Oud 14-01-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 14-01-2004 @ 01:08:
Ga jij eerst maar eens de basisregels van recht nalezen voor je op hem begint te zeiken.
Wat Screaming Slave bedoelt is dat er dan een duidelijker en misschien voor meer mensen begrijpelijker motief zou zijn. Iemand die vanwege een kleine woordenwisseling een ander doodschiet, is gestoord. Het is zinloos geweld dat we niet begrijpen. Maar wanneer iemands zus verkracht is en de broer neemt wraak, dan snappen we het al een stukje beter. Ik denk niet dat hij probeert moord goed te praten omdat iemands zus verkracht is, maar het is wel begrijpelijker dan 'zomaar' moord.
Advertentie
Oud 14-01-2004, 13:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Detail:

in het journaal van 1 uur werd gezegd dat de voogd van de dader zegt dat de dader er spijt van had.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-01-2004, 13:21
NN
NN is offline
Natuurlijk is het allemaal heel erg en zo, maar ik vind het te gek voor woorden dat men in de politiek nu zo ongeveer over elkaar heen struikelt om te prediken dat Nederlandse scholen onveilig zijn en dat er veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen.

Ik denk dat er beter moet worden gekeken naar de situatie om daar uit te leren voor de toekomst. Deze school is een grote leerfabriek met een eenzijdige gevormde leerlingenpopulatie, enkel VMBO. Het lijkt mij verstandig om er zorg voor te dragen dat dit soort scholen voorkomen worden aangezien het een soort 'afvoerputje' van het onderwijs is. Als ze er dan toch zijn is het het beste om er enkel mensen te laten rondlopen die over voldoende pedagogische kwaliteiten beschikken om met deze leerlingen om te gaan.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 14-01-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2004 @ 13:16:


in het journaal van 1 uur werd gezegd dat de voogd van de dader zegt dat de dader er spijt van had.
Erg attent van hem.
Oud 14-01-2004, 13:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Reverend schreef op 14-01-2004 @ 13:28:
Erg attent van hem.
Op zich wel. Een kennis van me is vermoord en de daders vonden dat alleen maar stoer en tof en toonden totaal geen berouw. Dat is imo nog erger.

maareh, het ging me meer om het detail: voogd

[om meer info over dit onderwerp te verkrijgen, open ik op DK een topic: "Hoe is jouw school beveiligd?"]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-01-2004, 13:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Nog een detail die me te binnen schiet van het journaal van gisteren.
Meisje:
"Ik dacht eerst dat een bommetje afging, dat gebeurt wel vaker in de kantine."

gaar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-01-2004, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2004 @ 13:44:
Nog een detail die me te binnen schiet van het journaal van gisteren.
Meisje:
"Ik dacht eerst dat een bommetje afging, dat gebeurt wel vaker in de kantine."

gaar.
Of vandaag in de Volkskrant. Er werd gesproken over het aantal leerlingen dat een wapen bij zich zou dragen. Sommige jongens beweerden dat de helft met een wapen liep, anderen vonden dat men zich niet zo moest opwinden 'omdat maar hooguit dertig jongens met een wapen liepen'.

Oud 14-01-2004, 13:47
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik heb hier maar een woord voor; ziek!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Oud 14-01-2004, 13:51
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2004 @ 13:33:
Op zich wel. Een kennis van me is vermoord en de daders vonden dat alleen maar stoer en tof en toonden totaal geen berouw. Dat is imo nog erger.

maareh, het ging me meer om het detail: voogd

[om meer info over dit onderwerp te verkrijgen, open ik op DK een topic: "Hoe is jouw school beveiligd?"]
Kortom, gezien het feit dat Murat B. ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard komt hij al met zijn 21ste jaar vrij omdat hij een slechte jeugd heeft gehad!
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 14-01-2004 @ 13:51:
Kortom, gezien het feit dat Murat B. ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard komt hij al met zijn 21ste jaar vrij omdat hij een slechte jeugd heeft gehad!
Precies. Gaaf rechtssysteem hebben wij he? Is helemaal voor jou gemaakt, om jou te pesten
Oud 14-01-2004, 14:01
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2004 @ 13:54:
Precies. Gaaf rechtssysteem hebben wij he? Is helemaal voor jou gemaakt, om jou te pesten
Kom op, beetje serieus blijven.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 14-01-2004, 14:06
Tomaat
Tomaat is offline
toen ik het gister hoorde dacht ik wel van dat het erg is enzo, maar meestal denk je er verder niet bij na, omdat het toch 'ver weg' is..
maar vandaag op school hoorde ik dat het de vader van een meisje was die ik vaag ken.. dan ga je toch wel even nadenken, je proberen voor te stellen hoe ze zich nu voelt enzo, maar dat weet je niet natuurlijk
ik was gewoon helemaal van slag
Oud 14-01-2004, 14:08
Metallinos
Metallinos is offline
Ik wil nog even hier op reageren:

