Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2010, 14:54
inge-000
inge-000 is offline
hallo
ik ben 20 jaar en men vriend is 24 en ik heb een kindje van 8 maanden oud
we zijn eigelijk sinds de geboorte van plan om alleen te wonen en willen eerst alles eventjes overwegen ik verdien namelijk 1300 netto nu nog voorlopig word meer als ik eens als leerkracht afstudeer over 1,5 jaar is da 1600 netto en hij verdient 1600 netto plus ik krijg nog kindergeld erbij
we hebben een appartement gezien van 570 euro per maand met vaste koste erin gerekend buiten het waterverbruik niet en internet
pampers kost me niet zoveel omda ik al hele voorraad heb gekocht voor de geboorte van men zoontje men vriend zijn auto kost 600 euro met diesel erin en voor mijne is 70 euro benzin en 89 euro per kwartaal tax en verzekering brand en familiale verzekering moet ik niet betalen via men ouders krijg ik da 6 maand gratis dus vroeg me af is het haalbaar omdat men ouders ons maar thuis willen houden omdat anders moete ze men zoontje te veel missen en heb gevoel dat ze ons onzeker willen maken vandaar dat ik het maar eens voorstel aan jullie allemaal
groetjes hoop dat jullie beter nieuws hebben voor mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2010, 17:19
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Het lijkt mij zeer zeker haalbaar.
alleen zijn auto kost 600. per maand?
Als je je vriend als hoofdhuurder zet bij dat appartement en jij als bijhuurder zeg maar dan krijgen jullie volgens mij ook nog huursubsidie.
Verder heb je als inkomen sowieso al 2900 euro. min de vaste lasten dan hou je nog zeker 1500 euro per maand over. Daar kan je royaal van leven

En verder als je ouders bang zijn om je zoontje te missen, kan je voorstellen dat hun gewoon je vaste oppasadres worden. Voor als jij of je vriend moet werken of naar school moet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 15:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dat moet zeker gemakkelijk haalbaar zijn met bijna 3k netto in de maand. Heel veel mensen doen het met een stuk minder.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 22:47
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Dat moet zeker gemakkelijk haalbaar zijn met bijna 3k netto in de maand. Heel veel mensen doen het met een stuk minder.
3k? ga runescapen ofzo
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 00:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kom je uit België? Aan je manier van typen denk ik dat af te leiden en voor de situatie is dat wel handig om te weten.

Waarom zeg je zelf niet eens op een rijtje wat je denkt te gaan hebben als inkomen en wat je denkt te gaan hebben aan uitgaven? Misschien kun je ook bepaalde kosten nog eens goed overwegen, bijvoorbeeld: is het nodig om 2 auto's te hebben, zeker als je per maand maar voor zo weinig in die 2e auto rijdt! En is er met die 600 euro voor de auto van je vriend niet iets mogelijk? Door bijvoorbeeld dichter bij het werk te gaan wonen bespaar je geld op reiskosten.

Om je een idee te geven aan wat voor kosten je moet denken als je het voor jezelf op een rijtje gaat zetten, hier alvast wat kostenposten:
- Huur / hypotheek
- Gas en electra
- Water
- Zorgverzekering
- Medische kosten die niet vergoed worden of in eigen risico vallen
- Overige verzekeringen mbt wonen (bijv. inboedel, opstal, WA)
- Jaarlijkse belastingen waar je maandelijks geld voor opzij moet zetten
- Autokosten (wegenbelasting, verzekering, onderhoud, benzine en evt. afschrijving)
- Eten en drinken
- Overige spulletjes voor je kindje zoals luiers ed.
- Kleding en schoenen
- Kosten (digitale) televisie
- Telefoonkosten
- Internet abonnement
- Evt. contributies van hobby's
- Evt. abonnementen van krant/tijdschrift
- Evt. studiekosten (je zegt nog te studeren)
- Evt. kosten van uitgaan (met een kind misschien niet zo zeer stappen, maar uit eten gaan, theater, etc. valt er ook onder)
- Evt. kosten van oppas (als je vaste, betaalde oppas hebt of juist crèche kosten)
- Evt. sparen voor vakantie
- Evt. overige kosten. Vergis je niet in wat je maandelijks nog koopt aan spulletjes en wat je achter de hand moet hebben voor als iets kapot gaat. En ook cadeautjes.

