Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 01:51
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
dit stuk leest als 1 bonk pretentie, had net poging gedaan er op in te gaan maar heb die poging gestaakt.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2002, 07:44
Verwijderd
Geldt wat je schrijft ook niet voor jezelf? Veel pijnstillers slikken is ook een vorm van zwakte. (Daar geldt ook voor: 'Ja het zal best opluchten, en je zal je er misschien beter door gaan voelen, maar het probleem gaat echt niet weg.')
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:06
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik neem niet eens de MOEITE hier nog op in te gaan. Mensen die dingen als
Citaat:
ik kan jullie echt niet begrijpen
gaan zeggen hebben in mijn mening hier al niet eens iets te zoeken omdat ze met volledige topics zoals dit niet in de gaten houden dat er mensen zijn die hierdoor gekwetst kunnen worden.
Dus nog een goed punt:
Citaat:
ik kom er niet meer
Houden zo dan.

Offtopic: Wat mij betreft kunnen we deze weer beter dichtgooien/prunen voor er weer problemen van gaan komen want ik zit nu ook al te denken aan emailadres opzoeken. Hacken. Password aanvragen. En zorgen dat persoon in kweste gebanned wordt.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 10:11.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:40
TwiSt
TwiSt is offline
Citaat:
Ik kan serieus niet begrijpen hoe je het zover kan laten komen.
Dat kon ik een paar jaar geleden ook niet, toen een vriend van me zelfmoord wou plegen. Ik kon maar niet begrijpen hoe hij zich voelde, ik probeerde het, maar kon niet inzien dat hij het echt niet meer zag zitten, MAAR dat betekent niet zoals je hier schrijft:

Citaat:
En dan die depressies... Get over it!!! Als er bepaalde dingen in je leven fout gaan, so...let it be
dat dat zomaar overgaat. Ik zit nu zelf al een hele tijd in de knoop met mezelf, dus ik weet nu pas hoe die vriend van me zich voelde. Ik kan nu pas begrijpen waarom hij het niet meer zag zitten. Ik zit er zelf nu mee "opgescheept".
Je kan niet zomaar zeggen: let it be...Kon dat maar!

Citaat:
Denk anders eens voor de verandering positief ofzo
Ik denk dat veel mensen dat proberen, maar dat gaat niet zo makkelijk hoor. Die nare gevoelens die in je zitten, zitten ondertussen zo diep, dat je dat niet zomaar kan wegkrijgen!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:43
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Als mensen die depressief zijn zo over hun depressie heen konden komen, dan zouden ze dat wel doen, denk je ook niet. En dan zouden ze ook niet meer depressief zijn. Ik heb het gevoel dat je inderdaad niet weet waar je over praat, en ik hoop voor je dat je er ook niet achter komt.
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:13
*~vlokje~*
Avatar van *~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Luister, als je al je leven lang gepest word, vervolgens als je je leven op pootjes begint te krijgen een aantal dierbare mensen in korte tijd verliest, je tot 2 keer toe slachtoffer bent geworden van een poging tot verkrachten, je thuissituatie echt neit op rolletjes loopt..

leg mij dan eens uit hoe diegene vrolijk door het leven moet gaan.... MIJ LUKT DAT NAMELIJK NIET!

En heel goed als mensen steeds blijven zeggen dat ze me niet begrijpen, of zeggen dat ik me aanstel, heel goed hoor, geen begrip, net alsof ik (en veel anderen hier) me daar beter door ga voelen??

Ik heb zon ongelofelijke hekel aan mezelf gekregen onder andere omdat er nooit begrip is getoont... en het daarom steeds meer verborg etc..

Maar goed, ik zal hier verder maar niet meer op ingaan omdat je dit dan vast ook niet begrijpt he.


En als je hier niet meer wilt komen ofzo, boeit mij wat? Word ik echt niet verdrietig om hoor.
__________________
Het is mij, ArAgNaBiTe!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:02
mirtje
mirtje is offline
Wees blij voor jezelf dat je tamelijk makkelijk door het leven gaat, maar heb respect (en daar ontbreekt het bij jou geloof ik een beetje aan) voor mensen bij wie het allemaal niet zo simpel gaat.
__________________
totally smashed out of space!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Elvira schreef:


Als je heel je leven gepest word, vind ik al dat je zwak bent. Dat houdt dus in dat je gewoon over je heen laat lopen. Al is heeeeeel de school tegen je (wat ik me niet kan voorstellen), dan heb je het zelf al te ver laten komen. Zodra het pesten begint moet je al meteen vanaf het begin laten zien dat ze je niks kunnen maken.
Niet iedereen is zo zeker van zichzelf.
En als iedereen tegen je is, is het niet zo makkelijk
om gelijk te laten merken dat je het niet wil,
lijkt mij iig heel moeilijk.

Citaat:
Elvira schreef:
Naja en als je thuissituatie zo erg zou zijn, kan je toch op kamers gaan of bij iemand anders inwonen. Lijkt me logisch, of is dat allemaal weer te simpel.
Lekker makkelijk..
Stel dat je te jong bent om op kamers te gaan,
ik zie iemand van bijv 13 niet op kamers gaan hoor..
En niet iedereen heeft mensen waarbij diegene kan intrekken.
Citaat:
Elvira schreef:

En poging tot verkrachting, been there. Ja het is fucked up!! Die jongen die je dat heeft aangedaan, hij is niks waard. En dus ga niet door hem in de knoop zitten. Sluit dat stukje af en stop het achterin je hoofd en ga verder. Genoeg jongens die WEL goed voor je zijn. Maar als je je daarvoor gaat afsluiten, dan kom je ze ook niet tegen nee.
Niet iedereen stapt zo makkelijk over zulke dingen heen.

Als mensen zo makkelijk over hun depressies heen zouden kunnen komen, zouden ook heel wat minder mensen depressief zijn lijkt me.
Mensen die depressief zijn vinden dat heus niet leuk,
willen daar heus wel uitkomen..
Positief kijken, ja, heb je gelijk in..
Maar zo makkelijk is dat niet, als het op school niet loopt,
als je thuissituatie kut is, als je rotzooit met je vrienden etc etc.
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 15:00.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:43
kaatje in da house
Avatar van kaatje in da house
kaatje in da house is offline
elvira meisje, jij denkt idd te simpel. als het mogelijk was om problemen op te lossen zoals jij het beschrijft zou dat heel fijn zijn. maar jij ziet volgens mij niet in dat dat in vele gevallen niet bepaald met een vingerknip voor elkaar is.
als je altijd al gepest wordt is dat NIET zwak! je kiest er zelf toch zeker niet voor om gepest te worden?
en als mensen jou zien als makkelijk doelwit, ja is kut, maar je kan niet elke keer weer een toneelstukje op gaan voeren van "mij kun je niks maken" want daar wordt je ook niet gelukkig van.
Mensen die automutileren hebben ook PIJN! ik kan me er behoorlijk kwaad over maken dat jij denkt dat bepaalde gebeurtenissen geen pijn kunnen veroorzaken!
ik vind het heel jammer voor je dat je dat niet kan begrijpen (of wil begrijpen?). ze hebben dan wel niet fysieke pijn, maar geestelijke pijn is net zo erg!!
en zomaar even uit huis gaan en hup bij iemand anders intrekken, daar komt echt veel meer bij kijken dan jij denkt. sommigen kunnen het huis niet uit omdat de ouders je gaan bedreigen of je kunt nergens anders terecht.
een advies voor je:

denk eerst eens even goed na over wat je zegt, want zoals je het nu beschrijft leef je in een fantasiewereld.

Grtz, K.G.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:05
Sysy
Avatar van Sysy
Sysy is offline
ik vind idd ook dat je iets te simpel denkt. Iedereen is anders, iedereen gaat met dingen anders om. De één is vatbaar voor het ene en een ander voor iets anders. Dat JIJ zou snel over dingen heen stapt en ze achterin je hoofd stopt, is goed voor jou, maar dat kan gewoon niet iedereen. Een depressie is een stoornis, een ziekte, daar kies je ook niet voor. En er zullen vast mensen zijn die eerst echt hebben van ach die jongen probeerde mij te verkrachten hijs is mij niet waard en ik ga door met het leven, maar dat het een paar jaar later weer tien keer zo hard naar boven komt..
Kortom je kan je eigen belevingswereld niet gaan generaliseren naar dat van anderen....
__________________
Creecraw Toad's foot Geese walk Barefoot
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:29
Verwijderd
Volgens mij zien de meesten de dingen hier (iig op dit gebied) behoorlijk zwart-wit, daartussen zit nog een heel groot grijs stuk... Ik denk dat er van beide kanten veel waarheden in zitten, maar dat geen van de twee kanten De Waarheid is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef:
Ok redelijk mee eens. Sluit dit ding maar, toch nutteloos.
'k vind het niet nutteloos, op feedback ook al gezegd. Ik denk dat over dit ow een hele goede discussie te voeren is. Juist omdat veel mensen er zo zwart-wit over denken. Ik wil hem best sluiten, maar ik denk dat het zonde is.

