Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2012, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Geen idee of het hier goed staat maar een beetje een nutteloze vraag

Waarom kunnen alle kroketten van mora in de oven ( staat op de verpakking) maar de sate kroket niet? vanwege de pinda?
dat heeft niet zo veel met gezondheid te maken, lijkt me meer iets voor het eten&drinken forum
Oud 09-02-2012, 23:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik las laatst in een oud dagboek en ik kwam achter iets heel vreemds. Ik ben in de afgelopen twee jaar in totaal 6 kilo kwijtgeraakt, maar wel 12 cm rond mijn heupen. Terwijl ik vroeger veel meer krachttraining deed, dus ik zal ook best wat spierweefsel kwijt zijn en niet alleen vet. Ik wist niet dat het zo hard ging - hoe kan dat?
Oud 10-02-2012, 09:14
Verwijderd
Misschien ben je spierweefsel uit je billen en dijbenen kwijtgeraakt. Of misschien meet je nu ergens anders
Oud 10-02-2012, 09:28
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nog altijd om het dikste punt, dus zelfs als dat verplaatst is ben ik minstens 12 cm kwijt.
Maar het oogt wel strakker enzo. Ik snap het niet echt.
Oud 10-02-2012, 12:12
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Jongens, mijn diëtiste weet het niet meer, die wil dat ik pillen ga slikken .

Ik ben 1,89 en weeg nu exact 64kilogram, en nog steeds aan het afvallen. Ik eet normaal zo'n 10 bruine boterhammen per dag, schep twee/drie keer op met avond eten, heb 3-4 tussendoortjes, drink minimaal een liter, en meestal meer.

Ik sport al jaren niet meer fanatiek, en tegenwoordig zelfs helemaal niet. Ben net verhuisd en nog op zoek naar een baan, dus van zwaar werken komt het ook niet.

Ik woog een jaar geleden 75kg, en zou graag weer die richting op willen.

Al een tijd bezig met het zoeken naar oorzaken, bloed/urine onderzoek is niets uitgekomen, er is een longfoto bij me gemaakt, heb een echo gehad, allemaal niets (gelukkig) uitgekomen.

Heb een hele erge hekel aan medicijnen slikken, zou graag gewoon op gewicht blijven met fatsoenlijk eten.
Iemand tips? (-:
__________________
In omnia paratus
Oud 10-02-2012, 13:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je kunt niks meer doen dan gezond eten en gezond bewegen. Als je intensief onderzocht bent en er blijkt geen medische oorzaak te vinden, dan moet je er maar van uit gaan dat er niks aan de hand is.
Er is niks mis met je levensstijl behalve dat je (iets te) licht bent. Vergeet niet dat spiermassa ook veel weegt, dus als je niet echt gespierd bent omdat je weinig sport weeg je ook niet zo veel.

Je bent 21. Je bent gezond (neem ik aan), afgezien van je gewicht dat relatief laag is voor jouw lengte (maar niet extreem, je BMI is +/- 18 en dat is op het randje), en op die leeftijd werkt je metabolisme vaak nog optimaal, m.a.w. je kunt eten wat je wilt, maar het komt er gewoon niet aan.

Ik zou het niet als een probleem zien (mits de situatie niet verslechtert). Ga gewoon door met gezond leven en eten. Tussen je 20e en 30e gaat je metabolisme trager werken en zul je ook sneller weer wat aankomen. Ga sporten en eet veel eiwit om wat spiermassa te kweken als je dat graag wil, daarvan kom je ook aan.

En als je diëtiste je met pillen probeert aan te laten komen, overleg zoiets dan eerst met je huisarts. Hou wat gewichtverlies betreft gewoon de vinger aan de pols, als je nog meer kilo's verliest in korte tijd, laat je dan opnieuw onderzoeken (hoewel soms plots gewichtsverlies optreedt zonder dat ooit een oorzaak wordt gevonden en die mensen leiden daarna een normaal leven).

In welke tijdsperiode heb je het gewichtsverlies eigenlijk vastgesteld? Een paar weken of een maand of gedurende een jaar?
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 10-02-2012 om 13:30.
Oud 10-02-2012, 22:48
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Als ik een redelijk constant gewicht had zou ik me niet zo'n zorgen maken inderdaad, het is wat magertjes, maar oké.

Ik val echter nog steeds af . Woog een jaar geleden 75 kilo, afgelopen mei zat ik op 70 kilo, en inmiddels dus nog maar 64. Nog goed vijf jaar en ik weeg niets meer als het zo doorgaat . Zal inderdaad even overleggen met de huisarts, dank je.
__________________
In omnia paratus
Oud 13-02-2012, 04:39
Varya
Avatar van Varya
Varya is offline
kan iemand mij helpen.
Ik ben denk ik een stuk ouder dan de meeste die hier posten maar ga het toch proberen.

