Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2007, 13:58
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Op dit moment doe ik de Pabo op het HBO. Ik zat eens te denken over de universiteit. Is het enigzins mogelijk om over te stappen naar een universitaire studie, na het afronden van je HBO? Hiervoor heb ik havo gedaan, cultuur en maatschappij.

Was geinteresseerd in de volgende opleidingen:

Diergeneeskunde
Dierenarts
Onderwijskunde

(volgens mij heb je vakken nodig die op het vwo worden gegeven, zoals biologie. is het mogelijk om deze toch te halen op één of andere manier?)

Zijn deze studies ook in het Nederlands?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2007, 14:03
bingomassacre
bingomassacre is offline
Diergeneeskunde? Met Havo C&M zou ik dat gewoon uit je hoofd zetten.
Onderwijskunde moet wel lukken Moet je even op de site van de desbetreffende uni kijken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:03
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Is het op geen enkele manier mogelijk? Je kunt toch losse vakken behalen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet in ieder geval dat het een jaar geleden nog goed mogelijk was op de RU om Onderwijskunde te gaan doen na HBO. Ik deed de minor Onderwijskunde en zat bij diverse afgestudeerde pabo-ers bij de colleges. Bovendien is er sowieso voor Onderwijskunde geen specifiek profiel nodig.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:10
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik weet niet of het mogelijk is. Als je havo c&m hebt gedaan zul je VWO wiskunde B1,Natuur en scheikunde en Biologie moeten behalen. Je hebt op de havo geen natuur profiel gedaan en ik denk dus dat het haast onmogelijk is om dat VWO eindexamen niveau te bereiken. Waarom denk je dat je dat aan kan ? Je hebt geen natuur profiel gekozen op havo niveau? Beta vakken op het vwo zijn moeilijk en al helemaal als je geen beta aanleg hebt en van de havo afkomt.

Diergeneeskunde:
een propedeutisch of einddiploma van een hbo-opleiding, afgegeven door een onder de WHW vallende hogeschool. Aanvullende eis is dat de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1 aantoonbaar zijn afgelegd op vwo-niveau. Met een propedeuse kun je niet deelnemen aan de decentrale selectie (tenzij in het bezit van een vwo-diploma met de juiste vakken).

Dan kun je meedoen aan de loting en dan is de kans dat je uitiendelijk ingeloot wordt nog steeds erg klein.

Maargoed, je kan altijd informeren bij het james boswell institute enzo.

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:22
Verwijderd
Diergeneeskunde zou ik uit je hoofd zetten, dat wordt veel gedoe en de kans dat het lukt is alsnog klein. Onderwijskunde moet geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:50
Verwijderd
Is diergeneeskunde niet de studie om dierenarts te worden (en is dat laatste zelf dus geen studie?)? Lijkt mij trouwens erg lastig om de redenen die anderen al aangaven. Natuurlijk kun je vakken op vwo-niveau halen ed (LOI, NTI, ROC/VAVO, ...), maar dan nog...

Onderwijskunde is wel goed mogelijk...de meeste universiteiten hebben pré-mastertrajecten waarmee je in één jaar wordt voorbereid op de universitaire master. En de meeste pré-masterstudenten bij onderwijskunde hebben eerst pabo gedaan (meer dan de helft iig).

Op de universiteit zijn de meeste boeken in het Engels (op de UU bij onderwijskunde iig wel), de meeste vakken zijn in het Nederlands (op de UU is er één vak waarbij je in het Engels een paper moet schrijven), maar dat zou per universiteit kunnen verschillen (en binnen de universiteit per studie...ik weet bv. dat de college's bij orthopedagogiek op de UU in het Engels gegeven worden).

Als je vragen hebt over onderwijskunde moet je het maar laten weten, ik doe het pré-mastertraject nu en begin volgend jaar aan de master.

Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 14:53.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 15:19
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ALs je heel graag wilt kan je natuurlijk proberen om naar de uni te voor diergnk. Maar je moet dan ten eerste je vwo vakken halen en ten tweede worden ingeloot.
Het zal niet makkelijk zijn om weer terug te moeten naar school en om exact bezig te zijn. Op de havo deed je immers ook een cm profiel. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af waarom je dat wilt. Je kiest altijd voor iets alfa en dan wil je in ene een lang traject in gaan om dierenarts te worden

De beste oplossing zou zijn om vwo in 1 jaar te doen, en gemiddeld een 8 te halen voor je vakken. Dit is de snelste manier. Maarja ik weet natuurlijk niet hoe slim/dom/gemotiveerd jij bent.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 08:30
Melpomene
Melpomene is offline
Nou, je hoeft het niet meteen uit te vlakken hoor hoewel het waarschijnlijk veel tijd en moeite in beslag zal nemen. Je moet eerst op havo niveau waarschijnlijk die betavakken ophalen voordat je kunt doorstromen naar het VWO. Zo'n overstap verloopt het makkelijkst als je hetzelfde profiel hebt. Op de VAVO zal dit waarschijnlijk twee jaar duren (als je alles in 1 keer haalt). Om ingeloot te worden zul je hoge cijfers moeten halen(ik neem aan dat dit niet anders is dan bij geneeskunde?) en dat is best wel moeilijk omdat de stof er echt doorheen gejaagd word.

Dierengeneeskunde moet dan echt iets zijn wat je echt graag wil dus

Is er binnenkort trouwens geen nieuw profiel( vanaf het nieuwe leerjaar 2007 toch?) waar je bij N&G geen natuurkunde en wiskunde B meer nodig had?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 12:04
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 30-06-2007 @ 09:30 :
Is er binnenkort trouwens geen nieuw profiel( vanaf het nieuwe leerjaar 2007 toch?) waar je bij N&G geen natuurkunde en wiskunde B meer nodig had?
Ja, maar de toelatingseisen van de universitaire studies gaan niet veranderen. Voor (dier)geneeskunde dien je nog steeds natuurkunde in je pakket te hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 30-06-2007 @ 09:30 :
Is er binnenkort trouwens geen nieuw profiel( vanaf het nieuwe leerjaar 2007 toch?) waar je bij N&G geen natuurkunde en wiskunde B meer nodig had?
Alles voor de debilisering van het vwo.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 13:51
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-06-2007 @ 13:04 :
Ja, maar de toelatingseisen van de universitaire studies gaan niet veranderen. Voor (dier)geneeskunde dien je nog steeds natuurkunde in je pakket te hebben.
Denk het ook wel.
Daarnaast is het misschien wel "leuk" om in een vak minder examen te doen, maar mis je wel mooi een basis voor beta studies.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 20:14
danny23
danny23 is offline
LOL van pabo naar diergeneeskunde gaan?

Diergeneeskunde ligt toch wel eventjes op een heel ander niveau dan pabo. Volgens mij onderschat jij dat. Ik zou het toch uit je hoofd zetten. Niet alleen omdat het moeilijker en zwaarder is. Maar voordat je mee mag doen aan de loting ben je minimaal een jaar verder. Dat is dan als je vwo deelcertificaten haalt he. Dat moet men ook niet vergeten. Als jullie een rekentoets op de pabo niet kunnen halen dan moet je vwo echt al helemaal vergeten. Dat is 100x moeilijker

