Oud 02-07-2010, 00:08
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
ik weet niet of het mag maar ja dit is dus een topic waar ik mijn one shots zal posten ,ook mijn gedichtjes enzo

veel lees plezier en post a.u.b. reacties xxx L.

Laatst gewijzigd op 02-07-2010 om 23:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2010, 00:08
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
(geen tittel)

Ik zit op de vloer, die bedekt is onder een dikke laag stof. Overal ligt rommel, dat ben ik al gewend. De gordijnen zijn dichtgetrokken zodat het lijkt alsof het nacht is. Voor mij is er geen verschil meer tussen dag en nacht , ik zit toch de hele tijd hier, op mij kamervloer.
Duistere gedachten hebben mijn hoofd gevuld. Ze hebben de droevige verdreven. Ik heb geen recht op gedachten, zou ik ze kunnen ‘verwijderen’? Zoals een bestand op de computer: ‘opties’ ‘ verwijderen’. En het zit in de prullenbak. Mijn prullenbak zit vol. Maar definitief verwijderen kan ik niet.
Al dagen lang zit ik hier. Niemand dat zich zorgen maakt, ik sta er alleen voor. Op facebook heb ik 109 vrienden, in het echte leven zou er staan : luna, geen vrienden stel haar aan mensen voor. Maar die mensen moeten niets van mij hebben.
Er een einde aan maken is een optie, maar een laffe. Vechten tot het bittere eind wordt er gezegd, maar wat als dit dat einde is?
Hoe weet je dat?
En wie zegt er dat alles daarmee opgelost is? Kan het niet zijn dat je eeuwig blijft voortleven, dat er geen ontsnappen mogelijk is. Eens een miserabel leven altijd een miserabel leven. Genoeg zelfmedelijden,
ik moet… NIKS
wat gebeurt er?
Wie ben ik?
Geen commentaar.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 00:09
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Man

Op een bankje in een drukke straat zat een man naar zijn krant te staren. Hij leek niet echt geïntresseerd in wat er in de wereld gebeurde. Hij leek niet eens van deze wereld.
Misschien kwam hij wel van één of andere verre planeet? Een planeet waar het de normaalste zaak van de wereld was om gewoon naar de krant te staren, zonder ze echt te lezen. Een plaats waar mensen het niet vreemd vonden dat je gewoon op een bankje zat, dwaas voor je uitkijkend.
Een duif kwam op de tengere schoudersvan de man zitten. De man merkte dit echter niet. Uit de jaszak van zijn beige Parka graaide hij iets wat veel weg had van een prehisorische GSM, hij keek er naar met een glazige blik.
Zo verstreken er vele uren. Mensen liepen voorbij, zonder ook maar te beseffen dat ze naar de man keken en wezen alsof hij een dier in de dierentuin was. 'Drrr' zei de GSM. De man merkte vrijwel meteendat hij een SMS had gekregen. Hij las het bericht. Terwijl hij dat deed was er geen enkele emotie op zij gelaat af te lezen. Het was net zo uitdrukkingsloos als eerder die dag.
Een jonge vrouw begroette de man met een liefdevolle zoen op de wang.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 05:01
Verwijderd
Eigenlijk vind ik ze wel mooi...

Maar ssst, past niet goed bij mijn image.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 23:30
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
seulement
Ik ben het derde wiel aan de fiets
Zijwieltjes zijn overbodig
Aan mij hebben jullie niets
Ik ben niet nodig

Ik ga solo
Geen duo voor mij
Mijn levensmotto?
Alleen is niet blij

Jullie zijn samen
Ik ben alleen
Jullie hoeven je niet te schamen
Loop maar weg zoals iedereen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 23:30
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
ik ben dus niet depri ofzo he
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 20:27
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gedichtjes kun je posten op het subforum Dansen op Papier
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 17:38
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
Gedichtjes kun je posten op het subforum Dansen op Papier
nog ni gezien srry
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 13:44
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Hoe het einde begon

God verveelde zich, al dagen, maanden, jaren, had hij niets te doen. Plots kreeg hij een idee: Laat ik een nieuwe planeet maken, met schepsels erop die zo achterlijk zijn dat ze mij vereren. Dit alles deed hij op zeven dagen. En het strafste van de zaak is dat hij op de zevende dag ruste. T’is nogal ne freme kerel e den God.