Ik ben Varya, ik ben 1,65 lang en weeg 70 kilo. Ik ben te dik. Nu heb ik over 3 maanden mijn eigen trouwerij (Geen vragen alsjeblieft hierover ik wil dit is een eigen keuze en ik weet dat het voor eeuwig is.) Ik wil dus een stuk slanker zijn. Er moet minimaal 10 kilo van af. Ik zit heel hard te denken aan laxeermiddel omdat sporten voor mij geen optie is. Ik heb een spierziekte. Ik eet redelijk gezond en ben dan dus ook ten einde raad. Heeft iemand tips or tricks ?
Oud 13-02-2012, 07:54
Verwijderd
Nou, sowieso geen laxeermiddel. Dat is gewoon echt heel erg slecht voor je. Ik zou zo zeggen, stop met redelijk gezond eten en ga helemaal gezond eten, en in jouw geval, stap naar een fysiotherapeut om eens te kijken of je niet toch kunt sporten, al is het onder begeleiding.
Oud 13-02-2012, 08:35
Verwijderd
Als je nu 10 kilo afvalt, dan past je trouwjurk straks toch niet meer?

Maargoed, van laxeermiddel val je sowieso niet af, je raakt hooguit de paar kilo voedsel die in je darmen zitten ermee kwijt. En als je een spierziekte hebt, is het erg belangrijk dat je voldoende eiwitten en dergelijke blijft eten. Dus in jouw geval raad ik echt aan om naar een diëtist te gaan. Die kan ook met je mee kijken naar wat er gezonder kan in je eetpatroon.
Oud 13-02-2012, 13:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ga eens met je huisarts of psycholoog praten. Dat bedoel ik niet lullig, maar je moet ook leren jezelf te accepteren zoals je bent, en ik krijg het idee dat je nogal negatief over je eigen lichaam denkt. Je hebt overgewicht, maar de kans dat je tien kilo verliest in drie maanden is erg klein. Daarnaast zorgt je spierziekte er waarschijnlijk voor dat je moeilijk kunt bewegen, wat natuurlijk ook er voor zorgt dat je wat meer weegt. Het is prima dat je wat gewicht wil verliezen, maar op het moment dat je serieus denkt aan laxeermiddelen vanwege de stress rond je bruiloft moet je even realiseren waar je mee bezig bent.

En verder: stop met snacken (doe alle tussendoortjes het huis uit, wat je niet in huis hebt kun je ook niet eten), probeer minder verzadigde vetten te gebruiken (olijfolie ipv boter bijvoorbeeld) eet meer gekookt ipv gebakken voedsel, stop met zout aan je eten toevoegen (in de meeste voedingsmiddelen zit al veel te veel zout, je krijgt echt genoeg binnen, en zout houdt vocht vast), kook met verse ingrediënten (vermijd pakjes, blikjes of potjes), en geen suikerhoudende dranken meer (ook niet lightvarianten), maar water, versgeperst fruitsap of thee drinken (zonder suiker of melk).
__________________
you're not my demographic
Oud 13-02-2012, 14:47
Varya
Avatar van Varya
Varya is offline
Citaat:
En verder: stop met snacken (doe alle tussendoortjes het huis uit, wat je niet in huis hebt kun je ook niet eten), probeer minder verzadigde vetten te gebruiken (olijfolie ipv boter bijvoorbeeld) eet meer gekookt ipv gebakken voedsel, stop met zout aan je eten toevoegen (in de meeste voedingsmiddelen zit al veel te veel zout, je krijgt echt genoeg binnen, en zout houdt vocht vast), kook met verse ingrediënten (vermijd pakjes, blikjes of potjes), en geen suikerhoudende dranken meer (ook niet lightvarianten), maar water, versgeperst fruitsap of thee drinken (zonder suiker of melk).
Ik weet persoonlijk dat als je helemaal stopt met een snack je als je ooit weer eens een snack neemt je tien keer zo hard aan komt. Ik eet 2 a 3 keer per week een snack. Heb een allergie voor olijven en dus ook olijfolie. Patat en frituur komen er bij mij niet in o wat is dat smerig alleen vers gemaakte ovenfrites. zout zou ik dus al nooit ergens aan toevoegen.
Het wordt dus maar 10X langer in de keuken staan en geen blikjes, pakjes e.d gebruiken. En water is zo ontzettend smerig is daar niet een smaakje aan toe te voegen ofzo.

