Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2008, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Niet iedereen heeft (goede) middelbare scholen in zijn achtertuin. Daarom zijn de stakingen van de chauffeurs ook zo asociaal. Ze raken mensen die geen andere opties hebben het meest.

En ze kunnen wel degelijk later of helemaal niet staken en hun zin krijgen. Maar dat fatsoen hebben ze niet.
De werkgevers kunnen ook nog voor de examens de eisen inwilligen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2008, 23:45
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Niet iedereen heeft (goede) middelbare scholen in zijn achtertuin. Daarom zijn de stakingen van de chauffeurs ook zo asociaal. Ze raken mensen die geen andere opties hebben het meest.
Dus, wat ik je al eerder zei:

Volgens jou mogen eigenlijk alleen mensen staken die geen werk doen waar ook maar iemand last van kan hebben. Zo mogen ramenwassers, bouwbedrijven e.d. wel staken, maar busbedrijven, het treinvervoer, leraren, bankpersoneel, supermarktpersoneel en al die andere mensen die diensten verlenen voor de gewone mens mogen niet staken. Omdat ze werk kiezen waarbij ze service verlenen aan mensen maakt hen gebonden aan de willekeur van hun werkgever.

En het lijkt me onzin dat er geen 'goede' middelbare scholen op fietsafstand zouden zijn. Misschien in Noord-Oost Groningen, maar in de Randstad lijkt me dit vette onzin. Veel scholieren die van het busvervoer gebruik maken maken hier van gebruik omdat ze niet willen fietsen, niet zozeer omdat er geen goed alternatief is.

T_ID, de manier waarop jij je standpunten verwoord vind ik eigenlijk ronduit walgelijk. Je hebt geen enkele empathie voor dienstverleners, maar ziet ze als slaven van de klant. Want elke staking in een dienstverlenende sector zal leiden tot problemen voor de mensen waaraan ze diensten verlenen. Volgens jouw definitie is staken altijd asociaal.

Maar zodra er protest is tegen een regel waarbij de school-uren worden vastgesteld, vind je plotseling wel dat leraren in het onderwijs mee zouden moeten staken. Sterker nog, je vind het dom als ze dat niet doen. Maar wat als er leerlingen zijn die niet willen staken? Zij worden (volgens jouw beredenering) de dupe van die stakingen omdat ze geen alternatief hebben. Leraren zouden dus niet mogen staken of actievoeren tegen de uren-norm, mocht dat issue weer opkomen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 23:47
Verwijderd
Het heeft geen nut lieve Kitten '85....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 23:53
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het heeft geen nut lieve Kitten '85....
Sorry. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand zo dom kan redeneren.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Sorry. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand zo dom kan redeneren.
Heb je de afgelopen pagina's niet gelezen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 10:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat ze werk kiezen waarbij ze service verlenen aan mensen maakt hen gebonden aan de willekeur van hun werkgever
Dat is een vals dillemma. Er is helemaal geen sprake van kiezen tussen asociale stakingen of hun zin niet krijgen.

De huidige asociale stakingen zijn een vrijwillige keuze uit gemakzucht en gebrek aan respect voor andere mensen door de chauffeurs en de vakbonden.
Citaat:
Maar zodra er protest is tegen een regel waarbij de school-uren worden vastgesteld, vind je plotseling wel dat leraren in het onderwijs mee zouden moeten staken. Sterker nog, je vind het dom als ze dat niet doen. Maar wat als er leerlingen zijn die niet willen staken? Zij worden (volgens jouw beredenering) de dupe van die stakingen omdat ze geen alternatief hebben.
Dat valt nog maar te bezien. Zelfs leerlingen die niet staken zouden het in principe beter moeten krijgen van die scholierenstakingen, want wanneer Balkenende IV niet ziende blind en horende doof was geweest waren ook voor de niet-stakers de ophokuren en de strikte handhaving van de lesurennorm geschrapt.