Citaat:
Moeten gewelddadige videospelletjes verboden worden? Naar mijn mening wel. Natuurlijk zullen ze altijd nog illegaal te verkrijgen zijn, maar dat zouden ze ook zijn als ze altijd al verboden geweest waren.
Waarom wordt er zo'n drukte gemaakt over die computerspelletjes, terwijl er net zo goed elke dag gewelddadige films en tvseries zijn. En aan geweldadige computerspellen zit een leeftijdsgrens, misschien is het beter dat mensen er zich daar beter aan houden wil je iets doen. Ik kan begrijpen dat een klein kind door geweld in de media en computerspellen beïnvloed kan worden, maar een normale tiener/volwassene is in staat het verschil tussen realiteit en niet-realiteit te zien. Daarnaast heb ik het idee dat de illegale markt in computerspellen (voor de pc) groter is dan de legale dankzij internet en programma's als kazaa.

Bij een dader van zo'n schietpartij als dit zit er gewoon iets mis in zijn hoofd en de rol van computerspellen daarin is meestal te verwaarlozen denk ik.
Oud 14-01-2004, 14:23
Henkidu
Henkidu is offline
Er zijn hier een aantal mensen die het hebben dat de dader een lage straf zal krijgen omdat hij een 'slechte jeugd' heeft gehad, etc. Daar wordt nogal cliché over gedaan, maar je jeugd en je opvoeding hebben er wel mee te maken dat je zoiets zou doen. Dat hij daardoor een lage straf zou krijgen is nog maar te betwijfelen. Waarschijnlijk krijgt hij iets van TBS en daar wordt geen einddatum aangezet, behalve dan dat je pas vrij komt als je 'genezen' bent.

Dat zal denk ik bij deze jongen vrij lang duren. Er moet serieus iets mis met je zijn voordat je met een wapen de kantine inloopt, waar vele anderen zijn, het wapen doorlaadt en vervolgens gericht op iemands hoofd schiet om daarna ook nog te vluchten.

Een bijkomende factor is dat deze leraar iemand was die volgens andere leerlingen en leraren zeer betrokken was bij leerlingen en hen probeerde bij te staan en te helpen met (school-)problemen. Hij was geloof ik best wel geliefd. Voordat je zo iemand neer schiet moet er echt iets fout zitten bij je.
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Oud 14-01-2004, 14:27
misfit13
misfit13 is offline
ok voor dat iedereen tegen mij begind ik heb niet alle post hier gelezen maar wil allen ff fmijn visie geven

Het is iid heel erg dat dit gebeurd in de "nederlandse" samenleving maar
ik vind het heel opvallend dat dit alles dus gebeurd op een zwarte school door een turkse dader
ik ben postbode in een wijk die vol zit met alogtonen en met de meesten kan ik goed opschieten en die doen geen vlieg kwaat maar wat je wel duidelijk merkt is dat er in hun omgangswereld geen echte controle is zeg maar het is vaak tegen elkaar opbotsen en liever geweldadig als verstandig ....

.....
Oud 14-01-2004, 14:40
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik heb net die persconferentie gezien en men vond het allemaal de schuld van de school. De school was te groot en bladiebla.
Ik vind het oneerlijk om de school hierop aan te kijken.

Als je de school erop aankijkt dat de klassen te groot zijn en het aantal leerlingen dan mag je eerst ook wel naar de regering kijken die zonodig.. IVBO + VBO+ MAVO samen stoppen in VMBO en als er meer geld zou zijn er meer docenten dan zouden de klassen kleiner zijn etc.

Wat er gebeurd is vind ik de fout van die jongen. Zoiets doe je niet. Je behoort dit soort dingen niet te doen. Hiij had thuis moeten leren dat je zoiets niet doet. En hoe kom je aan een wapen? Ik ben vast heel naif dat ik niet weet hoe je in NL aan een wapen komt, maar toch.

