Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 15:31
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Hallo,

Sorry mensen, ik weet niet wat ik hier mee wil maar ik moet het kwijt...........Ik heb/had een vriendin.....Mijn beste vriendin, die ongeveer letterlijk mijn wereldje voor me betekent.....Die echt ALLES voor me is. Maar ik heb vandaag de vriendschap imo DEFINITIEF verbroken.

Het is allemaal ooit eens ergens begonnen toen ze verliefd werd op haar neef. Haar neef heeft haar toen afgewezen. Dat kon ze niet verkroppen en toen heeft ze maandenlang allerlei dingen verzonnen over haar en haar neef. Ik en E., een andere vriendin zijn daar allebei, met onze 4 wielen ingereden. (we zijn allebei lichameljk gehandicapt, zitten in een rolstoel, vandaar de wielen ). Dus toen E en ik hoorden dat het allemaal leugens waren, (heeft ze zelf bekend) waren we daar uiteraard ff niet goed van. Je leeft tenslotte maanden aan een stuk mee met de verhalen en dan blijkt er niks van te kloppen. Ik kan je verzekeren dan voelt het ff alsof alles instort. Maar goed.....Wij gingen na een tijd gewoon door met onze vriendschap tot.....


De zomer vorig jaar........M, het meisje waarover dit verhaal gaat, leert een jongen kennen, een zwarte,......Het gaat allemaal heel goed tussen die 2 tot.....Hij verongelukt. Zij is er uiteraard kapot van, sleept mij en E mee in haar verdriet en wij proberen haar te steunen.....Op den duur werd het mij zelfs een btje teveel omdat ik zo al vaak over zo'n dingen droom en iedere keer als zij erover begon zag ik haar voor mijn ogen sterven....Heel vaag, maar het is zo...Ik vroeg haar om een beetje uit te kijken met wat ze zei omdat ik het echt niet meer aankon. Ze stopte met erover te praten.......

Het schooljaar begint al vlug weer en een klasgenoot van M. ontdekt dat er van heel het verhaal NIKS klopt. De foto waar M. al weken mee rondloopt blijkt een foto te zijn van één of andere acteur.....Dat is geen roddel, ik heb het met mijn eigen ogen gezien maar ken bijna niks van films, ( E is daar ook niet in thuis) en had die acteur dus niet herkent. M ontkent in eerste instantie alles, maar kan dankzij de bewijzen die E en ik hebben uiteindelijk niet volhouden en geeft toe.......Resultaat: alweer een ingestort wereldje, een gebroken hart.....Uiteindelijk komt alles toch nog goed en gaan we weer door tot......

M zogezegd een relatie begint met SW......SW is een bekende zanger uit een groep. (SW bestaat echt) maar het is natuurlijk bijna onmogelijk dat een gehandicapt meisje iets kan beginnen met een Engels wereldidool terwijl ze zelf nauwelijks fatsoenlijk Engels spreekt.

E en ik, beseffen dat er niks van dit verhaal kan kloppen maar spelen het spelletje mee omdat we niet graag een goeie vriendin kwetsen. Maar uiteindelijk houden we dat niet vol en volgen er vlammende ruzies, zowel tss mij en M als tss M en E. M bekent uiteindelijk dat ze gelogen heeft en dat was voor mij persoonlijk nog pijnlijker dan heel de tijd leugens te moeten aanhoren.

Waarom heeft ze nu eigk gelogen?

Wel, omdat de groep waarin SW speelt, (en hijzelf nog het meest) een obsessie voor haar is geworden. Ze verzamelt alles over die groep, bekijkt alle reportages van hen, draait de liedjes grijs en kent ze knal van buiten. Op zich niet erg maar ze is smoorverliefd op hem. Haar wereldje draait bijna letterlijk rond SW en zijn groep, ze kan echt over niks anders praten. Dit zijn haar woorden:"Ik kan niet verkroppen dat ik nooit een relatie met SW en/of ..... (haar neef) kan hebben, daarom heb ik dat allemaal verzonnen."

Tot daar dus het lange verhaal. Ik heb nu juist de vriendschap voorgoed verbroken, echt voorgoed dit keer. Ik weet bijna 100% zeker dat als ik haar nog een kans geef ze die ook weer zal verspelen door te liegen want dat leert ze volgens mij nooit meer af. Ik ben de leugens nu kotsbeu.

Ik weet dat ik het heel moeilijk ga krijgen in de toekomst want zij was/is echt mijn wereldje, met dat verschil dat NIKS van dit alles door mijzelf verzonnen is. Zij gaat een gigantische leegte in me achterlaten en dit gaat me ontzettend veel moeite en tijd kosten om hierdoor te geraken. Maar ik moet doorbijten. Ze heeft mijn hart nu 3 x gebroken en dat is 1 x teveel.

