, broer en zus hebben allemaal dezelfde smaak.
- Muzieksmaak, zij houden van heavymetal, ik meer van jazz. Ik krijg koppijn van die muziek, maar tijdens het eten of wanneer ik niet op mn kamer ben krijg ik alleen maar metal te horen.
- Sport, ik houd van bijna alle vormen van sport. De rest heeft een hekel aan sport en verzwijgt het helemaal.

Dat zijn ff de 2 grootste verschillen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 17:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het lijkt me best nuttig dat er een coach bij jullie in huis is, die kan jou en je vader helpen om goed met elkaar om te gaan.

Dat je blij bent dat je pa in het buitenland is is inderdaad geen goed teken. (Voor mij helaas wel mega herkenbaar, als mij vader voor werk in Denemarken was, was het thuis ineens veel gezelliger!)

Soms moet je ook een beetje leren om met elkaar om te gaan. En daar kan zo'n coach juist bij helpen. Wees eerlijk tegen de coach en vertel wat jij lastig vindt. Jouw ouders zien alleen wat er uit komt (veel ruzie, slechte cijfers), maar jij weet wat er in je omgaat. Juist door dat bespreekbaar te maken kan je leven makkelijker worden, omdat die coach je dan met die dingen kan helpen. Als je vader zo onredelijk is, zal de coach dat ook snel genoeg merken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 17:35
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ze is zichzelf
Ze is een heel erg apart figuur later komen meer details
Ziehier onze nieuwe details!
Ze is enorm metal bezig. Ze doet vreselijke vorm van make up op (zwarte vlekken door haar hele gezicht (WAAROM))
Ze heeft kleding gemaakt van tentdoek, dekens etc. Het is beschamend. en ik krijg er kutvragen over op school van vrienden en ook thuis toen mijn vrienden nog kwamen.
Ze denkt dat ze geweldig kan zingen, maar het is vreselijk. En nog belachelijk irritant hoog ook. Nog net wat hoger en het is een mug.

Daarnaast vertelt ze GELOGEN verhalen over mij op de basisschool. (Voorbeeldje: Ze zegt dat ik elke dag mijn haren was door mn hoofd in het toilet te doen en dan door te spoelen) Zo heb ik wel wat vrienden verloren. Waarom ze dat lulverhaal geloven weet ik niet maar ja.

En ze is het lievelingetje van mn ouders, en dat kan ik niet uitstaan.

Mijn zus heeft nu (geteld) 7 vriendschappen van mij kapotgemaakt of ingepikt.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 17:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Nou ja, ik zit juist de hele dag op mn kamer om ruzie te vermijden. Mijn vader zoekt mij altijd op. En als ik dan gezeik krijg, heb ik 3 opties. En alle drie gaan fout.
1. Ik zeg niks. Werkt niet, dan is het ineens negeren. en dan heb je extra gezeik
2. Ik zeg dat ik het zal aanpassen/dat ik het ermee eens ben. Werkt ook niet, krijg ik juist extra gezeik.
3. Ik ga ertegenin. Enorme en zinloze ruzie

Gelukkig is hij eens in de 2 weken (ook nu) van maandag tot woensdagavond (laat) in Londen. Maar het is toch belachelijk dat ik blij ben dat mijn vader weg is uit huis? Zoveel ervaring heb ik niet, maar dit kan niet goed zijn.
Ja het is wel lastig als je het nooit goed kan doen voor je gevoel. Waar komt je pa ruzie over maken dan?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2018, 18:11
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ja het is wel lastig als je het nooit goed kan doen voor je gevoel. Waar komt je pa ruzie over maken dan?
Nou ja, tis gwn muggenziften. Het lijkt wel alsof hij iets zoekt om op te zeiken. Het is een vast patroon.