@ lady-ling: capslock mag best uit als je een post typt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:10
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Elvira schreef:
First of all wat probeer je nou te bereiken dmv alles met caps lock aan te typen? Second of all ik weet dat het een ziekte is. En ik geloof ook dat het meer dan gedeeltelijk door jezelf komt. Doordat jij al die stress en al die shit maar door je hoofd en lichaam laat slingeren en er niks mee doet.
Oke nou mag je eindelijk de stront uit je ogen vegen en eens wat research gaan doen. HET IS EEN ZIEKTE JAH!
EEN ZIEKTE VERDOMME
Niet zomaar iets dat FF door een stukkie stress ontstaat.
Ik mag lijden dat jij ergens rond je 28 flink instort doordat je alles maar hebt weg zitten stoppen met je 'ik ben positief' gedoe en het ineens allemaal weer naar boven komt.
Door jezelf. Mensen met borderline doen het zeker zelf?
Met autisme doen het zeker ook zelf? Die hebben het ook aan hunzelf te danken?
Ik heb het zeker ook aan mezelf te danken dat ik psychotische aanvallen heb?
Een vriend van me heeft het zeker zelf gedaan dat hij epileptisch is en daardoor 40% van zijn tijd totaal van de wereld is?
DAT ZIJN LICHAMELIJKE DINGEN! DAT HEB JE NIET ZELF GEDAAN! LAAT DAT EENS DOOR DIE BOTTE KOP VAN JE DOORDRINGEN!
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef:
Ik kan het nergens op feedback vinden?
Slotjestopic.


Over dat capslock, in de nettiquette staat: 'HOOFDLETTERS, (smilies) en leestekens????!!!!! mogen slechts met mate worden toegepast.' Gelieve dus je aan de regels te houden en geen capslock te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:14
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ik mag lijden dat jij ergens rond je 28 flink instort doordat je alles maar hebt weg zitten stoppen met je 'ik ben positief' gedoe en het ineens allemaal weer naar boven komt.
Wat zijn we weer vriendelijk. Je hoeft niet met dit soort dingen te gaan 'smijten' omdat je je aangevallen voelt en ergens toevallig anders over denkt. Mensen laten jou in je waarde, misschien zou jij dat ook met hen kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:19
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat zijn we weer vriendelijk. Je hoeft niet met dit soort dingen te gaan 'smijten' omdat je je aangevallen voelt en ergens toevallig anders over denkt. Mensen laten jou in je waarde, misschien zou jij dat ook met hen kunnen doen?
Ik heb zelf geen invloed op de dingen die heb en ik ga dus door zo'n dom persoon me niet laten vertellen dat het ook nog eens allemaal aan mezelf ligt. DENK JE DAT IK ER VOOR HEB GEKOZEN DIE PSYCHOSES TE HEBBEN OFZO?
Denk je dat ik er voor heb gekozen de ziekte te hebben?
IK DOE VERDOMME ALLES WAT IK KAN. En dan komt er zo'n dom persoontje aanwandelen en die gaat lopen roepen dat ik het allemaal zelf heb gedaan?
Nee, daar ga ik geen medelijden mee hebben en die krijgt gewoon de volle laag.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:23
Verwijderd
@MazeMouse: Ik heb hhet je ook al gemaild. Het gaat niet over jou psychoses, het gaat niet over jou depressie, het gaat over het algemeen. Jij neemt dingen vaak meteen persoonlijk, terwijl het algemeen bedoeld is. Je hoeft tegen mij niet te schelden, ik begrijp je prima, ik vind alleen dat mensen met een andere mening deze ook mogen vertellen. Misschien is het voor jezelf beter om dit soort topics één keer te openen en als je weet waar ze over gaan niet meer?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef:
Maarja dat bewijst maar weer hoe laag jou iq moet zijn.
Ook dit soort, onnodige, opmerkingen kunnen achterwege gelaten worden. Probeer een discussie eens als normale mensen met argumenten te voeren, ipv met allerlei beschuldigingen, verwensingen, scheldwoorden, beledigende opmerkingen en weet ik het wat nog meer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2002, 19:01
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Ik zeg toch ook niet dat het alleen maar door stress ontstaat, maar het heeft er oa wel mee te maken. En waarom begin je nou over autisme en epilisme, dat heeft hier helemaal niks mee te maken. Je gaat er vanalles bijhalen. En zoals eerder gezegd ik geef slechts mijn mening, dat jij je dan weer meteen aangevallen voelt en jezelf weer helemaal loopt op te fokken is niet eens nodig. Als je het niet met me eens bent kan je dat ook gewoon hier normaal neertypen ik wens jou toch ook niet de dood of whatever. Maarja dat bewijst maar weer hoe laag jou iq moet zijn.
Onderbouw dan verdomme je mening eens fatsoenlijk met iets anders dan enkel en alleen STRESS.
Ik heb een verleden van zware lichamelijke en geestelijke mishandelingen. Meerdere behandelingen daarvoor gehad. Aan borderline grenzende aandoening. Psychoses. Depressie (ja de ziekte) Denk je dat het voor mij echt zomaar bij alles even is van 'Jammer het is gebeurd'?
Enige dat jij nu zegt is dat het allemaal je eigen schuld is dat je die dingen hebben.
Kijk eens naar hoeveel invloed zoiets op je denken, voelen en kunnen heeft. Daar houd je totaal geen rekening mee. Het enige dat jij nu zegt is dat je het zelf doet. Je bent al terug gekropen tot aan dat je er een groot aandeel in hebt. Maar je hebt nog steeds niet in de gaten dat er mensen zijn die er dus werkelijk totaal niks aan kunnen doen dat ze bepaalde psychische dingen hebben waardoor ze depressief zijn.
Want dan hangt het weer aan stress.
Sorry, maar als ik depressief raak omdat ik keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer in elkaar gestampt wordt en meerdere keren in het ziekenhuis lig en uit angst niks durf te zeggen wie of wat. Denk je dat je dat zomaar even vergeet?
En die borderline. Denk je dat ik daar zomaar voor gekozen heb dat ik dat heb? I WISH, dan zou ik nu meteen kiezen dat ik het niet meer zou hebben. En die psychoses? Denk je dat ik daar voor gekozen heb?
Snap gewoon eens dat er ook mensen zijn waarbij het volledig lichamelijk is voor je gaat roepen dat het aan jezelf ligt. En als je al roept dat het aan jezelf ligt kom dan met een beter onderbouwing dan stress en 'IK VIND'.

ALs je een fatsoenlijke onderbouwing kunt neerzetten over het waarom en daarbij rekening houdend dat het niet zo simpel is als jij zegt (denk eraan, velen hebben de ziekte. En dan denk je over dat alles niet zo simpel dus probeer dan eens zoals hun te denken en probeer dan je stelling maar te onderbouwen) dan pas kan ik je serieus nemen. Nu ben je niks anders als 100% van alle andere niet begrijpers die allen die anders denken als zichzelf stom vinden.

Probeer jij maar eens dag in dag uit te leven in angst voor je leven. Probeer jij maar eens dag in dag uit te moeten leven met een ziekte die je stemming negatief beinvloed. Probeer jij maar eens je hele leven met Psychoses te leven (die ik nu hopelijk onder controle begin te krijgen).
Dan denk je op den duur niet meer zo positief. En al helemaal niet zo makkelijk als dat jij het nu zegt.

Snap je dat misschien wel? Kun jij begrijpen dat je er uiteindelijk genoeg van krijgt? Dat je niet zomaar even denkt van 'het is gebeurd'?

Kun jij begrijpen waarom ik zo pissig wordt als ik iemand zoiets zo simpel hoor zeggen en het dan op zo'n domme manier zie verdedigen? Want een onderbouwing behalve stress en IK VIND heb je nog niet gegeven. Terwijl mensen die aan kunnen tonen dat ze die bepaalde ziektes hebben alleen al aan dat een sterker argument hebben dan jij hebt gegeven tot nu toe. Dus, probeer je eens in te leven in de situatie van iemand die dus niet de lichamelijke en geestelijke mogelijkheid heeft om er zo simpel over te denken. Dan snap je denk ik ook waarom dit zo enorm pijn doet om altijd maar te horen.

Als ik zou kunnen kiezen dan zou ik onmiddelijk van al die dingen af zijn. Maar ze zijn in een hoop gevallen lichamelijk en geestelijk. En daar doe je niet zo simpel iets aan.

Oke, ik val nu in herhaling.

Conclusie:
Probeer (ik zeg niet dat je moet) eens met een betere onderbouwing te komen. (niet met "mij lukte het toch ook" want iedereen is anders en jij hebt bepaalde aandoeningen niet in dezelfde mate als een ander)
En probeer jezelf eens in te denken hoe het is om je hele leven in de angst te moeten leven om jezelf weer eens kwijt te raken.

Offtopic: Zo genoeg poging tot 'omhalen' leonoor?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Waarom zie ik hier al gescheld worden?
Is Elvira zo slecht omdat ze haar mening uit?
Zij probeert er tenminste achter te komen hoe anderen zich kunnen voelen en dat is echt heel moeilijk.