OEF.....Dat is er allemaal uit nu. Ik voel me nu enorm opgelucht.

@ fb's: doe met dit verhaal wat je wilt, maakt me eigk echt niks uit.....maar ik MOEST dit ff van me afschrijven.

@ iedereen: bedankt om dit verhaal te lezen, ik besef dat het lang is geworden. .

Heel veel lieve groetjes Magicflower
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2004, 15:41
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
hmz heb het helemaal gelezen
maar weet niet echt wat ik ervan moet zeggen,

ik denk wel dat moeilijk is om met zon leven door te gaan als ze voortdurend blijft liegen.. maar om de vriendschap te verbreken? das natuurlijk ook een moeilijke keus

in ieder geval success / sterke enzo ermee!
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:48
Defuse
Defuse is offline
ik heb het ook helemaal gelezen.
Het is moeilijk om met een goede vriendin te breken.
Ik had ooit een vriend voor een half jaar en ik was verliefd. We konden met zijn drieen ( me beste vriendin die vanaf de box met me omging, me vriend en ik) heel goed opschieten. We deden ook dingen met zijn drieen, zoals winkelen, zwemmen. Maar uiteindelijk is ze er met hem vandoor gegaan.
Ik trok dat ook niet en heb het contact met haar en hem verbroken. Ik weet dat het heel moeilijk is en je voelt je bedrogen en in de steek gelaten, maar uiteindelijk besef je wel dat het de juiste keuze was...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:06
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Dag lieve menskes,

Ik voel me echt alsof mijn wereld zo juist is ingestort. Moet me inhouden om niet te beginnen janken als een kind nu. Echt waar. Komt ook nog is bij, wat ik nog niet verteld heb, dat ik nog niet weet of ik nu he/le/bi ben en gevoelens heb voor M die nu op dit moment, door dit voorval weer heel sterk naar boven komen. Ik weet niet of die gevoelens echt zijn. Het kan ook zijn dat ik er later achter kom dat dit maar een fase is. Maar ik heb deze gevoelens al een hele tijd. Ach whatever, tijd zat om daar nog achter te komen. Daar lig ik echt al lang niet meer wakker van.
Maar morgen word een hel als ik haar zie onder de schoolpauzes enzo....Weet echt niet hoe ik daar door moet komen. Ze is zo ongeveer de enige echte vriendin die ik heb op school. ......

Nee, een makkelijke keuze was het niet. Maar ik heb dit niet 1-2-3 gedaan, zat er al 2 weken op te tobben want het gaat al langer slecht tss M en mij

Ik moet gewoon doorbijten nu, kan niet anders.
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:22
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Wat een verhaal zeg. Ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk dit is voor jou. Ik heb wel iets vergelijkbaars meegemaakt. Ook ik ben mijn beste vriend kwijt geraakt doordat hij tegen mij heeft gelogen. Maar hij wilde er zelfs niet over praten. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat hij beweerde dat het allemaal mijn schuld was, terwijl ik er echt totaal niets mee te maken had. Toen heb ik ook de beslissing genomen om te breken met de vriendschap. En dat was heel moeilijk, en heeft mij heel veel pijn gedaan. Misschien kwam de meeste pijn nog wel doordat hij het zo makkelijk accepteerde.

Dit is nu bijna 3 jaar geleden, maar nog steeds denk ik veel aan hem. Het zijn wel alleen maar vriendschappelijke gevoelens, ik ben nooit echt verliefd ofzo op hem geweest. Maar hij was wel de eerste aan wie ik vertelde dat ik op jongens viel, de eerste met wie ik alleen op vakantie ging, enzovoorts.

Toch weet ik dat de beslissing die ik genomen heb de juiste was. Als ik dat niet had gedaan was ik er ook aan kapot gegaan. Ik wens je heel veel sterkte, maar als ik je verhaal zo lees, weet ik bijna zeker dat jij de juiste beslissing hebt genomen. Nu lijkt dat misschien nog niet zo, maar over een tijdje zul je merken dat het beter gaat. Ga er niet vanuit dat je haar helemaal kunt vergeten, ze zal altijd wel een speciaal plekje bij je houden, maar dat is niet erg.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:59
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Hey lieve mensen,

Ik heb al ff de tijd ni meer gehad om te reageren.
Maar ik en mijn vriendin zijn weer opnieuw begonnen. We beseften dat we allebei ni zonder mekaar kunne. Ben heel blij
Ja mss moet zij hulp gaan zoeken maar ik durf daar niet over beginnen omdat dit niet een onderwerp is waar je zomaar over begint. Ik ben ook een beetje bang voor haar reacties, eerlijk gezegd

Maar ik ga jullie nu weer laten, heb het momenteel nogal druk met vanalles.