1. Huiswerk af?
2. Kamer opgeruimd?
3. Hoe zijn je cijfers recent?
4. Als je 1, 2, en 3 goed hebt in zijn ogen, dan zoekt hij wel wat anders.
En als het ergens anders over gaat, is het ALTIJD mijn fout. Nooit die van hem, nee want hij is perfect!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Bedankt he!
Supervriendelijk van je!
Als je opzoek bent naar medeleven zit je hier aan het verkeerde adres. Je geeft ruiterlijk toe dat je je als een asociale aap gedraagt, dat je je geen fuck van regels aantrekt, en dan ga je lopen miepen over de toon die tegen je wordt aangeslagen? Terwijl je, eigenlijk, een flinke draai om je oren en een schop onder je kont zou moeten krijgen; Huisarrest, geen interactieve media (ga maar TV kijken met je ouders of een boek lezen) en op een paar uurtjes op zaterdag na geen contact met je vrienden voor een maand of 3. Kijken of je daarna nog zo'n bek hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 22:02
Verwijderd
Wat ik me afvraag he, waar er twee vechten hebben er twee schuld. Wat is jouw aandeel in de ruzies met je vader? En waarom hou je je niet aan gemaakte afspraken/regels die je opgelegd worden? Ken je het verschil tussen eerlijk een gesprek aangaan en botte eerlijkheid?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 23:19
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Wat ik me afvraag he, waar er twee vechten hebben er twee schuld. Wat is jouw aandeel in de ruzies met je vader? En waarom hou je je niet aan gemaakte afspraken/regels die je opgelegd worden? Ken je het verschil tussen eerlijk een gesprek aangaan en botte eerlijkheid?
Ik heb wel een mooi voorbeeld voor je (recent gebeurd, nl vrijdag. Het speelt al voor een paar weken op vrijdag nu.

Ik moet 1 keer in de week koken. Hebben we afgesproken, ik kook altijd op vrijdag. Wat mij tegenvalt, is mijn vader. Hij kijkt gelijk op mijn vingers, en als ik een klein ding even kort over moet nadenken, of een klein ding anders doe dan hij zou doen, krijg ik gelijk een hele preek en blijft hij praktisch gezien het hele koken erbij staan en hopen dat ik het goed doe. Hij neemt het koken naar mijn mening hierdoor gewoon over. Afgelopen vrijdag was ik er klaar mee, ben ik weggelopen en heeft hij het afgemaakt. De vrijdagen daarvoor heb ik meerdere keren gezegd (vriendelijk) dat ik het niet fijn vind wat hij doet, en of hij daarmee wilt stoppen. Dat doet hij gewoon niet. Ook al vraag ik het 3 keer vriendelijk, hij gaat gewoon niet weg!! Als ik dan gefrustreerd wordt (en dan boos op hem wordt over hetzelfde ding: "Papa ga nou eens weg! Je leidt me juist alleen maar af!!!") dan krijg ik nog een preek, en blijft hij er alsnog bij!
Hoe zorg ik ervoor dat hij me met rust laat tijdens het koken, zonder dat hij boos wordt? Leg mij dat maar uit.

Maar ik kan er ook gwn niet op terugkomen bij hem, want dan wordt hij weer boos. Als ik ook maar zeg van: "Hey, zou je misschien bij het koken wat minder op mijn vingers willen kijken?" Dan is het huis te klein!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2018, 23:22
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als je opzoek bent naar medeleven zit je hier aan het verkeerde adres. Je geeft ruiterlijk toe dat je je als een asociale aap gedraagt, dat je je geen fuck van regels aantrekt, en dan ga je lopen miepen over de toon die tegen je wordt aangeslagen? Terwijl je, eigenlijk, een flinke draai om je oren en een schop onder je kont zou moeten krijgen; Huisarrest, geen interactieve media (ga maar TV kijken met je ouders of een boek lezen) en op een paar uurtjes op zaterdag na geen contact met je vrienden voor een maand of 3. Kijken of je daarna nog zo'n bek hebt.
Ben jij een ouder met dezelfde problemen met je kind?
Ik ben namelijk NIET op zoek naar medeleven. Ik wil alleen niet uitgescholden worden als ik om hulp vraag.
Daarnaast, "koosnaampjes" zoals Jochie (ander topic), aap en mannetje helpen nou niet echt bepaald. Geef gewoon advies en hulp, want DAAR VRAAG IK OM, NIET ERGENS ANDERS OM) en zeg anders gewoon niks.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.

Laatst gewijzigd op 04-12-2018 om 23:37.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 00:30
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Wat ook best wel naar is, ik zie alles als competitie. Vandaar ook mijn discussies met Kuzu en andere mensen. Ik probeer dat te minderen maar dat lukt niet echt.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 00:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Huisarrest, geen interactieve media (ga maar TV kijken met je ouders of een boek lezen) en op een paar uurtjes op zaterdag na geen contact met je vrienden voor een maand of 3. Kijken of je daarna nog zo'n bek hebt.
Ik ga ff reageren op je "straffen"
Huisarrest? werkt niet, ik kom toch alleen maar buiten als ik naar school ga. Meer niet.
geen interactieve media? Afgezien van dit forum gebruik ik die niet.
Geen contact met vrienden (op een paar uurtjes na)? Werkt toch niet, das nu ook al zo. Ik zie ze namelijk alleen op school en als we naar huis fietsen.
Dat is al zo'n 3 jaar zo, dus na een maand of 3 heb ik nog steeds "dezelfde bek"
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2018, 07:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb wel een mooi voorbeeld voor je (recent gebeurd, nl vrijdag. Het speelt al voor een paar weken op vrijdag nu.

