Oud 29-10-2013, 07:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Had je ook gezien dat ik naar een specifiek kopje linkte?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2013, 00:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Had je ook gezien dat ik naar een specifiek kopje linkte?
bewijst niet echt of het niet aangeleerd is, mijn bewering is dat door welke redenen dan ook babys niet raciaalintolerant zijn en dat dat pas na een paar jaar zich ontwikkeld en daar stuurt de omgeving in.

Jezelf zwakker vinden omdat er een verhaal bestaat over de geschiedenis van de aarde, een verhaal wat puur religieus is en zo bekeken hoort te worden en niet met die onzin alsof 'de slavernij' het thema is en dat het 'van blanke' komt, beiden zijn namelijk onjuist, een slaaf hebben daar waren de europeanen pas laat in (lees christenen) en anderen al eerder.
jezelf als volwassene in hokjes plaatsen vanwege wat geweest is ipv heden is irrationeel en bovendien racistisch en dus volgens de maatschappij immoreel (nu haha want 90% van de bullshit erover is schreeuwende oneliners maarja dat leest makkelijker dan monsterposts)
horen we boven te staan en daar lijden de kinderen onder, of niet misschien is racisme wel goed voor de toch al verzadigde wereld

Het is echter je eigen verantwoording hoe je daarmee omgaat in een land wat in principe gelijkheid kent.

Ik ontken het bestaan van racisme niet, en heb zelf die argumenten al aangegeven, ik noem het autosegregatie maar enfin een heel artikel mag ook bro.
Het art bewijst dat racisme etnische-discriminatie is meestal gebaseerd op wat wij mensjes "land" noemen, en dat de chinezen en indiers ons afmaken.

Je zegt nu tegen een nationalist dat ik nationalisme niet snap.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 30-10-2013 om 01:13.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 11:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
bewijst niet echt of het niet aangeleerd is, mijn bewering is dat door welke redenen dan ook babys niet raciaalintolerant zijn en dat dat pas na een paar jaar zich ontwikkeld en daar stuurt de omgeving in.
mja dat klopt niet he
http://www.huffingtonpost.com/2012/0...n_1477937.html
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 13:03
Verwijderd
Citaat:
niet met die onzin alsof 'de slavernij' het thema is en dat het 'van blanke' komt, beiden zijn namelijk onjuist, een slaaf hebben daar waren de europeanen pas laat in (lees christenen) en anderen al eerder.
Slavernij is in alle tijden heel normaal geweest. Wel eens gehoord van horigen?

Citaat:
Je zegt nu tegen een nationalist dat ik nationalisme niet snap.
Dat snappen ze ook niet. Als ze het zouden snappen zouden ze geen nationalist zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
bewijst niet echt of het niet aangeleerd is, mijn bewering is dat door welke redenen dan ook babys niet raciaalintolerant zijn en dat dat pas na een paar jaar zich ontwikkeld en daar stuurt de omgeving in.
Kun je die bewering misschien ook staven met empirisch bewijs, m.a.w. kun je alle onderzoeken die het tegendeel beweren (zoals die van de link van de Veroorzaker) weerleggen, evenals aangeven waarom de redenering vanuit de optiek van de evolutietheorie niet klopt?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Kun je die bewering misschien ook staven met empirisch bewijs, m.a.w. kun je alle onderzoeken die het tegendeel beweren (zoals die van de link van de Veroorzaker) weerleggen, evenals aangeven waarom de redenering vanuit de optiek van de evolutietheorie niet klopt?
Ik zeg niet dat de reden vanuit de evolutietheorie niet klopt.

Op je eerste vraag;ik betwijfel het evolutionaire nut en bestaan van racisme niet, ik zie gewoon dat zeg babies tot wat 5 jarigen verdomd weinig moeite met ras hebben, het heeft geen negatieve implicaties tot op latere leeftijd.

Dat vind ik echter niet relevant want het gaat er uiteindelijk om dat 'we' vinden dat dat het immoreel is en tegen de wet (de negatieve implicaties), en dus hoor je ze wat anders te leren als maatschappij.

Dat dat niet gebeurt want racisme is prima is een instelling die je kan hebben maar daarmee vervallen alle bezwaren tegen zwarte piet en elke andere karikatuur of personage sowieso, net zoals tegen raciaal geweld enzo...

Citaat:
mja dat klopt niet he
Nee dat geeft alleen maar discriminatie op kleur aan, dat bestaat inderdaad, het is alleen geen negatieve associatie; die wordt aangeleerd.

Lees mn post anders is.