Bovendien maakt dat niet zoveel uit, doordat de meeste scholieren zelf meededen aan de stakingen, en het dus niet zo erg zouden moeten vinden wanneer hun leraren meedoen en geen les geven. Heck, wat zeg ik, waar ik bij stond bij de staking van mijn oude middelbare school waren zelfs leraren die meededen.

Dat terwijl ik niet zie wat de reiziger opschiet met niet naar zijn werk kunnen, geen geld krijgen, en een extra mercedes voor een vakbondsbons.
Kun je me vertellen wat de reiziger opschiet met gedupeerd worden?


Overigens, waar hebben we het precies over? 3,5%? Ze hadden al 3% gekregen. Wat willen ze hierna? Staken voor 3,6% erbij in plaats van 3,5?

Jottem de jottem, zometeen naar huis fietsen door als ik de weersvoorspelling mag geloven een hagelbui, voor een grijpstuiver erbij voor een asociale chauffeur, en een extra havanasigaar voor Agnes Jongerius. Nou, daar doe ik het voor hoor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 10:52
Verwijderd
Als die 0,5% zo onbelangrijk is kunnen de werkgevers die eis ook wel inwilligen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 10:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als die 0,5% zo onbelangrijk is kunnen de werkgevers die eis ook wel inwilligen.
Lijkt me niet. Vakbonden moeten zich wel houden aan de akkoorden die ze sluiten. Je kan niet eerst een deal sluiten, en krap een paar maanden daarna de zaak platleggen omdat je nog meer wilt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 11:21
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Lijkt me niet. Vakbonden moeten zich wel houden aan de akkoorden die ze sluiten. Je kan niet eerst een deal sluiten, en krap een paar maanden daarna de zaak platleggen omdat je nog meer wilt.
Overleggen gaan niet alleen over geld. Helaas gaan ze in het busvervoer over onmenselijke werkomstandigheden.

Trouwens, T_ID, bussen zullen in de spits rijden voor die arme scholieren die niet fietsen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 14:21
Verwijderd
Mag ik trouwens nog even opmerken dat de afgelopen twee dagen bewezen is dat door meer OV meer mensen gebruik gaan maken van dat OV en meer mensen úit de auto gaan. Dat bewijzen de ochtendspitsen van vandaag en gisteren maar weer. VVD'ers; Krijg griep & chlamydia.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Dat is een vals dillemma. Er is helemaal geen sprake van kiezen tussen asociale stakingen of hun zin niet krijgen.

De huidige asociale stakingen zijn een vrijwillige keuze uit gemakzucht en gebrek aan respect voor andere mensen door de chauffeurs en de vakbonden.
Dat valt nog maar te bezien. Zelfs leerlingen die niet staken zouden het in principe beter moeten krijgen van die scholierenstakingen, want wanneer Balkenende IV niet ziende blind en horende doof was geweest waren ook voor de niet-stakers de ophokuren en de strikte handhaving van de lesurennorm geschrapt.

Bovendien maakt dat niet zoveel uit, doordat de meeste scholieren zelf meededen aan de stakingen, en het dus niet zo erg zouden moeten vinden wanneer hun leraren meedoen en geen les geven. Heck, wat zeg ik, waar ik bij stond bij de staking van mijn oude middelbare school waren zelfs leraren die meededen.

Dat terwijl ik niet zie wat de reiziger opschiet met niet naar zijn werk kunnen, geen geld krijgen, en een extra mercedes voor een vakbondsbons.
Kun je me vertellen wat de reiziger opschiet met gedupeerd worden?


Overigens, waar hebben we het precies over? 3,5%? Ze hadden al 3% gekregen. Wat willen ze hierna? Staken voor 3,6% erbij in plaats van 3,5?

Jottem de jottem, zometeen naar huis fietsen door als ik de weersvoorspelling mag geloven een hagelbui, voor een grijpstuiver erbij voor een asociale chauffeur, en een extra havanasigaar voor Agnes Jongerius. Nou, daar doe ik het voor hoor.
Stop eens met de zielepoot uithangen man.