De aarde was bedekt met planten en zee. Er zwierven veel dieren rond. Slechts twee mensen: Adam en Eva. “Adam, Eve heerst over deze wereld” beval god hun. Daar begon de miserie: heers, wees de baas, dictator, macht!

Eva was een knappe vrouw. Er was een rede waarom God Adam en Eva geen kleren gaf. Ook God heeft ogen in zijn kop. Hele dagen keek hij naar haar. Hij keek graag naar die tetten. Geilen op Eva ja , dat deed de ‘schepper’. Hij was niet de enige, Adam genoot met volle teugen van Eva’s gezelschap.

Adam en Eva planten zich voort. Geslachtsgemeentschap. Allemaal deftige woorde waarmee we bedoele ze neukte met elkaar. Sex.

Op een goede dag kwam er een slang naar de twee mensen, hier neem een appel. “nee, dat verbied ik jullie” bulderde god. Ze luisterde niet. Waarom zouden ze? Ze namen elk een grote hap van de appel. Eve ging zitten, ze voelde zich raar. Adam kon noch blijven staan maar ook hij werd helemaal licht vanbinnen. Stoned, high. Sex, appels en rock n’roll.

God was boos, razend. Ze moesten gestraft worden. Wat ze hadden gedaan was…fout. Zomaar aan zijn appel zitten. En die slang, dat was zijn dealer. Hij krijgt een ticket naar de hel. Zijn neef Satan vroeg toch voor wat spul.

Na lang denken had God de gepaste straf gevonden. Eva, hoe bloedmooi ze ook was, moest dood. Adam zou gek worden op deze wereld. Hij kon niet voor hun vele kinderen zorgen. Ja, Eva vermoorden. Gelukkig dat hij God was, want dat heeft zo zijn voordelen. Hij knipte in zijn vingers en plop Eva was dood.

“God wat heb je gedaan” vroeg Adam radeloos. “Ze is gestraft voor haar zonde”. Adam nam een speer en stak hem door zijn slagader. Zelfmoord. Dat was de eerste zelfmoordaanslag in de geschiedenis. Later zijn er nog veel gekomen. De ene al wat orgineler dan de andere. Sommige waren in naam van God, andere uit eigenbelang.

Het menselijk ras plante zich voort a ls ratten. Ze verspreide zich over het hele aardoppervlak. Ziek, de mens is ziek. Geld macht en sex daar gaat en ging het om.

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 22:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik probeer normaal niet zo kritisch te zijn op grammatica, maar ik denk dat ik toch bij dit stukje je zou aanraden om dat een keer te bekijken. Je neemt grammaticale tussenwegen om een thema aan te geven, in plaats van de juiste woorden.

voorbeeld:
Citaat:
Adam en Eva planten zich voort. Geslachtsgemeentschap. Allemaal deftige woorden voor ze neukte met elkaar. Sex. T’is te zegge Adam neukte Eva. Veerkrachting. Ja dat gebeurde toen al.
Je neemt hier stop-zinnen op in je verhaal om een bepaalde spot te drijven met nette woorden. Dat doe je in je verhaal al eerder, dus dat is duidelijk. Maar als ik dit lees, dan valt mij erg op dat je "T'is", in plaats van " 'T is" (<Het> is afgekort, niet <is>) schrijft. Je gebruikt ook maar 2 voorbeelden, niet een stuk of 5. En als je dan aankomt bij de beschrijving, dan vind ik 'veerkrachtig' niet zo sterk. Dan krijg ik een beetje het idee van Adam met een piemel als springstok. "Adam niet te hard, de vorige keer vloog je ook al tegen de boom aan!"