Beetje vaag dat je dat uberhaupt aandraagt zowel nature als nurture is evolutionair van belang.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 30-10-2013 om 17:08.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Slavernij is in alle tijden heel normaal geweest. Wel eens gehoord van horigen?
Dat geef ik juist aan inderdaad, zo algemeen aanvaard als nu een auto hebben zelfs, daardoor is niet 'de slavernij' of klasseverschillen op basis van etniciteit het thema van het verhaal maar religie en politiek.

Simpel.

Citaat:
Dat snappen ze ook niet. Als ze het zouden snappen zouden ze geen nationalist zijn.
Nouja tegen het politieke denkbeeld is veel in te brengen maar bepaalde elementen zoals een trots op verder betekenisloze nationale prestaties en geschiedkundige inbreng dat is iets waar ik ook niet allergisch voor ben.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 30-10-2013 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 17:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat de reden vanuit de evolutietheorie niet klopt.

Op je eerste vraag;ik betwijfel het evolutionaire nut en bestaan van racisme niet, ik zie gewoon dat zeg babies tot wat 5 jarigen verdomd weinig moeite met ras hebben, het heeft geen negatieve implicaties tot op latere leeftijd.

Dat vind ik echter niet relevant want het gaat er uiteindelijk om dat 'we' vinden dat dat het immoreel is en tegen de wet (de negatieve implicaties), en dus hoor je ze wat anders te leren als maatschappij.

Dat dat niet gebeurt want racisme is prima is een instelling die je kan hebben maar daarmee vervallen alle bezwaren tegen zwarte piet en elke andere karikatuur of personage sowieso, net zoals tegen raciaal geweld enzo...
Ik vind racisme niet immoreel en het is ook niet tegen de wet. Hoe kom je hierbij?
Citaat:
Nee dat geeft alleen maar discriminatie op kleur aan, dat bestaat inderdaad, het is alleen geen negatieve associatie; die wordt aangeleerd.

Lees mn post anders is.

Beetje vaag dat je dat uberhaupt aandraagt zowel nature als nurture is evolutionair van belang.
Nee hoor, die negatieve associatie word je mee geboren.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 17:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vind racisme niet immoreel en het is ook niet tegen de wet, Hoe kom je hierbij?
art 1.

Citaat:
Nee hoor, die negatieve associatie word je mee geboren.
Nee je wordt geboren met een positieve associatie met je eigen 'ras' wat enigzins vage grenzen heeft door allerhande combinaties.

Niet met een negatieve tegenover andere.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 17:30
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
art 1.
Zegt niet dat racisme illegaal is.
Citaat:

Nee je wordt geboren met een positieve associatie met je eigen 'ras' wat enigzins vage grenzen heeft door allerhande combinaties.

Niet met een negatieve tegenover andere.
Potato potato.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 18:24
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ook echt dat tendentieuze en tactisch geplaatste plaatje van die zwarte baby tussen twee bleekscheetjes

Verder sowieso een onvolledig baggerartikel, dat een groot beroep doet op de vooringenomenheid van de lezer. Mja, als je de tachtigduizend problematische nuanceverschillen ("group" en "race") straal negeert, kom je inderdaad bij de door de schrijfster blijkbaar gewenste flamebait-conclusie uit.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 19:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zegt niet dat racisme illegaal is.
Artikel 1 Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Citaat:
Potato potato.
Nee een nuance
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 19:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ook echt dat tendentieuze en tactisch geplaatste plaatje van die zwarte baby tussen twee bleekscheetjes

Verder sowieso een onvolledig baggerartikel, dat een groot beroep doet op de vooringenomenheid van de lezer. Mja, als je de tachtigduizend problematische nuanceverschillen ("group" en "race") straal negeert, kom je inderdaad bij de door de schrijfster blijkbaar gewenste flamebait-conclusie uit.
Volgens mij is het een nieuwsbericht en geen artikel! Het is ook een vrij algemeen bekend effect.


The other-race effect in face processing develops within the first year of life in Caucasian infants. It is currently unknown whether the developmental trajectory observed in Caucasian infants can be extended to other cultures. This is an important issue to investigate because recent findings from cross-cultural psychology have suggested that individuals from Eastern and Western backgrounds tend to perceive the world in fundamentally different ways. To this end, the current study investigated 3-, 6-, and 9-month-old Chinese infants' ability to discriminate faces within their own racial group and within two other racial groups (African and Caucasian). The 3-month-olds demonstrated recognition in all conditions, whereas the 6-month-olds recognized Chinese faces and displayed marginal recognition for Caucasian faces but did not recognize African faces. The 9-month-olds' recognition was limited to Chinese faces. This pattern of development is consistent with the perceptual narrowing hypothesis that our perceptual systems are shaped by experience to be optimally sensitive to stimuli most commonly encountered in one's unique cultural environment.