Maar een depressie is echt een ziekte. En vaak is het al zo dat het in je genen zit. Vaka loopt het ook samen met andere dingen.
Ik ben het er dus niet met Elvira eens dat het gewoon zo een twee drie over kan, maar wel dat je minder zwart wit moet kunnen denken.
Ik heb ook vreselijk zwart wit gedacht en bracht mezelf daardoor de val in.
Maar dat kan je dan ook niet in zien!
Zoals Elvira zei: Get over it!
Dat kan je niet, want hoe kun je nou een fout verbeteren als je niet weet wat je fout doet?
Als je depressief bent zie je je eigen fouten niet in, daarom hebben veel mensen hulpverlening nodig.

Mensen die verkracht zijn, mensen die gepest zijn, zij hebben allemaal een soort trauma/angst aan mensen. Ze voelen zich alleen en rot, omdat ze het niet durven te zeggen. Dat noem ik geen zwakte. Je moet wel heel erg sterk zijn om dat tegen te gaan. Fysiek maar ook lichamelijk.
Zelfs de meest sterke mensen kunnen dit soort dingen niet aan.
Als iemand elke dag tegen je zegt dat je het niet goed doet en dat je maar een achterbakse trut bent, dan ga je dat na een tijdje wel geloven. Je kan het natuurlijk ook ontkennen, maar toch ga je er mee zitten.
Je kan het natuurlijk afkappen door daar weg te gaan. Maar als je moeder het nou bijvoorbeeld doet. Zou jij zomaar bij je moeder weggaan dan? Of zul je gaan denken van: Mwah, misschien heeft ze wel gelijk.
Dat is het keerpunt. Als je weggaat kan je dat kleine probleem al gaan verhelpen. Als je blijft en dat telkens weer blijft aan horen, ga je steeds dieper wegzinken. Hoe sterk je ook bent. geen mens kan dat aan. Alleen een mens die het alsmaar blijft ontkennen, maar dan nog zul je ooit eens een uitbarsting krijgen...
GEEN MENS KAN DAT AAN!
En geen mens kan alleen een depressie verhelpen. Je hebt altijd iemand nodig die je liefde en steun wilt geven. En vooral iemand met een postitieve uitstralen bij je.

Maar om nou te zeggen: Get over it? Misschien over een dipje, maar dat gaat vanzelf over, maar een echte depressie kom je heus niet zomaar overheen. Daar is veel kracht voor nodig en veel mensen hebben die kracht al vaak niet meer en krijgen daarvoor medicijnen en/of klinische hulp.

Eend has spoken...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:07
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Offtopic: Zo genoeg poging tot 'omhalen' leonoor?
Dat is niet aan mij om te beslissen.

Jammer alleen dat het weer allemaal zeer persoonlijk is wat je post. Elvira zegt steeds 'ik vind', jij komt steeds met enkel je eigen verhaal. Ik neem aan dat deze topic algemeen bedoeld was, en niet alleen voor jou. Jouw verhaal is geen goede afspiegeling van alle mensen die depressief zijn of zeggen te zijn.


ff algemeen: ik ben het wel met haar eens dat je jezelf ook zielig kunt gaan vinden, bij de pakken neer kunt gaan zitten, niks meer ondernemen, alleen maar zeggen 'ik ben zielig, omdat...' en dat je daar niks meer op schiet. Wat er in je leven ook gebeurd is, je hebt er meer aan om te blijven proberen enz.

@ MazeMouse: ik zou het erg fijn vinden als je dat algemene stukje niet persoonlijk opvat, het is algemeen bedoeld, niet speciaal voor of over jou.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
Eend has spoken...
En goed ook.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:13
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat is niet aan mij om te beslissen.

Jammer alleen dat het weer allemaal zeer persoonlijk is wat je post. Elvira zegt steeds 'ik vind', jij komt steeds met enkel je eigen verhaal. Ik neem aan dat deze topic algemeen bedoeld was, en niet alleen voor jou. Jouw verhaal is geen goede afspiegeling van alle mensen die depressief zijn of zeggen te zijn.


ff algemeen: ik ben het wel met haar eens dat je jezelf ook zielig kunt gaan vinden, bij de pakken neer kunt gaan zitten, niks meer ondernemen, alleen maar zeggen 'ik ben zielig, omdat...' en dat je daar niks meer op schiet. Wat er in je leven ook gebeurd is, je hebt er meer aan om te blijven proberen enz.

@ MazeMouse: ik zou het erg fijn vinden als je dat algemene stukje niet persoonlijk opvat, het is algemeen bedoeld, niet speciaal voor of over jou.
Ik heb het vooral over mezelf omdat ik geen concreet voorbeeld kan geven waar de mensen hier bekend mee zijn. Maar ik heb het daar ook over dat er mensen zijn die er zelf niks aan kunnen doen en dat ze daar ook rekening mee moet houden.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:15
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
alsof ik dr ook maar ietsaan kan doen dak stress heb, migraine en depressief ben.. tering doe niet zo oppervlakkig.. alsof dat van jou zo goed is.. denk je nou echt dat mensen dr ook maar iets aan kunnen doen als ze gepest worden? ok ze kunnen open zijn, maar heb je je ooit wel eens afgevraagd waarom mensen gepest worden?? nee?? nou dan! ze worden gepest omdat ze niet goed sociaal ontwikkeld zijn omdat ze als baby ofzo niet met genoeg zorg zijn opgegroeid.. kunnen zij dr wat aan doen?? nou dan! ja tuurlijk wel iets maar weetje hoe moeilijk t is.. veroordeel mensen niet zo.. ik bedoel, ffe over mezelf.. dr is mij al een heel leven lange een minderwaardigheidscomplex aangepraat.. kan ik daar iets aan doen?? is het mijn schuld?? ik kan dr wel iets aan doen, tuurlijk maar als je weet wa ik nog meer allemaal heb kan dat dus niet.. ik heb constante migraine, heb heel erg last van vermoeidheid, dat nog erger gaat worden omdat ik pillen tegen migraine heb gekregen.. altijd wel pijn ergens en ik ben ook nog depressief..ook ffe niet vergetend dat mn broer nu nog bij ons woont en mij nog steeds minderwaardigheidscomplex aan t aanpraten is en mij de hele dag loopt te bedreigen.. kan ik dan iets aan mn situatie doen?? denk t niet.. msschien dat jij zelf zo n perfect mens bent dat altijd eerlijke kansen heeft gehad en bij wie alles goed is gegaan.. wedden dat jij nog nooit zo bent behandeld door iemand al 14 jaar want anders zou je zoiets niet durven zeggen.. wat doe je eigenlijk hier??? jij bent toch zo normaal?? normale mensen komen hier nog niet?? alleen een groepje mensen die zielig loopt te doen.. jij loopt zlef nog veel erger zielig te doen.. je klaagt omdat mensen zoals mij niet helemaal n orde zijn en je draan ergeren.. srry hoor maar jouw soort mensen maakt t voor juist veel moeilijker.
sorry hoor ben gewoon ffe kwaad
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En goed ook.
thnx
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
wat doe je eigenlijk hier??? jij bent toch zo normaal?? normale mensen komen hier nog niet?? alleen een groepje mensen die zielig loopt te doen.. jij loopt zlef nog veel erger zielig te doen.. je klaagt omdat mensen zoals mij niet helemaal n orde zijn en je draan ergeren.. srry hoor maar jouw soort mensen maakt t voor juist veel moeilijker.
Waarom zou ze hier niet mogen komen? Waarom is zij normaal en jij bv. niet? Ik denk dat ieder mens normaal is en ook dat ieder mens hier mag komen. Er hangt geen bordje op de deur dat de één er wel in mag en de ander niet.

Ik snap dat je boos wordt, maar er zijn nou eenmaal mensen die er anders over denken dan jij. Jij (en ook die mensen) hebben er meer aan als jij reageert zoals bv. Eend dat doet. Een reactie waar je je gevoelens buiten laat staan, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:28
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Tot op zekere hoogte ben ik het met Elvira eens. Je hebt er niks aan jezelf zielig te gaan zitten vinden, omdat je dit en dat en zus en zo allemaal hebt. Wanneer je jezelf zielig vind dan wordt je het ook, terwijl wanneer je probeert de dingen te doen die je kunt doen (en dat is vaak veel en veel meer dan jezelf denkt) je je vaak een stuk beter voelt. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor het merendeel van de mensen die depressief ed is. En ga nou niet tegen me lopen schelden, roepen dat ik er ook niks van snap of er niks van af weet of weet ik het wat allemaal nog meer, want ik weet er (net als Elvira, denk ik) genoeg van af om er over mee te kunnen praten.