Over de trouwjurk. Ik draag geen trouwjurk. Het is een besloten trouwerij met alleen de getuige en mijn bruidegom. En daarna een fotoshoot en ik wil gewoon weer mooi slank zijn voor die shoot en mijn bruiloft.
Oud 13-02-2012, 15:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou op internet eens een week bij gaan houden wat je nou daadwerkelijk binnen krijgt. Veel mensen denken gezond te eten, maar eten in werkelijkheid toch te veel of (jawel!) te weinig. Een vrouw verbruikt op een dag zo'n 2000 kcal. Om af te vallen moet je daar zo'n 400/500 onder gaan zitten.
Dus ga eens kijken voor jezelf of het klopt dat jij gezond eet. Misschien heb je eigenlijk wel heel veel kcal uit margerine, of eet je veel kaas in de veronderstelling dat het gezond is (niet wetende dat daar ook veel kcal in zitten).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-02-2012, 18:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Behalve olijfolie heb je natuurlijk ook zonnebloemolie, arachideolie of dat soort dingen. Olijfolie is niet de enige olie waar je in kunt bakken. Om vers te koken hoef je echt niet superlang in de keuken te staan. Water is niet smerig want waar smaakt dat nou eigenlijk naar? Anders moet je dat leren drinken. Afvallen gaat nou eenmaal niet vanzelf en als je en niet wilt (kunt) sporten en je eetpatroon niet wilt aanpassen dan houdt het ergens op.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-02-2012, 19:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En water is zo ontzettend smerig is daar niet een smaakje aan toe te voegen ofzo.
Thee bijvoorbeeld?

En wat snacks betreft maakt het natuurlijk ook uit wat je neemt. Ik weet wel dat ik schrok van de calorieën in sommige gezond lijkende tussendoortjes toen ik voor het eerst op calorieën ging letten.
Oud 13-02-2012, 20:35
Varya
Avatar van Varya
Varya is offline
Citaat:
Thee bijvoorbeeld?

En wat snacks betreft maakt het natuurlijk ook uit wat je neemt. Ik weet wel dat ik schrok van de calorieën in sommige gezond lijkende tussendoortjes toen ik voor het eerst op calorieën ging letten.
Thee is water zonder smaak. Er zijn om precies te zijn maar 3 theeën die ik echt een smaak vind hebben.

Mijn vraag over water was dus is er niet een smaakje aan te krijgen. Geen smaak is het smerigste wat er bestaat. Omdat het dan net is alsof je tong dood is. Geef mij maar iets met een smaakje.

Tevens over mijn spier ziekte. Het is in geen opzicht mogelijk te sporten ook niet onder begeleiding. Enkel rolstoel basketbal is een optie maar dat is voor mij/ons a) te ver weg. B) we het geld er niet voor hebben. Dit is tevens ook bevestigd door meerdere artsen en dokters.
Oud 14-02-2012, 05:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Thee is water zonder smaak. Er zijn om precies te zijn maar 3 theeën die ik echt een smaak vind hebben.

Mijn vraag over water was dus is er niet een smaakje aan te krijgen.
Een van die drie thee-en drinken dus . Of, voor niet te veel calorieën, (slimpie)siroop er aan toe voegen.
Oud 14-02-2012, 07:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik krijg het idee dat je wel gewicht wil verliezen, maar er eigenlijk niks voor wil doen. Dat kan niet, en vraag dan ook niet om advies. We geven je graag advies, maar als je alles direct aan de kant schuift, nou, dan gaat het ook niet lukken.

Je bent allergisch voor olijfolie: er zijn ook andere alternatieven voor boter dan olijfolie.
Als je maar drie snacks per week eet (zoetigheid zoals ijs, snoep, koekjes en toetjes met veel suiker zijn ook snacks), dan is het makkelijk om het te laten staan.
Water met een smaakje heet ranja, frisdrank of sap, en die bevatten bijna allemaal suiker. Enige alternatief is thee.
En ja, je moet misschien íets langer in de keuken staan, maar er zijn genoeg snelle en gezonde recepten te vinden. Het belangrijkste is dat je zo precies onder controle hebt wat je eet.

Misschien moet de zaken eens positief benaderen in plaats van bij alles direct de nadelen benoemen, en voor problemen een oplossing zoeken in plaats van alleen maar te klagen. Of gewoon accepteren dat je door je spierziekte gewoon wat zwaarder bent en altijd zult zijn. Als je verloofde van je houdt begrijpt hij dat en houdt hij van je zoals je bent, anders zou hij niet met je willen trouwen.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 14-02-2012 om 18:54.
Oud 14-02-2012, 17:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je water zo vies vindt, zou ik het toch gewoon bij die 3 thee soorten houden. Daarmee kan je al aardig afwisselen, lijkt me. En anders af en toe een glas light van het een of ander tussendoor.