De enige asociaal ben jij hier.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 08:39
Verwijderd
Stakingen voorbij
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 09:54
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Stakingen voorbij
bron? ik kan alleen vinden dat de stakingen alleen in Brabant zijn afgelopen.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...busacties.html
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 10:17
Verwijderd
Er is een CAO-akkoord met de bonden voor zover ik gehoord heb op het nieuws? Of was mijn kater zo ernstig
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 11:44
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
De werkgevers hebben een nieuw bod op tafel gelegd. Waarschijnlijk komt het nergens op neer omdat ze alleen meer geld willen geven. Het gaat de bonden helemaal niet zo over het geld, als wel over die secundaire arbeidsvoorwaardes die het werk onmogelijk maken voor de chauffeur.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 13:44
Verwijderd
Ik zag het net inderdaad goed. 20% in drie jaar. Ik zou zeggen; Doen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 13:51
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik zag het net inderdaad goed. 20% in drie jaar. Ik zou zeggen; Doen
Geld is niets waard als je werk wordt verpest. Je moet in de gaten houden welke onderliggende verslechteringen dit loonaanbod mogelijk maakt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 14:04
Verwijderd
ik zou voor een loonsverhoging van 20% mijn pauzes wel inleveren
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 14:06
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Jammer dat de vakbonden nou juist de week van de exames hebben gekozen om te gaan staken, helemaal omdat ik zelf nu examen in die week moet doen en fietsen en van iemand anders een lift krijgen heel moeilijk word.

zouden de vakbonden niet veel meer effect hebben als ze gewoon niet stempelen? ja tuurlijk als ze staken komt er geen geld binnen maar als de bussen niet rijden en dus geen benzine/onderhoud nodig hebben blijft het verlies voor de werkgevers beperkt.
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 14:21
Verwijderd
Nee. Dit legt meer druk op de bedrijventop.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 14:22
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Jammer dat de vakbonden nou juist de week van de exames hebben gekozen om te gaan staken, helemaal omdat ik zelf nu examen in die week moet doen en fietsen en van iemand anders een lift krijgen heel moeilijk word.

zouden de vakbonden niet veel meer effect hebben als ze gewoon niet stempelen? ja tuurlijk als ze staken komt er geen geld binnen maar als de bussen niet rijden en dus geen benzine/onderhoud nodig hebben blijft het verlies voor de werkgevers beperkt.
Het probleem is dat de werkgever gewoon ECHT meer problemen krijgt door echte werkweigering. Vooral omdat er dan diensten uitvallen.

Hoe ver woon je van school?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 14:22
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik zou voor een loonsverhoging van 20% mijn pauzes wel inleveren
Ook als dit betekend dat je misschien 8 1/2 zonder pauze moet rijden?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 16:02
Verwijderd
Dat is wettelijk niet toegestaan
Met citaat reageren
Oud 17-05-2008, 20:53
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
T_ID: serieus, wat miep je nou? Waar ben jij opgegroeid? Ik heb in weer en wind op de fiets gezeten en de sneeuw druppelde vervolgens op mijn SE natuurkunde. Daar wordt je groot en sterk van en krijg je geen overgewicht
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 11:26
Verwijderd
Idd, gewoon elke dag 30km door de polder naar school
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 12:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
T_ID: serieus, wat miep je nou? Waar ben jij opgegroeid? Ik heb in weer en wind op de fiets gezeten en de sneeuw druppelde vervolgens op mijn SE natuurkunde. Daar wordt je groot en sterk van en krijg je geen overgewicht
qft
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 12:23
Verwijderd
Ik denk dat T_ID, omdat hij twee keer is blijven zitten, gewoon wat trauma's heeft overgehouden aan zijn middelbare schooltijd.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 12:53
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
NRC online gisteren: dinsdag, woensdag en donderdag wordt er waarschijnlijk weer gestaakt. Maar kan ik morgen rekenen op een bus? En in welke delen van Friesland rijden er dan precies wel bussen? Heeft iemand hier een overzicht van gevonden?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 12:56
Verwijderd
Morgen moet alles normaal rijden, wilde stakingen uitgezonderd
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 14:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID: serieus, wat miep je nou? Waar ben jij opgegroeid? Ik heb in weer en wind op de fiets gezeten en de sneeuw druppelde vervolgens op mijn SE natuurkunde. Daar wordt je groot en sterk van en krijg je geen overgewicht
Op wat voor manier doet dat iets af van de constatering dat de buschauffeurs asociaal zijn door de scholieren te duperen?