Misschien is het bij Elvira btw ook wel zichzelf iets voorhouden (ik geloof dat iemand het al gezegd heeft in deze topic)...ik heb posts gelezen waardoor ik nl een andere indruk van haar krijg...
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
@nogwatjuh:

Probeer het eens minder persoonlijk op te vatten? Doe alsof Elvira tegen een muur praat bijv. Klinkt heel dom wss en zal voor ELvira ook niet leuk zijn omdat ff te lezen, maar dat is haar stukje. Het gaat hier om jou.
Stel Elvira zegt dit allemaal tegen een muur. En die muur staat daar alleen maar en doet verder ook niks fout.
Jij hebt op dit moment ff geen problemen.
Probeer eens vanuit de kant van Elvira eens te bekijken hoe zei tegen dingen aan kijkt, die voor jou zo onwijs logisch zijn, maar hoe kan zij bepaalde dingen nou inzien?
Zij bekijkt het wss van een hele nuchtere kant, terwijl jij je diep persoonlijk aangetrokken voelt en je onbegrepen voelt. Maar waarom zou Elvira zich dan niet onbegrepen hoeven voelen? Wou je zeggen dat zij alles al snapte?
Hoe kan zij nou weten dat je gestresst bent, migraine hebt en lijdt aan een depressie?
Dat is dus net zo als tegen een muur praten. Weet jij veel hoe die muur zich voelt? Omdat iedereen zegt dat ie geen gevoel heeft, denk jij dan ook maar zo?
Dit is niet als aanvalling bedoeld, maar om je uit te leggen hoe de rol van Elvira kan zijn.
Ik geef ook toe dat Elvira niet altijd de slimste dingen hier heeft neergezet. Zij had misschien wel erbij na kunnen denken, dat er mensen zich zo erg persoonlijk aangetrokken konden voelen, maar er zijn ook mensen die haar hiermee kunnen laten zien wat een depressie nou eigenlijk is.
En dat was haar vraag ook, het was niet als doel om jou aan te vliegen en dara mag je denk ik wel even over na denken
Denk voortaan anders maar gewoon: "Ach, die staat toch maar tegen een muur te lullen. Het is niet op mij gericht."
Zal je denk ik wel wat aan hebben
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:33
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Tot op zekere hoogte ben ik het met Elvira eens. Je hebt er niks aan jezelf zielig te gaan zitten vinden, omdat je dit en dat en zus en zo allemaal hebt. Wanneer je jezelf zielig vind dan wordt je het ook, terwijl wanneer je probeert de dingen te doen die je kunt doen (en dat is vaak veel en veel meer dan jezelf denkt) je je vaak een stuk beter voelt. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor het merendeel van de mensen die depressief ed is. En ga nou niet tegen me lopen schelden, roepen dat ik er ook niks van snap of er niks van af weet of weet ik het wat allemaal nog meer, want ik weet er (net als Elvira, denk ik) genoeg van af om er over mee te kunnen praten.

Misschien is het bij Elvira btw ook wel zichzelf iets voorhouden (ik geloof dat iemand het al gezegd heeft in deze topic)...ik heb posts gelezen waardoor ik nl een andere indruk van haar krijg...
Laat ik het zo zeggen. Mensen met depressieviteit als ziekte kunnen er lang niet zoveel zelf aan doen als jij nu zegt. En dan zijn er nog de dingen als borderline.

En niet iedereen gaat hetzelfde om met pesten, verkrachtingen, mishandelingen en alles. Dus om dan te roepen dat het allemaal je eigen schuld is daar help je de persoon in kwestie niet mee.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Het valt me op dat veel mensen dit persoonlijk nemen.
Ja, klopt. Het is ook iets wat vaak voorkomt bij mensen met psychische problemen Ik heb het ook heel erg gehad. Maar heb mezelf wel weer trucjes aangeleerd waardoor ik het nou veel minder doe.
Het beste is om in zo'n geval er niet verder op in te gaan, maar om bijvoorbeeld uit te leggen (zoals je al deed) dat het niet zo bedoeld is
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:34
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Eend schreef:
@nogwatjuh:

Probeer het eens minder persoonlijk op te vatten? Doe alsof Elvira tegen een muur praat bijv. Klinkt heel dom wss en zal voor ELvira ook niet leuk zijn omdat ff te lezen, maar dat is haar stukje. Het gaat hier om jou.
Stel Elvira zegt dit allemaal tegen een muur. En die muur staat daar alleen maar en doet verder ook niks fout.
Jij hebt op dit moment ff geen problemen.
Probeer eens vanuit de kant van Elvira eens te bekijken hoe zei tegen dingen aan kijkt, die voor jou zo onwijs logisch zijn, maar hoe kan zij bepaalde dingen nou inzien?
Zij bekijkt het wss van een hele nuchtere kant, terwijl jij je diep persoonlijk aangetrokken voelt en je onbegrepen voelt. Maar waarom zou Elvira zich dan niet onbegrepen hoeven voelen? Wou je zeggen dat zij alles al snapte?
Hoe kan zij nou weten dat je gestresst bent, migraine hebt en lijdt aan een depressie?
Dat is dus net zo als tegen een muur praten. Weet jij veel hoe die muur zich voelt? Omdat iedereen zegt dat ie geen gevoel heeft, denk jij dan ook maar zo?
Dit is niet als aanvalling bedoeld, maar om je uit te leggen hoe de rol van Elvira kan zijn.
Ik geef ook toe dat Elvira niet altijd de slimste dingen hier heeft neergezet. Zij had misschien wel erbij na kunnen denken, dat er mensen zich zo erg persoonlijk aangetrokken konden voelen, maar er zijn ook mensen die haar hiermee kunnen laten zien wat een depressie nou eigenlijk is.
En dat was haar vraag ook, het was niet als doel om jou aan te vliegen en dara mag je denk ik wel even over na denken
Denk voortaan anders maar gewoon: "Ach, die staat toch maar tegen een muur te lullen. Het is niet op mij gericht."
Zal je denk ik wel wat aan hebben
Hier ga ik ook wat aan hebben.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Laat ik het zo zeggen. Mensen met depressieviteit als ziekte kunnen er lang niet zoveel zelf aan doen als jij nu zegt. En dan zijn er nog de dingen als borderline.
Ownee?! Mensen die depressief zijn zijn de kern van hun genezing. Zij moeten er zelf voor willen vechten. Dan krijg je weer dat verband met willen, kunnen en doen.
Als mensen niet willen, dan kunnen ze niet en dan wordt het ook niks. Als mensen het wel willen, dan hebben ze een steuntje nodig, zodat ze het zelf gaan kunnen en dan wordt het heel veel
Dat steuntje is vaak de hulpverlening.
En borderline is totaaaaaal iets anders dan een depressie Het is misschien een oorzaak van een depressie, maar meer ook niet.
Ik snap niet hoe je daar op komt Vat het verband niet helemaal

Citaat:
MazeMouse schreef:

En niet iedereen gaat hetzelfde om met pesten, verkrachtingen, mishandelingen en alles. Dus om dan te roepen dat het allemaal je eigen schuld is daar help je de persoon in kwestie niet mee.
Dat is waar, maar je kan er wel altijd wat zelf aan doen! Ik vind altijd, dat je zowiezo hulp moet zoeken wanneer je er zelf mee zit en pas als je aaaaaaalles al geprobeert hebt, alle soorten therapieen heb gehad, dan pas mag je van mij zeggen, dat jij er zelf niks meer aan kan doen.
Je kan er altijd aan werken.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Hier ga ik ook wat aan hebben.
Hier zullen wel meer mensen wat aan kunnen hebben.
Alleen let wel op dat je niet altijd iedereen tegen de muur aan laat praten. Als het echt persoonlijk voor je bedoeld is, zoals je moeder die zegt: "Heh, joh, die eens even de afwas!"
Dan mag je wel even smokkelen van me
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:42
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Laat ik het zo zeggen. Mensen met depressieviteit als ziekte kunnen er lang niet zoveel zelf aan doen als jij nu zegt. En dan zijn er nog de dingen als borderline.
Mag ik je aanraden posts eerste te lezen en dan te posten? Ik herhaal uit mijn eerste post: 'Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor het merendeel van de mensen die depressief ed is.' Ik zeg dus al dat het niet voor iedereen geldt. Verder heb ik het niet over borderline en dat soort dingen. Maar ook bij dat soort dingen geldt dat je bij de pakken neer kunt gaan zitten en je leven dus kunt verzieken of dat je er nog van kunt maken wat er van te maken gaat (al is dat niet makkelijk).

Citaat:
En niet iedereen gaat hetzelfde om met pesten, verkrachtingen, mishandelingen en alles. Dus om dan te roepen dat het allemaal je eigen schuld is daar help je de persoon in kwestie niet mee.
Hoor je mij roepen dat het je eigen schuld is? Ik heb het me niet zien zeggen. Ik zeg dat je of bij de pakken neer kunt gaan zitten en je leven dus kunt verzieken of dat je er nog van kunt maken wat er van te maken gaat.

Mijn tip: posts goed lezen en woorden niet verdraaien.
Mijn tweede tip: oordeel niet over mensen die je niet kent. Daarmee help je ook niemand.