Misschien kan je trouwens eens van een vrij normale dag posten wat je dan eet. Om een idee te krijgen..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-03-2012, 09:35
Verwijderd
Door mijn medicatie ben ik twee jaar terug veel aangekomen waardoor ik echt drastisch mijn eten om moest gooien om niet nog meer aan te komen. Dat lukte redelijk, en toen ik gestopt ben met verschillende medicatie ben ik ook gezond en geleidelijk aan af gaan vallen. Dat is gelukt, ik ben 25 kilo afgevallen en heb nu een gezond gewicht. Het enige punt waar ik nu mee zit is dat ik af blijf vallen. Door de medicatie die ik nu heb (tenminste, dat vermoeden we) geef ik regelmatig over en val ik zo weer kilo's af zonder dat ik er mijn best voor hoef te doen. Momenteel heb ik ook weer geen eetlust meer en geef ik soms over wanneer ik eet. Ik heb de dosis van mijn maagbeschermers al omhoog gegooid en dat lijkt sinds gisteren te werken.

Waar ik nu mee zit is hoe ik een beetje kan voorkomen dat ik af blijf vallen? Ik eet naar mijn idee niet te weinig als ik een normale eetlust heb. Sowieso eet ik 4 boterhammen op een dag, een plak ontbijtkoek, twee keer fruit en 's avonds normaal eten. Af en toe, als ik dus een beetje eetlust heb, eet ik ook wel een koek maar dat gebeurt niet dagelijks. Wat ik op mijn brood doe heb ik ook weer wat ongezonder gemaakt (hagelslag, pasta, pindakaas). Dus, hoe kan ik voorkomen dat ik nog meer af ga vallen? Als ik totaal geen eetlust heb -zoals nu- moet ik ook echt niet aan eten denken. Vanochtend heb ik een paar hapjes Brinta op, maar daarna werd ik alweer zo misselijk dat ik echt moest stoppen.
Oud 04-03-2012, 10:02
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Wat drink je normaal gesroken? Anders kun je namelijk ook iets calorierijkers nemen, chocolademelk en milkshakes bijvoorbeeld.

...natuurlijk niet dé oplossing, maar alle beetjes helpen .
__________________
En dat meen ik!
Oud 04-03-2012, 12:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Kikaa: vier boterhammen voor iemand van jouw leeftijd, in de groei is volgens mij niet heel erg veel. Voor volwassenen raden ze al vijf tot acht boterhammen aan dacht ik. In plaats van brood kan je ook crackers eten of brinta of drinkyoghurt of yoghurt met cruesli oid. Dat krijg je misschien makkelijker weg dan brood. Volgens mij is het vooral goed om verspreid over de dag te eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-03-2012, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Wat drink je normaal gesroken? Anders kun je namelijk ook iets calorierijkers nemen, chocolademelk en milkshakes bijvoorbeeld.

...natuurlijk niet dé oplossing, maar alle beetjes helpen .
Ohja, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is een goede. Ik ga eens kijken of ik daar iets mee kan.

Citaat:
@ Kikaa: vier boterhammen voor iemand van jouw leeftijd, in de groei is volgens mij niet heel erg veel. Voor volwassenen raden ze al vijf tot acht boterhammen aan dacht ik. In plaats van brood kan je ook crackers eten of brinta of drinkyoghurt of yoghurt met cruesli oid. Dat krijg je misschien makkelijker weg dan brood. Volgens mij is het vooral goed om verspreid over de dag te eten.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe het eetpatroon van anderen is en wat normaal/goed is. Misschien moet ik 's ochtends en 's middags iets meer eten en kijken wat er dan gebeurt en hoe mijn maag erop reageert. Het is wel zo dat ik niet echt dezelfde hoeveelheid lichaamsbeweging (naar school fietsen/gym/veel lopen) heb als anderen van mijn leeftijd, dus daar moet ik ook een beetje op letten denk ik. Ik eet overigens wel op vaste tijden en verspreid over de dag.