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ken mensen die echt geen opties hebben. Die hebben al hopen (financiële) problemen, moet vechten om school en hun leven voor elkaar te krijgen, en dan opeens komt een stel verwende luie buschauffeurs die zeggen en schrijven tienmaal meer geld te besteden hebben melden dat ze de komende dagen de facto niet naar school kunnen.


Ik vraag me af hoe iemand het überhaupt eens zou kunnen zijn met een dergelijke actie. Zouden die mensen ook voorstander zijn van het verhogen van het laagst belastingtarief met 40%? Ach ja, die minima mogen we ten slotte immers keihard treffen, dat doen de buschauffeurs ook, niets asociaals aan volgens de mensen die de acties van de chauffeurs goedkeuren.

Ik denk echter dat geen van de goedpraters van de staking zo consequent in hun opvattingen zal zijn. Dat zal zich wel weer uiten in kinderachtige verwijten en beledigingen die bewijs vormen dat ik een gevoelige snaar raak met die vergelijking.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 14:44
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
nouja ik zou zeggen dat als je geen geld hebt dat je dan juist niet met de bus moet gaan als je nog geen OV hebt. Tuurlijk zijn stakende bussen irritant, maar dat het een verschil uitmaakt voor je examen lijkt mee heel sterk. Dus dat gezeur daarover irriteert me
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Op wat voor manier doet dat iets af van de constatering dat de buschauffeurs asociaal zijn door de scholieren te duperen?

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ken mensen die echt geen opties hebben. Die hebben al hopen (financiële) problemen, moet vechten om school en hun leven voor elkaar te krijgen, en dan opeens komt een stel verwende luie buschauffeurs die zeggen en schrijven tienmaal meer geld te besteden hebben melden dat ze de komende dagen de facto niet naar school kunnen.
Wat ben je toch weer lekker inconsequent. In een ander topic zei je nog dat iedereen die zelfs het minimum inkomen heeft moet kunnen feesten van dat geld. En als jij eens zou weten hoe een buschauffeur met de huidige sociale situatie (iets waar jij ook áltijd over aan het klagen bent) en zijn salaris de dag doorkomt, dan zou je niet meer zo piepen.

Citaat:
Ik vraag me af hoe iemand het überhaupt eens zou kunnen zijn met een dergelijke actie. Zouden die mensen ook voorstander zijn van het verhogen van het laagst belastingtarief met 40%? Ach ja, die minima mogen we ten slotte immers keihard treffen, dat doen de buschauffeurs ook, niets asociaals aan volgens de mensen die de acties van de chauffeurs goedkeuren.
Ik ben het er mee eens. En WAT heeft dat in *godsnaam* te maken met het verhogen van belastingen.

Citaat:
Ik denk echter dat geen van de goedpraters van de staking zo consequent in hun opvattingen zal zijn. Dat zal zich wel weer uiten in kinderachtige verwijten en beledigingen die bewijs vormen dat ik een gevoelige snaar raak met die vergelijking.
Ja dat ben ik wel. En je bent net zo erg als de gristenen (niet christenen) op religie die passages uit de bijbel spugen, jij geeft daar (normaliter duisent keer beter dan ik) een goed weerwoord op en vervolgens gaan ze daar niet op in. Dat doe jij nú dus ook in deze discussie en je negeert deze posts gewoon. Schandalig dramatisch.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 18:00
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Ik moet vanaf Tilburg centraal ook nog naar het koning willem II college. Volgens mij is dat niet bereikbaar per fiets? Ik weet überhaupt niet hoe ik daar kom (de school zelf).