Hoewel dit veel tekst is, heeft het stukje niet veel aandacht nodig. Maar kijk er een keer naar, bedenk of je alternatieven hebt om je uit te drukken. Of er een hoek van inval is die misschien je meer brengt wat je wil. (bijvoorbeeld: <geslachtsgemeenschap, coïtus en copulatie> tegen <neuken en nemen>, met als bijvoeging <hard en diep>)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 14:16
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
Ik probeer normaal niet zo kritisch te zijn op grammatica, maar ik denk dat ik toch bij dit stukje je zou aanraden om dat een keer te bekijken. Je neemt grammaticale tussenwegen om een thema aan te geven, in plaats van de juiste woorden.

voorbeeld:


Je neemt hier stop-zinnen op in je verhaal om een bepaalde spot te drijven met nette woorden. Dat doe je in je verhaal al eerder, dus dat is duidelijk. Maar als ik dit lees, dan valt mij erg op dat je "T'is", in plaats van " 'T is" (<Het> is afgekort, niet <is>) schrijft. Je gebruikt ook maar 2 voorbeelden, niet een stuk of 5. En als je dan aankomt bij de beschrijving, dan vind ik 'veerkrachtig' niet zo sterk. Dan krijg ik een beetje het idee van Adam met een piemel als springstok. "Adam niet te hard, de vorige keer vloog je ook al tegen de boom aan!"

Hoewel dit veel tekst is, heeft het stukje niet veel aandacht nodig. Maar kijk er een keer naar, bedenk of je alternatieven hebt om je uit te drukken. Of er een hoek van inval is die misschien je meer brengt wat je wil. (bijvoorbeeld: <geslachtsgemeenschap, coïtus en copulatie> tegen <neuken en nemen>, met als bijvoeging <hard en diep>)
voor alle duidelykheid ik ben geen sex freak ofzo maar het paste nu net eve by deze teks en bedankt voor de opmerking maar vond je de teks opzich goed?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 14:23
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
voor alle duidelykheid ik ben geen sex freak ofzo maar het paste nu net eve by deze teks en bedankt voor de opmerking maar vond je de teks opzich goed?
ik heb toch een stukje weggelate uit de tekst ik weet niet of het nu beter is let aub niet op de spellingsfouten, want ik ben nu viet echt een spellings (en grammatica) (en eigelyk ook geenn schrijvers) talent
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 16:53
Verwijderd
Ik zeg altijd dat spelling- en grammatica fouten karakter aan de tekst geven.
Weet ook dat de officiële grammatica van het Nederlands gebaseerd is op gladde verkooppraat van marktkramers uit bepaalde streken en bijlangen niet relevant is voor het hele taalgebied. (En de herwerking van de spelling in 1996 kan afgedaan worden als een ronduit anti-vlaamse akt, gericht tegen de in het zuiden gangbare spelling van toen.)

Een stuk als "Adam en Eva planten zich voort. Geslachtsgemeentschap. Allemaal deftige woorden voor ze neukte met elkaar. Sex. T’is te zegge Adam neukte Eva. Veerkrachting. Ja dat gebeurde toen al. " komt zelfs aardig dicht in de buurt van de spreektaal van de streek waar ik woon. Ik zou het zeker niet geschrapt hebben dus. Ik vond het juist een heel sterk stuk.
Wel plat natuurlijk, maar dat was de bedoeling toch?

Laatst gewijzigd op 08-08-2010 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 16:50
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
Ik zeg altijd dat spelling- en grammatica fouten karakter aan de tekst geven.
Weet ook dat de officiële grammatica van het Nederlands gebaseerd is op gladde verkooppraat van marktkramers uit bepaalde streken en bijlangen niet relevant is voor het hele taalgebied. (En de herwerking van de spelling in 1996 kan afgedaan worden als een ronduit anti-vlaamse akt, gericht tegen de in het zuiden gangbare spelling van toen.)

