Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2015, 11:37
langejerry99
langejerry99 is offline
Ik heb nu al een tijdje een vriendin, ze heeft alleen wat psychologische issues, denk aan huilbuien, snijden, depressie, dissociëren. Na wat op internet te zoeken lijkt het aardig op een borderline persoonlijkheidsstoornis, ik wil heel graag dar ze hulp krijgt maar ze wilt geen hulp want ze heeft er geen vertrouwen in..
War moet ik?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2015, 11:07
nickkieboyke
nickkieboyke is offline
ik heb een soort van hetzelfde en je kut r echt zeer weinig aan doen. het betse is ook om er niks aan te doen! ze moet het zelf oplossen. want als je haar gaat helpen is de kans op de issues alleen maar groter aan het worden. t klinkt stom maar t werkt

sterkte
Met citaat reageren
Oud 04-04-2015, 11:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een relatie met iemand met borderline kan behoorlijk zwaar zijn. Het klinkt makkelijk om er maar gewoon niks aan te laten doen, maar het is wel iets waar je samen mee om moet leren gaan. In dit geval heb jij zelf de diagnose gesteld, dus ben je absoluut niet zeker van de diagnose, maar het zou niet raar zijn om er eens door een professional naar te laten kijken. Al moet ze dan dan natuurlijk wel willen.

Kan je haar niet vragen om hulp te zoeken voor jou, omdat jij er wel vertrouwen in hebt en graag wil dat jullie samen sterker in jullie relatie komen te staan? Als je langer een relatie met haar hebt zal het steeds lastiger worden wanneer zij niet bereid is aan zichzelf te werken....
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 07:34
Verwijderd
Ik zou keihard wegrennen, afl het contact verbreken en nooit meer omkijken. "Veel plezier met je borderline"

Echt gast... doe het
Met citaat reageren
Oud 24-04-2015, 20:15
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Je kunt niet veel doen. Hooguit aangeven dat ze hulp nodig heeft. Onthoud goed, je bent haar vriendje en niet haar psycholoog.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2015, 12:31
Verwijderd
Een borderliner heeft geen psycholoog nodig maar een psychiater.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2015, 12:32
Verwijderd
En de psycholoog van je partner zijn hoort er gewoon bij.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2015, 15:33
isjitar
isjitar is offline
Ik ben het eens met wat anderen al gezegd hebben. De situatie van mensen met borderline is erg triest, omdat het een persoonlijkheidsstoornis is. Het zit dus in de persoonlijkheid en zal niet weggaan, in tegenstelling tot een ziekte of aandoening.

Echter, wees niet te snel met beslissen. Het kan ook iets tijdelijks zijn, een depressie, fase, oid. Het is lastig te zeggen bij tieners en jongvolwassenen. Het beste is om een psycholoog te raadplegen. Pas als deze Borderline diagnostiseert, zou ik verder gaan denken als ik jou was.
Een relatie met iemand met borderline is erg lastig en zwaar, met name omdat de kans groot is dat zij problemen op jou af zal reageren en zelf niet zal veranderen.

In het ergste geval, raad ik je aan voor jezelf te kiezen en het uit te maken. Natuurlijk is dit lastig, je wilt er voor haar zijn wanneer ze dat nodig heeft, dat begrijp ik. Maar het is het niet waard. Er zijn meer vissen in de zee, zoals ze zeggen, zelfs als het momenteel niet zo voelt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2015, 16:41
Verwijderd
Waar heb je het in godsnaam over, ziektes of aandoeningen kunnen prima chronisch zijn en nooit meer weggaan. Heb je enig idee wat de definitie van ziekte is?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2015, 16:51
isjitar
isjitar is offline
whoa, ik bedoelde een psychologische ziekte of stoornis. Het is niet nodig om zo te reageren, zelfs als ik iets verkeerd gezegd heb. Ik probeer alleen oprecht te helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Vermoedelijk zus met borderline
miekmuis
45 06-02-2011 15:50
Psychologie borderline
gerina
6 03-07-2009 08:42
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie borderline lichamelijke oorzaak?
moon
11 06-02-2005 21:24
Psychologie Borderline
ro-tje
4 19-07-2004 14:58
Psychologie Ze zeggen dat ik Asperger heb, maar ik heb borderline
Rabbi Daniel
122 21-10-2003 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.