Verder ben ik het met Eend eens.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:47
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Hmmm ik maak wel veel mensen boos met mijn posts. Ik reageer vannacht nog wel ff wat meer. Ik wou alleen nog snel op nogwatjuh reageren. Leonoor heeft het meeste eigenlijk al gezegd. Ik wil dus niemand persoonlijk aanvallen. ik geef slechts mijn mening over hoe ik dingen zie. En dat mijn "soort" mensen het voor jou moeilijker maken, snap ik niet helemaal. Ik heb gewoon deze post hier neergezet om nieuwe dingen te leren en om het allemaal beter te begrijpen, niet om jou of wie dan ook aan te vallen. Het valt me op dat veel mensen dit persoonlijk nemen. Maar Buffy komt nu op tv, adios
Kijk nu komen we ergens. Je wilt het begrijpen. Maar probeer je de volgende keer vantevoren even in de denken in onze positie. De post waarmee je dit topic opende kwam voor mij (en bij nu al 2 anderen) enorm aanvallend over.

Ik weet niet in hoeverre jij problemen hebt gehad. Maar niet iedereen is zo simpel in dingen als het verliezen van mensen.
Of met het verwerken van een verkrachting.
Of een verleden met veel mishandeling en pesten.
En als je dan sommige van die dingen combineert met een psychische ziekte of een lichamelijke aandoening.

Kun je dat snappen?

Probeer je gewoon een van de dingen die zijn gezegd eens bij jezelf voor de stellen. En dan vooral als klein kind zijnde. Want dan is het nog moeilijker.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:53
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Kijk nu komen we ergens. Je wilt het begrijpen. Maar probeer je de volgende keer vantevoren even in de denken in onze positie. De post waarmee je dit topic opende kwam voor mij (en bij nu al 2 anderen) enorm aanvallend over.

Ik weet niet in hoeverre jij problemen hebt gehad. Maar niet iedereen is zo simpel in dingen als het verliezen van mensen.
Of met het verwerken van een verkrachting.
Of een verleden met veel mishandeling en pesten.
En als je dan sommige van die dingen combineert met een psychische ziekte of een lichamelijke aandoening.

Kun je dat snappen?

Probeer je gewoon een van de dingen die zijn gezegd eens bij jezelf voor de stellen. En dan vooral als klein kind zijnde. Want dan is het nog moeilijker.
De vraag is eerder, kan jij het snappen, dat zij met "mindererge" problemen nooit zomaar kan begrijpen dat dit voor JOU aanvallend over zou kunnen komen?!
Of jaag je alle schuld maar op haar af, omdat zij toch al bij de meesten in het negatieve gedeelte zit?

Ik vind jou nu net zo onredelijk doen als zij, dus kijk ook naar wat je zelf misschien fout kan doen. Daar heb je nog meer aan ook.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2002, 21:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Dat kan ik me niet voorstellen nee, en echt waar het lijkt me een hel om door zoiets te gaan. Maar nogmaals laat dat je leven niet kapot maken. Al is iets nog zo erg !! En ik blijf hierbij. Kijk wat je denkt, dat ben je. It's as simpel as that. Als je maar negatief blijft denken, denk je dan dat er iets gebeurd? En ik zeg niet dat het helemaal je eigen schuld is, maar ik DENK echt nog steeds dat het gedeeltelijk toch aan jezelf ligt.
je was iets vergeten


PUNT!


mjah kben het er helemaal mee eens Ik had zelf in die tijden juist dat ik bang was om mn eigen zelfmedelijden in te zien. Ik durfde niet in te zien dat ik te negatief dacht en ik durfde niet te geloven dat je ook anders kon leven. Maar het was nou eenmaal anders En nu ben ik juist blij dat ik zo happy ben enzow
Af en toe nog wel mn dipjes, maar ik laat me heus niet klein krijgen door 1 opmerking hoor. Kbenniet gek
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 21:54
Verwijderd
Goed, ik heb het hele topic zo'n beetje doorgelezen, en wil toch op een aantal dingen reageren..

Ten eerste is het een verkeerd beeld dat iedereen hier op Psychologie diep weggezonken zit in een depressie of iets dergelijks. Dit zijn alleen meer de mensen die hulp nodig hebben, dus die vallen meer op als het ware.

Ten tweede is er 1 aspect waarvan ik denk dat je het heel erg vergeet. Dit aspect is namelijk dat veel problemen, oorzaken van depressies uit de vroege jeugd stammen. Dit maakt het allemaal een stuk moeilijker om mee om te gaan. Je bent als kind nog er beïnvloedbaar en kwetsbaar, en druk bezig met leren hoe je je moet handhaven in de wereld, hoe je met mensen om moet gaan. Wanneer bepaalde aspecten van jouw jeugd heel moeilijk zijn (zoals gepest worden op school of thuis problemen hebben) leer je niet goed hoe je voor jezelf moet opkomen of hoe je met problemen om moet gaan, die tijd en ruimte krijg je immers niet. Als kind ben je vaak te jong om veel dingen die je overkomen te bevatten, en begrijp je heel vaak niet wat er aan de hand is. Ikzelf ben als kind ontzettend gepest, maar van de helft wat mij overkwam begreep ik helemaal niets. Ik kende al die dingen nog niet, het hield me nog niet bezig. Ik kon er dus ook niet juist op reageren, want had dit nooit geleerd.

Wanneer je dan ouder bent, en de dingen die je zijn overkomen leert begrijpen en kunt bevatten, heb je allereerst de nieuwe shock van wat jou nu eigenlijk overkomen is. Ten tweede heb je er vaak bepaalde gevoelens aan overgehouden. Omdat kinderen zo makkelijk te beïnvloeden zijn en nog zoveel leren, zijn ze heel vatbaar voor bepaalde, ook negatieve, gevoelens. Wanneer die gevoelens dus al zover terug stammen, en je eigenlijk niet kan herinneren zonder, kun je er ook niet zomaar overheen stappen. Je hebt het namelijk niet anders ervaren, en weet dus niet waar je voor moet werken!

Daarbij geloof ik absoluut niet dat dingen in je achterhoofd stoppen een oplossing is. Ikzelf ga liever door de ellende heen, maar ik heb veel moeten leren voor ik dit kon en durfde. Ik heb in een depressie gezeten, maar dit was op al erg jonge leeftijd. Op mn 6e dacht ik al over zelfmoord na, en had ik al veel wantrouwen naar de wereld toe.. Op die leeftijd ben je al helemaal niet in staat je hier zomaar over heen te zetten.

Tegenwoordig voel ik me heel sterk, en halen negatieve gebeurtenissen me lang niet meer zo erg naar beneden. Ik heb echter door een heel nare periode gemoeten om hier te komen. Ik heb moeten leren om zo te reageren op dingen, ik heb alles wat er is gebeurd moeten analyseren. Veel mensen hebben mijn vertrouwen beschaamd, dat vertrouwen heb ik terug moeten winnen. Dat zijn dingen die je niet 123 doet.. Maar mensen groeien wel..

Mensen kunnen in een heel diepe put zitten, en geen uitweg meer zien.. Op dat moment kun je je niet meer herinneren hoe gelukkig zijn voelt, hoe willen leven voelt, al helemaal niet als je dit nooit hebt gekend natuurlijk. Als je niet weet waarvoor je vecht, is het moeilijk om te blijven vechten. Ik weet nu, dat je er weer uit kunt komen, en je levensenergie weer terug kunt vinden. Nu ik hier ben, snap ik niet hoe ik me ooit zo rot heb kunnen voelen, maar toch was het zo.

Verder zijn vele problemen absoluut niet zo simpel. Bijvoorbeeld een nare thuissituatie. Wanneer je onder de 18 bent kun je de Kinderbescherming inschakelen, want vervelende ouders zullen niet zomaar akkoord gaan met jij die weggaat. De Kinderbescherming moet een oplossing voor jou vinden, bijvoorbeeld een pleeggezin, maar dit gaat met veel problemen gepaard. Iemand die bijvoorbeeld geslagen wordt, heeft kans nog veel harder geslagen te worden wanneer diegene hulp inschakeld. Wanneer je echter boven de 18 bent, moet je het zelf maar regelen. Maar een huis vinden is niet zo makkelijk, wachtlijsten zijn allemaal erg lang, en huizen erg gewild. Er gaat dus vaak lange tijd overheen voor je daadwerkelijk iets hebt gevonden. Geowon maar weglopen is ook geen oplossing, veel van deze kinderen komen uiteindelijk op straat terecht..