Ik moet 1 keer in de week koken. Hebben we afgesproken, ik kook altijd op vrijdag. Wat mij tegenvalt, is mijn vader. Hij kijkt gelijk op mijn vingers, en als ik een klein ding even kort over moet nadenken, of een klein ding anders doe dan hij zou doen, krijg ik gelijk een hele preek en blijft hij praktisch gezien het hele koken erbij staan en hopen dat ik het goed doe. Hij neemt het koken naar mijn mening hierdoor gewoon over. Afgelopen vrijdag was ik er klaar mee, ben ik weggelopen en heeft hij het afgemaakt. De vrijdagen daarvoor heb ik meerdere keren gezegd (vriendelijk) dat ik het niet fijn vind wat hij doet, en of hij daarmee wilt stoppen. Dat doet hij gewoon niet. Ook al vraag ik het 3 keer vriendelijk, hij gaat gewoon niet weg!! Als ik dan gefrustreerd wordt (en dan boos op hem wordt over hetzelfde ding: "Papa ga nou eens weg! Je leidt me juist alleen maar af!!!") dan krijg ik nog een preek, en blijft hij er alsnog bij!
Hoe zorg ik ervoor dat hij me met rust laat tijdens het koken, zonder dat hij boos wordt? Leg mij dat maar uit.

Maar ik kan er ook gwn niet op terugkomen bij hem, want dan wordt hij weer boos. Als ik ook maar zeg van: "Hey, zou je misschien bij het koken wat minder op mijn vingers willen kijken?" Dan is het huis te klein!
Dit is nou typisch zo iets waar je het met je kindercoach over moet hebben! Die kan namelijk mooi tussen jou en je ouders bemiddelen. Die coach wordt namelijk door jullie allemaal serieus genomen als het goed is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 08:25
Verwijderd
Je komt op mij juist helemaal niet competitief over Niet om flauw te doen, maar het voorbeeld van koken met je vader is juist het tegenovergestelde... je kan ook denken "ook al kijkt hij op mijn vingers, ik zal wel eens even laten zien hoe goed ik kan koken!". Dat zou competitief zijn! Niet dat wel of niet competitief goed of fout is hoor, gewoon een observatie dit Bij competitief denk ik niet aan iemand die wegloopt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Ben jij een ouder met dezelfde problemen met je kind?
Ik ben namelijk NIET op zoek naar medeleven. Ik wil alleen niet uitgescholden worden als ik om hulp vraag.
Daarnaast, "koosnaampjes" zoals Jochie (ander topic), aap en mannetje helpen nou niet echt bepaald. Geef gewoon advies en hulp, want DAAR VRAAG IK OM, NIET ERGENS ANDERS OM) en zeg anders gewoon niks.
Je bent een mannetje, een jochie en een aap. Gedraag je niet zo en je zal niet zo worden aangesproken. Ik geloof niet dat Destruct ooit op zo een manier behandeld is behalve misschien als grapje een keer. Kijk eens naar hoe hij post zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 10:00
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je bent een mannetje, een jochie en een aap. Gedraag je niet zo en je zal niet zo worden aangesproken. Ik geloof niet dat Destruct ooit op zo een manier behandeld is behalve misschien als grapje een keer. Kijk eens naar hoe hij post zou ik zeggen.
Ik lees wel vaker wat van Destruct. Hij zegt heel vaak dingen waarvan ik denk dat het niet kan (te lui voor citaten) en daar reageer ik JUIST NIET op. Soms is het beter om gwn ff je mond te houden.
Deadlock, hou het verder ontopic.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 10:00
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je komt op mij juist helemaal niet competitief over Niet om flauw te doen, maar het voorbeeld van koken met je vader is juist het tegenovergestelde... je kan ook denken "ook al kijkt hij op mijn vingers, ik zal wel eens even laten zien hoe goed ik kan koken!". Dat zou competitief zijn! Niet dat wel of niet competitief goed of fout is hoor, gewoon een observatie dit Bij competitief denk ik niet aan iemand die wegloopt.
Das dus juist eens van mijn manieren om het weg te halen. Daarnaast, ik hoopte door weg te lopen op een gelijkspel ipv een verlies.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel een mooi voorbeeld voor je (recent gebeurd, nl vrijdag. Het speelt al voor een paar weken op vrijdag nu.