Als je hier ook even je heldere licht over laat schijnen kunnen we weer net doen alsof een wereld waar iedereen elkaar lief vind binnen handbereik is als die stomme racisten maar meewerken!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 19:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Artikel 1 Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.


Nee een nuance
Dus je mag prima een racist zijn als je maar niet zo handelt
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 20:58
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Volgens mij is het een nieuwsbericht en geen artikel! Het is ook een vrij algemeen bekend effect.
Wat? Dat baby's "raciaalintolerant" (Arpos' woordkeuze) zijn? Dat blijkt absoluut niet uit de onderzoeksresultaten zoals deze werden weergegeven in dat trolletje waar jij naar linkte. En ook niet uit dat leuke complementaire tekstje.

Maar goed, mijn commentaar was hoofdzakelijk gericht op de kwaliteit van dat artikel (ja, artikel) en vooral de idiote politieke context waarin het is geplaatst. En natuurlijk ook een beetje op de hilarische veronderstelling dat de onderzoeksresultaten uitwijzen wat jij denkt dat ze uitwijzen.


Citaat:
Als je hier ook even je heldere licht over laat schijnen kunnen we weer net doen alsof een wereld waar iedereen elkaar lief vind binnen handbereik is als die stomme racisten maar meewerken!

Maar die is niet binnen handbereik, dus baby's zijn nazi's!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 21:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je hier ook even je heldere licht over laat schijnen kunnen we weer net doen alsof een wereld waar iedereen elkaar lief vind binnen handbereik is als die stomme racisten maar meewerken!
Citaat:
Citaat:
"Nee je wordt geboren met een positieve associatie met je eigen 'ras' wat enigzins vage grenzen heeft door allerhande combinaties"
Uiteraard is die wereld niet in handbereik maar dat is besides the point, die wereld wordt gemaakt door volwassenen niet door babys.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 30-10-2013 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 21:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dus je mag prima een racist zijn als je maar niet zo handelt
Citaat:
Citaat:
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid".
ik vind piet censureren ernaar handelen, net zoals domme haat one-liners.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Nouja tegen het politieke denkbeeld is veel in te brengen maar bepaalde elementen zoals een trots op verder betekenisloze nationale prestaties en geschiedkundige inbreng dat is iets waar ik ook niet allergisch voor ben.
200 jaar lang sterker worden over de ruggen van zwakkere volken? Ja iets waar je heel trots op moet zijn Vooral ook omdat het inderdaad verder betekenisloos is waarmee je zelf dus al aangeeft dat het een waanbeeld is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 07:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat? Dat baby's "raciaalintolerant" (Arpos' woordkeuze) zijn? Dat blijkt absoluut niet uit de onderzoeksresultaten zoals deze werden weergegeven in dat trolletje waar jij naar linkte. En ook niet uit dat leuke complementaire tekstje.

Maar goed, mijn commentaar was hoofdzakelijk gericht op de kwaliteit van dat artikel (ja, artikel) en vooral de idiote politieke context waarin het is geplaatst. En natuurlijk ook een beetje op de hilarische veronderstelling dat de onderzoeksresultaten uitwijzen wat jij denkt dat ze uitwijzen.





Maar die is niet binnen handbereik, dus baby's zijn nazi's!
Ok vrij nutteloos commentaar dan maar bednkt voor je bijdrage hoor.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 07:59
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ik vind piet censureren ernaar handelen, net zoals domme haat one-liners.
Negers verbieden piet te spelen zou ernaar handelen zijn. Ik snap niet hoe een pietverbod, dat dus geldt voor iedereen, discriminatie op ras zou zijn.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 08:14
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Dus je mag prima een racist zijn als je maar niet zo handelt
Zo gaat dat gelukkig, we hebben in Nederland geen denkpolitie. Pedo's mogen bijvoorbeeld gewoon over straat, ze mogen zelfs hun geaardheid openbaren zolang ze hun handjes maar thuislaten.

Laatst gewijzigd op 31-10-2013 om 08:24.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 11:48
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Zijn we al op een conclusie beland? Racisme en discriminatie bediscussieren kan bijna in elk topic eah
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 13:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Negers verbieden piet te spelen zou ernaar handelen zijn. Ik snap niet hoe een pietverbod, dat dus geldt voor iedereen, discriminatie op ras zou zijn.
omdat de implicatie is dat dat gebeurt omdat het een karikatuur is van een minderwaardig ras alzo geïnterpreteerd door datzelfde ras (nouja een deel ervan), een ongegronde reden inderdaad en dus vervalt het bezwaar tegen piet sowieso.

