Oud 04-03-2009, 19:00
lisafoster1
lisafoster1 is offline
Hallo iedereen!!
Ik ben Lisa, ik ga volgend jaar (als ik het dit jaar haal) naar de kunstacademie. Ik heb alleen wat hulp nodig, want ik weet echt niet waar! Ik ben naar veel open dagen geweest en daar heb ik vier van gekozen om toelatingsexamen te doen. Bij twee daarvan heb ik al toelatingsexamen gedaan, namelijk heb ABKM (Maastricht) en Minerva (Groningen, en ook toegelaten. Ik ga nog toelatingsexamen doen bij HKU (Utrecht) en WDKA (Rotterdam). Ik wil de richting illustratie op en na deze opleiding wil ik ook nog een 2-jarige docenten opleiding doen op de kunstacademie. Ik hoop dat jullie goede adviezen/opmerkingen/wat dan ook voor me hebben zodat mijn keuze makkelijker wordt. Ik woon in geen van deze steden dus verhuizen zal ik zowiezo moeten, wel ga zit ik nu in Groningen op school en ken ik hier mensen en de stad wat weer een voordeel zou zijn, maar bij mij gaat het vooral om de beste studie! Dus help me aub!! Zouden jullie als jullie mij waren voor het ABKM, Minerva, HKU of het WDKA kiezen?
Groetjes Lisa.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2009, 20:22
Verwijderd
Ik kan je niet echt helpen want ik ken al die studies niet, ik weet alleen wat van Den Bosch omdat de zus van een vriendin van mij daar heeft gestudeerd, en Zwolle, omdat ik daar zelf ben geweest. Den Bosch is wat ... praktischer ingesteld dan Zwolle, zo op het eerste gezicht tenminste. Zwolle richt zich vooral op het vertellen van een verhaal en het ontwikkelen van je eigen stijl, dat spreekt mij wel aan.

Maar daar heb je niks aan omdat deze twee blijkbaar geen opties zijn? Heb al wel gehoord dat Rotterdam echt heel erg gericht is op techniek en niet zozeer op conceptontwikkeling, maar dat is wel een via-via verhaal want ik ken geen ervaringsdeskundigen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 15:57
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Hey, wat leuk dat je aan een kunstacademie wilt studeren!

Ik ben nu derdejaars illustratie aan Minerva.

Het eerste jaar is eigenlijk ontzettend breed, daarin doe je echt vanalles en nog wat, maar in je 2e jaar kies je voor de richting autonoom (schilderen/beeldhouwen/fotografie etc.) of je kiest voor vormgeving (communicatie/interieur/theater). Als je illustratie wilt doen kies je voor de richting communicatie vormgeving.

In het tweede jaar ben je zeker niet alleen maar fulltime met illustratie bezig. Daarnaast doe je bijv. ook dingen als grafische vormgeving, typografie, animatie en nog wat dingen. In het derde jaar ben je een stuk meer bezig met illustratie, maar ook dan nog heb je minstens 1 (verplicht) keuzevak naast je illustratievakken. Dat kan dan weer grafisch, typografie of bijv. fotografie zijn.

Nouja, over het algemeen komt het er wel op neer dat je met best veel verschillende disciplines te maken krijgt en dat is mij wel goed bevallen. (al is het denk ik voor iedereen verschillend en het hangt er ook maar net vanaf wat je verwachtingen zijn) Het ene onderdeel ligt je misschien niet zo goed, maar daarentegen ontdek je ook dat je goed bent in dingen waarvan je het helemaal niet wist! Ik heb mijn horizon daar in ieder geval wel door verbreed en het komt ook mijn illustratieve kwaliteiten ten goede. En ook kan je verschillende disciplines met elkaar combineren.

Maar ook al doe je in het begin eerst vooral veel verschillende dingen: je kan het allemaal best een beetje naar je eigen hand zetten en als je bijv. veel met illustratie wilt doen, dan is daar ook wel ruimte voor.

Ik heb het over het algemeen naar mijn zin op Minerva, maar natuurlijk zijn er ook wel eens minder leuke dingen en een opleiding aan een kunstacademie kan ook best moeilijk zijn af en toe. (er wordt soms behoorlijk veel druk op je gelegd door de docenten bijv.)

Oja, en Minerva heeft volgens mij ook de verkorte docentenopleiding!

Nou, als je nog vragen hebt, stel ze gerust of stuur een pm!

Ik weet verder eigenlijk niet zo veel van de andere academies, maar volgens mij staat de WDKA over het algemeen goed aangeschreven en de HKU juist weer wat minder. (rommelige opleidingen etc) Maar goed, dit weet ik dus niet uit eigen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 23:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Oja, en Minerva heeft volgens mij ook de verkorte docentenopleiding!
Dat klopt, maar dan moet je wel eerst afgestudeerd zijn in een ander onderdeel (illustratie, autonoom, vormgeving etc.)

Ik heb de docentenopleiding gedaan op Minerva en ik vond het eigenlijk altijd een zooitje. Heel veel dingen werden toen vernieuwd, dus het zal nu wel beter geregeld zijn.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 17:13
Meisje.
Avatar van Meisje.
Meisje. is offline
Ik denk dat jet nu vooral moet kijken naar de sfeer op de verschillende academies.

In je studie zul je vast wel enigzins gestuurd worden, maar het is ook wat je er zelf van maakt.

Verder kan ik je niet helpen, ik ken alleen de ArtEZ.

Succes met je keuze in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 20:22
maha
Avatar van maha
maha is offline
Ik ben afgelopen jaar naar de presentatie van de eindexamens geweest van Zwolle en die vond ik wel erg goed ! Ik weet verder alleen niet of de school leuk is...zit zelf op de AKI (waar geen illustratie is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek kunst academie
jazzie42
1 24-08-2015 19:59
Studeren Welke studie zal ik kiezen?
Giddypanda
12 11-03-2009 21:18
ARTistiek Kunstacademies!
C-Cee
3 16-01-2009 21:10
ARTistiek Waar doen jullie toelating?
Verwijderd
115 29-07-2007 16:53
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
ARTistiek *** Kunstacademie? ***
Zylverstar
79 13-05-2006 10:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.