Ik moet 1 keer in de week koken. Hebben we afgesproken, ik kook altijd op vrijdag. Wat mij tegenvalt, is mijn vader. Hij kijkt gelijk op mijn vingers, en als ik een klein ding even kort over moet nadenken, of een klein ding anders doe dan hij zou doen, krijg ik gelijk een hele preek en blijft hij praktisch gezien het hele koken erbij staan en hopen dat ik het goed doe. Hij neemt het koken naar mijn mening hierdoor gewoon over. Afgelopen vrijdag was ik er klaar mee, ben ik weggelopen en heeft hij het afgemaakt. De vrijdagen daarvoor heb ik meerdere keren gezegd (vriendelijk) dat ik het niet fijn vind wat hij doet, en of hij daarmee wilt stoppen. Dat doet hij gewoon niet. Ook al vraag ik het 3 keer vriendelijk, hij gaat gewoon niet weg!! Als ik dan gefrustreerd wordt (en dan boos op hem wordt over hetzelfde ding: "Papa ga nou eens weg! Je leidt me juist alleen maar af!!!") dan krijg ik nog een preek, en blijft hij er alsnog bij!
Hoe zorg ik ervoor dat hij me met rust laat tijdens het koken, zonder dat hij boos wordt? Leg mij dat maar uit.

Maar ik kan er ook gwn niet op terugkomen bij hem, want dan wordt hij weer boos. Als ik ook maar zeg van: "Hey, zou je misschien bij het koken wat minder op mijn vingers willen kijken?" Dan is het huis te klein!
Alles wat ik hier lees, is wat je vader fout doet. Hij gaat niet weg, hij kijkt je op je vingers, hij luistert niet als je vriendelijk vraagt om weg te gaan. Wat doe jij waardoor hij getriggerd wordt om je de hele tijd op je vingers te kijken? Dat hoeft niet eens iets "echt vervelends" te zijn, maar voor het zelfde geldt is hij als de dood dat jij je eigen vingers er af snijdt en weet hij niet hoe hij om moet gaan met dat gevoel en uit hij het daarom lomp. Ik zeg niet dat dat zo is, maar ik probeer aan te geven dat er oko wel eens iets anders achter kan zitten dan alleen maar muggenziften. Als mijn kind (en ja, dat heb ik) alleen maar op z'n kamer zou zitten en slecht zou presteren, zou ik me ook zorgen maken. Er zijn meer dan genoeg ouders die dat doen maar die niet weten hoe ze het vorm moeten geven en dan maar onhandig worden.

Daarnaast kom je inderdaad neit erg competitief over, als je het mij vraagt. Het lijkt er op dat je moeite hebt met je in anderen verplaatsen en dat hoort ook een beetje bij de puberteit, maar ik vind dat je erg veel bezig bent met wat anderen verkeerd doen in plaats van met wat jij kunt doen.

Verder: Waarom hou je je niet aan gemaakte afspraken/opgelegde regels van en met je ouders?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 11:14
Verwijderd
Als dat kind ooit blowen ontdekt dan hebben we er weer een nietszeggende entitled stoner bij. Leuk voor de samenleving.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 11:22
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Alles wat ik hier lees, is wat je vader fout doet. Hij gaat niet weg, hij kijkt je op je vingers, hij luistert niet als je vriendelijk vraagt om weg te gaan. Wat doe jij waardoor hij getriggerd wordt om je de hele tijd op je vingers te kijken? Dat hoeft niet eens iets "echt vervelends" te zijn, maar voor het zelfde geldt is hij als de dood dat jij je eigen vingers er af snijdt en weet hij niet hoe hij om moet gaan met dat gevoel en uit hij het daarom lomp. Ik zeg niet dat dat zo is, maar ik probeer aan te geven dat er oko wel eens iets anders achter kan zitten dan alleen maar muggenziften. Als mijn kind (en ja, dat heb ik) alleen maar op z'n kamer zou zitten en slecht zou presteren, zou ik me ook zorgen maken. Er zijn meer dan genoeg ouders die dat doen maar die niet weten hoe ze het vorm moeten geven en dan maar onhandig worden.