Er staat er mag geen onderscheid gemaakt worden, er staat niet er mag geen fysiek onderscheid gemaakt worden, dat is natuurlijk niet juridisch rond te maken maar dat staat terzijde.

Maar nogmaals ook als het met een bepaalde denkwijze of handeling niet specifiek vervolgbaar is dan is het nog immoreel vinden "we"
Daar kan je over discussiëren maar liever niet, ik begrijp je argument; onderscheid op kleur/ras is een natuurlijke functie en dat ontken ik nergens, maar 'we' maken als maatschappij de keuze dat dat niet netjes is, dus moet de anti-piet clan dat ook niet doen.

Dat staat het grootste deel van de meest prominent in de media aanwezige bevolking niet, maar dat is niet mijn fout.

Ik begrijp wel degelijk dat 'het beeld van een negerslaaf' vervelend is voor negers, een beeld van een 'blanke slaaf' of zelf een 'blanke meester' is dat ook voor mij maar het is de geschiedenis niet het heden,

de claim is dat elementen van het verhaal racistisch zijn, en dat omdat het feest gevierd wordt de maatschappij racistisch is én daar ben ik het niet mee eens.
want het verhaal wordt niet gevierd om de relatie meester-slaaf of specifieke rasongelijkheid te 'vieren' de 'themas' zoals ik dat noem zijn straf en beloning met als je het 'ouderwets viert' een dik sausje religieuze moraal, specifiek; (katholiek)christen vs moslim (what else is new)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 31-10-2013 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 13:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zijn we al op een conclusie beland? Racisme en discriminatie bediscussieren kan bijna in elk topic eah
Deze discussie gaat al sinds post woII ik denk niet dat er ooit een conclusie komt die tot ieders tevredenheid stemt.

Of je forceert een aanpassing omdat mensen zich beledigd voelen (wat een precedent schept)
Of je laat het zoals het is en mensen moeten als ze willen zeuren ingaan op de themas van het verhaal en niet om de historisch gevormde beeldende voorstelling.

Wat turk bijvoorbeeld voorsteld is het volgende: we gaan het geforceerd veranderen en de mensen die het daar niet mee eens zijn moeten niet zeuren om de beeldende voorstelling ookal hebben de mensen die het er wel mee eens zijn de verandering gekregen omdat ze zeurden over de beeldende voorstelling.

Je erkent daarmee het gelijk van 'negers' die vinden dat karikaturen van 'negerslaven' beledigend voor hun persoonlijk (en dat is niet zo het is zeitgeist) en zij 'vergelijkbaar te zijn van positie als die slaven' (een zelfaangepraatte onjuistheid), gebaseerd op hun ras. én trekt 'negers' daarna voor t.o.v. andere 'rassen'

Beiden zijn racistisch handelen.

nogmaals ik erken het 'kinderen probleem' en het 'evolutionair bepaald probleem' maar we hebben nu eenmaal afgesproken erboven te staan, kinderen zelf zijn niet betrokken in de discussie en de discussie of racisme wel echt fout is een andere.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 31-10-2013 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 13:27
Verwijderd
Citaat:
maar 'we' maken als maatschappij de keuze dat dat niet netjes is, dus moet de anti-piet clan dat ook niet doen.
Hoe kom je er eigenlijk bij dat jouw kant zo stringent gelijk heeft? Waarom ben jij degene die bepaalt dat het niet racistisch of discriminerend is? Gaat het niet om het gevoel aan de andere kant? Ik vind dit wel lekker makkelijk eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 13:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoe kom je er eigenlijk bij dat jouw kant zo stringent gelijk heeft?
Niemand heeft gelijk want tot noch toe gaat de discussie niet over sinterklaas vieren maar om 'wij-zij' denken, en nog wel gebaseerd op historisch 'wij-zij' denken ook.
Citaat:
Waarom ben jij degene die bepaalt dat het niet racistisch of discriminerend is?
Kijk daarom moet je me dus lezen; het verhaal heeft per definitie wél racistische elementen, dat staat buiten kijf... je beledigd voelen omdat je denkt dat het dáarom gevierd worden is daar alleen de racistische handeling in niet het vieren van het feest zoals historisch gevormd.

Citaat:
Gaat het niet om het gevoel aan de andere kant? Ik vind dit wel lekker makkelijk eigenlijk.
Dat kan je argument zijn, zoals dat Turks argument is maar dan vier ik het feest het liefst helemaal niet.

