Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2012, 14:39
angel1995
angel1995 is offline
Hallo

De titel is misschien niet echt duidelijk. Maar soms zijn er bepaalde studierichtingen en dan heb je de gewone studierichting en de toegepaste studierichting. vb. psychologie of toegepaste psychologie. Ik vroeg mij nu af wat het verschil is met de toegepaste vorm.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2012, 19:33
Verwijderd
Het woord zegt het zelf, in de toegepaste richtingen licht de klemtoon meer op het toepassen van kennis in concrete situaties(meestal gewoon doen wat je voorgangers altijd deden zonder er diep bij na te denken, vanbuiten leren). In de zuivere richtingen licht de nadruk meer op de theoretische kennis zelf ten gronde snappen, je leert meer abstracte theoriën en ook hoe je zelf ontdekkingen kan doen, zonder meteen ze dagdagelijks te leren gebruiken. In veel gevallen is de zuivere richting universitair en de toegepaste richting hogeschool, maar niet altijd. Wat is het moeilijkste? Voor de zuivere richting zal je over het algemeen een wat abstractere geest moeten hebben en wat meer moeten studeren, maar je moet er wel je handen minder voor vuilmaken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 21:42
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Volgens mij is de toegepaste variant vaak HBO en de 'gewone' variant WO. Dus dat toepassen slaat op de pratijk, het HBO is meer praktijkgericht.

Overigens kan ik alleen maar psychologie en toegepaste psychologie bedenken. Zijn er dan zoveel van dit soort variaties?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 22:16
Verwijderd
ik ben van belgie, maar wij hebben ook bijvoorbeeld master informatica en professionele bachelor toegepaste informatica, taal-en letterkunde en toegepaste taalkunde, biomedische wetenschappen en biomedische laboratoriumtechnologie, en je hebt wetenschappen en ingenieurswetenschappen(ook wel aan universiteit). Bij bijna elke studie aan de universiteit(ik gok WO bij jullie) zijn er ook wel hogeschoolopleidingen(HBO) in hetzelfde thema, die dan meer "toegepast" zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.