Een stuk als "Adam en Eva planten zich voort. Geslachtsgemeentschap. Allemaal deftige woorden voor ze neukte met elkaar. Sex. T’is te zegge Adam neukte Eva. Veerkrachting. Ja dat gebeurde toen al. " komt zelfs aardig dicht in de buurt van de spreektaal van de streek waar ik woon. Ik zou het zeker niet geschrapt hebben dus. Ik vond het juist een heel sterk stuk.
Wel plat natuurlijk, maar dat was de bedoeling toch?
ja eigelijk wel.. die schrijfstijl is een beetje gebaseerd op dimitri verhulst (de helaasheid der dingen). ik weet dat er nog meer auteurs zijn dat zo schrijven maar deze tekst is echt op een boek van hem geinspireerd op 'godverdomse dagen op een godverdomse bol'.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 18:21
Verwijderd
Altijd trouw blijven aan de stijl waarin je schrijft, wat die stijl ook mag zijn. (En wat mensen zoals ik ervan vinden )
Anders verraad je toch alleen maar jezelf.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 19:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik zeg altijd dat spelling- en grammatica fouten karakter aan de tekst geven.
Ik ben het hier echt niet mee eens. Grammatica en spelling moet gewoon goed zijn. Fouten passen niet in een goede tekst. 'Anders' gespelde woorden ("mot juh die deerne sehen" oid) en creatieve grammatica zijn wat anders. Uiteindelijk is er geen spelfout or grammatica fout die niet kan worden nagebootst met creatief gebruik van taal.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 19:10
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
hier komt weer een gedicht (ik weet dat daar een ander topic voor is maar ik post het gwn ff hier als dat niet erg is als dat wel zo is egt sorry)

Grijze muis

Ben ik oke?
Ben ik niet te gewoon
Of een wannabe speciaal?
Loop ik niet teveel mee met de massa?
Ik ben een grijze muis hopeloos opzoek naar kleur
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 19:18
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
Ik ben het hier echt niet mee eens. Grammatica en spelling moet gewoon goed zijn. Fouten passen niet in een goede tekst. 'Anders' gespelde woorden ("mot juh die deerne sehen" oid) en creatieve grammatica zijn wat anders. Uiteindelijk is er geen spelfout or grammatica fout die niet kan worden nagebootst met creatief gebruik van taal.
euh... ik weet dat ik nog niet zo goed schrijf maar ik ben nog maar 13! en mijn spelling is niet goed i know maar kwa grammatica is er niet veel mis en dat weet ik omdat myn opa myn verhale altyd leest en het zegt als er iets fout is (niet van spelling) en myn opa was leerkracht nederlands...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2010, 20:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
euh... ik weet dat ik nog niet zo goed schrijf maar ik ben nog maar 13! en mijn spelling is niet goed i know maar kwa grammatica is er niet veel mis en dat weet ik omdat myn opa myn verhale altyd leest en het zegt als er iets fout is (niet van spelling) en myn opa was leerkracht nederlands...
Ik bedoel ook niet dat er geen fouten in mogen zitten, maar FA zei dat het karakter geeft. Daar ben ik het niet mee eens.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 21:19
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
Ik bedoel ook niet dat er geen fouten in mogen zitten, maar FA zei dat het karakter geeft. Daar ben ik het niet mee eens.
ok sorry verkeerd begrepen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel ook niet dat er geen fouten in mogen zitten, maar FA zei dat het karakter geeft. Daar ben ik het niet mee eens.
En dat recht heb je.

Ik persoonlijk vind spelling en grammatica het minst interessante aan een geschreven stuk. Iets dat vanboven af wordt opgelegd en als enig doel 'uniformiteit' creëren heeft.
Spelling is, zo bekeken, misschien zelfs wel de kerker van de creativiteit...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 15:47
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Let niet op die zwerver

Er zit een man op straat, op een jas. Hij heeft niets, behalve die jas.