Maar bedankt! Hier ga ik wel iets mee kunnen.
Oud 04-03-2012, 15:30
Verwijderd
Vier boterhammen + avondeten + fruit + een plakje ontbijtkoek en verder niets klinkt een beetje als het eetpatroon van iemand die op dieet is
Oud 04-03-2012, 16:07
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe het eetpatroon van anderen is en wat normaal/goed is.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...ijf-van-5.html

Als je een stuk naar beneden scrollt kom je bij de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden voor jouw leeftijdscategorie
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 04-03-2012, 17:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
@ kikaa: als het je niet lukt om méér te eten, kan je ook proberen om wat je eet wat calorierijker te maken. Die tips gebruiken ze ook voor mensen die heel ziek zijn (zoals bijv. kankerpatiënten) en daardoor niet kunnen eten. Probeer bijvoorbeeld in plaats van magere of halfvolle zuivel de volle zuivel te nemen, en gebruik suiker in je thee/koffie en gebruik room in je eten. Beleg je boterham lekker dik als je het niet lukt een boterham extra te eten, dat soort dingen. Vermijd eten dat heel veel ruimte inneemt in je maag maar waar weinig energie in zit (zoals bijvoorbeeld komkommers enzo).
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 05-03-2012, 06:00
Verwijderd
Citaat:
Vier boterhammen + avondeten + fruit + een plakje ontbijtkoek en verder niets klinkt een beetje als het eetpatroon van iemand die op dieet is
Is het echt zo weinig? Het punt is dus inderdaad dat ik niet echt eetlust heb waardoor ik dit al met moeite opkrijg soms. Ik ga eens meer vollere dingen drinken en meer proberen te eten en/of mijn eten gewoon calorierijker maken.
Oud 05-03-2012, 11:23
Verwijderd
Het is niet superweinig, en je voedingsstoffen krijg je wel binnen, dus als je af zou willen vallen zou het wel oke zijn maar het is wel wat krap voor iemand die aan wil komen. Maar succes met vollere dingen. Denk ook eens aan nootjes. Ongezouten nootjes zijn supergezond, je eet ze makkelijk weg, maar ze leveren wel veel calorieën.
Oud 14-03-2012, 22:09
Trkeskin
Trkeskin is offline
Hallo,

Ik heb een vraag namelijk ben ik dik?

Ik ben 1,75 cm en ik ben 15 jaar en ik weeg 67 kg circa...


en mijn dijen zijn opzich best wel dik mijn kont is ook beetje groot...

Ben ik dik ?
Oud 15-03-2012, 11:30
Verwijderd
Je bent niet te zwaar en het hoort zo dat je in de puberteit vrouwelijke billen en benen krijgt. Dat vinden de meeste jongens juist sexy
Oud 15-03-2012, 16:53
Trkeskin
Trkeskin is offline
Citaat:
Je bent niet te zwaar en het hoort zo dat je in de puberteit vrouwelijke billen en benen krijgt. Dat vinden de meeste jongens juist sexy
lol, ik ben een jongen
Oud 15-03-2012, 19:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je bent niet te zwaar en het hoort zo dat je in de puberteit vrouwelijke billen en benen krijgt. Dat vinden de meeste jongens juist sexy
Citaat:
lol, ik ben een jongen


maar ontopic: nee, je BMI is niet te hoog, je hebt 22,0 en dat is prima voor een 15-jarige, ook als je een jongen bent
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 15-03-2012 om 21:20.
Oud 16-03-2012, 11:30
Verwijderd
Oh haha sorry. Maar alsnog ben je niet te zwaar.
Oud 16-03-2012, 14:34
Trkeskin
Trkeskin is offline
Daar gaat het niet om! ik ben niet te zwaar idd alleen ik heb dikke bovendijen en een beetje grote kont..

enig idee hoe ik het kan verminderen?
Oud 16-03-2012, 15:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Daar gaat het niet om! ik ben niet te zwaar idd alleen ik heb dikke bovendijen en een beetje grote kont..

enig idee hoe ik het kan verminderen?
Zijn ze dik (vet) of gewoon gespierd? Voor een jongen is het echt niet vreemd om gespierde bovenbenen te hebben hoor, je fiets en wandelt waarschijnlijk veel, dus dan krijgen die spieren ook een goede work-out.
Je kunt natuurlijk proberen door minder vet en suiker te eten en meer te sporten of het er voor zorgt dat je bovenbenen wat minder dik worden (als het tenminste echt om vet gaat).

En hoe vind je dat je een grote kont en dikke bovenbenen hebt? Want als je van boven kijkt lijkt dat misschien wel, maar dat hoeft niet zo te zijn. De volgende keer dat je in de spiegel kijkt, kijk dan eens van een paar meter afstand naar je benen, ipv dichtbij. Waarschijnlijk lijkt het dan al een stuk minder dik en meer in verhouding met de rest van je lichaam.
__________________
you're not my demographic
Oud 16-03-2012, 17:02
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Je kan niet op 1 plaats vet verbranden.. waarschijnlijk is dat je natuurlijke bouw.
Oud 16-03-2012, 22:29
Trkeskin
Trkeskin is offline
Citaat:
Zijn ze dik (vet) of gewoon gespierd? Voor een jongen is het echt niet vreemd om gespierde bovenbenen te hebben hoor, je fiets en wandelt waarschijnlijk veel, dus dan krijgen die spieren ook een goede work-out.
Je kunt natuurlijk proberen door minder vet en suiker te eten en meer te sporten of het er voor zorgt dat je bovenbenen wat minder dik worden (als het tenminste echt om vet gaat).