Het is ook makkelijk, maarja ik heb niet zo veel met 'gevoel', gevoel kan je rationaliseren en relativeren en daar vraag ik om, blijkbaar onmogelijk maar dat is niet mijn fout.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 23:27
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat turk bijvoorbeeld voorsteld is het volgende: we gaan het geforceerd veranderen en de mensen die het daar niet mee eens zijn moeten niet zeuren om de beeldende voorstelling ookal hebben de mensen die het er wel mee eens zijn de verandering gekregen omdat ze zeurden over de beeldende voorstelling.
Wie zijn 'we'?

Wat mij betreft besluiten de Sinterklaascommités de boel te veranderen, en dan mogen de mensen die het daarmee oneens zijn net zo veel zeuren als Star Warsfans doen over de herziene edities van die film.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 10:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
en ik doe nog wel zo mn best met apostroves enzo...

'we' is de maatschappij waar je in leeft. bij gratie van sinterklaascommitees
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 16:55
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
en ik doe nog wel zo mn best met apostroves enzo...

'we' is de maatschappij waar je in leeft. bij gratie van sinterklaascommitees
De hardcoretraditiefiguren blijven natuurlijk gewoon doorgaan met zichzelf zwart schminken. Maar wat de comités doen is niet aan hen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2013, 16:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2013, 17:01
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 15:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wat? Dat baby's "raciaalintolerant" (Arpos' woordkeuze) zijn? Dat blijkt absoluut niet uit de onderzoeksresultaten zoals deze werden weergegeven in dat trolletje waar jij naar linkte. En ook niet uit dat leuke complementaire tekstje.

Maar goed, mijn commentaar was hoofdzakelijk gericht op de kwaliteit van dat artikel (ja, artikel) en vooral de idiote politieke context waarin het is geplaatst. En natuurlijk ook een beetje op de hilarische veronderstelling dat de onderzoeksresultaten uitwijzen wat jij denkt dat ze uitwijzen.
Arpos woordkeuze inderdaad! Dat zegt verder ook helemaal niemand maar leuk dat je daar de rest van je verhaaltje op baseert. Makkelijker redeneren met een plank voor je kop he?

En wat denk ik precies dat ze uitwijzen? Welke politieke context en wat is daar precies idioot aan? En waarom?

Aannames, aanames en hilariteit alom!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 18:16
Verwijderd
Eingenlijk best wel slap, Nederland laat eigenlijk gewoon hun eigen tradities wegknallen omdat er een paar mensen zijn die het rasistisch vinden.. pff. Ooit gezien hoe de russen dit soort dingen handelen? "OPROTTEN!". Hun weten dondersgoed wat hun geschiedenis is, hoe hard ze ervoor hebben gewerkt en ze laten hun tradities en normen niet veranderen door een stelletje zeikerds. Nou fuj fuj Nederland. Neem eens een voorbeeld van Rusland.

En gaat dit zo door dan hebben we over honderd jaar geen kerstmis omdat de kerstman een witte dikkerd is (ook rasistisch dus), sinterklaas mag dan ook weg zonder de piet, en Pasen is dan verboden omdat het de kippen zin die eieren leggen en niet de konijntjes dus er klopt geen reet van!

Oh, over honderd jaar he, krijgen onze kleinzoontjes dan te horen dat er allemaal leuke feesten waren en NOOIT meer zullen mee maken maar omdat Nederland niet durft op te komen voor haar eigen tradities, waarden en normen. Dan is alles uitgestorven, hoppakee, lekker 24/7 werken,school en facebook. Daar zal NL dan naartoe gaan als die zich niet snel vermant.

Laatst gewijzigd op 08-11-2013 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 18:22
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Eingenlijk best wel slap, Nederland laat eigenlijk gewoon hun eigen tradities wegknallen omdat er een paar mensen zijn die het rasistisch vinden.. pff. Ooit gezien hoe de russen dit soort dingen handelen? "OPROTTEN!". Hun weten dondersgoed wat hun geschiedenis is, hoe hard ze ervoor hebben gewerkt en ze laten hun tradities en normen niet veranderen door een stelletje zeikerds. Nou fuj fuj Nederland. Neem eens een voorbeeld van Rusland.

En gaat dit zo door dan hebben we over honderd jaar geen kerstmis omdat de kerstman een witte dikkerd is (ook rasistisch dus), sinterklaas mag dan ook weg zonder de piet, en Pasen is dan verboden omdat het de kippen zin die eieren leggen en niet de konijntjes dus er klopt geen reet van!