Ze willen alles afwentelen op de school. De school zal vast ook ergens wel schuld hebben maar om nu zo de nadruk te leggen op wat de school had moeten doen.
Daar ben ik het niet mee eens.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Oud 14-01-2004, 14:44
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
misfit13 schreef op 14-01-2004 @ 14:27:
ok voor dat iedereen tegen mij begind ik heb niet alle post hier gelezen maar wil allen ff fmijn visie geven

Het is iid heel erg dat dit gebeurd in de "nederlandse" samenleving maar
ik vind het heel opvallend dat dit alles dus gebeurd op een zwarte school door een turkse dader
ik ben postbode in een wijk die vol zit met alogtonen en met de meesten kan ik goed opschieten en die doen geen vlieg kwaat maar wat je wel duidelijk merkt is dat er in hun omgangswereld geen echte controle is zeg maar het is vaak tegen elkaar opbotsen en liever geweldadig als verstandig ....

.....
Statisch gezien komt de westerse vorm van eerwraak vaker voor dan de mediterrane/oosterse in het Westen, waar bij de laatste de eer van de familie centraal staat.....
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Oud 14-01-2004, 14:46
Yeroen
Yeroen is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 14-01-2004 @ 14:23:
Er zijn hier een aantal mensen die het hebben dat de dader een lage straf zal krijgen omdat hij een 'slechte jeugd' heeft gehad, etc. Daar wordt nogal cliché over gedaan, maar je jeugd en je opvoeding hebben er wel mee te maken dat je zoiets zou doen.
Uiteraard is de opvoeding van belang voor je verder denken en handelen, maar een slechte jeugd kan toch geen excuus zijn voor alle verkeerde dingen (understatement in dit geval) die je doet. Hoe leg je een dergelijke strafvermindering uit aan de slachtoffers/nabestaanden. Ik zou er niet mee durven aan te komen!!

Citaat:
Er moet serieus iets mis met je zijn voordat je met een wapen de kantine inloopt, waar vele anderen zijn, het wapen doorlaadt en vervolgens gericht op iemands hoofd schiet om daarna ook nog te vluchten.
Ik denk dat we hier spreken van een cultuurverschil. Allochtonen uit bepaalde landen kiezen voor een dergelijke 'oplossing' omdat dit vrij snel in hun opkomt. Zijn ze niet in Nederland opgegroeid, is het best mogelijk dat in het land van afkomst dit geaccepteerd wordt. (ik probeer het wat mooi te brengen, maar dat is best moeilijk...... , wat ik bedoel te zeggen is dat ze niet kijken naar een leventje meer of minder)

Ik denk dat we van deze denkwijze af moeten. Het land Nederland, de Nederlandse taal, de Nederlandse cultuur waarin we met z'n allen Nederlanders zijn of toekomstig Nederlander, ongeacht kleur, ras, geloof, of sexe en VERDER NIX! Inburgeren en aanpassen, of een enkele reis, economie class terug naar waar ze vandaan komen.

Verder denk ik dat het begrip 'zwarte' school ook geen goede insteek is. Zwarte scholen, zwarte wijken, etc. leveren alleen maar problemen op. Mensen uit deze groepen burgeren in tussen de allochtonen en niet tussen mensen die de Nederlandse normen en waarden kunnen overbrengen. In deze gebieden gaat het dus mis en in mijn ogen zal dit voorval niet op zich staan (helaas!). Het zal wel weer een half jaartje goed gaan totdat iedereen het 'vergeten' is......
__________________
Het omnummeren en de €uro.....daar is `t mis gegaan.....
Oud 14-01-2004, 14:51
Verwijderd
1. Misschien moeten we de school niet meer als bedrijf, maar als opvoedkundige instelling zien.

2. We moeten de veramerikanisering van onze cultuur een halt toeroepen.

3. Het opvoeden van kinderen moet bij de staat komen te liggen.

Oud 14-01-2004, 14:51
misfit13
misfit13 is offline
ik ben het eens met dat het niet goed is zwarte scholen en wijken enz
alleen zit je met het probleem dat vaak de goedkopere wijken al snel "zwart"worden en het is gewoon zo dat ze elkaar op zoeken (net als nederlanders dat doen waneer ze in het buitenland gaan wonen )

maar er moet op een of ander manier een mentaliteit worden veranderd en wat mij opvalt is dat die mentaliteit ook steeds meer overslaat op de hele jeugd