Zoals Leonoor al zegt, het is allemaal lang niet zo zwart-wit. Want daarbij is iedereen anders, en gaat iedereen op een andere manier met problemen om, en is voor iedereen een andere manier ook de juiste... Jij lost het op jouw manier op, en ik dan weer op mijn manier..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef:
je was iets vergeten


PUNT!


mjah kben het er helemaal mee eens Ik had zelf in die tijden juist dat ik bang was om mn eigen zelfmedelijden in te zien. Ik durfde niet in te zien dat ik te negatief dacht en ik durfde niet te geloven dat je ook anders kon leven. Maar het was nou eenmaal anders En nu ben ik juist blij dat ik zo happy ben enzow
Af en toe nog wel mn dipjes, maar ik laat me heus niet klein krijgen door 1 opmerking hoor. Kbenniet gek
Ja, als ik even zeggen mag.. Wat ben jij vooruit gegaan meid! Echt, het verschil in hoe je op dit soort dingen reageert. Zo ingetogen en kalm nu, bereid om jouw kant uit te leggen met goede argumenten.. En van wat ik je ook hoor zeggen (of wat ik lees meer), ben je echt ontzettend vooruit gegaan.. Mijn complimenten!! Als dat ff mag
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 23:32
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Dat kan ik me niet voorstellen nee, en echt waar het lijkt me een hel om door zoiets te gaan. Maar nogmaals laat dat je leven niet kapot maken. Al is iets nog zo erg !! En ik blijf hierbij. Kijk wat je denkt, dat ben je. It's as simpel as that. Als je maar negatief blijft denken, denk je dan dat er iets gebeurd? En ik zeg niet dat het helemaal je eigen schuld is, maar ik DENK echt nog steeds dat het gedeeltelijk toch aan jezelf ligt.
Gezien dat je er wel voor open staat. Wil ik even mijn excuus aanbieden voor die uitval.

Misschien dat als je wat mensen spreekt over hun problemen. Dan kun je misschien een beetje een beeld vormen over waarom sommige denkbeelden er zijn.

Als ik jou nu vertel dat ik nooit voor mezelf heb geleefd. Dan kun jij jezelf daar niks bij voorstellen. Maar ik kan mezelf dus totaal niks voorstellen hoe het is om wel voor mezelf te leven. Ik leef voor anderen en door anderen. (Edith voornamelijk maar ook andere vrienden) Maar als jij mij vraagt of het voor mezelf hoeft? Nee, niet. Ik ga niet mijn hele verhaal vertellen hier.
Maar misschien dat als je eens wilt horen dan is mijn MSN te vinden in mijn profiel.
Ik zou graag eens willen horen hoe het aan de andere kant is. Lotgenoten ken ik nu wel genoeg. Iemand die het niet kent is nieuw in mijn lijst. Je hoeft niks. Ik kan dan dingen zeggen die ik dus nooit van mijn leven op het forum zou plaatsen en misschien dat je jezelf dan wel wat dingen kunt voorstellen. (zij het dan alleen bij mij, maar geloof me, er zijn genoeg mensen met soortgelijke dingen als mij die er enorm mee zitten.)

So.. I help you, you help me?
Misschien een idee. Zal misschien ook komen doordat ik hetgene heb gedaan waarmee ik het beste ontspan. (janken onder de douche *2 dingen waar ik mee ontspan combineren*)

En nogmaals mijn excuses voor die uithaal. Maar het begin van de thread was nogal aanvallend. Maar dat draaide later gelukkig bij. (en ik ook dankzij mijn tijdelijke uitlaatklep *Leonoor. Bedankt dat je mijn gezeik even aan wilde horen Khad het gewoon FF nodig om de frusti van de aanvallende toon in het begin eruit te gooien* en daarna die douche)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 23:57
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Was niet nodig om je excuses aan te bieden, ik begrijp jou ook wel. En naja als jij hem aanbiedt zal ik ook maar even sorry zeggen, omdat ik in het begin misschien iets te bot deed. Hmm op de een of andere manier kan ik nu geen profielen zien? Dus kan je adres niet vinden, maar ik zal zo nog wel even kijken.
joeyklerkx@hotmail.com
Mijn emailadres mag geen geheim zijn
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 12:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ja, als ik even zeggen mag.. Wat ben jij vooruit gegaan meid! Echt, het verschil in hoe je op dit soort dingen reageert. Zo ingetogen en kalm nu, bereid om jouw kant uit te leggen met goede argumenten.. En van wat ik je ook hoor zeggen (of wat ik lees meer), ben je echt ontzettend vooruit gegaan.. Mijn complimenten!! Als dat ff mag
thnx Maar daar heb ik ook hard voor gewerkt En ik intresseer me veel in mensen. In wat ze doen enzow
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:

Ik weet niet in hoeverre jij problemen hebt gehad. Maar niet iedereen is zo simpel in dingen als het verliezen van mensen.
Of met het verwerken van een verkrachting.
Of een verleden met veel mishandeling en pesten.
En als je dan sommige van die dingen combineert met een psychische ziekte of een lichamelijke aandoening.

Kun je dat snappen?
.
t zijn wel erge dingen wat je opnoemt maar ik vind wel dat sommige mensen overdreven lang erin blijven zitten en zichzelf aan blijven praten dat dat t ergste is en dat er geen andere leuke dingen meer bestaan(ik noem geen namen dus niet iedereen zich aangevallen voelen)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
t zijn wel erge dingen wat je opnoemt maar ik vind wel dat sommige mensen overdreven lang erin blijven zitten en zichzelf aan blijven praten dat dat t ergste is en dat er geen andere leuke dingen meer bestaan(ik noem geen namen dus niet iedereen zich aangevallen voelen)
jah, ben ik ook mee eens. Kan ik uit eigen ervaring vertellen en ik durf het ook toe te geven.
Ik vond mezelf altijd het ergste en de rest had maar medelijden of kon maar barsten. Iemand die fout bezig was, die zag ik als fout. Iemand die in mijn ogen iets goed deed, die was ook goed.
Puur zwart wit, maar wel erg verkeerd.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:19
kleine wicca
kleine wicca is offline
Heel Elvira

ik denk dak wel begrijp wat je bedoelt ensow.... uhmzz vorig jaar heppik ook een periode gehad dat ik et echt niet meer wist blablabla je kent et wel, maar ik ben achteraf blij dat ik het heb meegemaakt. Op dat moment was het idd een hel, en ik wou echt niet meer en DAMN wat vond ik het zwak van mezelf maar juist daardoor werd het dus alleen maar erger duss..
en ik ben zow blij.........nu laat ik me niet meer zo snel uit het veld slaan, andere mensen kunnen me niet met één simpele opmerking onderuit halen en ik schop trug en ben me veel bewuster geworden van mensen en alles wat dr gebeurd.
kop in de lucht en als je es een k*tdag hebt BOEJU morgen is dr weer een dag maar ik had nooit zo kunnen denken zonder die rotperiode, en ik kan het NIET verklaren.......sommige mensen kunnen het wel andere niet, en dat komt omdat iedreen heeeel anders in mekaar zit en das maar mooi ook.
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:25
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Hmmm ik maak wel veel mensen boos met mijn posts. Ik reageer vannacht nog wel ff wat meer. Ik wou alleen nog snel op nogwatjuh reageren. Leonoor heeft het meeste eigenlijk al gezegd. Ik wil dus niemand persoonlijk aanvallen. ik geef slechts mijn mening over hoe ik dingen zie. En dat mijn "soort" mensen het voor jou moeilijker maken, snap ik niet helemaal. Ik heb gewoon deze post hier neergezet om nieuwe dingen te leren en om het allemaal beter te begrijpen, niet om jou of wie dan ook aan te vallen. Het valt me op dat veel mensen dit persoonlijk nemen. Maar Buffy komt nu op tv, adios

sorry, maar ik word tgewoon kwaad als mensen zo oppervlakkig doen.. ffe uitleg: jouw soort mensen maakt t voor mij moeilijker, ik bedoel, als jij iemand zielig ziet zitten dan zeg je daar wat over tegen je vrienden.. zeg nou neit dat je dat nog nooit gedaan hebt want dan lieg je. ik bedoel, het zijn de kleine dingetjes, maar ik hoor ze wel..ik weet niet hoe je verder bent, maar je klinkt wel als zo iemand.. je zei dat je je problemen zelf moest oplossen, dat kan je wel proberen. maar dat kan niemand alleen.. je kan t proberen maar t lukt niet.. en iedere keer als ik iemand wat hoor zeggen over mij is dat 1 stap dichter naar de afgrond.. snap je wak bedoel/?
ja sorry maar ikj kan je niet echt uitleggen hoe t is omproblemen te hebben. k kan jje wel zeggen wat t niet is.. t is niet iets waar je zomaar vanaf komt, waarbij je zomaar verder kan. msschien dat jij dat kan,misschien denk je dat nu, maar als het ooit wat slechter met jou gaat, herinneren je je het weer en komt het dubbel zo hard aan. msschien gaat t nu nog goed en denk je dat t bij jou niet zo gaat gebeuren.. msschien nu niet maar later zeker weten..
enne tis wel simpel om te denken dat alle mensen die problemen hebben hulp moeten zoeken maar zo gaat dat niet.. das gheel moeilijk voor de mensen ook, omdat ze vaak niet zien dat er wat is.. en zelfs dan, ooit gedacht aan de wachtlijsten. als je depressief bent, en je zoekt hulp, half jaar wachten voordat je behandelt. ben je toch al half jaar depressief waardoor t meestal al stukkie erger is geworden.. denk ffe na, hulp zoeken is ook niet zo simpel
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:40
Verwijderd
Waarom denkt iedereen toch dat Elvira niet na denkt...? Omdat ze een andere mening heeft dan de meeste mensen hier? Ik denk dat ze zeker wel na denkt, maar dat ze, zoals ik al zei, een andere mening heeft dan de meeste mensen hier. Haar eerste post was misschien een beetje ondoordacht, maar ze heeft hem al bijgesteld.