Lieve groetjes Magicflower
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
het meisje waarover dit verhaal gaat, leert een jongen kennen, een zwarte

dit vind ik dan weer behoorlijk jammer, neem je meteen niet echt serieus meer
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:25
magicflower
Avatar van magicflower
magicflower is offline
Citaat:
Poser4life schreef op 07-01-2004 @ 14:18:
dit vind ik dan weer behoorlijk jammer, neem je meteen niet echt serieus meer
Ik heb dat van die zwarte erbij geschreven omdat SW ook een zwarte is. En ze is geobsedeerd door SW. Sorry voor het misverstand, het was niet de bedoeling rascistisch te klinken.
Groetjes Magicflower
__________________
soms moet je je ogen sluiten om dingen te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:16
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
maar vertel hoe is het nou goedgekomen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:21
Verwijderd
misschien had je die link duidelijker moeten leggen...

en waarom zou huidskleur uberhaupt in je verhaal gemeld moeten worden? dat maakt toch geen verschil?

maar ik weet niet of het zo verstandig was weer die vriendschap aan te gaan...naar mij idee zal ze niet snel veranderen...


Citaat:
Ze heeft mijn hart nu 3 x gebroken en dat is 1 x teveel.
nee, dat was 3x teveel... wat voor vriendin is ze als ze je hart breekt?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:34
Verwijderd
[QUOTE]maria schreef op 07-01-2004 @ 15:21:
[B]misschien had je die link duidelijker moeten leggen...

en waarom zou huidskleur uberhaupt in je verhaal gemeld moeten worden? dat maakt toch geen verschil?

ja dat was mijn punt ook!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:42
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
magicflower schreef op 07-01-2004 @ 13:59:
...
Ik zou daar toch mee oppassen, als ik het mag zeggen...

Ik had tot een jaar geleden ook een vriendin die alles bij elkaar loog. Ik was toen vrij onzeker en niet populair, en zij vertelde mij verhalen over haar vele vrienden en vriendjes. Op een gegeven moment (ze zit bij mij op school) begon ze op onze school dingen te stelen. Toen ze al 'verdacht' werd geloofde ik haar dat ze onschuldig was. Uiteindelijk moest ze natuurlijk toch toegeven. Ik heb haar toen nog een kans gegeven.

Nog steeds vertelde ze mij dingen over haar vrienden en vriendjes. Ik was toen al iets kritischer maar als ik iets niet meteen geloofde deed ze heel gekwetst en zei ze dingen als 'je bent mijn beste vriendin, we moeten elkaar vertrouwen' oid. Zoals ik al zei, ik was onzeker en had verder nauwelijks vrienden dus ik geloofde haar toch weer. De verhalen gingen steeds verder, zo vertelde ze bijvoorbeeld dat ze paranormaal begaafd was en zei ze dat ze de jongen die ik leuk vond kende, en vertelde ook allerlei dingen over hem (dat hij mij leuk vond bijvoorbeeld...). Maar het ergste was dat ze me vertelde dat haar familie en vrienden mij maar raar vonden en dat ze van hen niet met mij om mocht gaan. Eerst geloofde ik het en ik was ehct superdepressief hierdoor. Maar uiteindelijk kwam ik erachter dat veel verhalen van haar om verschillende redenen niet KONDEN kloppen. Uiteindelijk heb ik met veel verdriet besloten dat ze toch echt niet te vertrouwen was, en heb ik langzaam maar zeker afstand van haar genomen.

Het is bijna niet te begrijpen, maar dit soort mensen BESTAAN gewoon. Er bestaan mensen wiens leven het is om dingen te verzinnen en anderen te bedriegen. Ik denk niet dat jou vriendin op zal houden met het liegen, er is bij deze mensen namelijk iets heel erg mis wat niet zomaar overgaat. Ik raad je daarom aan om toch te proberen afstand van haar te nemen, voor je eraan onderdoor gaat.

Sterkte.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #39
coopergirl
487 08-10-2005 23:23
Liefde & Relatie Ik snap er de noten van.
bindmiddel
36 13-01-2005 14:27
De Kantine [gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II
Machiavelli
500 28-09-2004 20:34
Psychologie moest er ff uit...
~~dolce~~
16 08-06-2003 16:44
Psychologie Help..
Quiana
44 17-05-2003 17:58
Liefde & Relatie I'm so happy :) moet er ff uit!
BrunetJuh
3 05-07-2002 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.