ik wil niet discrimineren maar ik vind het erg dat als ik dus post loop ik door een volledig nederlandse jongen (nederlandse ouders enz) word aan gesproken in het half "turks"(ik weet niet wat voor taal hij spreekt maar tis geen nederlands)
Oud 14-01-2004, 14:52
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
.....is het vreemd..maar ik heb het heeeel erg te doen met die jongen...wat zal die een spijt hebben... ...
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Oud 14-01-2004, 14:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hoe is de dader eigenlijk aan dat pistool gekomen? Dat hebben ze niet bij de buurtsuper. Blijkbaar een jongen die in hele foute kringen ( een crimineel milieu) rondhing, waar hij een wapen kon bemachtigen en waar afrekeningen min of meer geaccepteerd zijn. Dat is denk ik een belangrijker detail dan die vreselijk slechte school of het feit dat hij turks is..

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 14:59.
Oud 14-01-2004, 14:58
Verwijderd
Zieke geest, als ze hem te pakken krijgen zal hij hoogstwaarschijnlijk op basis van ontoerekeningsvatbaar heid, voor 2 jaar tbs krijgen, ipv dat hij voor de resty van zijn leven op water en brood gaat
Oud 14-01-2004, 15:00
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-01-2004 @ 14:58:
Zieke geest, als ze hem te pakken krijgen zal hij hoogstwaarschijnlijk op basis van ontoerekeningsvatbaar heid, voor 2 jaar tbs krijgen, ipv dat hij voor de resty van zijn leven op water en brood gaat
zoals ik al zei: op zijn 21ste hebben wij een 'zo-vrij-als-een-vogel' Murat B. die verder mensen kan bedreigen en vermoorden!
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 15:01
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
juno schreef op 14-01-2004 @ 14:55:
Hoe is de dader eigenlijk aan dat pistool gekomen? Dat hebben ze niet bij de buurtsuper. Blijkbaar een jongen die in hele foute kringen ( een crimineel milieu) rondhing, waar hij een wapen kon bemachtigen en waar afrekeningen min of meer geaccepteerd zijn. Dat is denk ik een belangrijker detail dan die vreselijk slechte school of het feit dat hij turks is..
alles is verkrijgbaar in de buurt waar Murat vandaan komt
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 15:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je zal er maar op moeten groeien...
Oud 14-01-2004, 15:17
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
Yeroen schreef op 14-01-2004 @ 14:46:
Ik denk dat we hier spreken van een cultuurverschil. Allochtonen uit bepaalde landen kiezen voor een dergelijke 'oplossing' omdat dit vrij snel in hun opkomt. Zijn ze niet in Nederland opgegroeid, is het best mogelijk dat in het land van afkomst dit geaccepteerd wordt. (ik probeer het wat mooi te brengen, maar dat is best moeilijk...... , wat ik bedoel te zeggen is dat ze niet kijken naar een leventje meer of minder)
Je kunt zeggen wat je wilt over een cultuurverschil, maar moorden wordt niet in die landen gezien als iets normaals. Zowel in strafrecht als in de koran staat dat moorden niet is toegestaan.

Verder zijn er in Nederland ook zo vaak genoeg moorden op basis van wraak of oplossing van een probleem. De moord op Pim Fortuyn, het schietincident in Veghel, etc zijn daar voorbeelden van. Het is dus nioet gepast om meteen op bepaalde groepen te wijzen en zeggen dat het hun fout is omdat ze van nature slecht zijn, want daar komt jou post wel op neer.

Daarom klopt het vervolg ook niet:

Citaat:
Ik denk dat we van deze denkwijze af moeten. Het land Nederland, de Nederlandse taal, de Nederlandse cultuur waarin we met z'n allen Nederlanders zijn of toekomstig Nederlander, ongeacht kleur, ras, geloof, of sexe en VERDER NIX! Inburgeren en aanpassen, of een enkele reis, economie class terug naar waar ze vandaan komen.
Als je geen onderscheid op ras, geloof of kleur wilt maken, moet je dat ook niet doen op basis van hun cultuur, als die al zo is wat jij schrijft. Het is heel makkelijk om een bepaalde herkenbare groep aan te wijzen en hun de schuld van dit soort dingen in de schoenen te schuiven, maar daardoor werk je alleen maar een afkerende reactie van die mensen op. Zij voelen zich niet geaccepteerd, voelen zich gediscrimineerd en keren zich af van Nederlanders. Hoe zou jij reageren als een heel land jou beschouwt als slecht en dom?
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Oud 14-01-2004, 15:59
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 14-01-2004 @ 15:17:
Je kunt zeggen wat je wilt over een cultuurverschil, maar moorden wordt niet in die landen gezien als iets normaals. Zowel in strafrecht als in de koran staat dat moorden niet is toegestaan.

