Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 15:34
Verwijderd
14-09 heb ik m'n vader's girorekening op mijn naam laten zetten, 16-09 was het pasje geblokkeerd. Dus ik naar het postkantoor, vragen hoe dat zat met een nieuw pasje. Die meneer vertelde mij dat er nog geen nieuw pasje in aanmaak was en hij dat wel erg vreemd vond, maar dat hij geregeld had dat ik het de week erop (nu, dus) thuisgestuurd zou krijgen.
Nou vond ik leven zonder pinpas nogal vervelend dus heb ik vandaag naar de bank gebeld waar dat ding dan bleef, waarop de bankmeneer zei 'hmm, vreemd, zo te zien is er nog geen nieuw pasje in aanmaak. maar ik klik even hier en daar, zo, en over een week heeft u een nieuwe pas.'
Ja, leuk en aardig, maar ondertussen zit ik nog steeds zonder pinpas en dus ook zonder geld. Ik kan wel een nummer bellen zodat er geld voor me klaarligt bij het dichtstbijzijnde postkantoor, maar dan moet ik €12,10 betalen, terwijl het verdorie allemaal hun fout is.
2 weken lang een geblokkeerd pasje, geen vervanging ook al heb ik er duidelijk om gevraagd, en als ik geld wil moet ik er voor betalen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2004, 15:47
Verwijderd
Kan je met een rekeningnummer en paspoort/id niet gewoon geld opnemen van die rekening?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 15:58
Verwijderd
dat dacht ik ook, maar de laatste bankpersoon die ik telefonisch sprak zei van niet.
het is de postbank, geen idee of dat nog wat uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:29
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Kun je niet je geld op een andere rekening overmaken (die van je ouders ofzo) en dan daar geld van krijgen?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 16:42
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Dit is natuurlijk wel belachelijk van de Postbank. Ik ben blij dat ik daar 2 jaar geleden weg ben gegaan, maar dat terzijde.

Misschien wordt het tijd voor het wisselen van bank?
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 17:56
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik moest ook 2 weken zonder pin pas doorkomen

maar bij de rabobank kunnen ze zo geld voor je pinnen..

de bank haalt er geld gewoon van je rekening af en geeft heet bedrag cash !
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 18:05
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 25-09-2004 @ 18:56 :
ik moest ook 2 weken zonder pin pas doorkomen

maar bij de rabobank kunnen ze zo geld voor je pinnen..

de bank haalt er geld gewoon van je rekening af en geeft heet bedrag cash !
Heb ik zelf ook een keer gehad.

Zij pinnen het geld van hun rekening, geven het aan je en jij krijgt het geld en het geld wordt later van jouw rekening afgeschreven.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 25-09-2004 @ 19:05 :
Heb ik zelf ook een keer gehad.

Zij pinnen het geld van hun rekening, geven het aan je en jij krijgt het geld en het geld wordt later van jouw rekening afgeschreven.
Zoiets heet ook wel 'geld opnemen'.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 14:18
Verwijderd
Wat een gezeik.

Ik ben mn pinpas al 3x kwijt geraakt, dus ik belde op of ik een nieuwe kon krijgen. Na wat persoonlijke gegevens in een rap tempo opgegeven te hebben, kreeg ik voor 5 euri een nieuw pasje. Duurde 5 dagen voor dat ik m had, in de bus jawel.

Wat nou 12.10
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
freakyfire schreef op 25-09-2004 @ 18:56 :
ik moest ook 2 weken zonder pin pas doorkomen

maar bij de rabobank kunnen ze zo geld voor je pinnen..

de bank haalt er geld gewoon van je rekening af en geeft heet bedrag cash !
Bij vrijwel elke bank kon je vroeger gewoon geld opnemen, maar nooit van een andere bank. Ik kon nooit bij de Rabobank maar heb wel bij de ABN Amro gewerkt. Daar konden we (natuurlijk) geen geld afschrijven van rekeningen bij een andere bank. Het lijkt me sterk dat dat bij de Rabobank wel kan.