En hoe vind je dat je een grote kont en dikke bovenbenen hebt? Want als je van boven kijkt lijkt dat misschien wel, maar dat hoeft niet zo te zijn. De volgende keer dat je in de spiegel kijkt, kijk dan eens van een paar meter afstand naar je benen, ipv dichtbij. Waarschijnlijk lijkt het dan al een stuk minder dik en meer in verhouding met de rest van je lichaam.
ik fiets elke ochtend ongeveer 7 km naar mijn school toe en dan 7km terug dus 14km fiets ik elke dag idd. Het gaat niet om vet ik zit op voetbal. Als ik mijn spieren aanspan (Bovenbeen ) Dan voel ik echt echt alleen spieren geen vet te bekennen dan. Je hebt wel gelijk ik keek vaak te dichtbij. Ik zal morgen ochtend kijken van 7 meter.

en btw; maand of 3/4 kreeg ik van een meisje uit mijn klas te weten dat ze zei ahaha jij hebt echt een meisjes kont...
Oud 16-03-2012, 22:53
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, dan is het gewoon spiermassa, daar kun je niks aan doen

En dat meisje heeft blijkbaar lang genoeg naar je kont gekeken om dat te beseffen... Of ze vindt je leuk en laat dat op een rare manier weten, of het is gewoon een domme doos. Ik vraag me af wanneer een kont een meisjes- of jongenskont is...
__________________
you're not my demographic
Oud 17-03-2012, 07:52
Rainbowsheep
Avatar van Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Train je bovenlichaam dan ook, om in verhouding te blijven
Oud 21-03-2012, 23:39
Friesch
Friesch is offline
Citaat:
Thee is water zonder smaak. Er zijn om precies te zijn maar 3 theeën die ik echt een smaak vind hebben.

Mijn vraag over water was dus is er niet een smaakje aan te krijgen. Geen smaak is het smerigste wat er bestaat. Omdat het dan net is alsof je tong dood is. Geef mij maar iets met een smaakje.

Tevens over mijn spier ziekte. Het is in geen opzicht mogelijk te sporten ook niet onder begeleiding. Enkel rolstoel basketbal is een optie maar dat is voor mij/ons a) te ver weg. B) we het geld er niet voor hebben. Dit is tevens ook bevestigd door meerdere artsen en dokters.
Hey, anders ga jij gewoon naar Afrika en zeg je dat je water smerig vind en het met een smaakje wilt. Stel je niet zo aan joh. Je wilt er gewoon helemaal niets voor doen, blijf dan gewoon lekker vet en accepteer een lelijke foto op je huwelijk. Als je er echt voor wilt gaan toon dan wat doorzettingsvermogen. Ik kan je wat tips geven om af te vallen:

- Van snoep ( suikers word je niet dik), van vet wel (chips, vlees, koek, chocolade).
- Jij bent waarschijnlijk al dik, dus wat je moet doen om af te vallen is je vet verbranden. Dit kun je doen door het aantal caloriën (ook suikers) te beperken en goed te sporten. ook met een spierziekte kun je prima bewegen (zwemmen) misschien dat je alleen niet kunt sporten in benen/armen; probeer dan andere sporten. Verder zit ik zelf ook op een dieet (doe namelijk topsort roeien lichtgewicht).

Ik snack nooit (dit is makkelijker door het niet te kopen, als je eenmaal ongezond eten in huis hebt, 'moet' het op).
Ik drink alleen water, als je dit smerig vind heb je wat in je opvoeding gemist/stel je je enorm aan en moet je het leren drinken. Thee mag ook (zonder suiker) of voeg desnoods citroen(sap) toe.
eet nooit meer chips of snacks of ander vet spul. (CHOCOLADE IS ENORM VET)
probeer boter te kopen die niet erg vet is: rond de 40gr/100gr. Sommige dieetboter is ronde de 60gr, dit is erg veel. Light boter is veel beter dan dieetboter. Doe 2 boterhammen op elkaar met enkel beleg.
Eet niet als beleg: Kaas, vlees (kipfilet kan wel), pindakaas, chocolade. en ander vet spul. Wel als beleg: zoet spul. (jam, appelstroop, stroop, vruchtenhagel)
probeer met regelmaat te sporten echt heel belangrijk (niet 1x per week): helpt niets.

