Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2004, 15:20
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
gezien het feit dan mij oude vertrouwde kleurpotloden (een allegaartje van verschillende potloden die ik los had gekocht of onder mijn bed had gevonden) voor het grootste deel gereduceert zijn tot stompjes, wil ik maar eens een nieuwe doos aanschaffen (geweldig altijd een nieuwe set, vooral zo eentje waarin de potloden nog op kleur gesorteerd zijn en allemaal een vlijmscherpe punt hebben , gaan v'n vingens spontaan van jeuken). Welk merk gebruiken jullie?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Advertentie
Oud 08-07-2004, 15:25
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Bruynzeel ofcourse Wij hebben er ook een goede keuken van **ligt nu van z'n stoel van het lachen** Nee ff zonder dollen bruynzeel is OK.....Maar wie gebruikt er tegenwoordig in de high-tech tijd nog potloden . Succes met je keuze....
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Oud 08-07-2004, 15:30
boostart
Avatar van boostart
boostart is offline
@Supersanne: Bruynzeel idd, maar ik heb ook een goedkope kleurdoos ooit bij de kruidvat gekocht en die voldoet net zo goed

@Firelizzard: Ik gebruik ze in mijn schetsen en voor kleurstellingen. dus Ik


P.S: Nog even over die keuken, wij hebben ons hele toilet vol met Bruynzeel spullen. *lol*
Oud 08-07-2004, 15:33
Verwijderd
Bruynzeel, Caran D'ache, Derwent
Oud 08-07-2004, 15:48
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
zat zelf ook al te denken aan bruynzeel.. vorige potloden waren grotendeels van conté, maar die kleurden niet zo heel prettig
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 08-07-2004, 15:53
boostart
Avatar van boostart
boostart is offline
klopt, die vond ik ook te zacht... maar ieder zijn keus
Oud 08-07-2004, 16:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Bruynzeel! Of die hier van de plaatselijke hobbyfabriek. (Heutink ofzo )

Ik heb geen programma op m'n computer waarmee ik kan kleuren, dus tja, dan maar met potlood.
Oud 08-07-2004, 20:49
morgana le fay
Avatar van morgana le fay
morgana le fay is offline
Derwent
Oud 08-07-2004, 21:28
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb zelf een doos van 50 Bruynzeel en daar ben ik echt erg tevreden over. Ik heb ook nog een doos van 30 caran d'ache (aquarelpotloden) maar die zijn veel duurder en ik vind ze niet eens fijn kleuren. Doe mij echt de Bruynzeel maar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 08-07-2004 om 22:35.
Oud 08-07-2004, 22:27
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik heb caran d'ache. dat bevalt me wel prima ze zijn iets zachter dan bruynzeel geloof ik maar dat vind ik wel fijn, kan ik beter kleurtjes mengen en zo.
__________________
■■ fuzzy logic
Oud 09-07-2004, 09:02
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
bruynzeel en conté
Oud 09-07-2004, 09:37
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ik gebruik van gogh's, ook erg prettig zitten ook in een handige doos, makkelijk vasthoud-ding, zegmaar
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 09-07-2004, 09:45
Verwijderd
Ik had Bruynzeel en ook van weet ik het welk merk...maar ik vind ze beiden te hard...daarom had ik 'voor sinterklaas' aquarelpotloden gevraagd (heb nu van Faber-Castell), omdat die over het algemeen zachter zijn...maar die zijn dus ook vrij hard...
Oud 09-07-2004, 09:56
Verwijderd
ja ik gebruik van gogh's, vind ze zelf wel fijn in gebruik....
Oud 09-07-2004, 13:45
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Heb ook bryunzeel....
Van Faber-Castell heb ik ook de aquarell potloden (deze zijn overig bijna altijd erg hard), en eveneens een doos met een stuk of 70 pastelpotloden. Die zijn alleen erg prijzig, dus ik had ze voor mijn verjaardag eens gevraagd....werkt overig ook erg leuk.

Grtjs, en succes....
toon je ons het resultaat?