.
Dus ga je dat uitzoeken. Google Earth/maps helpt je om ieder muizenholletje in Nederland uitvergroot en al te kunnen vinden. Kwestie van printscreentje maken en uitprinten, zo moeilijk is het ook weer niet.


Citaat:
Wat lul je nou. Sommige mensen moeten redelijke afstanden afleggen met de bus mkay? Dan kun je niet ffjes met je gare fiets gaan. Denk na
Het kan wel, belangrijker is de vraag of je het er voor over hebt. Middelbare scholen staan praktisch in elk dorp, en zeker in de randstad. 10/10 scholieren die ik in de bus zie zitten doen dat om een afstand van 5km niet te hoeven fietsen .

Ik had zelf ook last van de stakingen. Ipv bus in, 35 minuten later bus uit bij school moest ik nu stukje fietsen naar de trein en vanaf daar met 3x overstappen ook veilig aangekomen op school.

Conclusie: Zeik niet
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 20:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat ben je toch weer lekker inconsequent. In een ander topic zei je nog dat iedereen die zelfs het minimum inkomen heeft moet kunnen feesten van dat geld.
Enigsinds beperkt feesten wel, maar een auto kopen niet.
Citaat:
Ik ben het er mee eens. En WAT heeft dat in *godsnaam* te maken met het verhogen van belastingen.
Nou ja, een belastingverhoging zoals ik die net beschreef is ook keihard benadelen van mensen die daar niets aan kunnen doen. Prima vergelijking met de huidige stakingen.
Hoewel, misschien ook niet, ook minima kunnen via politieke vertegenwoordiging daar iets aan doen. Scholieren en arme mensen echter hebben helemaal geen wapens om zich tegen de FNV te verweren. Dat maakt de actie van het FNV wellicht nog veel erger.
Citaat:
Dat doe jij nú dus ook in deze discussie en je negeert deze posts gewoon. Schandalig dramatisch.
Als ik iets negeerde zou dat impliceren dat iemand ergens iets weerlegt zou hebben aan het feit dat de stakingen asociaal en onnodig zijn. Waar is dat precies gebeurd dan?

Dat er nauwelijks publieksvriendelijk actie is gevoerd is een feit, er is simpelweg te weinig tijd verstreken voor een serieuze poging sinds het begin van de 'onderhandelingen' tot op het moment waarop ik deze post schrijf. Dat de stakingen asociaal staan staat vast met het nieuwsbericht dat de FNV en de chauffeurs specifiek gaan om examenscholieren te benadelen, en het feit dat mensen schade oplopen door de acties.

Vraag me af hoe ik een post waarin die feiten weerlegt werden gemist zou kunnen hebben.
Zonder die feiten te weerleggen blijven mijn conclusies staan en dus hoef ik daar natuurlijk helemaal niet op te reageren.
Neem bijvoorbeeld de irrelevante bewering dat de chauffeurs zo zielig zouden zijn omdat ze hard moeten werken. Ohnoes, verschrikkelijk, rampzalig, leuk en aardig, maar het geeft ze geen recht dan maar iedereen die naar school, universiteit, werk of van A naar B moet dan maar te duperen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Ohnoes, verschrikkelijk, rampzalig, leuk en aardig, maar het geeft ze geen recht dan maar iedereen die naar school, universiteit, werk of van A naar B moet dan maar te duperen.
Natuurlijk wel. Staken gaat immers altijd ten koste van de samenleving. Het is een noodzakelijk kwaad, en tot nu toe heb je nog steeds geen alternatief geboden of ben je ingegaan op de kritiek van wie dan ook. Je wordt steeds meer een karikatuur van jezelf.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 20:40
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Het probleem is dat de werkgever gewoon ECHT meer problemen krijgt door echte werkweigering. Vooral omdat er dan diensten uitvallen.

