Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 14:46
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik werk in een restaurant van 15:00 tot 23:00. Van de baas mogen wij geen eten, want dat mag niet van de fiscus. Als je lang werkt bij de AH krijg je wel eten (waar ik ook werk). Hoe zit dat nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2004, 14:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mag je ook niet zelf je eten meenemen? Ik neem aan dat het toch aan jou is of jij in je pauze een boterhammetje op gaat eten of niet. Of bedoel je dat je eten van hen wil krijgen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik heb ook geen pauze
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 14:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 25-09-2004 @ 15:49 :
ik heb ook geen pauze
je werkt 8 uur achter elkaar zonde pauze tussendoor?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 15:13
Verwijderd
Op pauze heb je wel recht, sterker nog, het is zelfs verplicht. Geen pauze mag dus niet en aangezien hij kennelijk zo 'op de regeltjes' is, zou je hem daar wel op kunnen wijzen...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 15:13
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
- Medewerkers die maximaal 8 uur werken dienen minimaal 30 minuten aan pauze te krijgen, wat (bij in een collectieve regeling) "wel" in twee keer 15 minuten gegeven mag worden (art 5:10-3 en 7 ATW).
- Voor medewerkers die tussen de 8 en 10 uur werken geldt een minimale pauze van 45 minuten.
- Medewerkers met diensttijden (werktijden) van meer dan 10 uur een pauze van minimaal 1 uur krijgen.

www.arbeidsrechter.nl

Zoek op pauze
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik krijg ook geen eten op m'n werk, ik neem het gewoon zelf mee (en ik geloof dat m'n collega betaald voor de dingen die hij eet uit de winkel).

Ik heb ook geen pauzes. We werken niet aan één stuk door en als je even rust wil, dan kan je daarom vragen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 21:27
bignielz
bignielz is offline
op mijn werk ook een restaurant waar ik werk als afwasknecht werk ik vaak van 12 tot een uur of 18 en dan krijg ik zo rond 17 uur samen met het andere personeel gewoon een goede avondmaaltijd met vlees groenten en aardappelen.
het enige wat dit inhoud is dat ik op moet schrijven is een half uur pauze

maar als je zolang werkt dan heb je tog gewoon wat te eten nodig en pauzes om de zoveel uur meoten ook
je kunt toch moeilijk verwachten van iemand dat je acht uur werkt zonder pauze en eten
en als je baas dat wel verlangt dan vind ik dat niet echt menselijk
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 23:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Zoals gezegt is de pauze zowiezo verplicht
Dus dwing dat eerst maar eens van hem af. Dat die je geen eten geeft op kosten van hem enigzins te begrijpen, maar ook wel trikkie van 15 tot 23 moet je toch (fatsoenelijk) een avond maaltijd kunnen nuttige.

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
bignielz schreef op 25-09-2004 @ 22:27 :
op mijn werk ook een restaurant waar ik werk als afwasknecht werk ik vaak van 12 tot een uur of 18 en dan krijg ik zo rond 17 uur samen met het andere personeel gewoon een goede avondmaaltijd met vlees groenten en aardappelen.
het enige wat dit inhoud is dat ik op moet schrijven is een half uur pauze

maar als je zolang werkt dan heb je tog gewoon wat te eten nodig en pauzes om de zoveel uur meoten ook
je kunt toch moeilijk verwachten van iemand dat je acht uur werkt zonder pauze en eten
en als je baas dat wel verlangt dan vind ik dat niet echt menselijk
ja maar de baas verlangt het niet, het moet van de arbodienst ofzo. Mijn baas heeft al 3 keer een boete daarvoor gehad ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 25-09-2004 @ 15:46 :
Ik werk in een restaurant van 15:00 tot 23:00. Van de baas mogen wij geen eten, want dat mag niet van de fiscus. Als je lang werkt bij de AH krijg je wel eten (waar ik ook werk). Hoe zit dat nou?
Ik werk ook in een restaurant
als ik om 16:00 moet beginnen
krijg ik een warme maaltijd en ruim de tijd om te eten