Oh, over honderd jaar he, krijgen onze kleinzoontjes dan te horen dat er allemaal leuke feesten waren en NOOIT meer zullen mee maken maar omdat Nederland niet durft op te komen voor haar eigen tradities, waarden en normen. Dan is alles uitgestorven, hoppakee, lekker 24/7 werken,school en facebook. Daar zal NL dan naartoe gaan als die zich niet snel vermant.
In welk opzicht laat "Nederland" de "tradities" "wegknallen"? En welke "Russische" aanpak stel je dan specifiek voor?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
In welk opzicht laat "Nederland" de "tradities" "wegknallen"?
Ik vind dat als Nederland goed haar waarden en normen zou verdedigen dat er dan nooit een landelijke discussie was over het rasicme van de zwarte piet en al helemaaaaaaal niet over het verbieden van de zwarte piet.
Citaat:
En welke "Russische" aanpak stel je dan specifiek voor?
Nou de harde aanpak gaat wel te ver.
Gewoon sterk in je schoenen staan. Duidelijk zijn. "NEDERLAND IS NEDERLAND EN NEDERLAND BLIJFT NEDERLAND, INCLUSIEF ALLE WAARDEN EN NORMEN", zoiets.
En niet "Oh hier ene paar zeikerds die dit niet goed vinden, zullen we dan maar eventjes de helft van al onze geschiedenis, normen en waarden wegschrappen om die zeikerds hun zin te geven".

En ik ben dan buitenlands he, niet 100% Nederlander,
En dat is dus mijn mening (en wat ik zie gebeuren).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 18:49
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind dat als Nederland goed haar waarden en normen zou verdedigen dat er dan nooit een landelijke discussie was over het rasicme van de zwarte piet en al helemaaaaaaal niet over het verbieden van de zwarte piet.
Welke specifieke maatregelen stel je dan voor om te voorkomen dat er zo'n discussie plaatsvindt?
Citaat:
Nou de harde aanpak gaat wel te ver.
Gewoon sterk in je schoenen staan. Duidelijk zijn. "NEDERLAND IS NEDERLAND EN NEDERLAND BLIJFT NEDERLAND, INCLUSIEF ALLE WAARDEN EN NORMEN", zoiets.
En niet "Oh hier ene paar zeikerds die dit niet goed vinden, zullen we dan maar eventjes de helft van al onze geschiedenis, normen en waarden wegschrappen om die zeikerds hun zin te geven".

En ik ben dan buitenlands he, niet 100% Nederlander,
En dat is dus mijn mening (en wat ik zie gebeuren).
Wie precies moet er duidelijk zijn dan? "Nederland" is geen persoon.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Welke specifieke maatregelen stel je dan voor om te voorkomen dat er zo'n discussie plaatsvindt?
Ik weet niet hoe de Russen het doen maar daar hoor je nooit in de media van zulke absurden als "zwarte piet verbieden" (of landelijke discussies). Zou ik wat meer onderzoek naar moeten doen. Ben heel erg benieuwd hoe hun dat lukt.

Wie precies moet er duidelijk zijn dan? "Nederland" is geen persoon.[/QUOTE]
Nederland als geheel, gewoon die zeikerds duidelijk maken dat ze geen normen gaan veranderen, ditchen, negeren, of wat dan ook, maar niet aan een landelijke discussie om zo'n absurd waarvan je al weet dat het toch blijft gaan voeren.. Waarom zou je een klein groepje mensen iets laten verpesten voor alle volgende generaties en miljoenen anderen mensen die er alleen maar iets goeds en vrolijks in zien? Zeker als het om tradities/waarden/normen gaat die het beeld vormen van het land.

Niet persoonlijk bedoelt ofzo maar als jij heel hard bent tegen kerstmis of een dergelijke feestdag van een land, je gaat er heen wonen, en besluit om een kampanje te starten tegen kerstmis, omdat het alle "dikkerds" beledigd? Wat nu de situatie in NL was is dus dat er echt over gediscussieerd werd terwijl je in elk ander land wat goed in de schoenen staat gewoon word uitgelachen, geditcht en nog eens duidelijk word gemaakt dat JIJ niet degene bent die hier alle feestdagen gaat veranderen (en zeker niet feestdagen die al honderden, misschien duizenden jaren bestaan [oké, duizenden is een beetje overdreven, but you get it ]).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 19:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe de Russen het doen maar daar hoor je nooit in de media van zulke absurden als "zwarte piet verbieden" (of landelijke discussies). Zou ik wat meer onderzoek naar moeten doen. Ben heel erg benieuwd hoe hun dat lukt.
Waarom zeg je dat er iets gedaan moet worden als je er blijkbaar nog niet over hebt nagedacht wat er dan moet gebeuren?