Hoe ver woon je van school?
12km en het word toch fietsen (je moet toch wat)
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 20:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Natuurlijk wel. Staken gaat immers altijd ten koste van de samenleving. Het is een noodzakelijk kwaad, en tot nu toe heb je nog steeds geen alternatief geboden of ben je ingegaan op de kritiek van wie dan ook. Je wordt steeds meer een karikatuur van jezelf.
Ik heb een tweetal al tientallen jaren bekende alternatieven gegeven. De chauffeurs kozen er echter bewust voor die niet te gebruiken, maar snel door te stomen naar asociale maatregelen.

Waaruit leidt je overigens af dat je willekeurige mensen mag benadelen om je zin te krijgen? Voor zover ik weet is dat in geen enkele situatie op stakingen na het geval. En zoals ik al zei pleit ik ervoor om stakingen gelijk te trekken met andere situaties van andere mensen schade toebrengen zonder reden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een tweetal al tientallen jaren bekende alternatieven gegeven. De chauffeurs kozen er echter bewust voor die niet te gebruiken, maar snel door te stomen naar asociale maatregelen.

Waaruit leidt je overigens af dat je willekeurige mensen mag benadelen om je zin te krijgen? Voor zover ik weet is dat in geen enkele situatie op stakingen na het geval. En zoals ik al zei pleit ik ervoor om stakingen gelijk te trekken met andere situaties van andere mensen schade toebrengen zonder reden.
Nee je hebt géén alternatieven geboden, behalve dan weer een nieuwe spelling van enigszins.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een tweetal al tientallen jaren bekende alternatieven gegeven. De chauffeurs kozen er echter bewust voor die niet te gebruiken, maar snel door te stomen naar asociale maatregelen.

Waaruit leid je overigens af dat je willekeurige mensen mag benadelen om je zin te krijgen? Voor zover ik weet is dat in geen enkele situatie op stakingen na het geval. En zoals ik al zei pleit ik ervoor om stakingen gelijk te trekken met andere situaties van andere mensen schade toebrengen zonder reden.
Omdat, zoals ik al twee of drie keer heb gezegd, het minder schadelijk is als sommige werknemers soms staken dan wanneer alle werkgevers alle mensen tewerkstellen voor een hongerloontje.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat, zoals ik al twee of drie keer heb gezegd, het minder schadelijk is als sommige werknemers soms staken dan wanneer alle werkgevers alle mensen tewerkstellen voor een hongerloontje.
Dat is, zoals al een aantal keer eerder gezegd, een vals dilemma.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Dat is, zoals al een aantal keer eerder gezegd, een vals dilemma.
Nee dat is het niet. Je snapt gewoon geen fuck van hoe het werkt. Jammer hoor.,
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Dat is, zoals al een aantal keer eerder gezegd, een vals dilemma.
Nee, want hoe kunnen werknemers zich verdedigen tegen uitbuiting als ze niet kunnen staken?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, want hoe kunnen werknemers zich verdedigen tegen uitbuiting als ze niet kunnen staken?
Zie eerder genoemde actiemiddelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:50
Verwijderd
Die zijn irreeel en niet effectief. VNO-NCW zou het graag zo zien. Dan konden ze de werknemers namelijk aan de staart trekken en kwam er geld uit hun bek.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Zie eerder genoemde actiemiddelen.
Zie facepalm.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 22:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die zijn irreeel en niet effectief.
Oh? bron?

Zélfs een falende staatssecretaris wijst de vakbonden namelijk al op iets dat ze hebben nagelaten om te proberen. Nou, voordat Huizinga of all people je kan verwijten dat je iets níet hebt gedaan, dan moet je echt van goede huize komen:

Huizinga: bemiddelaar in ov-conflict

Staatssecretaris Huizinga wil dat er een bemiddelaar wordt aangesteld in het conflict binnen het streekvervoer. Ze zegt dat die een onafhankelijk advies kan geven en de partijen dichter bij elkaar kan brengen.