PS: kleurpotloden worden nog best vaak gebruikt in deze High Tech! Daarbij....ik ken mensen die er echt de prachtigste dingen van maken waarvan ik denk (terwijl ik mijn tandjes van de grond raap) ; 'Hoe is dít mogelijK?' Dus ehm.....sja...oud vertrouwt?
Oud 09-07-2004, 15:39
Verwijderd
faber-castell
die gan lang mee, in heeeel veel kleuren te verkrijgen, en verschillende soorten.
erg fijn
Oud 10-07-2004, 13:06
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb nu een grote doos Karisma potloden (duuhuur!!! maar wel erg prettig ), binnekort za ik hier eens wat posten
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 13-07-2004, 00:05
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Bruynzeel
__________________
The Return
Ads door Google
Oud 13-07-2004, 00:13
Type
Avatar van Type
Type is offline
Ik gebruik uitsluitend Faber-Castell, ook om te schrijven (maar mijn schrijfpotlood is een driehoekige HB )

En ik heb nog een heel uitgebreid Blokker ( ) set hier liggen, met houtskoolpotloden, metallicpotloden en aquarelpotloden en alles erin...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 13-07-2004, 14:51
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
ik heb nu een grote doos Karisma potloden (duuhuur!!! maar wel erg prettig ), binnekort za ik hier eens wat posten
Zeker doen ik ben erg benieuwd
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Oud 16-07-2004, 17:35
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Type schreef op 13-07-2004 @ 01:13 :
Ik gebruik uitsluitend Faber-Castell, ook om te schrijven (maar mijn schrijfpotlood is een driehoekige HB )

En ik heb nog een heel uitgebreid Blokker ( ) set hier liggen, met houtskoolpotloden, metallicpotloden en aquarelpotloden en alles erin...
de blokkerdoos heb ik ook kleurpotloden boeide me niet zo, maar het was fijn om al die verschillende hardheden uit te proberen (uiteindelijke resultaat: 2B is voor mij het prettigst, maar dat gebruikte ik toch al ) en ik had een chronisch gebrek aan houtskoolpotloden dus die doos was toch wel een goed idee . ik heb in de winkel ook FC geprobeert maar vond het te hard (karisma is heel zacht )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 17-07-2004, 03:00
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik heb kleurpotloden van zowel Derwent als van Faber-Castell. Hetzelfde geldt voor pastelpotloden. Maar voor gewoon kleuren zijn die uiteraard waardeloos, en met water klooien hou ik niet van.
__________________
yupyup.
Oud 17-07-2004, 07:14
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-07-2004 @ 18:35 :
ik heb in de winkel ook FC geprobeert maar vond het te hard (karisma is heel zacht )
Mja, voor schrijven is dat dus wel fijn.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 17-07-2004, 16:15
de Koe!
Avatar van de Koe!
de Koe! is offline
Ik ben altijd al een voorstander van bruynzeel geweest (en ik ben niet de enige blijkbaar?). Conté vind ik niet zo goed. Ik heb onlangs een klein doosje Caran d'Ache gekocht, die vind ik ook niet slecht.

Hier een tip: vooraleer een volledige doos te kopen, kan je best van meerdere merken 1 potlood kopen. Op die manier kan je ze uittesten en zo ontdek je zelf wel wat je het beste ligt. Ik heb hier bijvoorbeeld welgeteld 1 Karisma-potlood liggen 't is wel heel goed, maar zo duur hé
Oud 17-07-2004, 16:56
Glory
Avatar van Glory
Glory is offline
Ikvind Bruynzeel potloden echt om te huilen zo slecht. Caran d'Ache is wel een stuk duurder maar dan heb je ook wat.
__________________
sleep is no friend.
Advertentie
Oud 17-07-2004, 19:37
Simplicity9
Avatar van Simplicity9
Simplicity9 is offline
Zeker weten Caran D'Ache... kleurt ongelovelijk lekker. En 't mengt goed. Maar ja, de prijs is wel een beetje hoog. Ik heb met geluk een doos van 50 potloden en 30 aquarelpotloden met 30% korting kunnen krijgen. Het is dus gewon zoeken naar koopjes
__________________
Eh ja...
Oud 18-07-2004, 13:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
de Koe! schreef op 17-07-2004 @ 17:15 :
Ik ben altijd al een voorstander van bruynzeel geweest (en ik ben niet de enige blijkbaar?). Conté vind ik niet zo goed. Ik heb onlangs een klein doosje Caran d'Ache gekocht, die vind ik ook niet slecht.