Maar verder zie ik het probleem eigenlijk niet. Je gaat gewoon naar de bank en vraagt een nieuwe PIN-pas aan. Zo moeilijk is dat toch niet? Natuurlijk kan het wat langer duren, maar alles kan langer duren dan je eigenlijk had gehoopt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:23
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 16:52 :
Bij vrijwel elke bank kon je vroeger gewoon geld opnemen, maar nooit van een andere bank. Ik kon nooit bij de Rabobank maar heb wel bij de ABN Amro gewerkt. Daar konden we (natuurlijk) geen geld afschrijven van rekeningen bij een andere bank. Het lijkt me sterk dat dat bij de Rabobank wel kan.

Maar verder zie ik het probleem eigenlijk niet. Je gaat gewoon naar de bank en vraagt een nieuwe PIN-pas aan. Zo moeilijk is dat toch niet? Natuurlijk kan het wat langer duren, maar alles kan langer duren dan je eigenlijk had gehoopt.
Volgens mij zit freakyfire gewoon bij de Rabobank. Kijk, dan kan die bank wel geld voor je 'pinnen'.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 00:56
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
vichog schreef op 26-09-2004 @ 17:23 :
Volgens mij zit freakyfire gewoon bij de Rabobank. Kijk, dan kan die bank wel geld voor je 'pinnen'.
Jullie zijn duidelijk niet van de generatie van de spaarbankboekjes
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 27-09-2004 @ 01:56 :
Jullie zijn duidelijk niet van de generatie van de spaarbankboekjes
Nee, precies, vroeger móest je gewoon naar de bank met je boekje Dat had toch wel zijn charme...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 09:15
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 26-09-2004 @ 17:23 :
Volgens mij zit freakyfire gewoon bij de Rabobank. Kijk, dan kan die bank wel geld voor je 'pinnen'.
Je bedoelt dat je bij de Rabobank gewoon binnen geld kunt opnemen. Dat lijkt nu misschien heel wat, maar 'vroeger' kon je bij alle banken geld contant ophalen aan de balie op vertoon van bankpas of legitimatie.

Tegenwoordig jagen de banken allemaal hun klanten de bank uit. Mensen moeten gebruik maken van de pinautomaat, want baliemedewerkers kosten alleen maar geld. Bij de Rabobank bij ons in de stad loopt alleen nog een soort manager rond in pak, verder is er helemaal geen balie meer, alleen nog maar een wand met verschillende apparaten (flappentap, flappen- en muntenhapper om te storten, vreemde-valutaflappentap).

Of het moet zo zijn dat je bij de Rabobank inderdaad bínnen geld kunt opnemen van een rekening bij een andere bank, maar dat zou dan een hoogst uitzonderlijke dienst zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 16:52 :

Maar verder zie ik het probleem eigenlijk niet. Je gaat gewoon naar de bank en vraagt een nieuwe PIN-pas aan. Zo moeilijk is dat toch niet? Natuurlijk kan het wat langer duren, maar alles kan langer duren dan je eigenlijk had gehoopt.
Ja, dat heb ik dus ook gedaan, twice, maar dan moet dat pasje wel komen. En zonder dat pasje heb ik dus ook geen geld, vind het wel een beetje vreemd dat ik door de Postbank dan 2 weken niets kan betalen tenzij ik hen 12 euro betaal. Nou heb ik een lieve vader die geld voorschiet tot die tijd, maar daar mag de bank niet vanuit gaan natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:04
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-09-2004 @ 01:56 :
Jullie zijn duidelijk niet van de generatie van de spaarbankboekjes
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:20
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
vichog schreef op 26-09-2004 @ 17:23 :
Volgens mij zit freakyfire gewoon bij de Rabobank. Kijk, dan kan die bank wel geld voor je 'pinnen'.

jep, ik zit bij de rabo ..
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:20
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 27-09-2004 @ 18:20 :
jep, ik zit bij de rabo ..
dat dacht ik al
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht gestole passporten
JustSaying
2 31-08-2012 13:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De OV kaart moet een geldige legitimatie worden
Verwijderd
46 11-04-2006 13:36
Liefde & Relatie Diefstal door eigen familielid
SoMeBoDy
27 12-09-2005 20:43
Werk, Geld & Recht bankpasje?
dwight88
2 01-08-2005 11:04
De Kantine Welke pasjes heb jij in je portemonnee?
Sky Jewel
117 23-12-2003 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.