Verder zijn er in Nederland ook zo vaak genoeg moorden op basis van wraak of oplossing van een probleem. De moord op Pim Fortuyn, het schietincident in Veghel, etc zijn daar voorbeelden van. Het is dus nioet gepast om meteen op bepaalde groepen te wijzen en zeggen dat het hun fout is omdat ze van nature slecht zijn, want daar komt jou post wel op neer.

Daarom klopt het vervolg ook niet:



Als je geen onderscheid op ras, geloof of kleur wilt maken, moet je dat ook niet doen op basis van hun cultuur, als die al zo is wat jij schrijft. Het is heel makkelijk om een bepaalde herkenbare groep aan te wijzen en hun de schuld van dit soort dingen in de schoenen te schuiven, maar daardoor werk je alleen maar een afkerende reactie van die mensen op. Zij voelen zich niet geaccepteerd, voelen zich gediscrimineerd en keren zich af van Nederlanders. Hoe zou jij reageren als een heel land jou beschouwt als slecht en dom?
Conclusie: De betreffende criminele mensen die zich niet kunnen aanpassen passen niet in onze maatschappij. Het hele euvel ligt al aan de ouders. Deze weten niet wat opvoeden is en daardoor dragen ze hun kinderen min of meer over aan onze maatschappij zo van: "succes ermee en de groeten, als wij er maar geen last meer van hebben"!.
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 15:59
Miess
Miess is offline
Een laffe en belachelijke daad. Als leraar voel ik me erg betrokken bij wat er gebeurd is en wens ik de familie van het slachtoffer veel sterkte toe!
Oud 14-01-2004, 16:01
brinta
brinta is offline
Ben net pas bekomen van lachbui n.a.v. postbode-reactie (alogtonen )

Maar dit is natuurlijk een heel serieus onderwerp.
Ik denk dat we er allemaal even bij stil moeten staan dat we gisterenochtend net als Murat D. naar school zijn gegaan. We willen graag de mogelijkheid van het in staat zijn tot moorden op een andere cultuur, buurt of soort mensen afschuiven, maar laten we eens bij onszelf te raden gaan in plaats van bij de "alogtone" buurman. Ik denk niet Murat D. op dit moment lachend in zijn cel zit, laten we onze wraakzuchtige gevoelens daarom voor ons houden en kijken wat we op persoonlijk niveau voor les kunnen leren. Zelfbeheersing is een lang vergeten begrip.
Oud 14-01-2004, 16:01
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 14-01-2004 @ 00:23:
wat een apathisch persoon ben jij dan. chapeau, hoor.
Ik prefereer de uitdrukking rationeel. Stoïcijns eventueel.

Citaat:
NN schreef op 14-01-2004 @ 13:21:
Natuurlijk is het allemaal heel erg en zo, maar ik vind het te gek voor woorden dat men in de politiek nu zo ongeveer over elkaar heen struikelt om te prediken dat Nederlandse scholen onveilig zijn en dat er veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen.
Populism is a beautiful thing.

Citaat:
Plusmarktboy schreef op 14-01-2004 @ 15:00:
zoals ik al zei: op zijn 21ste hebben wij een 'zo-vrij-als-een-vogel' Murat B. die verder mensen kan bedreigen en vermoorden!
Gelukkig wel.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 14-01-2004, 16:07
Rinspeed
Rinspeed is offline
Ik woon sinds 2001 in den haag, in een vinex wijk, en ken verschillende mensen die naar die school gaan, ik ken ook de directeur, en heb ook het slachtoffer een keer ontmoet.

Tijdens de keren dat ik op bezoek was bij die school voelde ik me niet echt om mijn gemak.
Ik heb daarom een groot respect voor de mensen die daar werken.

Ik ben van mening dat het plaatsen van detectie poorten op de school geen oplossing kan zijn, je hebt daarvoor weer mensen nodig die dat in de gaten houden. En bovendien als het regent of slecht weer is, zal iedereen meteen naar binnen willen.

Dat dit drama zich nu af speelt op de school is niet zo verwonderlijk als je indenkt dat de maatschappij buiten de school ook steeds harder wordt.

Moeten er straks detectie poortjes bij je eigen voordeur komen?