Hier een tip: vooraleer een volledige doos te kopen, kan je best van meerdere merken 1 potlood kopen. Op die manier kan je ze uittesten en zo ontdek je zelf wel wat je het beste ligt. Ik heb hier bijvoorbeeld welgeteld 1 Karisma-potlood liggen 't is wel heel goed, maar zo duur hé
Waar ik al mijn artistiek spul vandaan haal hebben ze gewoon door de hele winkel tekenblokken en potjes water staan zodat je kwasten/potloden/markers/wat-dan-ook gewoon ter plekke even kunt proberen voor je het koopt (wel special daarvoor bedoelde penselen/potloden/enz hoor, dus je hoef niet bang te zien dat je een marker koopt en dat 'ie eenmaal thuis aangekomen al halfleeg blijkt te zijn )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 18-07-2004, 13:20
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb trouwens een soort houdertje waarin je je totaal afgeslepen potloden kunt stoppen zodat je ze tot de laatste millimeter kan gebruiken, wel fijn aangezien karisma idd niet goedkoop is
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 21-07-2004, 22:42
Kirre
Kirre is offline
een hobby van mij is tekenen/schilderen. ik gebruik voor het tekenen mijn caran d'ache potloden. ik gebruik ze ook wel eens bij het schilderen je kan namenlijk als je er met een natte kwast overheen gaat hetzelfde effect krijgen als bij verf. het ziet er heel mooi uit .
kan je met Karisma potloden dat ook doen?
Oud 22-07-2004, 10:29
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Kirre schreef op 21-07-2004 @ 23:42 :
een hobby van mij is tekenen/schilderen. ik gebruik voor het tekenen mijn caran d'ache potloden. ik gebruik ze ook wel eens bij het schilderen je kan namenlijk als je er met een natte kwast overheen gaat hetzelfde effect krijgen als bij verf. het ziet er heel mooi uit .
kan je met Karisma potloden dat ook doen?
wel als je de aquarelvariant koopt (die heb je zelf waarachijnlijk ook). ik heb de normale (alleen kleuren dus) omdat ik al een doosje aquarelpotloden had en die bijna nooit gebruik (en gewone zijn goedkoper).
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 22-07-2004, 16:12
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
Stelletje verwende nesten, bruynzeel is hardcore !!
En als je niet kan tekenen met bruynzeel dan kun je beter geen potloden kopen.

__________________
je ne parle pas de la fromage
Oud 22-07-2004, 20:53
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Whaxx schreef op 22-07-2004 @ 17:12 :
Stelletje verwende nesten, bruynzeel is hardcore !!
En als je niet kan tekenen met bruynzeel dan kun je beter geen potloden kopen.