Maar goed. Als je het al dan gehaald heb ben je een jaar verder en dan moet je je alsnog inloten. Dus de kans is dan sowieso niet zeker of je daadwerkelijk de studie gaat doen en dan heb je al je tijd voor niets verspild
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 20:30
Verwijderd
@danny23: Generaliseren kun je ook overdrijven; 'jullie' bestaat hier niet. En natuurlijk is diergeneeskunde een heel ander niveau dan pabo, maar volgens mij onderschat jij de pabo toch ook en wie weet Stefanie zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 21:40
Verwijderd
Citaat:
danny23 schreef op 30-06-2007 @ 21:14 :
*knip*
Gezien het feit dat het voor jou al te moeilijk is om je op tijd aan te melden voor geneeskunde (en je er zelfs in bent geslaagd die fout nog een keer te herhalen), denk ik niet dat jij de juiste persoon bent om te oordelen over anderen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 00:01
danny23
danny23 is offline
Ik geef gewoon advies dat het mij niet verstandig lijkt om geneeskunde te gaan doen. Ik heb dit jaar al vele HBO'ers meegemaakt die het niveau gewoon niet aankunnen. En is pabo over het algemeen toch wel het laagste niveau kwa hbo opleidingen. De meeste mensen kunnen daar geeneens basisschool sommen oplossen. Vergelijk dat dan maar eens geneeskunde. Een van de zwaarste studies. Misschien niet altijd kwa moeilijkheid maar zeker wel kwa werkdruk.

En wat je zegt over mij klopt ook niet helemaal. De eerste keer wist ik gewoon niet dat er een deadline was en de tweede keer was ik alleen te laat voor de decentrale selectie maar met de loting doe ik gewoon mee. En ik heb tenminste bewezen dat ik het niveau wel aan kan. Nu al helemaal nu ik een bachelor of science doe. Wat doorgaans geldt als een van de zwaarste en moeilijkste opleidingen vergeleken met andere wo opleidingen. Dus het niveau van geneeskunde kan ik zeker aan. Heb ik al vier dubbel keer bewezen. Alleen ik krijg de kans niet
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 09:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
danny23 schreef op 01-07-2007 @ 01:01 :
Ik geef gewoon advies dat het mij niet verstandig lijkt om geneeskunde te gaan doen. Ik heb dit jaar al vele HBO'ers meegemaakt die het niveau gewoon niet aankunnen. En is pabo over het algemeen toch wel het laagste niveau kwa hbo opleidingen. De meeste mensen kunnen daar geeneens basisschool sommen oplossen. Vergelijk dat dan maar eens geneeskunde. Een van de zwaarste studies. Misschien niet altijd kwa moeilijkheid maar zeker wel kwa werkdruk.
Doe niet zo belachelijk. Je kunt niet alle pabo-studenten of HBO-ers over één kam scheren. En volgens mij is PABO echt niet de makkelijkste HBO opleiding hoor.

En dat gezeik over BSc slaat ook nergens op. De meeste WO-studies geven BSc als titel.
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 09:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
danny23 schreef op 01-07-2007 @ 01:01 :
Ik geef gewoon advies dat het mij niet verstandig lijkt om geneeskunde te gaan doen. Ik heb dit jaar al vele HBO'ers meegemaakt die het niveau gewoon niet aankunnen. En is pabo over het algemeen toch wel het laagste niveau kwa hbo opleidingen. De meeste mensen kunnen daar geeneens basisschool sommen oplossen. Vergelijk dat dan maar eens geneeskunde. Een van de zwaarste studies. Misschien niet altijd kwa moeilijkheid maar zeker wel kwa werkdruk.
De Pabo heeft misschien op alle vakgebieden niet altijd alle diepgang die men zou willen, maar is wel enorm breed georiënteerd. Een leerkracht basisonderwijs moet van alle vakken en onderwerpen wat weten. En wat betreft werkdruk heb ik het op de Pabo drukker en lastiger dan op de universiteit (Orthopedagogiek).
Bovendien, voor geneeskunde maakt het ook niet uit of je sommen op het niveau van groep 8 wel of niet op de door school gewenste manier op kunt lossen. Daar zitten er vast ook genoeg die dat niet meer kunnen, aangezien zulke kennis wegzakt als je daar jaren niks meer mee doet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2007, 10:09
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
danny23 schreef op 01-07-2007 @ 01:01 :
Ik geef gewoon advies dat het mij niet verstandig lijkt om geneeskunde te gaan doen. Ik heb dit jaar al vele HBO'ers meegemaakt die het niveau gewoon niet aankunnen. En is pabo over het algemeen toch wel het laagste niveau kwa hbo opleidingen. De meeste mensen kunnen daar geeneens basisschool sommen oplossen. Vergelijk dat dan maar eens geneeskunde. Een van de zwaarste studies. Misschien niet altijd kwa moeilijkheid maar zeker wel kwa werkdruk.