Verder denk ik dat je slecht geïnformeerd bent als je denkt dat er in Rusland of in Russische media geen enkele discussie is over "normen en waarden."
Citaat:
Nederland als geheel, gewoon die zeikerds duidelijk maken dat ze geen normen gaan veranderen, ditchen, negeren, of wat dan ook, maar niet aan een landelijke discussie om zo'n absurd waarvan je al weet dat het toch blijft gaan voeren.. Waarom zou je een klein groepje mensen iets laten verpesten voor alle volgende generaties en miljoenen anderen mensen die er alleen maar iets goeds en vrolijks in zien? Zeker als het om tradities/waarden/normen gaat die het beeld vormen van het land.

Niet persoonlijk bedoelt ofzo maar als jij heel hard bent tegen kerstmis of een dergelijke feestdag van een land, je gaat er heen wonen, en besluit om een kampanje te starten tegen kerstmis, omdat het alle "dikkerds" beledigd? Wat nu de situatie in NL was is dus dat er echt over gediscussieerd werd terwijl je in elk ander land wat goed in de schoenen staat gewoon word uitgelachen, geditcht en nog eens duidelijk word gemaakt dat JIJ niet degene bent die hier alle feestdagen gaat veranderen (en zeker niet feestdagen die al honderden, misschien duizenden jaren bestaan [oké, duizenden is een beetje overdreven, but you get it ]).
Wie hoort er precies bij "Nederland als geheel"? Wie is het "kleine groepje mensen" en waarom denk je dat die mensen allemaal eerste generatie allochtoon zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 19:19
Verwijderd
pfff backfire XD Verkeerde verwoording over dat eerste generatie allochtone ding, helemaal niet zo bedoelt

Nou ik vind sinterklaas en zwarte piet tof en cool, gewoon al die mensen die er tegen zijn ditchen, daar ga ik naartoe ja :F

"Wie hoort er precies bij "Nederland als geheel"? Wie is het "kleine groepje mensen"?"
Uh, oh, goeie vragen. Hmm.. eventjes denken.

Wat ik als geheel bedoel is (Denk ik) dat groepje dat dondersgoed weet dat niemand met de Nederlandse tradities gaat sollen en het niet toe staan. Want kom op, sinterklaas en zwarte piet is gewoon coooool.

En de "kleine groepje mensen", degenen die zich echt gaan inzetten om "zwarte piet" te verbannen. Als dat ze zou lukken zouden eigenlijk best wel veel generaties Nederlanders erdoor beïnvloed worden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 19:25
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
pfff backfire XD Verkeerde verwoording over dat eerste generatie allochtone ding, helemaal niet zo bedoelt

Nou ik vind sinterklaas en zwarte piet tof en cool, gewoon al die mensen die er tegen zijn ditchen, daar ga ik naartoe ja :F

"Wie hoort er precies bij "Nederland als geheel"? Wie is het "kleine groepje mensen"?"
Uh, oh, goeie vragen. Hmm.. eventjes denken.

Wat ik als geheel bedoel is (Denk ik) dat groepje dat dondersgoed weet dat niemand met de Nederlandse tradities gaat sollen en het niet toe staan. Want kom op, sinterklaas en zwarte piet is gewoon coooool.

En de "kleine groepje mensen", degenen die zich echt gaan inzetten om "zwarte piet" te verbannen. Als dat ze zou lukken zouden eigenlijk best wel veel generaties Nederlanders erdoor beïnvloed worden denk ik.
Ok, dus als ik je positie kan samenvatten: je vindt Zwarte Piet cool en de mensen die dat niet vinden sukkels. Maar wil je nu precies dóen, of wat moet "Nederland" (wie dan?) precies doen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ok, dus als ik je positie kan samenvatten: je vindt Zwarte Piet cool en de mensen die dat niet vinden sukkels. Maar wil je nu precies dóen, of wat moet "Nederland" (wie dan?) precies doen?
Nou degenen die zomaar tradities weg willen halen uit een land zijn sukkels ja, en als het hun eigen land is dan is het ook nog eens verraad. Gewoon hard NEE zeggen tegen die mensen.

Nederland hoefde misschien niet door veel oorlogen te komen maar heft ook heel wat geschiedenis achter de rug en t zou heel jammer zijn al er een paar sukkels bevoegd zijn om tradities die uit de geschiedenis voort komen te manipuleren!