Voorbijgangers wierpen afkeurende blikken naar hem. Alsof iets fout deed…
Sommige mensen gaven hem wat kleingeld, uit medelijden. Andere liepen gewetenloos voorbij.
Het kon de man niets schelen,zijn leven stelde toch niets voor.

Een klein kereltje liep naar hem toe, hij wou gedag zeggen. Maar nog voor het kleintje iets kon zeggen trok zijn moeder hem weer weg. Dat was de zwerver al gewent.

Hij staarde voor zich uit. Niets had hij, RIEN!
Hij zou er beter een eind aan maken, aan zijn lijden. Plaats maken voor betere mensen.
De zwerver stond op. Zijn jas liet hij liggen, die heb je toch niet nodig in de hel.
Hij slenterde naar het station. Mensen keken naar hem, zonder te beseffen wat hij van plan was. Maar het zou toch niet veel uitmaken. Want zeg nou zelf zou iemand van die mensen hem tegenhouden?
De zwerver dacht niet meer na, daar heeft hij nu toch niets meer aan.

Binnen 5 minuten komt er een trein aan.
De man ging op een bankje zitten, zodat het leek alsof hij een normale treinreiziger was.
Vier minuten lang bleef hij daar zitten, onbeweeglijk. In de verte hoorde hij de bel die de komst van de trein moest aankondigen. Hij ging dichterbij de treinsporen staan. Op het moment dat de trein heel dichtbij kwam sprong hij ervoor.
Een fractie van een seconde voelde hij een helse pijn door heel zijn lichaam.

Alles was zwart, toen kwam het rode licht…
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 16:26
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Getallen


1,2,3, 4, …
Ik tel continu in mijn hoofd. Voor ik ga slapen bereken ik de inhoud van mijn glas water, dat een diameter van 5 centimeter heeft.
Ik bereken alles wat er te berekenen valt. Dat geeft me een zeker gevoel.
Niets ontglipt mij, er is niets wat ik niet heb berekent.

Ik weet exact hoe diep de snede zou zijn als ik van op x aantal meter een mes naar jou zou gooien.
Ik kan je vertellen hoeveel keer per minuut je uitademt, hoeveel keer dat je vriendje je per dag sms’t
en hoelang je erover doet om je prachtige haren te kammen…

Ik… Ik zie je staan, je draagt rode pups met een hak van 4,55 cm, als je die nog 1, 4 uur aanhoud krijg je een blein.
Op je hemelse lippen ligt 43 gram lipstick. Op een jaar gebruik je dus 1135 gram.

Ik tel 1,2,3,4..
In percies 4 seconden ben ik dood.
1…
Nu kan ik

2…
Eeuwig tellen
3…
Zonder jou
4




-Ik heb een vraagje.. wat vinden jullie betr de jij vorm verranderen naar zij vorm of zou houden? -
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 03:05
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
duisterheid verbleekt myn kleur
de tyd verwoest het kind in my
geluk maakt plaats voor verdriet
boosheid

oud.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 03:05
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
duisterheid verbleekt myn kleur
de tyd verwoest het kind in my
geluk maakt plaats voor verdriet
boosheid

oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2010, 03:07
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
duisterheid verbleekt myn kleur
de tyd verwoest het kind in my
geluk maakt plaats voor verdriet
boosheid

oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Oefentopic
Verwijderd
66 23-08-2010 17:11
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #3
Severus
500 24-11-2004 21:03
Muziek playlist-topic
Tombooo
27 12-03-2003 23:28
Games Golden Sun (probleem)
Ieke
13 21-08-2002 17:51
Drugs & Alcohol Flippen!
Junkfood Junkie
18 11-06-2002 13:19
ARTistiek Lichtpunt in mijn leven
Junkfood Junkie
21 11-03-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.