Gisteren mislukte nieuw overleg tussen werkgevers en werknemers. Boven het oorspronkelijke bod van 12 procent in drie jaar, boden de werkgevers ook een 13e maand. In ruil daarvoor moeten de chauffeurs 17 atv-dagen inleveren. De bonden vinden dat nog steeds te mager.

Door het vastlopen van het overleg wordt er waarschijnlijk van dinsdag tot en met donderdag opnieuw gestaakt.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...A7CF9F8B4.html
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Oh? bron?
Kom jij maar eens met een bron. Anders; Zie Kazets antwoord. Sterker nog, misschien moet je even van nickname met hem ruilen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 23:00
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
*zucht* Laat T_ID nou. Hij zit er, zoals wel vaker, gewoon weer finaal naast

Edit: woei! ik post precies om 0:00!
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 23:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
*zucht* Laat T_ID nou. Hij zit er, zoals wel vaker, gewoon weer finaal naast
Schermen met algemeenheden en op de persoon spelen om te verhullen dat je geen argumenten kunt verzinnen is een goede taktiek.
Citaat:
Kom jij maar eens met een bron.
Da's een omgekeerde bewijslast. Jij beweerd dat niets behalve staken werkt, dus jij moet dat bewijzen.

Nou goed dan.. Om te beginnen wijs ik erop dat omzet draaien of sterven voor bedrijven een wetmatigheid is, en je dus per definitie je zin kunt krijgen door geen kaartjes te verkopen en wel gewoon te rijden.

Daarnaast noemde ik bezetting van het hoofdkantoor. Een aantal van dergelijke bezettingsacties hadden sowieso al effect.1, 2


Zo, ik heb zélfs aan een omgekeerde bewijslast voldaan. Jouw beurt om het eerste stukje onderbouwing in deze hele discussie tegen de onvermijdelijke conclusie dat de chauffeurs en bonden asociaal zijn te produceren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Schermen met algemeenheden en op de persoon spelen om te verhullen dat je geen argumenten kunt verzinnen is een goede taktiek.
Jahaaaaa! Jij wint automatisch dan čh!!

Citaat:
Da's een omgekeerde bewijslast. Jij beweerd dat niets behalve staken werkt, dus jij moet dat bewijzen.
Jij beweerde als eerste dat er betere manieren waren, kom jij maar met bewijzen.

Citaat:
Nou goed dan.. Om te beginnen wijs ik erop dat omzet draaien of sterven voor bedrijven een wetmatigheid is, en je dus per definitie je zin kunt krijgen door geen kaartjes te verkopen en wel gewoon te rijden.
Jah, maar dan blijven de klanten tevreden en is de druk op de top niet groot genoeg om ze om te doen slaan in het voordeel van de werknemers. Een complete staking kost ze namelijk minder geld, maar de deuk in imago is ongelofelijk veel groter.

Citaat:
Daarnaast noemde ik bezetting van het hoofdkantoor. Een aantal van dergelijke bezettingsacties hadden sowieso al effect.1, 2
:') Haal *jij* greenpeace erbij? xD Dat is volgens jezelf geen betrouwbare bron in het verleden, zowel hier als op andere deelfora. Of ga je ze opeens goedkeuren omdat het in je straatje past? Agossietoch! En daarnaast; Voor het bezetten van het hoofdkantoor heb je chauffeurs nodig en die zijn er al te weinig. Dat betekent dus sowieso dat er minder bussen gaan rijden en blijven ze volgens jouw mening net zo asociaal.

Citaat:
Zo, ik heb zélfs aan een omgekeerde bewijslast voldaan. Jouw beurt om het eerste stukje onderbouwing in deze hele discussie tegen de onvermijdelijke conclusie dat de chauffeurs en bonden asociaal zijn te produceren.
Jij moet wel écht zo'n ongelofelijk moeilijk leven hebben met die insteek. Word jij wel eens blij wakker?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.