Jij kan wel goed discusseren Schrödinger, my respect
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 19:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou degenen die zomaar tradities weg willen halen uit een land zijn sukkels ja, en als het hun eigen land is dan is het ook nog eens verraad. Gewoon hard NEE zeggen tegen die mensen.
Ok. Ik vind de traditie dat je anderen feliciteert met de verjaardag van iemand die ze kennen vrij onzinnig, al zou ik zeker geen moeite doen om die "traditie" te proberen te veranderen. Ben ik nu een verrader? En denk je dat mensen die problemen hebben met Zwarte Piet onder de indruk zijn van mensen die "hard nee zeggen"? Hoe vaak heb je zelf hard "nee" gezegd?
Citaat:
Nederland hoefde misschien niet door veel oorlogen te komen maar heft ook heel wat geschiedenis achter de rug en t zou heel jammer zijn al er een paar sukkels bevoegd zijn om tradities die uit de geschiedenis voort komen te manipuleren!
Nederland heeft behoorlijk wat oorlogen gevoerd, bijvoorbeeld in de eerste tachtig jaar van haar bestaan. Los daarvan is het me niet duidelijk hoe oorlogen of "geschiedenis achter de rug" te maken hebben met tradities en de eventuele waarde daarvan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2013, 01:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik vind dat als Nederland goed haar waarden en normen zou verdedigen dat er dan nooit een landelijke discussie was
Als er één Nederlandse traditie is waar ik waarde aan hecht is het open discussie over ieder denkbaar onderwerp.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 18:56
rawbananas
rawbananas is offline
Wie er ook met het argument durft te komen om te zeggen: het is een kinderfeest

Moet er eerst toch maar even overdenken

Want:
- als het echt een kinderfeest was, dan zou het voor elk kind een feest moeten kunnen zijn, er is nu een kleine minderheid voor wie dit niet geldt. Deze kleine minderheid telt in Nederland in theorie even hard mee..
- Als het toch een kinderfeest is, waarom is het dan zo moeilijk om aanpassingen aan te brengen? Het is geen hogere kernfusie of de leer van Calvijn ofzo. Het is zoals jullie zelf zeggen een kinderfeest, een kinderfeest is makkelijk te kneden. Zeker als de aanpassing enkel wat gekleurde pieten zijn.


Als ik er wat langer voor zou gaanzitten, zou ik met meer argumenten komen maar mijn pizza wordt koud.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 19:41
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom zou een feest voor iedereen leuk moeten zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 19:51
rawbananas
rawbananas is offline
Mijn eigen mening is dat HET kinderfeest van Nederland, wel ook voor elk kind leuk moet kunnen zijn.

maar om antwoord te geven op je vraag: Anders zou het toch geen nationaal kinderfeest mogen zijn?
__________________
Die Plato was zo gek nog niet!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 20:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mijn eigen mening is dat HET kinderfeest van Nederland, wel ook voor elk kind leuk moet kunnen zijn.
Toen ik een kind was vond ik geen reet aan Sinterklaas. En nu?
Citaat:
maar om antwoord te geven op je vraag: Anders zou het toch geen nationaal kinderfeest mogen zijn?
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 20:27
rawbananas
rawbananas is offline
Ja ik had het er daarom ook over dat het voor elk kind leuk zou kunnen zijn. Dit hoeft natuurlijk niet voor elk kind te gelden, maar door de situatie nu ontneem je sommiged kinderen de kans om het leuk te kunnen vinden.
Waarom niet?[/QUOTE]
Omdat het in mijn ogen dan geen nationaal feest zou mogen zijn? Als er mensen zich buiten voelen gesloten omdat ze zoals in dit geval zwart zijn
__________________
Die Plato was zo gek nog niet!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 20:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline


Ik doe niet mee met deze discussie, maar ik snap niet zo goed dat je denkt voor kinderen te spreken die er duidelijk geen enkele last van hebben.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.

Laatst gewijzigd op 19-11-2013 om 22:19. Reden: Plaatjesfix
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 20:50
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Plaatje doet het niet, link: http://www.geenstijl.nl/archives/ima...pietgroot.html

Ik doe niet mee met deze discussie, maar ik snap niet zo goed dat je denkt voor kinderen te spreken die er duidelijk geen enkele last van hebben.
Het punt is juist dat als kinderen er geen enkele last van ondervinden je ze ook pimpelpaars kan maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin zwarte pieten discussie
df
28 10-11-2015 01:06
De Kantine [Fototopic]Zwarte piet
Caligula
2 03-12-2004 14:33
De Kantine Hoe te gedragen als zwarte piet...
tiram
21 24-11-2004 22:26
De Kantine wat vonden jullie vroeger van de sint en de zwarte pieten?
CraigDavid
13 13-11-2002 21:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.