Cultuur verschil kan niet echt een oorzaak zijn, ik ben in het verleden ook wel eens heel erg kwaad geweest op een leraar, en heb eens een stoel gegooid, maar niet naar de leraar of iemand anders.

Ok, in andere culturen is het misschien de gewoonte dat kinderen, niet alleen door ouders (binnenshuis) opgevoed worden, maar daarbuiten denken nog veel ouders dat ze ook worden opgevoed door de school, andere volwassenen (buren, politie etc.)

En maakt de maatschappij die verwachting niet waar.

Vergeet ook niet da ik als autochtoon ook nooit ben geintergreerd in de buitenlandse culturen, het beleid van de regering was altijd gericht op eenzijdig probleem aanpakken.

Ik heb in de loop van tijd mijzelf meer verdiept in andere culturen, en gelukkig maar anders was ik misschien nu ook een extreem rechts iemand zijn geweest.

Ik zou ook graag zien dat iemand zich zou inzetten om een goede discussie te voeren, zonder te hoeven schreeuwen, of dingen te blijven herhalen. En daar een goede leidraad uit zou voortkomen.

In de tussentijd, zullen er misschien nog meer van dit soort erge voorvallen voorkomen.
Oud 14-01-2004, 16:12
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
brinta schreef op 14-01-2004 @ 16:01:
Ben net pas bekomen van lachbui n.a.v. postbode-reactie (alogtonen )

Maar dit is natuurlijk een heel serieus onderwerp.
Ik denk dat we er allemaal even bij stil moeten staan dat we gisterenochtend net als Murat D. naar school zijn gegaan. We willen graag de mogelijkheid van het in staat zijn tot moorden op een andere cultuur, buurt of soort mensen afschuiven, maar laten we eens bij onszelf te raden gaan in plaats van bij de "alogtone" buurman. Ik denk niet Murat D. op dit moment lachend in zijn cel zit, laten we onze wraakzuchtige gevoelens daarom voor ons houden en kijken wat we op persoonlijk niveau voor les kunnen leren. Zelfbeheersing is een lang vergeten begrip.
Brinta, dit is niet geval 'nummer 1' van dit 'soort mensen'. Lees de statistieken: het grootste deel van de criminaliteit wordt gepleegd door (criminele) allochtonen. Kortom: EEN FEIT! Onder feiten kunnen we niet uitkomen en daar kunnen we ook niet op persoonlijk niveau een les van leren. Dit is een maatschappelijk probleem en de taak van de overheid om direct in te grijpen. Men verpest het voor alle andere 'allochtonen' die zich volledig inzetten in deze maatschappij!
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 16:14
tacidvs
tacidvs is offline
conrector vermoord: Shit Happens! Slikken.

Gekken zullen er altijd zijn. De wereld is geen speeltuin, maar als we allemaal eens zouden stoppen met huilen na zoiets, zou het er een stuk leuker worden.

Een dooie conrector is het eind van de wereld niet, al waren het er 20. En de eerstvolgende idioot die een gram van mijn rechten af wenst te pakken 'om dit soort misdaden tegen de menselijkheid te voorkomen'... sja, wat moet ik daar mee?
Oud 14-01-2004, 16:15
brinta
brinta is offline
Plusmarktboy, ik heb het over be- zin- ning
Hou eens op met schreeuwen en denk na wie er geld verdient met het produceren en verkopen van Pistolen Paultjes favoriete gereedschap
Oud 14-01-2004, 16:16
brinta
brinta is offline
tacidvs heeft een punt: waarom moeten na iedere moord de straffen opgeschroefd worden?
Oud 14-01-2004, 16:19
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
brinta schreef op 14-01-2004 @ 16:15:
Plusmarktboy, ik heb het over be- zin- ning
Hou eens op met schreeuwen en denk na wie er geld verdient met het produceren en verkopen van Pistolen Paultjes favoriete gereedschap
Schreeuwen? Hoe kan je nu weer schreeuwen via een medium zoals deze? Als we appels met peren gaan vergelijken dan zijn we lang bezig. Dan kunnen we maar beter gelijk beginnen met het verhaal over Adam en Eva....
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 16:20
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
brinta schreef op 14-01-2004 @ 16:16:
tacidvs heeft een punt: waarom moeten na iedere moord de straffen opgeschroefd worden?
Omdat de straffen te laag zijn vergeleken met andere EU-landen.
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 16:25
Verwijderd
ik vind dit echt een vaag bericht, je gaat toch niet iemand neerraggen omdat je geschorst word?! je kan wel zeggen ik vermoord je een x als je boos bent ofzo maar dit slaat echt nergens op...en vooral niet om met een wapen naar school te gaan en midden in de aula iemand vermoorden. ik vind dit echt te ver gaan.