En wat je zegt over mij klopt ook niet helemaal. De eerste keer wist ik gewoon niet dat er een deadline was en de tweede keer was ik alleen te laat voor de decentrale selectie maar met de loting doe ik gewoon mee. En ik heb tenminste bewezen dat ik het niveau wel aan kan. Nu al helemaal nu ik een bachelor of science doe. Wat doorgaans geldt als een van de zwaarste en moeilijkste opleidingen vergeleken met andere wo opleidingen. Dus het niveau van geneeskunde kan ik zeker aan. Heb ik al vier dubbel keer bewezen. Alleen ik krijg de kans niet
Of je stelt je even niet aan

Ikzelf ben ook helemaal niet zo goed in hoofdrekenen maar ik ga toch wel mooi een technische studie doen die geneeskunde qua moeilijkheid overstijgt ( wat elk beta en technische studie doet als ik het goed heb).Geneeskunde staat trouwens te boek als een vrij makkelijke studie, dat je alleen met de hoogste cijfers meteen toegelaten word slaat eigelijk nergens op. Zonder de nummerus fixus hadden we waarschijnlijk wel evenveel artsen als in cuba (1 arts op de 120 huishoudens ongeveer) Tuurlijk is de studiedruk er hoog maar bij welke studie niet?

Neerkijken op mensen die een niveau lager doen is eigelijk al vrij triest an sich.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 11:14
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 01-07-2007 @ 10:10 :
De Pabo heeft misschien op alle vakgebieden niet altijd alle diepgang die men zou willen, maar is wel enorm breed georiënteerd. Een leerkracht basisonderwijs moet van alle vakken en onderwerpen wat weten. En wat betreft werkdruk heb ik het op de Pabo drukker en lastiger dan op de universiteit (Orthopedagogiek).
Bovendien, voor geneeskunde maakt het ook niet uit of je sommen op het niveau van groep 8 wel of niet op de door school gewenste manier op kunt lossen. Daar zitten er vast ook genoeg die dat niet meer kunnen, aangezien zulke kennis wegzakt als je daar jaren niks meer mee doet.
Pabo is meer een studie waar je goed moet kunnen reflecteren op gebeurtenissen en je creativiteit moet laten varen. Daarnaast moet je je heel goed in kunnen leven in basisschoolleerlingen om werkstukken en opdrachten te ontwerpen voor die leeftijdsgroep.

Echt niet zo makkelijk als iedereen denkt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 12:13
Verwijderd
Citaat:
danny23 schreef op 01-07-2007 @ 01:01 :
En is pabo over het algemeen toch wel het laagste niveau kwa hbo opleidingen.
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.

Citaat:
bachelor of science
Is al het 'resterende' geen bachelor of science?

Citaat:
Alleen ik krijg de kans niet
Volgens mij ben vooral jijzelf degene die daar een erg grote rol in speelt? Dingen als vooruit kijken zijn bij studies (helemaal bij WO) ook noodzakelijk...moet ik daar dan uit concluderen dat jij het niet aan zou kunnen? Dat lijkt me onzin (net zo onzin dus als 'je hebt pabo gedaan, dus kun je geen WO' of wat dan ook).

Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 12:57
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
danny23 schreef op 01-07-2007 @ 01:01 :
Alleen ik krijg de kans niet
External locus of control heet dat zo mooi.
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 14:08
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Het is echt onzin om bij voorbaat al te zeggen dat iemand het niet aan kan, zeggen dat de meeste hbo'ers het niet halen ok, maar afraden en erom 'lachen' is wat anders. Als je iets graag wilt en het is mogelijk zou ik het gewoon proberen, wat de gedachte van anderen daarbij ook mag zijn. Als het dan niet lukt, heb je het in elk geval geprobeerd.