succes dermee. Toon wat ballen, ook al ben je vrouw.
Oud 22-03-2012, 20:33
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sorry maar wat een slecht advies Wat denk je dat je lichaam doet met suikers die je niet verbrandt? Omzetten in spierweefsel en hersencellen? Je kunt echt honderd keer beter vlees, kaas en pindakaas eten op brood dan vruchtenhagel en stroop.
Oud 25-03-2012, 11:46
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Hey, anders ga jij gewoon naar Afrika en zeg je dat je water smerig vind en het met een smaakje wilt. Stel je niet zo aan joh. Je wilt er gewoon helemaal niets voor doen, blijf dan gewoon lekker vet en accepteer een lelijke foto op je huwelijk. Als je er echt voor wilt gaan toon dan wat doorzettingsvermogen. Ik kan je wat tips geven om af te vallen:


Eet niet als beleg: Kaas, vlees (kipfilet kan wel), pindakaas, chocolade. en ander vet spul. Wel als beleg: zoet spul. (jam, appelstroop, stroop, vruchtenhagel)
probeer met regelmaat te sporten echt heel belangrijk (niet 1x per week): helpt niets.

succes dermee. Toon wat ballen, ook al ben je vrouw.
Alsjeblieft zeg. Dit meen je toch niet? NATUURLIJK heb je kaas, vlees en pindakaas nodig. Pindakaas zit vol met goede vetten die je nodig hebt, idemdito voor kaas. Vlees zit vol met eiwitten, de bouwstenen voor je lichaam (spieren). In plaats van al deze goede producten moet ze suiker (jam, appelstroop, stroop en vruchtenhagel) eten? Ik hoop echt dat dit een grapje is en anders moet je snel weggaan uit dit topic, voordat je nog meer verschrikkelijk slecht advies gaat geven.
Oud 25-03-2012, 11:54
Verwijderd
Haha van snoep/suiker word je niet dik
volgens mij zet suiker gewoon om in vet als je er teveel van neemt.

Maar ik zie dat je nog maar op de basisschool zit dat verklaard een hoop
toen dacht ik ook wel aparte dingen
Oud 25-03-2012, 15:16
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Haha wtf, juist suikers moet je mijden als je af wil vallen!

Een gram vet bevat wel meer calorieën, maar suikers zorgen ervoor dat er insuline wordt afgegeven en insuline zorgt ervoor dat de voedingsstoffen in je bloed opgeslagen worden als vet.

Vet wordt altijd als zondebok aangewezen, maar suikers zijn veel slechter voor je. Natuurlijk moet je niet tevéél vetten eten, want overschotten van je calorieinname worden wel gewoon opgeslagen als vet, en dat overschrijd je makkelijker met vet, maar simpelste is daar gewoon rekening mee houden. Dus als je een boterham met pindakaas eet smeer dan simpelweg niet te dik zodat je boterham evenveel calorieën zou bevatten als wanneer je hem met jam zou beleggen. (Of nog beter: eet eiwitrijk beleg zoals mager vlees)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 25-03-2012, 20:46
klooterkip
klooterkip is offline
En houdt rekening met verzadigde- en onverzadigde vetten!
Oud 30-03-2012, 12:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het bikiniseizoen komt er weer aan, dus ik zou graag een beetje strakke buik en dijen krijgen voor die tijd. Ik probeer het hele jaar door gezond en evenwichtig te eten en ben dan ook al 5 jaar (op een paar maanden waarin ik ernstig ziek was na) hetzelfde gewicht. Het lukt me absoluut niet om af te vallen, of ik nou veel of weinig sport en eet. Waar kan dit aan liggen? Het is niet de weegschaal trouwens, want ik doe ook het ding met de omtrekken meten en alles en ook dat fluctueert niet meer dan dat mijn buik iets dikker is als er een maaltijd in zit.
Oud 30-03-2012, 15:31
klooterkip
klooterkip is offline
Wat eet je dagelijks?
Oud 30-03-2012, 17:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat hangt er HEEL erg vanaf of ik alleen ben of samen met mijn vriend.

Alleen ontbijt ik met een kop thee, meestal met sojamelk.
Dan om een uur of 10 eet ik een cracker met pindakaas en marmite of een kop muesli met een scheutje sojamelk, en drink ik een glas sinaasappelsap.
Voor lunch eet ik dan meestal twee boterhammen met marmite, honing of pindakaas en drink ik meer thee.
Daarna eet ik eventueel een stuk rauwe groente en nog zo'n 3 bakjes cornflakes met sojamelk tot ik ga slapen.