nederland begint steeds meer op amerika te lijken...
Oud 14-01-2004, 16:25
Atje85
Atje85 is offline
Ik vind t altijd weer geweldig om die posts van domme Nederlanders in het condoleanceregister te lezen, die over alle allochtonen zijn dat die kut zijn, pim gelijk had, allochtonen t land uit moeten etc ik bedoel, hoezo DOM
Oud 14-01-2004, 16:28
Metallinos
Metallinos is offline
Citaat:
Yeroen schreef op 14-01-2004 @ 14:46:

Ik denk dat we hier spreken van een cultuurverschil. Allochtonen uit bepaalde landen kiezen voor een dergelijke 'oplossing' omdat dit vrij snel in hun opkomt. Zijn ze niet in Nederland opgegroeid, is het best mogelijk dat in het land van afkomst dit geaccepteerd wordt. (ik probeer het wat mooi te brengen, maar dat is best moeilijk...... , wat ik bedoel te zeggen is dat ze niet kijken naar een leventje meer of minder)
Wat een onzin. Moorden is in Turkije net zo fout als hier en als je naar de strafmaat kijkt (ok, ik weet niks van straf op moord in Turkije, maar ik ga ervan uit dat het hoger is dan hier) kan je zelfs zeggen dat het daar als erger gezien wordt.

Dit is denk ik ook een probleem die veel Nederlanders hebben. Ze zien de 'Nederlandse' cultuur als een speciaal, hoogontwikkelde cultuur die ver op de niet westerse cultuur vooruit loopt. Ook in Marokko of Turkije is stelen, mishandeling, moorden en dergelijke verkeerd. De basis 'normen en waarden' zijn daar ook gelijk. Het probleem van de (allochtone) criminelen is dat ze verkeerde ideeën hebben over wat wel en niet toelaatbaar is. Criminelen waarvan gezegd wordt dat ze moslim zijn zijn niet alleen slechte mensen, maar ook gewoon slechte moslims. Dat wordt denk ik ook weleens over het hoofd gezien.
Oud 14-01-2004, 16:28
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
brinta schreef op 14-01-2004 @ 16:16:
tacidvs heeft een punt: waarom moeten na iedere moord de straffen opgeschroefd worden?
Dat moet van de samenleving. Er zijn namelijk een heel grote hoeveelheid mensen die denkne dat het zo aangepakt kan worden en politici springen daar graag op in omdat de verkiezingen er aan komen.

Als zij even na zouden denken en aan Amerika denken waar de straffen torenhoog zijn en dit soort incidenten, relatief gezien, veel vaker voor komen (denk aan Columbine Highschool) dan zouden ze zien dat het geen zier helpt. Het is alleenheel goed om even politiek te scoren.

@ Plusmarktboy: de straffen zijn in vergelijking met andere EU-landen helemaal niet te laag. Nederland zit in de middenmoot wat straffen betreft, en zit soms zelfs erg hoog in die middenmoot. Wat jij zegt slaat dus nergens op.
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Oud 14-01-2004, 16:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef op 14-01-2004 @ 16:28:
Wat een onzin. Moorden is in Turkije net zo fout als hier en als je naar de strafmaat kijkt (ok, ik weet niks van straf op moord in Turkije, maar ik ga ervan uit dat het hoger is dan hier) kan je zelfs zeggen dat het daar als erger gezien wordt.

Dit is denk ik ook een probleem die veel Nederlanders hebben. Ze zien de 'Nederlandse' cultuur als een speciaal, hoogontwikkelde cultuur die ver op de niet westerse cultuur vooruit loopt. Ook in Marokko of Turkije is stelen, mishandeling, moorden en dergelijke verkeerd. De basis 'normen en waarden' zijn daar ook gelijk. Het probleem van de (allochtone) criminelen is dat ze verkeerde ideeën hebben over wat wel en niet toelaatbaar is. Criminelen waarvan gezegd wordt dat ze moslim zijn zijn niet alleen slechte mensen, maar ook gewoon slechte moslims. Dat wordt denk ik ook weleens over het hoofd gezien.
Oud 14-01-2004, 16:34
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef op 14-01-2004 @ 16:28:
Wat een onzin. Moorden is in Turkije net zo fout als hier en als je naar de strafmaat kijkt (ok, ik weet niks van straf op moord in Turkije, maar ik ga ervan uit dat het hoger is dan hier) kan je zelfs zeggen dat het daar als erger gezien wordt.