Zelf heb ik mavo gedaan, toen werd er al tegen me gezegt dat ik maar beter naar het mbo kon gaan, waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde naar de universiteit, wat de meeste belachelijk vonden want dat kon helemaal niet. Inmiddels heb ik na mn mavo de havo afgerond en eenjarig vwo gedaan, over twee maandjes begin ik aan mijn derde jaar op de universiteit, waar ik twee studies doe.

Niet dat dat iets met dit topic te maken heeft, maar dat hebben sommige reacties hierboven ook niet. Wat ik wil zeggen, geef gewoon antwoord op de vraag, dat het geen 'normale' weg is en dat er veel studenten afvallen oke, maar het is wel mogelijk en de vraag was hoe.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 20:55
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Liss schreef op 01-07-2007 @ 15:08 :
Het is echt onzin om bij voorbaat al te zeggen dat iemand het niet aan kan, zeggen dat de meeste hbo'ers het niet halen ok, maar afraden en erom 'lachen' is wat anders. Als je iets graag wilt en het is mogelijk zou ik het gewoon proberen, wat de gedachte van anderen daarbij ook mag zijn. Als het dan niet lukt, heb je het in elk geval geprobeerd.

Zelf heb ik mavo gedaan, toen werd er al tegen me gezegt dat ik maar beter naar het mbo kon gaan, waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde naar de universiteit, wat de meeste belachelijk vonden want dat kon helemaal niet. Inmiddels heb ik na mn mavo de havo afgerond en eenjarig vwo gedaan, over twee maandjes begin ik aan mijn derde jaar op de universiteit, waar ik twee studies doe.

Niet dat dat iets met dit topic te maken heeft, maar dat hebben sommige reacties hierboven ook niet. Wat ik wil zeggen, geef gewoon antwoord op de vraag, dat het geen 'normale' weg is en dat er veel studenten afvallen oke, maar het is wel mogelijk en de vraag was hoe.
Nihil volentibus arduum
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 22:21
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Liss schreef op 01-07-2007 @ 15:08 :
Het is echt onzin om bij voorbaat al te zeggen dat iemand het niet aan kan, zeggen dat de meeste hbo'ers het niet halen ok, maar afraden en erom 'lachen' is wat anders. Als je iets graag wilt en het is mogelijk zou ik het gewoon proberen, wat de gedachte van anderen daarbij ook mag zijn. Als het dan niet lukt, heb je het in elk geval geprobeerd.

Zelf heb ik mavo gedaan, toen werd er al tegen me gezegt dat ik maar beter naar het mbo kon gaan, waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde naar de universiteit, wat de meeste belachelijk vonden want dat kon helemaal niet. Inmiddels heb ik na mn mavo de havo afgerond en eenjarig vwo gedaan, over twee maandjes begin ik aan mijn derde jaar op de universiteit, waar ik twee studies doe.

Niet dat dat iets met dit topic te maken heeft, maar dat hebben sommige reacties hierboven ook niet. Wat ik wil zeggen, geef gewoon antwoord op de vraag, dat het geen 'normale' weg is en dat er veel studenten afvallen oke, maar het is wel mogelijk en de vraag was hoe.
Bedankt voor je reactie Liss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2007, 11:15
Melpomene
Melpomene is offline
Ben je er al uit?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 17:13
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 02-07-2007 @ 12:15 :
Ben je er al uit?
Het duurt sowieso nog 2 jaar voordat ik afgestudeerd ben, tegen die tijd ben ik er wel uit ja
Met citaat reageren
Oud 03-07-2007, 23:25
Lethe
Lethe is offline
Jeetje, het lijkt wel een I-am-better-than-the-rest-topic!
Sommige mensen reageren wel heel erg triest