Daarnaast kom je inderdaad neit erg competitief over, als je het mij vraagt. Het lijkt er op dat je moeite hebt met je in anderen verplaatsen en dat hoort ook een beetje bij de puberteit, maar ik vind dat je erg veel bezig bent met wat anderen verkeerd doen in plaats van met wat jij kunt doen.

Verder: Waarom hou je je niet aan gemaakte afspraken/opgelegde regels van en met je ouders?
Wat je hier zegt, klopt helemaal. Hier staat alles wat mijn vader verkeerd doet. Volgens mijn moeder is hij voorzichtig met de spullen. Maar met name: Mijn jongere zus is veel onhandiger dan ik, en daar kijkt hij niet mee. Het lijkt hierdoor alsof hij alleen maar mij moet hebben. Mijn zus kookt ook, zij heeft de woensdag. Ik doe met koken alles veel beter, maar ik krijg het gezeik.

Daarnaast, mijn ouders werken allebei fulltime en het maakt hun echt geen zak uit hoe ik het doe op school. Als ze ergens een rapport krijgen, tekenen ze het en gaan ze lekker verder met hun leven. Ze kijken er niet eens naar dus ja.

Ik hou me vaak wel aan de regels, alleen als ik het er niet mee eens ben, vind ik dat ik daarover mag discussiëren. Ik kan er niets aan doen dat mijn vader zo triest daarop reageert, hoe ik het ook breng.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 11:22
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als dat kind ooit blowen ontdekt dan hebben we er weer een nietszeggende entitled stoner bij. Leuk voor de samenleving.
Nee dank u. Ik ga niet roken of drinken later, niks voor mij. Ook drugs past niet in mijn rijtje
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Wat je hier zegt, klopt helemaal. Hier staat alles wat mijn vader verkeerd doet. Volgens mijn moeder is hij voorzichtig met de spullen. Maar met name: Mijn jongere zus is veel onhandiger dan ik, en daar kijkt hij niet mee. Het lijkt hierdoor alsof hij alleen maar mij moet hebben. Mijn zus kookt ook, zij heeft de woensdag. Ik doe met koken alles veel beter, maar ik krijg het gezeik.

Daarnaast, mijn ouders werken allebei fulltime en het maakt hun echt geen zak uit hoe ik het doe op school. Als ze ergens een rapport krijgen, tekenen ze het en gaan ze lekker verder met hun leven. Ze kijken er niet eens naar dus ja.

Ik hou me vaak wel aan de regels, alleen als ik het er niet mee eens ben, vind ik dat ik daarover mag discussiëren. Ik kan er niets aan doen dat mijn vader zo triest daarop reageert, hoe ik het ook breng.
Zeg flapdrol, je meldt nog steeds alleen maar wat anderen verkeerd doen. Zo werkt het niet. Ga maar in gesprek met je coach, die is er niet voor niks. Hij/zij heeft hopelijk de ervaring en kennis in huis om het thuis weer wat gezelliger te maken. Succes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 12:58
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Zeg flapdrol, je meldt nog steeds alleen maar wat anderen verkeerd doen. Zo werkt het niet. Ga maar in gesprek met je coach, die is er niet voor niks. Hij/zij heeft hopelijk de ervaring en kennis in huis om het thuis weer wat gezelliger te maken. Succes.
flapdrol ben ik zeker XD
Ik heb gekopieerd op dit forum wat ik ook aan mn coach had gestuurd. ik wacht nog op een antwoord.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2018, 15:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Maak vooral ook lekker gebruik van die coach. Die is er om jou te helpen en om handvaten te geven zodat jij je straks hopelijk weer wat prettiger in huis voelt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 16:05
Verwijderd
Citaat:
flapdrol ben ik zeker XD
Ik heb gekopieerd op dit forum wat ik ook aan mn coach had gestuurd. ik wacht nog op een antwoord.
Ja want waarom zou je inhoudelijk reageren op dat wat ik zeg als het kopieer en plakwerk is.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2018, 16:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik zou beter al die 11 tekorten inhalen, voordat je 3 vwo opnieuw moet doen.
Of anders schoppen ze je naar 't vmbo T/havo.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2021, 11:39
adelas01
adelas01 is offline
ik denk dat wat jij voelt is het meest belangrijk. Maar als je toch een coach hebt misschien is het niet zo slecht om te onderzoeken?
Je kan op dit website https://www.awacoaching.nl/ meer informatie vinden over hoe de coaches precies werken en hoe kunnen ze jou verder helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.