Dit is denk ik ook een probleem die veel Nederlanders hebben. Ze zien de 'Nederlandse' cultuur als een speciaal, hoogontwikkelde cultuur die ver op de niet westerse cultuur vooruit loopt. Ook in Marokko of Turkije is stelen, mishandeling, moorden en dergelijke verkeerd. De basis 'normen en waarden' zijn daar ook gelijk. Het probleem van de (allochtone) criminelen is dat ze verkeerde ideeën hebben over wat wel en niet toelaatbaar is. Criminelen waarvan gezegd wordt dat ze moslim zijn zijn niet alleen slechte mensen, maar ook gewoon slechte moslims. Dat wordt denk ik ook weleens over het hoofd gezien.
Groot gelijk!! In Marroko staat er de doodstraf voor veel geweldsmisdrijven en in Turkije stond die er tot voor kort voor, maar dat is afgeschaft omdat ze bij de EU willen. Die accepteren de doodstraf echter niet, dus dat is omgezet in levenslang.

Zoals ik hierboven ook al zei, in de koran staat ook gewoon dat moorden een (hoofd)zonde is. De koran is ook nog gebaseerd op de bijbel (uitgebreide versie van) en daar wordt het ook nog een aantal keer in genoemd. Verder staat in de sjariah (islamitische wet), naast vele slechte punten en misdrijven, ook dat moorden strafbaar is.
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Oud 14-01-2004, 16:34
Verwijderd
Het wordt tijd dat de opvoeders weer het zweepje uit de kast halen. en wie het zijn maak me niet uit. leraar , ouders , politie of buurman. als het erom gaat dat iemand pedagogisch gecorrigeerd wordt dan mag er van mij wel pak rammel overheen.
Sinds dat er niet meer geslagen wordt is de jeugd niet meer te houden en te corrigeren.
Oud 14-01-2004, 16:36
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 14-01-2004 @ 16:28:
Dat moet van de samenleving. Er zijn namelijk een heel grote hoeveelheid mensen die denkne dat het zo aangepakt kan worden en politici springen daar graag op in omdat de verkiezingen er aan komen.

Als zij even na zouden denken en aan Amerika denken waar de straffen torenhoog zijn en dit soort incidenten, relatief gezien, veel vaker voor komen (denk aan Columbine Highschool) dan zouden ze zien dat het geen zier helpt. Het is alleenheel goed om even politiek te scoren.

@ Plusmarktboy: de straffen zijn in vergelijking met andere EU-landen helemaal niet te laag. Nederland zit in de middenmoot wat straffen betreft, en zit soms zelfs erg hoog in die middenmoot. Wat jij zegt slaat dus nergens op.
Dan moet jij de wetboeken van andere landen maar beter doornemen ! Want wij kunnen hogere straffen hanteren, maar wat er uiteindelijk van overblijft is niks vergeleken met de straffen die UITEINDELIJK wordt toegekend aan een verdachte
__________________
Hetzij zo...
Oud 14-01-2004, 16:37
rijk_v
Avatar van rijk_v
rijk_v is offline
ff offtopic: die man die neergeschoten is werkte vroeger 300 meter van mijn huis!
Oud 14-01-2004, 16:38
brinta
brinta is offline
dus?
Oud 14-01-2004, 16:43
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Ik vind deze moord eigenlijk een best goed voorbeeld van mislukte integratie.. Ik vind het heel erg, zoiets was 15 jaar geleden ondenkbaar.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Oud 14-01-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Orion2003 schreef op 14-01-2004 @ 16:43:
Ik vind deze moord eigenlijk een best goed voorbeeld van mislukte integratie.. Ik vind het heel erg, zoiets was 15 jaar geleden ondenkbaar.
Dit heeft nix te maken met integratie. in de landen van herkomst van de allochtonen hier gebeurt dit soort dingen nooit. daar heeft iedereen respect voor elkaar. het is deze verklote maatschappij. alles kan maar en alles mag maar, maar als je er wat van zegt of er iets tegen wil doen wordt je strafrechtelijk vervolgd.

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 16:56.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam
Verwijderd
254 31-01-2004 15:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat
Woodstock
87 28-01-2004 22:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schooldirecteur in Den Haag neergeschoten
marlies
18 13-01-2004 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.