Mijn persoonlijke mening betreffende de overstap naar de universiteit:
De studie onderwijskunde zou in mijn ogen moeten lukken. Ik denk wel dat het zwaar wordt, want er zit toch wel een verschil tussen het HBO en de uni. Maar als je echt wilt en er voor gaat, dan lukt het ook. Diergeneeskunde lijkt me wat lastiger voor je om te gaan studeren. Je hebt de juiste vakken niet en het kost best veel tijd om dat allemaal te halen. Daarbij komt dat de studie diergeneeskunde (m.i.) nogal zwaar is.
__________________
Nice

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 05:58
Verwijderd
Op de UU is ongeveer 80% van de onderwijskundestudenten een doorstromer.
(Er zijn er trouwens wel vrij veel die al een universitaire studie gedaan hebben of die vwo hebben en daarna een HBO-opleiding zijn gaan doen.)
Mijn ervaring is dat het goed te doen is (maar dat verschilt natuurlijk per persoon).
Er zit idd een verschil tussen HBO en uni; gelukkig wel.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 10:21.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 10:09
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 02-07-2007 @ 18:13 :
Het duurt sowieso nog 2 jaar voordat ik afgestudeerd ben, tegen die tijd ben ik er wel uit ja
Maar als je het nog niet zeker weet en dierengeneeskunde nog niet wil afschrijven zou je bijvoorbeeld toch alvast kunnen beginnen met wiskunde,natuurkunde en biologie te volgen? Bij de VAVO kan dat gewoon en er is geen lesbezoekplicht.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 10:44
Verwijderd
Je zou inderdaad vakken via een VAVO kunnen volgen; die worden vaak ook 's avonds gegeven, dus je kan er best naar toe. Of je doet een cursus via LOI/NTI/NHA en legt een staatsexamen af in die vakken, dat is voor een paar vakken best te doen. Je zou 't bijvoorbeeld zo kunnen doen dat je volgend jaar de helft doet en het jaar erop de andere helft, bijvoorbeeld.

Als je het wil doen, dan kan het echt wel. Je hebt er nu nog twee jaar de tijd voor, qua tijd moet dat echt wel lukken, zelfs naast je huidige opleiding. Een kwestie van góed plannen en je daaraan houden.

(Ik zie bij mijn studie ook veel mensen die met een HBO-diploma instromen, die krijgen echt een heel druk programma, om het versneld te kunnen doen, maar 't gaat allemaal prima. Zelf ben ik met een HBO-propedeuse aan de universiteit begonnen, en ik had gewoon braaf mijn propedeuse binnen 1 jaar (geen enkele vwo'er haalde hem in 1 jaar ).)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 29-06-2007 @ 15:03 :
Is het op geen enkele manier mogelijk? Je kunt toch losse vakken behalen?
Ik denk dat je dan natuurkunde, scheikunde, wiskunde B1 en biologie erbij moet halen op VWO-niveau. Maar diergeneeskunde is sowieso al moeilijk om in te komen.

En waarom zouden die opleidingen níet in het Nederlands zijn

En Danny heeft issues. Geneeskunde, of het nou voor dieren of mensen is, is écht niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-07-2007 @ 14:35 :

En waarom zouden die opleidingen níet in het Nederlands zijn
Omdat er ook studies in het Engels zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Overstap HBO UNI
Zwolle96
3 14-01-2017 09:01
Algemene schoolzaken Overstappen 5HAVO - 5VWO
Mikeyyzz
5 16-11-2011 06:12
Studeren Haalbaarheid Wiskunde Entree toets bij HBO propedeuse -> Universiteit
Osmoian
4 06-02-2007 12:25
Studeren Overstappen naar Rechten (WO)
Ramble On
4 29-12-2006 22:03
Studeren Met propedeuse hbo naar de universiteit
Poesket
32 25-04-2006 17:33
Algemene schoolzaken Van HBO naar Universiteit!
ikalto
21 23-04-2002 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.