als ik om 18:00 moet beginnen
krijg ik in principe geen eten
maar als ik dat toch wil kan ik dat vragen aan de keuken
die maken dan toch wel iets
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 15:15
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-09-2004 @ 14:55 :
ja maar de baas verlangt het niet, het moet van de arbodienst ofzo. Mijn baas heeft al 3 keer een boete daarvoor gehad ofzo.
hij kletst. je kan werknemers niet verplichten niet te eten in de pauze. als jij in je pauze (die je ZEKER moet hebben) zelf eten meeneemt en dat buiten opeet en hij heeft er problemen mee...jammer dan voor hem
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 26-09-2004 @ 16:15 :
hij kletst. je kan werknemers niet verplichten niet te eten in de pauze. als jij in je pauze (die je ZEKER moet hebben) zelf eten meeneemt en dat buiten opeet en hij heeft er problemen mee...jammer dan voor hem
Daarom krijgt zijn baas dan ook regelmatig boetes.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:48
Verwijderd
Meteen ontslag nemen wat een waardeloze baas. Je hebt recht om te eten en zeker binnen deze uren. Verder staat ook in de horeca CAO dat je tenminste een half uur pauze zou moeten krijgen. Zo erg heb ik het nog nooit gehoord, terwijl ik ook in de horeca werk.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:10
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
je hebt recht op pauzes, en in die pauzes mag jij eten. klaar, zo simpel is het. als hij je die pauzes ontzegt kun je hem vast wel aanklagen.
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:16
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
als ik om 12 uur begin, tot uurtje of 9/10 hebik 1 uur pauze + maaltijd (word wel ingehouden op loon, is niet zo bijster veel)
en aangezien ik zelf kok ben mag ik maken wat ik leuk vind
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 22:16
Verwijderd
Aanklagen? En dan?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 12:15
Verwijderd
pff.. hoe doen de andere mensen die daar in dat restaurant werken dat dan? Probeer iets met hen af te spreken.. met z'n allen naar de baas zeg maar. Hij wil zelf toch zeker ook wel eten?

Als je het echt niet voor elkaar kunt krijgen dat je daar een pauze krijgt met kans om te eten dan zou ik daar maar snel weggaan. 15:00 - 23:00 en geen pauze.. dat is toch veel te lang.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2004, 17:56
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik heb et gewoon nagevraagd en op internet enzo. Eten word door de belasting gezien als betalen in natura, soort van zwart werk zien ze et
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:18
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-09-2004 @ 18:56 :
ik heb et gewoon nagevraagd en op internet enzo. Eten word door de belasting gezien als betalen in natura, soort van zwart werk zien ze et
Wat een onzin...
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-09-2004 @ 18:56 :
ik heb et gewoon nagevraagd en op internet enzo. Eten word door de belasting gezien als betalen in natura, soort van zwart werk zien ze et
Niet als het je eigen eten is. Wel als de baas het betaald.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:47
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Sade schreef op 27-09-2004 @ 19:18 :
Wat een onzin...
et is wel zo...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-09-2004 @ 18:56 :
ik heb et gewoon nagevraagd en op internet enzo. Eten word door de belasting gezien als betalen in natura, soort van zwart werk zien ze et
Dat rechtvaardig je baas nog altijd niet om je geen pauze te geven
Citaat:
Sade schreef op 27-09-2004 @ 19:18 :
Wat een onzin...
Tja bij AH is het tenminste goed geregeld
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:53
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-09-2004 @ 19:47 :
et is wel zo...
Het zal allemaal best wel zo zijn, maar het lijkt me niet echt sociaal en bovendien ongezond als jij niet de gelegenheid krijgt om te eten. Ik werk zwart bij een cateringbedrijf waar ik ook dagen van 8 uur maak in de vorm van serveren en achter de bar staan ed., en ik krijg gewoon netjes pauzes en te eten van mijn baas...
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:14
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik werk meestal van 15.00 tot 22.00 (in een café-restaurant) Ik krijg niet echt pauze maar gedurende mijn werk mag ik gewoon zoveel drinken nemen als ik wil en als ik honger heb iets halen in de keuken . Meestal vraagt mijn bazin ook wel of ik niets moet eten ofzo ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2004, 21:55
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-09-2004 @ 18:56 :
ik heb et gewoon nagevraagd en op internet enzo. Eten word door de belasting gezien als betalen in natura, soort van zwart werk zien ze et
¿¿ zwart werk dat beboet wordt door de arbo??
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-09-2004 @ 18:56 :
ik heb et gewoon nagevraagd en op internet enzo. Eten word door de belasting gezien als betalen in natura, soort van zwart werk zien ze et
vaaag... ik heb bij de hema gewerkt en als je dan op een koopavond ging werken, bijv. van 1-9 dan had je van 5-6 pauze en werd het eten betaald door de hema. Gewoon het bonnetje inleveren, ook als je bij de mac had gegeten ofzo.
Het lijkt me iig erg normaal.. nou is het bij een groot bedrijf natuurlijk veel beter geregeld met dat soort dingen en iemand die z'n eigen restaurantje heeft kan het zelf bepalen (blijkbaar?) tot op zekere hoogte. Alleen het hebben van pauzes lijkt mij verplicht, hij heeft niet voor niets boetes gehad enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 23:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 27-09-2004 @ 23:57 :
vaaag... ik heb bij de hema gewerkt en als je dan op een koopavond ging werken, bijv. van 1-9 dan had je van 5-6 pauze en werd het eten betaald door de hema. Gewoon het bonnetje inleveren, ook als je bij de mac had gegeten ofzo.
Bij ons krijg je € 5,- en mag je wat je over houdt houden
Je moet dan wel voor 16.30 uur beginnen en tot na 19.30 uur moeten werken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 23:57
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Goh, bij de AH mag je voor, wat was het, €14 ofzo (? lang geleden dat ik er at) eten uit de winkel, of ergens anders halen, en in een uurpauze (onbetaald dan wel) opeten.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 02:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Toen ik nog in de horeca werkte kreeg ik eigenlijk ook amper pauze. Dat was dan ook wel van 5 tot 11 (waarbij verwacht werd dat ik er voor 5en was en meestal pas tegen half 12 weg, maargoed). Als het even rustig was kon je snel zelf wat eten pakken en even zitten.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 10:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
p-chez schreef op 28-09-2004 @ 00:57 :
Goh, bij de AH mag je voor, wat was het, €14 ofzo (? lang geleden dat ik er at) eten uit de winkel, of ergens anders halen, en in een uurpauze (onbetaald dan wel) opeten.
Het is 8.50 euro (iets meer) Vroeger was het 17 GULDEN denk dat je daarmee in de war bent.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:23
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
...toch wil ik graag nog van TS weten hoe het kan dat de arbodienst boetes geeft omdat er zwart gewerkt wordt
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:23
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Ik werk in de zomer 6 dagen in de week 9 of 10 uur per dag zonder pauze, in een eetcafe trouwens Ik neem zelf eten mee, en als ik daar tijd voor heb, eet ik het ook nog op Ik ben 't enige personeel, dus als ik pauze neem, hebben ze geen personeel meer. Eigenlijk stom dat ik me daar dan schuldig om voel of zoiets dergelijks, want het is hun probleem dat ze niet meer personeel aannemen. Naja, als je flink wilt afvallen, mag je mijn baan wel een paar weken overnemen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:32
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-09-2004 @ 18:56 :
ik heb et gewoon nagevraagd en op internet enzo. Eten word door de belasting gezien als betalen in natura, soort van zwart werk zien ze et
daarom moet je baas het dus ook inhouden van je loon
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 29-09-2004 @ 21:32 :
daarom moet je baas het dus ook inhouden van je loon
het hoeft dan niet ingehouden te worden voor je loon