de "volwassen" variant wel ja, maar die kiddiedozen ("mijn eerste kunstwerk" van hun zijn echt (maar dat zijn alle kiddiedozen )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 22-07-2004, 21:24
Verwijderd
heb voor kerst zo'n houten koffer gekregen van bruynzeel "design".. toppie met 50 aquarel en 50 pastel potloden + accesoires.. DOEN!!
Oud 22-07-2004, 23:59
Sprinkle
Avatar van Sprinkle
Sprinkle is offline
bruynzeel, maar heb voor volgend jaar weer andere potloden via school. weet alleen niet van welk merk die zijn.
__________________
Listen to the waves as they all crash down.
Oud 23-07-2004, 13:04
finkelstien
finkelstien is offline
caran d'ache
Oud 24-07-2004, 13:57
Psycholord
Psycholord is offline
Faber Castell, k'heb bijna alles van Faber Castell
Ads door Google
Oud 17-03-2005, 08:16
Baszjee
Avatar van Baszjee
Baszjee is offline
Is er veel verschil tussen dan ?
Oud 17-03-2005, 08:27
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Baszjee schreef op 17-03-2005 @ 09:16 :
Is er veel verschil tussen dan ?
zoals je al kan lezen, ja.
Het ene merk maakt hardere potloden, het andere merk zachtere. De kleurtjes kunnen verschillen, etc.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 17-03-2005, 08:32
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 08-07-2004 @ 17:25 :
Bruynzeel! Of die hier van de plaatselijke hobbyfabriek. (Heutink ofzo )
is dat plaatselijk?? nooit geweten, dan woon ik vast bij jou in de buurt
wij hadden nl heutink op de bassisschool altijd gloof ik.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 17-03-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
hanneke~15 schreef op 17-03-2005 @ 09:32 :
is dat plaatselijk?? nooit geweten, dan woon ik vast bij jou in de buurt
wij hadden nl heutink op de bassisschool altijd gloof ik.
goeie reden
Oud 17-03-2005, 11:49
Mois
Mois is offline
Ik ben oorspronkelijk voor Bruynzeel maar ik heb laatst bij de Action een doos met aquarel-kleurpotloden gekocht. Doen het niet zo heel goed maar het kan er voorlopig ff mee door... Binnenkort maar eens wat anders kopen! (Bruynzeel)

Trouwens, van school (CIBAP Zwolle; Interieur/Verf/Management; veel tekenen dus) hebben we zo'n doosje gekregen met 18 kleuren. Prismalo Aquarelle van Caran D'ache. Die doen het verder wél goed.

Maar de conclusie is voor mij: Bruynzeel rules!

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 11:56.
Oud 20-03-2005, 13:24
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
persoonlijk houd ik niet echt van bruynzeel, ik vind ze net iets te hard (ik heb een voorkeur voor wat zachtere), maar ik ken veel mensen die het een fijn merk vinden
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 20-03-2005, 20:09
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Brynzeel vind ik ook niet echt super,ik heb er wel veel kleurpotloden van.
Carandache heb k n keer een doosje van gehad ooit als mini kid,maar ik kan me herineren dat ik dat de beste potloden ooit vond.
Shwan stabilo ofzo heb je ook nog,maar dat vind ik echt klote potloden want die punten breken steeds af.
Verder heb ik wijnig ervaring met merken enzo,want ik sprokkel overal wel wat losse dinkies vandaan en uiteindelijk heb je n hele vooraad.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 10-02-2006, 20:41
digga
digga is offline
hey mensen

even een trieste mededeling....

ik ben een grote fan van Karisma kleurpotloden, heb de grootste doos een aantal jaren geleden gekocht. de kwaliteit is verbluffend, je kunt er de prachtigste tekeningen mee maken... ik zou niet weten welk merk beter is. heb zelf ervaring met veel merken, en Karisma is zekerrr de beste (ok en ook een van de duurdere). maaaaarrrrrrr
helaas worden de karisma potloden niet meer vervaardigd, je kunt ze dus nergens meer kopen. in sommige winkels kun je nog "left-overs" krijgen...
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Oud 10-02-2006, 23:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Vind dit toch wel een behoorlijke up.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Dringend SPSS hulp nodig!
Saffiertje
3 13-05-2010 16:58
ARTistiek Rasmusje topic
Verwijderd
300 03-04-2010 10:30
Algemene schoolzaken to draw, or not to draw...
SuperSanne
9 13-01-2003 10:52
ARTistiek [tekening]..eindelijk af^_^''
Bluesummers
20 11-01-2003 15:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Belle en het Beest
Verwijderd
3 10-11-2002 17:08
ARTistiek mn eerste tekening hier! wil graag weten wat jullie er van vinden
dinky@17
20 20-01-2002 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.