Als je btw echt hulp wilt, dan kun je die ook krijgen, misschien niet altijd in de meest optimale vorm, maar hulp krijgen is 9 van de 10 keer best mogelijk. Wanneer je geen hulp wilt, tja, dan is dat ook je eigen keus, dan moet je daarom niet boos worden op anderen. Die kunnen daar weinig aan doen.

Ik vind dat ze gelijk heeft wat betreft dat je af kunt wachten tot het over gaat en in de tussentijd kunt gaan zitten zeuren en jezelf heel zielig gaan zitten vinden ed, of je kunt proberen er wat aan te doen enz. En dat het laatste beter werkt, het meeste voor de persoon zelf.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 07:39
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Een beetje psychologisch gebrabbel, of jezelf en wat andere mensen proberen te analyseren is best leuk. En ik vind deze forum ook wel interessant, maar graag kom ik er niet meer. Het lijkt wel alsof IEDEREEN die hier komt of in een (zware) depressie zit of zelfmoordneigingen heeft óf aan automutilatie doen. Ik snap dat niet. Ik kan serieus niet begrijpen hoe je het zover kan laten komen. En dan kan je wel denken dat ik niks heb meegemaakt en dat ik niet weet waar ik over praat, bull shit. En ja iedereen heeft een eigen reactie op bepaalde negatieve gebeurtenissen in zijn of haar leven, maar toch. Ik zie het echt als een zwakte als je bv begint met in jezelf te snijden. Ja het zal best opluchten, en je zal je er misschien beter door gaan voelen, maar het probleem gaat echt niet weg. En dan die depressies... Get over it!!! Als er bepaalde dingen in je leven fout gaan, so...let it be. Ga er dan aan werken zodat dingen beter worden. Ga niet zielig zelfmedelijden met je eigen hebben, en dus later in een depressie komen. Iedereen hier zeurt alleen maar over de problemen die ze hebben of die nog gaan komen. Het probleem van veel mensen (hier) is dat ze vaak alleen de negatieve dingen onthouden en de positieve dingen maar als normaal zien. And that's a fact. En volgens mij is dat bij veel van jullie ook zo. Denk anders eens voor de verandering positief ofzo. Zomaar voor de verandering. Ja echt sorry ik kan jullie echt niet begrijpen. Als het bij mij weer eens fout gaat, zeg ik gewoon tegen mezelf dat het leven slechts uit momenten bestaat. De ene moment gaat het perfect, De andere moment minder of zeer kut zelfs. En al die momenten gaan voorbij en dus get over it!!!
Hier ben ik het 100 % mee eens

Citaat:
*vallende ster* schreef:
Als mensen die depressief zijn zo over hun depressie heen konden komen, dan zouden ze dat wel doen, denk je ook niet. En dan zouden ze ook niet meer depressief zijn. Ik heb het gevoel dat je inderdaad niet weet waar je over praat, en ik hoop voor je dat je er ook niet achter komt.
Als mensen depri zijn dan moeten ze er wat aan doen, en niet op een forum zetten ik heb weer eens zin om me te snijden, ik denk dan doe het dan 1 keer goed en daarna nooit meer want dan ben je dood, zoek je heil niet op een forum, maar als het egt zo erg is als iedereen zegt zoek dan profesionele hulp

Citaat:
lady-ling schreef:


DUS ONTHOUD GOED, DEPRESSIE IS EEN ZIEKTE!!! EN ALS JE DAT VERGETEN WAS, OF NIET WIST, OF NIET GELOOFD OF NOG IETS ANDERS, DAN MOET JE HET NOG MAAR EENS NAZOEKEN!!

DE GROETEN!!
is je caps kapot ofzo?

en als je ziek bent ga je naar de dokter en niet op het internet stoer doen dat je gaat snijden

Citaat:
lady-ling schreef:
Dat blijft gewoon door je heen malen. Ik kan me nou niet voorstellen dat als 1 van je ouders of broers of zus of iemand anders die je heel erg dierbaar is overlijdt. En dat jij dan gewoon denkt ja, dat is vervelend, maja ik moet gewoon door met mijn leven, dus what the....
Offtopic: oeh hier ga ik me eens lekker in mengen

Als er iets door je heen blijft malen dan doe je iets verkeerd, ik heb genoeg meegemaakt en er maalt nix door mijn hoofd, misschien omdat ik het wegstop, ik vindt dat veel mensen zich hier laten leiden door de gedachten van anderen, als ik zeg .... vindt ik maar een ...... dan denkt ..... gelijk van hoe kan ik dat veranderen, mensen let nou eens niet zoveel op anderen maar op jezelf

nogwatjuh schreef:
alsof ik dr ook maar ietsaan kan doen dak stress heb, migraine en depressief ben.. tering doe niet zo oppervlakkig.. alsof dat van jou zo goed is.. denk je nou echt dat mensen dr ook maar iets aan kunnen doen als ze gepest worden? ok ze kunnen open zijn, maar heb je je ooit wel eens afgevraagd waarom mensen gepest worden?? nee?? nou dan! ze worden gepest omdat ze niet goed sociaal ontwikkeld zijn omdat ze als baby ofzo niet met genoeg zorg zijn opgegroeid.. kunnen zij dr wat aan doen??

Wat lul je nou, ik ben 8 jaar gepest, heb een minderwaardigheidscomplex gehad en nu sugereer jij ff dat het aan met ouders ligt dat ik gepest ben


nou dan! ja tuurlijk wel iets maar weetje hoe moeilijk t is.. veroordeel mensen niet zo.. ik bedoel, ffe over mezelf.. dr is mij al een heel leven lange een minderwaardigheidscomplex aangepraat.. kan ik daar iets aan doen?? is het mijn schuld?? ik kan dr wel iets aan doen, tuurlijk maar als je weet wa ik nog meer allemaal heb kan dat dus niet.. ik heb constante migraine, heb heel erg last van vermoeidheid,

Omdat je je over van alles en nog wat druk maakt dat nergens voor nodig is ja


dat nog erger gaat worden omdat ik pillen tegen migraine heb gekregen.. altijd wel pijn ergens en ik ben ook nog depressief..ook ffe niet vergetend dat mn broer nu nog bij ons woont en mij nog steeds minderwaardigheidscomplex aan t aanpraten is en mij de hele dag loopt te bedreigen.. kan ik dan iets aan mn situatie doen?? denk t niet.. msschien dat jij zelf zo n perfect mens bent dat altijd eerlijke kansen heeft gehad en bij wie alles goed is gegaan.. wedden dat jij nog nooit zo bent behandeld door iemand al 14 jaar want anders zou je zoiets niet durven zeggen..

Als je heel de dag bedreigt wordt door een familie lid dan zou ik daar toch maar eens met een ander familie lid over gaan praten

Citaat:
MazeMouse schreef:
Laat ik het zo zeggen. Mensen met depressieviteit als ziekte kunnen er lang niet zoveel zelf aan doen als jij nu zegt. En dan zijn er nog de dingen als borderline.

En niet iedereen gaat hetzelfde om met pesten, verkrachtingen, mishandelingen en alles. Dus om dan te roepen dat het allemaal je eigen schuld is daar help je de persoon in kwestie niet mee.
waarom zou ik iemand ermee willen helpen als hij/zij zelf niet laat blijken dat hij/zij hulp wilt en er zelf ook iets voor wilt doen?
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:34
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Als mensen depri zijn dan moeten ze er wat aan doen, en niet op een forum zetten ik heb weer eens zin om me te snijden, ik denk dan doe het dan 1 keer goed en daarna nooit meer want dan ben je dood, zoek je heil niet op een forum, maar als het egt zo erg is als iedereen zegt zoek dan profesionele hulp
Ik ben het met je eens dat mensen er iets aan moeten doen als ze depressief zijn, maar de stap naar professionele hulp kan niet door iedereen in één keer worden gezet. In dat geval denk ik dat het voor die mensen dan ook goed is om in eerste instantie wel hun heil hier te zoeken, al was het alleen maar om door ondersteunende reacties van anderen voldoende moed te verzamelen om de uiteidelijke stap naar professionele hulp te kunnen zetten. Jij hebt niet voor hen te beslissen of ze wel of niet hun heil hier zoeken, evenmin als iemand anders. Het is hun beslissing en als jij het daar niet mee eens bent is dat verder jouw probleem.

Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
en als je ziek bent ga je naar de dokter en niet op het internet stoer doen dat je gaat snijden
Leg eerst maar eens uit waar jij het recht vandaan meent te mogen halen (als je dat al hebt) om te suggereren dat mensen stoer doen als ze zich snijden. Iemand die zichzelf snijdt doet dat meestal niet om stoer te doen (over het algemeen niet in ieder geval), maar omdat diegene zo met zichzelf in de knoop zit dat hij of zij alleen nog maar op die manier zichzelf kan uiten. Ik zeg niet dat dat een goede manier is om dat te doen, maar ik weet wel dat mensen die zichzelf snijden de mogelijkheid moeten hebben om alternatieven aangereikt te krijgen die hen van het snijden afhelpen. Een advies om naar de huisarts te gaan is inderdaad een goed advies, maar mensen zonder meer beschuldigen van stoerdoenerij omdat ze zich snijden is wat mij betreft in ieder geval een volstrekt onacceptabele optie.

Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Als er iets door je heen blijft malen dan doe je iets verkeerd, ik heb genoeg meegemaakt en er maalt nix door mijn hoofd, misschien omdat ik het wegstop
Dit is wel heel eenzijdig geredeneerd. Ik heb zelf ook genoeg meegemaakt, maar ik ga er in tegenstelling tot jou in ieder geval niet prat op dat er niets door mijn hoofd maalt omdat dat verkeerd zou zijn, áls het al verkeerd zou zijn. Als het inderdaad zo zou zijn dat er niets door je hoofd maalt omdat je misschien dingen weg zou stoppen is dat in ieder geval wel verkeerd. Op een gegeven moment valt er gewoon niets meer weg te stoppen, zelfs al zou je dat willen. Wanneer dat punt wordt bereikt is voor iedereen verschillend, maar het is in ieder geval belangrijk om er iets aan te doen voor dat punt bereikt wordt.

Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
nogwatjuh schreef:
alsof ik dr ook maar ietsaan kan doen dak stress heb, migraine en depressief ben.. tering doe niet zo oppervlakkig.. alsof dat van jou zo goed is.. denk je nou echt dat mensen dr ook maar iets aan kunnen doen als ze gepest worden? ok ze kunnen open zijn, maar heb je je ooit wel eens afgevraagd waarom mensen gepest worden?? nee?? nou dan! ze worden gepest omdat ze niet goed sociaal ontwikkeld zijn omdat ze als baby ofzo niet met genoeg zorg zijn opgegroeid.. kunnen zij dr wat aan doen??

Wat lul je nou, ik ben 8 jaar gepest, heb een minderwaardigheidscomplex gehad en nu sugereer jij ff dat het aan met ouders ligt dat ik gepest ben
Hier trek je naar mijn idee een voorbarige conclusie. Een achterstand in de sociale ontwikkeling kan ook door factoren worden veroorzaakt waar de ouders zelf geen invloed op hebben. Denk maar aan te vroeg geboren baby's die, doordat ze enige tijd in een couveuse door moeten brengen, geïsoleerd zijn van anderen en daardoor bepaalde dingen missen die voor hun ontwikkeling noodzakelijk is. Ik was ook zo'n baby (ik werd 2 1/2 maand te vroeg geboren) en de artsen vertelden indertijd dat ik per jaar een ontwikkelingsachterstand van een half jaar zou hebben. Ik heb er een sociale handicap (moeilijk contact maken met anderen) aan overgehouden en ik ben mede door die handicap ook gepest, dus bij mij was er, net als bij jou, evenmin sprake van eventuele schuld van mijn ouders, en ik neem aan dat nogwatjuh daar in haar reactie mogelijik ook op doelde.

Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Als je heel de dag bedreigt wordt door een familie lid dan zou ik daar toch maar eens met een ander familie lid over gaan praten
Ook dit is niet voor iedereen even gemakkelijk als het misschien wel lijkt. Stel je bijvoorbeeld maar eens de situatie voor van een meisje dat vanaf haar vijfde jaar stelselmatig door haar vader wordt misbruikt en door hem onder druk wordt gezet om er over te zwijgen, dan is het voor haar ook niet eenvoudig om dat te doen, mogelijk ook uit angst dat ze niet geloofd wordt. ("Doe niet zo raar. Je vader/Papa doet zoiets toch niet?")


Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
waarom zou ik iemand ermee willen helpen als hij/zij zelf niet laat blijken dat hij/zij hulp wilt en er zelf ook iets voor wilt doen?
Waarom zou je zonder meer van de veronderstelling uit gaan dat dat inderdaad zo is? Misschien komt het in eerste instantie wel als zodanig op jou over, maar wie garandeert jou dat die indruk per definitie juist is? Niet iedereen is in staat om zonder zich geremd te voelen hulp te vragen. Wees dus alsjeblieft voorzichtig in je oordelen, vooral als je nog niet zeker weet of je oordelen al of niet juist zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
*verhaal*

Jij bent ook wel weer erg makkelijk.. Ten eerste, een depressie hoeft niet perse veroorzaakt te zijn door vervelende gebeurtenissen.. Zo is een vervelende gebeurtenis ook geen garantie voor een depressie. Deze dingen staan los van elkaar.. De een belandt (kan tevens genetische aanleg hebben hiervoor) in een depressie, de ander is alleen verdrietig en kan er weer overheen stappen.

Tevens wordt weer de jonge leeftijd vergeten waarop de problemen vaak plaatsvinden. Zoals mathfreak ook vertelt, voor een probleem dat hij nu heeft, ligt de oorzaak bij zijn geboorte zeg maar. Als jij bepaalde dingen op jonge leeftijd niet hebt geleerd, zoals contact leggen met anderen en dergelijke, dan kun je die niet ineens vanzelf op oudere leeftijd. Aangezien dit wel van je verwacht wordt levert dit vaak problemen op. Als je bijvoorbeeld op zeer jonge leeftijd je moeder verliest ofzo, dan kun je hier nog niet mee omgaan.. Dan is er kans dat je pas veel later de gevolgen ondervindt van die gebeurtenis. Dit is dan anders dan wanneer je op latere leeftijd iemand verliest, aangezien je dan ms beter weet hoe hiermee om te gaan. Het grote verdriet uit je jeugd, komt later weer terug als een evengroot verdriet. Maar omdat men zoiets heeft van, ja, dat is toch jaren geleden! Levert dit ook vaak weer nieuwe problemen op. En zo verder..

Bovendien, als iets jou maar lang genoeg ingeprent wordt ga je het geloven. Als jij dus van jongs af aan op welke manier dan ook misbruikt wordt door een familielid, en dit familielid vertelt je altijd al dat er iets ergs gebeurd als je dit verteld (of iets dergelijks), dan geloof je dat.. en blijf je dat geloven, je weet immers niet beter! Kijk naar de feestende Palestijnse kinderen toen na de aanslagen op het WTC in NY.. Die kinderen krijgen van baby af aan te horen dat Amerika slecht is, ze weten dus niet beter. Pas veel later kom je er vaak achter dat het anders kan, en dat wat je ouders je hebben verteld niet per definitie de waarheid is. Daarbij is het heel vaak zo dat als je dan op een familielid afstapt diegene je gewoon niet geloofd. Je hebt een zoon en een dochter, vervolgens verteld je dochter je dat je zoon haar slaat of misbruikt of iets dergelijks.. van beiden hou je even veel. Vaak is het dan zo dat de moeder of welk familielid dan ook je probleem gewoonweg niet geloofd.

Verder hebben heel veel mensen wel al proffesionele hulp gehad maar hebben zij hier heel slechte ervaringen mee. Hulpverleners zijn ook maar mensen.. Soms worden verhalen niet gelooft, of wordt je zelfs uitgelachen om je verhaal. Dit gebeurt echt waar! Het kan ook gewoon niet klikken etc. Ik bedoel, ben jij wel eens verkracht? Gebeurd je dat, komen dr veel gevoelens bij kijken, zoals schaamte of schuldgevoel, je kan wel doodleuk zeggen voel dat niet! Maar je gevoel kun je niet uitschakelen! Het is heel moeilijk om je verhaal dan te doen aan een volslagen vreemde, laat staan het voor een tweede keer te doen bij een andere vreemde als de eerste je niet serieus nam!

Je schakelt bovendien de factor angst uit. De een heeft bijv. claustrofobie of vliegangst, de ander niet. Die angst weerhoud je dan van in kleine ruimtes of een vliegtuig stappen. Kun je je dan niet voorstellen dat angst voor hulpverleners of je verhaal vertellen je ervan kan weerhouden die hulp zelf te zoeken?

Je maakt alles veel te makkelijk, en waarschijnlijk omdat je de bedoelde dingen niet ervaren hebt. Tuurlijk, je moet actie ondernemen als je depressief bent, maar dit is lang niet zo makkelijk als gewoon doen.. En dan nog, je moet voor jezelf de juiste actie vinden, en dus telksen opnieuw moet verzamelen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Zwak voelen & slapeloosheid
Verwijderd
2 03-04-2013 15:41
Verhalen & Gedichten zwak door sterk te zijn
knak
3 29-01-2005 17:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken (sk) wat is het verschil tussen een (sterk zuur en zwak zuur) en ( sterk base en zwak
halilo
4 12-01-2005 20:21
Psychologie Communicatief zwak.....wat kun je eraan doen?
Houseparty21
15 03-11-2004 21:12
Psychologie Is of lijkt dit zwak?
Rerisen Phoenix
28 25-12-2002 19:10
Levensbeschouwing & Filosofie Is zelfmoord zwak???
TMLWKY
49 12-08-2002 14:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.