Als ik met mijn vriend ben, ontbijten we meestal met muesli, thee, koffie, koekjes en boterhammen.
Dat doen we vrij laat, dus mijn morning snack heb ik dan niet.
Voor lunch maken we dan 4-5 boterhammen met kaas, tartex, sezamzaad en rauwkost.
Om een uur of 5 eten we dan gebakjes of ik eet mijn cornflakes.
's avonds kook ik dan een veganistische maaltijd waarbij ik altijd twee keer opschep (maar ik eet altijd van ontbijtbordjes dus ik denk dat ik eigenlijk maar 1 portie eet).

Ongeveer dan.

Edit: ik denk trouwens dat ik wel iets meer eet dan hier staat, maar dit zijn echt de dingen die ik vast elke dag wel doe.

Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 17:59.
Oud 30-03-2012, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt er HEEL erg vanaf of ik alleen ben of samen met mijn vriend.

Alleen ontbijt ik met een kop thee, meestal met sojamelk.
Dan om een uur of 10 eet ik een cracker met pindakaas en marmite of een kop muesli met een scheutje sojamelk, en drink ik een glas sinaasappelsap.
Voor lunch eet ik dan meestal twee boterhammen met marmite, honing of pindakaas en drink ik meer thee.
Daarna eet ik eventueel een stuk rauwe groente en nog zo'n 3 bakjes cornflakes met sojamelk tot ik ga slapen.

Als ik met mijn vriend ben, ontbijten we meestal met muesli, thee, koffie, koekjes en boterhammen.
Dat doen we vrij laat, dus mijn morning snack heb ik dan niet.
Voor lunch maken we dan 4-5 boterhammen met kaas, tartex, sezamzaad en rauwkost.
Om een uur of 5 eten we dan gebakjes of ik eet mijn cornflakes.
's avonds kook ik dan een veganistische maaltijd waarbij ik altijd twee keer opschep (maar ik eet altijd van ontbijtbordjes dus ik denk dat ik eigenlijk maar 1 portie eet).

Ongeveer dan.

Edit: ik denk trouwens dat ik wel iets meer eet dan hier staat, maar dit zijn echt de dingen die ik vast elke dag wel doe.
Sinaasappelsap is door de suikers die erin zitten een caloriebom (vaak meer dan 100 calorieën per 250 ml). Niet zo erg als cola, maar het komt toch redelijk in de buurt. Ik weet niet hoeveel sojamelk je per dag ongeveer neemt, maar ik zou daar ook mee stoppen. Er zit veel vet in sojamelk (ca. 52% van de calorieën zijn afkomstig van het vet) en dat zijn calorieën die je niet wilt hebben. Als je wilt afvallen is het eigenlijk slim om alleen maar water te drinken. Pindakaas is al helemaal vet: ca. 75% van de calorieën komt van het vet. Oh trouwens, ik loop wel de hele tijd die percentages te noemen, maar ik leg het wel even uit: een maaltijd is, qua vet, gezond als het calorievetpercentage rond de 20% ligt. Maar goed, minder vet broodbeleg vinden dus .
Wat voor cornflakes eet je? Als je gesuikerde cornflakes eet dan zijn dat ook weer extra calorieën. Is natuurlijk veel lekkerder, haha, maar ja, het zijn toch echt calorieën.
En hoeveel alcohol drink je? Allemaal nutteloze calorieën .

Hoeveel sport je? Kan je inschatten hoeveel calorieën je per week verbrand met sporten? Als je 3x per week een halfuur hardloopt, loop je er per week zo'n 100 gram vet af (tenzij je het er weer bij eet natuurlijk).

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
Oud 30-03-2012, 18:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik drink 100 ml sinaasappelsap per dag, ik vind de vitamines daaruit wel opwegen tegen de suikers. Dat uit mijn dieet schrappen zal me niet echt helpen afvallen.
Met een liter sojamelk doe ik ook een week, en het zijn de enige eiwitten die ik binnenkrijg. Ik denk ook niet dat ik dat moet schrappen. Ik drink de sojamelk ook niet, ik doe alleen een slok over mijn thee dan wel cornflakes.
De cornflakes zijn van de euroshopper, daar zit wel suiker door maar het zijn niet van die cornflakes met een suikerlaagje.
Ook: als ik deze dingen die jij noemt uit mijn dieet schrap en vervang door water, eet ik alleen nog maar twee droge boterhammen en een cracker elke dag. Ik zou niet echt weten wat ik in plaats hiervan zou moeten eten, en dan wel voedingsstoffen binnenkrijgen.
Alcohol drink ik niet.

Sporten doe ik inderdaad te weinig, ik doe elke ochtend voor het ontbijt 200 sit-ups, elke week doe ik anderhalf uur ballet en ik loop eens in de twee weken 20 minuten hard.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.