maar de belasting ziet het wel als een extra loon waarover belasting betaald moet worden

er moet dan dus loonbelasting betaald worden over het eten dat je krijgt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 13:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Volgens de LB (loonbelasting) word het pas gezien als "loon" en moet er belasting over betaald worden als het meer dan 80 maaltijden op jaar basis zijn per werknemer.
Bij de 81ste maaltijd moet de werkgever belastin gbetalen van3,55 (ongeveer) wat hij als hij dit wil kan verrekenen met de werknemer.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-09-2004, 15:22
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Ik werk bij Mc Donald's, meestal 8 uur 1 dag int weekend. Als je pauze wil, vraag je dat aan de manager die shift heeft, klok je uit, portemonnee halen, eten bij elkaar schrapen, bij een collega afrekenen (50% korting) en dan heb je een half uurtje om te eten. En dan heb je ook nog 7 min break. Ik vind het wel goed geregeld
__________________
I am..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Bloompje schreef op 30-09-2004 @ 16:22 :
Ik werk bij Mc Donald's, meestal 8 uur 1 dag int weekend. Als je pauze wil, vraag je dat aan de manager die shift heeft, klok je uit, portemonnee halen, eten bij elkaar schrapen, bij een collega afrekenen (50% korting) en dan heb je een half uurtje om te eten. En dan heb je ook nog 7 min break. Ik vind het wel goed geregeld
dienst, pauze

Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 02:10
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-09-2004 @ 11:48 :
Het is 8.50 euro (iets meer) Vroeger was het 17 GULDEN denk dat je daarmee in de war bent.
Idd, ik haal euro's en guldens door elkaar.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Eten op het werk
Hawahaai
19 15-02-2013 18:20
De Kantine Ricky is saaiing his weights, what a lunk! #1501
Verwijderd
500 20-09-2011 10:32
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 14:25
Liefde & Relatie Meisje op het werk
Berrum
15 22-10-2009 12:07
Eten & Drinken Wat eet jij als je vroeg weg moet?
Verwijderd
37 13-06-2007 20:52
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.