En voor je inkomen. Mocht je in Nederland wonen, dan kun je dingen uitzoeken zoals:
- Kinderbijslag
- Huurtoeslag
- Zorgtoeslag
- Mogelijkheden qua (gedeeltelijke) vergoeding van kinderopvang

Het kan dus geen kwaad om dit allemaal eens uit te werken.
Maar ik kan me met jullie inkomen alsnog niet voorstellen dat het echt niet zou kunnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 16:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als je nu al 2900 hebt heb je wel een aardig inkomen ja. Meestal zegt "men" dat de huur maximaal ongeveer 1/3e van je brutosalaris mag bedragen, dus daar zit je ruim onder (hoewel je met een kind en twee auto's genoeg kosten erbij zult hebben).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 16:18
Verwijderd
wat maakt het nou uit of ze uit belgie komt! -_-


Ik heb een huur van 1000 euro per maand en doe het met zo'n 1750 euro in de maand netto!, dus het is zeker haalbaar!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2010, 17:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
wat maakt het nou uit of ze uit belgie komt! -_-
Dat maakt nogal wat uit. Wij kunnen wel zeggen dat ze recht heeft op zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, etc. maar als ze uit België komt, dan kan het zijn dat al die regelingen niet op gaan omdat het daar anders geregeld is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 08:28
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Het lijkt mij zeer zeker haalbaar.
alleen zijn auto kost 600. per maand?
Als je je vriend als hoofdhuurder zet bij dat appartement en jij als bijhuurder zeg maar dan krijgen jullie volgens mij ook nog huursubsidie.
Het recht op huurtoeslag is daar niet op gebaseerd.

Beide inkomens worden altijd meegenomen. In dit geval zal haar vriend worden aangemerkt als hoofdhuurder, omdat hij de meeste inkomsten heeft. Maar zelfs al zouden ze een aanvraag doen op haar naam, dan nog wordt hij gezien als hoofdhuurder en haar inkomen ook meegerekend.

De inkomensgrens voor huurtoeslag is in deze situatie €29.125,-, wat gebaseerd is op het verzamelinkomen. Val je daaronder, dan heb je recht op huurtoeslag.

Als ik hen was, zou ik haar ook niet aanmerken als bijhuurder. Is sowieso geen bestaande term bij mijn weten. Willen ze samen verantwoordelijk zijn voor het huis en allebei evenveel aanspraak maken, dan kun je beter gelijk aan elkaar zijn.

Anyway, Nederlands recht, TS is mogelijk Belgisch.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 09:35
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je onder de 23 bent krijg je veel minder huurtoeslag en zijn de prijsklasse van wat je mag huren ook anders. en aangezien de vriend ouder is dvan 25 en zij jonger, is het daar dus wel mede op gebasseerd.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 18:11
Ivo
Ivo is offline
Ik vermoed ook dat TS uit België komt, dus regelingen over allerlei toeslagen in Nederland zijn waarschijnlijk niet van toepassing. Maar toeslagen of niet, met 2900 euro netto moet je toch wel goed kunnen rondkomen met 2 volwassenen en een kindje. Zo niet, dan moet je toch eens kritisch naar je uitgavenpatroon kijken.

Wat TS alleen NIET moet doen is geen kosten rekenen voor zaken die ze alleen de eerste paar maanden niet hoeft te betalen. Nu heb je nog een berg pampers op voorraad, maar ooit is die voorraad op. Dan moet dus wel nieuwe kunnen kopen. En de verzekering die nu voor een half jaar betaald is, moet straks ook wel weer betaald worden voor de periode er na.
600 euro voor de auto van van vriendjelief is wel wat veel, als dat bedrag per maand is. Daar valt wellicht nog op te besparen (kleinere, zuinigere auto).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 19:29
Tamara
Avatar van Tamara
Tamara is offline
Ik zou ook voor jezelf op een rijtje zetten wat de kosten zijn en wat je inkomsten zijn. Dat geeft vaak veel inzicht en dan kun je kijken of het voor jullie haalbaar is. Een handige manier is het persoonlijk budgetadvies op onze site. Dan zie aan welke posten je allemaal moet denken en heb je ook meteen een vergelijking met andere huishoudens. Dat is wel zo handig om te kijken wat je aan energie en andere verzekeringen ongeveer kwijt bent. www.nibud.nl/persoonlijkbudgetadvies
__________________
Meer grip op geld met het Nibud
Het Nibud geeft tips, informatie en advies over oa.. zakgeld, verzekeringen en bijbaantjes.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 10:56
inge-000
inge-000 is offline
hallo
dank je voor jullie reactie
ik kom inderdaad uit belgie :-) uit limburg
en ik heb mijn auto echt wel nodig ik ga ook werken en voor mijn kindje heb ik die ook nodig men vriend werkt zo voor een baas en is zelfstandig bijberoep maar op da bij beroep kan je nie echt rekenen da kan altijd minder worden in de winter bv of kosten die erbij komen voor hem en ja zijn auto kost geld veel geld maar hij gebruikt die ook voor zijn bijberoep ds diesel kan je aftrekken de btw maar je moet het wel eerste betalen :-) en men zoontje alleen zijn melk kost al 115 euro ongeveer zonder zijn pampers en da rest en men vriend wil nergens anders wonen dan zonhoven in limburg waar we nu ook wonen maar nog apart dus je ziet het is wel nodig da we gaan samen wonen ook voor men zoontje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij?
DBZ
88 07-08-2009 17:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Liefde & Relatie Algemeen topic: Leeftijdsverschil
Somebody Special
284 14-07-2003 09:14
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39
Seksualiteit Wat is uw seksuele IQ?
slisje
46 22-06-2002 02:15
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.